Jump to content

Porsche 924 Turbo 1980: Un proiect in desfasurare


MOTANUL

Postare recomandată

Arata foarte bine, esti pe drumul cel bun!

Poate gasesti si un sticker ca cel din ultima imagine, da foarte bine.

 

De gasit gasesc sigur ca este plin ebay-ul de ele  :lol: .

Si eu zic ca arata mai bine, dar nu m-am inghesuit sa-l pun la loc tocmai pentru ca schimba imaginea initiala a masinii.

 

Sunt si variante de pus pe sub haion, si variante de pus pe etrieri (foarte interesant: am citit ca pot fi aplicate pe stratul de vopsea electrostatica date cu lac pe deasupra si duse la cuptor la 200 grade ulterior) etc

Pe mine ma tenta un scris alb pe un etrier negru.

 

$(KGrHqZHJDQE7y9+vCcpBO+dFDiWY!~~60_12.J

 

$(KGrHqR,!hIFEBNFOl(4BRJWy5yF-!~~60_12.J

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu

Am scris de la inceput ca in lunile de iarna o las in garaj. Ma mai bucur si eu de ea in octombrie-septembrie si dupa asta gata.

Link către comentariu

Calatorului ii sta bine cu drumul. Am spalat un pic motorul ca ramasese prafuit de cand a fost masina la vopsit.

 

13_09_28_16_45_48.jpg 13_09_28_16_48_40.jpg 13_09_28_16_50_01.jpg 13_09_28_16_52_27.jpg 13_09_28_18_15_23.jpg 13_09_28_18_15_34.jpg 13_09_28_18_16_43.jpg 

Link către comentariu

Salut, masina arata foarte bine. Si eu am un 924 din 78 de care recent m-am apucat, l-am luat pe roti din Bucuresti, dar... am de munca :lol: . Am injurat o zi intreaga dupa ce am vazut ce s-a facut pe partea electrica. Tu ai modificarea facuta la thermo switch-ul ala, mai exact bypassarea lui?

Link către comentariu

Astazi sau ieri daca nu ma insel te-am vazut pe soseaua Industriilor.Am recunoscut masina dar nu eram sigur ca a ta este din cauza numerelor de Bulgaria.Oricum frumoasa batranica :)

Link către comentariu

Am trecut ieri pe sos Industriilor; Si dimineata si seara. Eu am dat mai mult pe masina tocmai pentru ca nu avea modificari (cam toate piesele erau originale). Inclusiv pivotii-bucsele-basculele. Singurele mici modificari aiurea au fost la tabloul electric (un releu de pompa de benzina pentru alt-model/masina; o imprivizatie la releul de claxon - si cam atat). Acum este ordine si disciplina in tablou.

Idiotii au tras un fir cu +12V peste motor pana la claxon cand defapt totul era bun pe instalatia originala - doar ca la siguranta nu facea contact.

Evident ca firul respectiv nu trecea prin nicio siguranta (mergea de la releu direct la claxon). Acum trece prin firele de la instalatia originala si prin siguranta.

 

thermo switch-ul este intr-o pozitie foarte nasoala in spatele motorului; Banuiesc ca doar pe sub masina ai acces la el. 

Din ce am inteles eu, respectivul controleaza injectorul de benzina pentru pornirea motorului. Trebuie sa-l tina pornit 8s la rece si mult mai putin la cald.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Frumos traseu! Ceva impresii despre cum se comporta masina,cum trage,cum se aseaza la drum,demaraj,consum,este mai rara pe la noi de aici si curiozitatea mea,mai ales dupa reparatia capitala.

Link către comentariu

Pe dealul negru ma indepartam in curbe vizibil de toate masinile. Nu mi-a venit sa cred cat de bine sta in curbe. Nu am garda coborata sau suspensii speciale. Pur si simplu intrii tare si masina face restul. (nu a scartit nu a avut nici cea mai mica ezitare).

Pe transalpina era destul de multa zapada, pante, serpentine - eu anvelope de vara. Diferentialul autoblocant a facut fata. Am oprit in locuri drepte si fara zapada pentru poze - dar au fost portiuni pe care aveam doar zapada si cei care stiu zona au idee cat de mare este gradientul.

 

La dus am mers usor - consumul un 7-8; La intors am mers si tare si am ales si un traseu greu; Consumul in jur de 10 cred ca a fost.

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu

Foarte tare!

Un Porsche chiar si atat de vechi ramane o masina foarte performanta chiar si in 2013.

De asta si apreciez marca asta atat de mult, pentru ca masinile lor au fost si sunt extrem de performante.

Link către comentariu

Subscriu; se vede ca masina a fost proiectata cu un scop. Desi masina are garda la sol 14 cm (adica o garda foarte mare) are plafonul pe la 123 cm. 

Sa inghesui o masina intr-un metru si sa ai si loc in ea cand ai ~1,90 e multa inginerie...

 

Garda la sol se vede in poza 3. (desi drumul era cu denivelari - tot se vede pe sub masina lejer).

 

2013_10_04_011.jpg 2013_10_04_015.jpg 2013_10_06_015.jpg 

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
  • 1 month later...

Am refacut si niste improvizatii facute la cablajul de la faruri; am mai comandat un cauciuc de la yala pe care vopsitorul l-a vopsit, un distantier de la manerul de geam, am reparat oglinda dreapta care in sfarsit nici nu mai tremura - nici nu mai sta prinsa in silicon alb  :lol:

Am pus maner nou la sofer, am cumparat niste rulmenti noi si garnituri noi de frana pentru ca vreau sa pun alte fuzete / discuri ventilate -etrieri pe toate 4 rotile (acum am discuri neventilate fata - si tambure spate).

Masina franeaza bine - nu am avut probleme nici pe transalpina (nu au dat semne de oboseala deloc); dar ma gandesc ca ar prinde bine sa fie ventilate discurile in cazul unui condus un pic sportiv.

 

Cu pasi mici - progresez.

 

13_11_28_19_28_50.jpg 13_11_28_19_30_03.jpg 13_11_28_19_30_12.jpg 13_11_28_20_06_18.jpg 13_11_28_20_06_34.jpg 13_11_28_20_06_44.jpg 

 

2013_11_04_114.jpg

 

2013_10_18_011.jpg

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Am reusit o operatiune pe care mi-o doream de multa vreme (de mare anvergura si care a necesitat multe pregatiri).

Am dat jos:

- toba (tot traseul pana la galerie

- puntea spate cu tot cu amortizoare

- cutia de viteze

- tubul de transmisie

- timoneria

 

Am schimbat:

cutia de viteze, timoneria, tubul de transmisie

 

Cutia are acum configuratie normala (vit 1 stanga sus). Cutia data jos era tip alpina / dog leg. (vit 1 st-jos).

Acum trebuie sa ma obisnuiesc cu suceala - sucelii  :lol:

 

Acum intra in viteze usor si fara zgomot. (daca selectam vit 2 in forta caraia; daca bagam domol in viteza nu facea zgomot).

O sa pun si poze.

Link către comentariu

Acum trebuie sa refaci cutia veche si sa o pui inapoi, sa ai treapta 1 in stanga jos e prea cool, mult prea cool. Doar masinile sport vechi au asa ceva.

Link către comentariu

Cel de la care am luat masina din Olanda mi-a spus ca a incercat tot ce se putea incerca pentru a pastra cutia dogleg. (A pus kit de ambreiaj nou, tampoane noi la cutie, tefloane noi la levierul schimbatorului - toate lucrurile confirmate). Din pacate a scapat un amanunt esential (care nu putea fi vazut decat dupa ce am trecut prin tot balamucul - dat tot jos ca altfel nu putea fi controlat; nu era accesibil decat dupa ce ai dat absolut tot jos). Una din tijele timoneriei nu avea capacelul de plastic care trebuia sa intre intr-un pinten sferic. Adica in loc de un punct fix - acolo se misca in toate directiile.

2013_12_09_14_57_1.jpg 2013_12_09_14_57_7.jpg 

 

Asta ar putea explica una din probleme: intratul greu in unele viteze. Din pacate cutia are si o uruiala in diferential. Ori asta nu se mai rezolva asa usor.

Nu exclud sa o demontez si sa incerc sa o repar. Cutia nu e foarte rea (am venit cu masina din olanda, am mers cu ea pe transalpina, etc).

Asta este cutia pusa:

2013_12_12_10_39_2.jpg

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu

Foarte misto proiectul si ai dedicat ceva timp impartasind pasii si o gramada de detalii. Felicitari . 

 

Te invidiez ca ai timpul si spatiu pentru asa ceva . Am si io asa ceva on my roadmap , dar sa vedem cind ii vine randul . 

 

Felicitari inca o data 

 

Link către comentariu
  • 1 month later...

Noul an a venit cu un ITP facut la RAR valabil pana in 2016 si un RCA nou. Partea proasta a fost ca exact in perioada asta cu zapezi a trebuit sa scot masina din  garaj pentru ca imi expira ITP-ul - partea buna: tractiunea spate este fun iarna.

 

NU facusem nici o verificare tip ITP (ce se face in Bulgaria anul trecut e frectie) - si am fost sa verific masina inainte de a o duce la RAR.

Masina statea excelent din prima din punct de vedere tehnic (singura problema gasita a fost CO-ul care l-am reglat intr-un minut sa fie in norma; Maxim trebuia sa fie sub 4,5% (eu aveam 5) - l-am adus la 2 si un pic; Restul erau din start mult sub maximul admis.

 

Control de rampa facusem de multe ori - pe aparat de frana si noxe nu o pusesem de cand o am.

 

14_01_26_11_54_08.jpg 14_01_30_15_14_55.jpg 

 

Desi am strans toate piesele necesare (discuri, etrieri, fuzete) sa trec pe discuri ventilate de porsche 944 pe toate rotile am inceput sa abandonez ideea. Poate le marit ca merg pe broaste si transportere daca nu ma insel.

 

Masina franeaza excelent asa cum este si pierd din autenticitate daca pun frane de 944 pe 924.

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu

Masina are un garaj al ei. Dar o bag acolo doar iarna. Am scos-o ca nu puteam sa-i fac ITP-ul in garaj.  :lol:

Din pacate imi este imposibil sa o bag la loc acum. (garajul e la vreo 10-15m de strada si nu am unde sa dau zapada de pe aleea respectiva).

 

Poate peste 2-3 zile sa ma incumet sa o bag la loc. Pana atunci o mai scot ziua la plimbare si noaptea o tin intr-un loc acoperit.

 

2014_02_03_09_33.jpg 2014_02_03_09_33_3.jpg 

Link către comentariu
  • loghy changed the title to Porsche 924 Turbo 1980: Un proiect in desfasurare

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!