Jump to content

Porsche 924 Turbo 1980: Un proiect in desfasurare


MOTANUL

Postare recomandată

Publicat (modificat)

Intr-un fel este un avantaj ca nu este in top in lista colectionarilor. La un 911 cu 6-7000 euro cumperi o caroserie goala ruginita.

924 nefiind iubit are preturi mult mai accesibile.

 

Din punct de vedere financiar experimentul a fost reusit pentru ca a salvat compania de la faliment la momentul respectiv. Nivelul de echipare este apropiat (si pe 924 puteai sa ai AC + trapa + full electric + full piele inca din 1978; doar ca multe erau oprionale).

Eu am cumparat un model foarte prost echipat intentionat. O oglinda electrica are 3,5 kg - asta mecanica pe care o am au are 600 g (sau ceva de genul asta). Motoarele de la scaunele electrice cantaresc, cele din usi de la geamuri la fel... Am vrut sa fie masina cat mai usoara cu putinta fara sa fie nevoie sa dau jos din ea (sa fie cheala cum sunt masinile de concurs).

 

La ce greutate si aerodinamica are, ar trebui sa mearga cu 220 viteza maxima. (alte masini cu 125 CP abia daca ajung la 180-190). La plecarea de pe loc are diferential blocabil si trag amandoua rotile - pleaca mult mai bine decat una fara dif. blocabil si/sau mult mai grea.

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Au venit si fisele oem Bosh din state: (prima cumparatura de pe ebay ca tot trebuia sa sparg gheata la un moment dat);

 

20130530_0005.jpg 20130530_0008.jpg 20130530_0012.jpg 20130530_0013.jpg 

 

Am cumparat niste relee noi; vreau sa fac o revizie generala la tabloul de sugurante si relee. Am dat tabloul jos cu totul pentru verificari pin cu pin.

Dupa ce sunt gata cu el trec la relee. Si apoi vedem daca ajunge tensiunea la toti consumatorii la care trebuie sa ajunga.

La cate fire sunt acolo nu va fi lucru usor...

 

20130601_0023.jpg 20130601_0024.jpg 20130601_0027.jpg 

Link către comentariu
costyserbanescu

foarte frumos proiectul tau . sper sa atare asa cum iti doresti la sfarsit ;) . legat de motor cred ca este capabil sa bata destule motoare de 2.0 ( aspirat ) din zilele noastre . sa auzim numai de bine 

Link către comentariu

Felicitari pentru munca de chinez batran pe care o faci. Cu cat mai multa atentie... cu atat mai frumos va fi la final.

Spor la treaba!

Link către comentariu

Incep sa prinda viata consumatorii unul cate unul. Am schema electrica - din fericire nu sunt modificari importante la partea electrica (am regasit conductorii foarte usor dupa schema - 99% din instalatia electrica este originala; pana si codurile de culori ale firelor corespund). Din ~ 100 de fire doar 2 sunt improvizatii. O sa le trag pe traseul indicat in schema masinii. (chiar daca merg cu el paralel cu manunchiul respectiv - ii refac traseul). 

 

Partea proasta este ca pe langa caramida asta cu sigurante si relee mai exista inca un panou auxiliar de sigurante care trebuie luat la mana (ala coordoneaza cam toti senzorii de la motor). 

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu

Ia-ti o banda tessa poroasa si fa lucrarea smechereste si nu apele la improvizatii si tiganeala.Cu ocazia asta daca tot ai apucat sa lucrezi la instalatie poti sa refaci si vechiul matisaj acolo unde spatiul iti permite sa lucrezi.

Link către comentariu

Nu inteleg cum vine asta sa nu fac improvizatii dar sa o fac lucrarea smechereste  :lol:

Firele sunt descoperite DOAR pe ultimii 5-10 cm (asa sunt din fabrica cel mai probabil). In rest sunt manunchiuri cu banda poroasa.(poza este facuta nefericit si nu se vede ce este in spate).

 

Nu am ajuns inca la partea estetica; Sa vad eu totul functionand 100% si apoi imi bat capul cu estetica...

Mie imi dau de furca cele 4 fire trase pe langa manunchiurile mari de fire. (improvizatiile).

2 din ele sunt 99% pentru radiocass care este aftermarket. Dar mai am inca 2 (unul spre motor si unul spre tabloul de sigurante aditional).

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu

Mie mi-a luat foc un G2 prin anii 90 si stiu ce sentiment te incearca cand te uiti ca boul la masina cum arde. :lol:

Uite un exemplu,in prima poza ai conectorul albastru din care iti iese firul rosu la care se vede conductorul electric propriuzis.

 

post-64586-0-32955400-1370435840_thumb.j

Link către comentariu

Am inteles din prima - dar m-a amuzat formularea. Mai am de lucru pana sa fiu eu multumit. Pana acum am parcurs vreo 3-4 relee din 9.

Mai am si o siguranta care se arde la max 5 minute de cand o pun - neelucidat.

Firul de care vorbesti este necunoscuta (nu stiu unde se duce si ce face - ar putea fi pentru antena din parbriz). Va veni si ziua lui. (din fericire este singurul mohican ramas in aceasta situatie).

Mai este unul tras in afara manunchiurilor originale - dar la ala macar stiu destinatia; Merge evident la Radio-cd. (cred ca a avut un subwoofer in spate ca sunt niste cabluri groase catre spate taiate; cand voi termina cu tabloul principal o sa scot si toate cablurile inutile de la R-cd).

 

La sfarsit pun si niste poze sa vad ce mai gaseste ochiul vostru critic Doar critica si autocritica duc la dezvoltarea personala si colectiva.  :lol:  

 

PS: stiu ca la fotbal Olanda porneste ca favorita; dar la instalatii electrice nu; Improvizatiile sunt facute in Olanda, nu in Romania. 

In Romania se scot si se inlocuiesc cu piese originale acolo unde este cazul.

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
  • 2 months later...

Am luat deja discuri ventilate si etrieri pentru toate rotile; alta cutie de viteze (toate originale porsche SH). Nu stiu cand le pun pe masina. Sa vad ce fac anul asta si ce las pentru la anul. (masina oricum franeaza excelent si cu franele de acum; a mers 2500 km in regim de autostrada cu actuala cutie...). Propriu-zis nu am vreo graba sa le schimb.

 

Pentru iarna am comandat o imbracaminte noua  :D

Mai are putin si ajunge in cabina de vopsit. M-am bucurat ca vopsitorul mi-a spus ca este de departe porschele cu cea mai putina rugina pe care l-a avut pana acum. (mi-a aratat poze cu ce porsche a mai avut la vopsit 911 si 944).

 

2013_09_06_17_01_1.jpg 2013_09_06_17_01_2.jpg 2013_09_06_17_02_5.jpg 2013_09_06_17_03_4.jpg 

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu

M-ar fi tentat un negru sau rosu - dar nu vreau sa schimb culoarea cu care a iesit din fabrica.

Ramane la fel.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Sunt curios cat a costat vopsirea.

Felicitari pentru curaj de a face asa o operatiune la noi.

In Germania mi se scurg aproape in fiecare zi ochii dupa vreun

Porsche , mai ales insa din cele vechi.

Link către comentariu

Acum vreo 15 ani, tatal meu a fost in tratative pentru un Porsche ca al tau. Iar proprietarul voia sa dea si un motor complet de schimb pentru masina, care oricum era impecabila. Cerea vreo $7000 si nu s-au inteles. Tatalui meu si acum ii pare rau ca nu a luat-o!

 

Sa ai grija de masina mai departe la fel de bine cum ai facut-o si pana acum! Masinile de genul asta trebuie sa ramana pe sosele. :)

Link către comentariu

Logo-ul Porsche din lateral nu il mai pun (nu era original)

Pragurile le fac negre - ca asa erau din fabrica.

 

13_09_13_17_07_33.jpg

 

13_09_13_17_07_51.jpg

 

13_09_13_17_07_15.jpg

Link către comentariu

Fuzetele si protectiile: (sablat + vopsit electrostatic + cuptor):

 

13_09_14_12_43_53.jpg

 

2013_09_16_008.jpg

Vopsirea a fost cam 1000 euro. Dar vorbim aici numai de vopsire si pregatire pentru vopsire.

Am platit separat scosul-pusul parbrizului; sablarea - galvanizarea aripilor fata si a fustei de sub spoiler + partea de tinichigerie.

Tot asa in pretul asta nu este prins vopsitul electrostatic al componentelor mecanice (vopsite in alta parte). Doar piesele din imagine au costat 80 lei.

(si vopsit electrostatic: scut motor, protectie curea distributie, punte fara, fuzete, protectii).

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu

Cat costa o sablare din asta ?

Ai tu scula respectiva sau platesti pentru utilizarea ei ?

In rest ce sa zic, totul arata foarte foarte bine si original deocamdata, asa imi place si mie sa fie fara prea multe modernizari.

Link către comentariu

Cat costa o sablare din asta ?

Ai tu scula respectiva sau platesti pentru utilizarea ei ?

In rest ce sa zic, totul arata foarte foarte bine si original deocamdata, asa imi place si mie sa fie fara prea multe modernizari.

 

Sablat-vopsit: 20 de lei pe o bucata mica; 150 pe una mare - gen scutul motor (si asta cand merg cu mai multe piese deodata). Le fac la un service specializat in vopsit jante; destul de scump - dar cu o calitate peste medie.

Am chinuit tabla aia de la distributie - am indoit-o, am fortat-o (nu am vrut sa mai dau jos pompa de apa si sa fac aerisirea) si nu s-a zgariat de loc. Este extrem de rezistenta vopseaua.

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu

Am mers prin '95 cu un Porsche 944! Era "Star Trek" pe vremea aia...Abia astept sa o vad finalizata! Succes! 

Modificat de corad0
Link către comentariu

Inca un pas: masina a fost echipata si este gata de drum:

Banda de cauciuc din bara spate nu am montat-o: se vad gaurile. Vreau sa pun una care sa arate mai bine.

 

Eleronul Foha: arata mult mai bine cu el - dar este greu de intretinut (masina o las sub copac si se strang acolo toate frunzele).

 

13_09_19_18_11_21.jpg 13_09_19_18_11_26.jpg 13_09_19_18_11_40.jpg 

 

Singura poza in care apare si eleronul si spoilerul cu defect este in aceasta companie (un service Porsche din Germania):
20130130_0064.jpg 20130130_0070.jpg 20130130_0075.jpg 
Modificat de MOTANUL
Link către comentariu

Arata super, dar fa ceva cu teava de la evacuare,eventual mai scurta si un tips frumos ca arata ca din alt film.

Link către comentariu

Teava aia din nefericire este originala (ma rog originala este cromata - adica si ma rau...)

A mea este un negru-mat - tocmai ca sa iasa cat mai putin cu putinta in evidenta.

Estetic nici mie nu imi place nici neagra si cu atat mai putin cromata.

 

114831_0.jpg?itok=xJW_gAKR

 

Uite aici cum arata: eu zic ca este mult mai urat asa:

 

800px-1976_Porsche_924.jpg

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu

Arata foarte bine, esti pe drumul cel bun!

Poate gasesti si un sticker ca cel din ultima imagine, da foarte bine.

Link către comentariu
  • loghy changed the title to Porsche 924 Turbo 1980: Un proiect in desfasurare

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!