Jump to content

Porsche 924 Turbo 1980: Un proiect in desfasurare


MOTANUL

Postare recomandată

Daca tot vrei s-o revopsesti, o sa o pastrezi tot argintie sau incerci o culoare care s-o scoata in evidenta, ca amethyst metallic?  :rolleyes:

Si inca ceva, desi nu prea se face la proiecte de genul asta: o sa tii evidenta cheltuielilor? :lol:

Multa bafta! Asteptam cu interes momentul cand o s-o scoti pe sosea! :Driver:

Link către comentariu

Frumos proiect! Ai ceva cojones sa te apuci de asa ceva.

 

Pune mai multe poze - va fi un fel de before/after/in the making

Link către comentariu

cat de adevarata este masina asta ! :D

succes cu proiectul,sa ajungi cat mai departe :icon_thumleft:

Link către comentariu

Revopsirea se va face pe codul de culoare (nu pot sa spun ca-mi place culoarea actuala - dar nici sa ma apuc de inventii nu vreau).

Ori o revopsesc toata (inseamna sa dau tot jos de pe ea inclusiv geamuri - ceea ce inseamna un cost enorm la demontat-montat + piese noi) ori folosesc codul de culoare si vopsesc ce este necesar.

 

Eu as merge pe varianta 2; mai ales ca majoritatea garniturilor de geamuri arata foarte bine fata de ce am vazut la alte masini de aceeasi vechime si nici nu am vazut rugina deloc in zona chederelor. 

 

Numai caseta de directie + amortizoare + pompa frana (kit de reparatie) inseamna vreo 500-600 euro pe aftermarket. Pe original este dublu si mai bine.

Nu sunt manelist sa am buget fara numar  :icon_cool:

O lista de prioritati va exista. Da prefer sa nu tin evidenta cheltuielilor  :icon_thumright: ; Cand are balta peste cheltuiesc - cand nu are asteptam.

De exemplu si caseta si amortizoarele mai merg; Nu ma apuc sa schimb piesele 90% bune.

 

O sa fac de exemplu stergatoarele care se misca foarte incet (50%) sau iluminatul bordului care nu merge deloc, sau degivrarea.

Pompa de frana ar fi singurul ''moft''. Franeaza in limitele impuse de ITP; poti sa franezi inclusiv la viteze mari; dar eu tot ma simt mai confortabil sa stiu ca este schimbata.

Link către comentariu

Super tare masina, desi eu nu as face-o chiar stock 100%, adica niste jante un pic mai late din epoca ei si niste arcuri ca sa nu arate ca un Porsche pe suspensie de Logan.

 

Te ocupi si de mesterit la ea sau ai un mecanic in care sa ai incredere.

Link către comentariu

Bine inteles ca toata lumea mi-a zis sa pun alte jante. Dar sa nu uitam ca jantele de pe ea sunt pt. modelul turbo - nu sunt cele standard pe 14.

Sunt de acord ca ar ajuta aspectul. Dar ar pierde aerul retro pe care il are.  :wub:

Chiar daca acum o masina low-cost are jante de 16 standard. Anvelopele sunt prea inalte si de asta arata asa urat in momentul de fata.

 

Am luat teapa ca am cumparat in Olanda si anvelope de iarna pe aceleasi dimensiuni ca cele de vara (plecand de la premiza gresita ca sunt corecte).

Si cele de vara aveau dimensiuni gresite. :pale: Acum am 2 seturi de anvelope care nu imi folosesc la nimic.

 

Sunt lucruri care nu le poti face fara elevator. Si am un mecanic de incredere pentru ele.

Pentru lucruri mici vreau sa mesteresc si eu  :) (partea electrica, lucruri mici la articulatii etc). Demontat capace diverse sa le dau la sablat.

Daca ma hotarasc sa dau puntea jos sa o sablez toata - ma duc la service ca nu merita efortul sa o faci DIY. Am 2 cricuri hidraulice si vreo 4 capre - dar pe elevator lucrezi mult mai usor si comod si de ce nu mai safe.

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu

Am spalat masina prima oara interior / exterior / motor si am apucat sa evaluez mai bine caroseria.

 

M-am mirat cat de bine rezista caroseria galvanizata chiar si in zonele in care este sarita vopseaua (si se vede ca nu de ieri).

 

Motor:

20130219_0050.jpg 20130219_0006.jpg 20130219_0047.jpg 

 

Interior + Exterior (fara probleme)

20130219_0057.jpg 20130219_0010.jpg 20130219_0012.jpg 20130219_0031.jpg 20130219_0035.jpg 20130219_0037.jpg 20130219_0039.jpg 20130219_0043.jpg 20130219_0044.jpg 

 

Exterior cu probleme:

20130219_0055.jpg 20130219_0008.jpg 20130219_0009.jpg 20130219_0054.jpg 

Link către comentariu

Felicitari pt proiect, este o masina foarte fumoasa si arata foarte bine pt varsta ei.

De ce nu ai incercat sa o inscrii pe RO, noua taxa/timbru de mediu ar fi venit in jur de 800 Euro, iar pt o masina ca aceasta cred ca merita.

Link către comentariu

Din 2 motive:

1. Vreau sa o inscriu in 2015 pe RO ca vehicul istoric

2. Am vrut sa protestez intr-un fel si la faptul ca nu am putut sa o inscriu ca vehicul istoric si la procedura de la noi care te plimba prin tot Bucurestiul (ITP in afara orasului; fiscalul in centru, Politia in pipera - basca daca mai este nevoie si de taxe la CEC sau alte prostii).

 

Nu ma va tine mult - mai devreme sau mai tarziu o pun pe RO,

 

In Olanda in 25 de minute eram cu numerele de inmatriculare si toate actele in mana (si vandut, si radiat de la ei din circulatie, si obtinut numerele de tranzit).

In Bulgaria intr-un singur loc s-au putut face toate in 2-3 ore. (ITP-ul, Directia de inmatriculari si asigurarile erau toate in aceeasi incinta - nici nu trebuia sa iesi din curte). Coada era mare :lol:  pentru ca 8 din 10 masini erau din RO. 

Doar cu procurile si traducerile aferente a plecat la notar cel care s-a ocupat de formalitati. Bulgarii care inmatriculau masini pentru ei, nu paraseau curtea respectiva.

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu

Superba!!! , mocheta din portbagaj sa o schimbi , sa-i faci una pe comanda. Masina asta o sa-ti intoarca , tot efortul depus pt ea , cand va fi gata.Sa ne tii la curent si multe poze.

Link către comentariu

Inca mai cuget la multe. Vreau sa vad cum arata dupa un spalat profesionist (karcher + solutii speciale). Daca ma apuc sa o schimb, ar trebui schimbat tot sa nu iasa o peticeala (inclusiv interiorul este din acelasi material). Dupa ce iese praful si imbacseala din ea s-au putea sa-mi placa.

Daca nu arata acceptabil atunci schimb tot.

 

Eu mi-as gasi mai mult de lucru pe sub mocheta. (o antifonare sau ceva de genul asta).

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Am reusit sa duc la bun sfarsit cateva lucruri.

 

1. Reparat Stropitor parbriz (2 din 4 gauri erau infundate; supapa de sens era montata gresit si apa se scurgea de pe furtunase in vas)

2. Schimbat termostat si inlocuit lichidul de racire
3. Montat corect suportul de motor dreapta (era montat gresit)
4. Schimbat rotula brat inf st
5. Schimbat uleiul + filtrul de ulei
6. Schimbat curea de distributie + rola intinzatoare
7. Schimbat simering de la fulia arborelui cotit
8. Sablat-vopsit negru Scutul motor + protectia de la cureaua de distributie
9. Reparat timonerie
10. Reglat frana de mana
11. Schimbat bujiile
 
Piese noi:
Bujii Bosch
Curea de distributie si intinzator
Cleme spatar scaun
Pivot brat inf. st
Kit reparatie pompa frana
Buson ulei
Garnitura capac tacheti
 
Vreau urmatorul pas sa ma ocup de pus motorul la punct (reglat supape, aprindere, injectie).
Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Azi te-am vazut pe Doamna Ghica dimineata pe la 9:20. Asta daca nu mai e in Bucuresti un 924 gri, ceea ce nu cred. Arata senzational masina. Intorci capul dupa ea fara sa vrei... Felicitari!

Link către comentariu

Multumesc, Confirm pozitiv  

Deocamdata nu arata cum vreau eu sa arate la sfarsit  :lol:

 

 

1. Schimbat termostat si inlocuit lichidul de racire
2. Reparat Stropitor parbriz
3. Montat corect suportul de motor dreapta (era montat gresit)
4. Schimbat rotula brat inf st
5. Schimbat uleiul + filtrul de ulei
6. Schimbat curea de distributie + rola intinzatoare
7. Schimbat simering de la fulia arborelui cotit
8. Sablat-vopsit negru Scutul motor + protectia de la cureaua de distributie
9. Reparat timonerie
10. Reglat frana de mana
11. Schimbat bujiile
12. Pus anvelope 185/60 R15
13. Reparat plafoniera (nu se aprindea singura cand deschideam usile; era doar un contact oxidat)
 
Piese noi:
Termostat
Bujii Bosch
Curea de distributie si intinzator
Cleme spatar scaun
Pivot brat inf. st
Kit reparatie pompa frana
Buson ulei
Garnitura capac 
 
De cand am pus anvelope mai mici in inaltime s-a schimbat un pic si lookul masinii.
2013_03_21_002mic.jpg 2013_03_21_004.jpg 2013_03_21_005mic.jpg 
Link către comentariu
Master_Blaster

Arata dubios cu folie pe gemurile alea mici laterale, mai ales ca nu e si pe haion. 

 

Sta mult mai bine pe cauciucurile astea, nu mai are nevoie de jante mai mari.

Link către comentariu

O sa le scot ca nu sunt adeptul foliilor.

Mai ales ca masina arata destul de aproape de cum arata in 1980. Si folia aia e din alt film. Nu are legatura cu nimic.

Link către comentariu

M-a oprit azi politia la control (actiunea de care au facut tam-tam in media). Am fost impresionat de modul de comunicare al politistului (de multi ani nu am mai fost oprit). M-a si anuntat ca are nevoie de 7 minute sa verifice prin dispecerat ca sunt valabile actele si asigurarea.

 

A spus ca toate actele sunt in regula si ca isi cer scuze pentru deranj. Nota 10.

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Am dat toata puntea fata jos pentru control amanuntit;

Pe langa ce am de schimbat am decis sa si sablez cam tot ce s-a putut sabla.

 

2013_04_15_037.jpg 2013_04_15_044.jpg 2013_04_17_022.jpg 2013_04_15_041.jpg 

 

Cam jumatate din piese au fost sablate si vopsite pana acum (in camp electrostatic + zincate inainte). Restul ar trebui sa fie gata maine (flanse, bascule, amortizoare).

2013_04_17_025.jpg 2013_04_17_028.jpg 2013_04_17_029.jpg 2013_04_17_041.jpg 

Link către comentariu

Eu m-am bucurat cel mai mult ca motorul este foarte bun; Compresia este intre 12 si 12.1; supapele inchid bine;

 

Mersul neregulat era de la reglajul hidraulic al supapelor si aprindere. Partea de alimentare cu combustibil inca nu a trecut prin verificari. (Vreau sa ma conving ca am presiunile din manual si sa controlez si injectoarele la un moment dat). Motorul pleaca acum la sfert. Cand am adus-o pleca la 2-5 secunde.

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu

Azi au fost gata si restul pieselor (sunt multe dar nu le-am mai scos din folie ca stau mai protejate pana le montez); Cine stie cat le mai plimb pana atunci 

 

20130418_0002.jpg 20130418_0006.jpg 

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Asteptarea a luat sfarsit. (O sa mai fie nevoie doar de refacerea unghiurilor de fuga si directie + sablat-vopsit etrierii   :lol:  trademarkul meu).
Acum face fâs amortizorul in loc de clonck cand ma dau jos de pe o bordura. Eu chiar nu imi explic cum statea masina atat de bine in curbe.
Frana s-a imbunatatit simtitor (acum se lasa rau pe fata masina ca ingheata acolo unde ai franat).
 
Am lasat sa mearga motorul vreo 10-15 minute si nu a mai aparut nicio picatura de ulei pe la baia de ulei (am schimbat si garnitura de la baia de ulei). Sper sa ramana curat si uscat si in continuare.

Before:

20130315_0001.jpg 20130315_0002.jpg 20130315_0009.jpg 

 

After:

20130424_0003.jpg 20130424_0011.jpg 20130424_0014.jpg 

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
  • 3 weeks later...

foarte ambitios proiectul, iti doresc succes! doar o parere, 924 nu e chiar un Porsche collectible din perspectiva celor ce colectioneaza modelel vechi de Porsche, seriile astea fiind mai mult un experiment de piata, de unde si configuratia atipica comparativ cu masinile Porsche! Oricum, frumuseata unui lucru se afla in ochii privitorului, asa ca...mult succes!

Link către comentariu
  • loghy changed the title to Porsche 924 Turbo 1980: Un proiect in desfasurare

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!