Jump to content

Porsche 924 Turbo 1980: Un proiect in desfasurare


MOTANUL

Postare recomandată

Din pacate a durat mult mai mult decat am anticipat sa fac un motor de altfel excelent din punct de vedere al compresiei sa porneasca la sfert din orice pozitie si la orice temperatura a apei.

Extrem de complicata injectia asta mecanica k-jetronic. (seamana - dar nu este identica cu cea de pe golf 1 sau 2 GTI).

Acum dupa ce am inteles-o e simpla - doar ca fiecare piesa are un rol si functioneaza doar pe o anumita plaja de temperatura,

 

Are un mod de operare pana in 35 de grade; Altul intre 35-80 de grade; Altul la peste 80 de grade.

Este plin internetul de "porsche 924 hot start problem".

 

Acum ca am terminat lucrarile mari (motor, cutie, vopsit) pot sa intru la detalii: am cumparat bucse noi de radiator, stropitor. De distribuitor inca mai caut ceva pe aftermarket.De alternator nu se mai produc. Cu exceptia ceasului de kilometraj acum merge totul.

Link către comentariu
  • 1 month later...

Ti-am vazut masina sambata pe centura ( pe langa autoklass / remat chitila ), erai in depasirea unui tir, eu veneam cu un matiz rosu din fata ( al prieteni :)) ), nu prea o calci in depasire din cate vad eu :)) super tare masina oricum, chiar sunt curios ce potential are..

Link către comentariu

Corespunde mai mult descrierii tale 944ul in prim-plan in imaginea din dreapta (daca era vorba de sambata dimineata); in jur de 9-9.30

Eu am iesit din bucuresti pe Iuliu Maniu; nu am mers pe centura.

 

Am mers in limite legale (chiar m-am amuzat ca strangeam masini in spate  :lol: pe portiunile cu linie continua ).

Doar pe cateva curbe de pe transalpina am deslantuit un pic masinile. Sunetul era la superlativ ca eram intr-un soi de defileu si aveam un ecou f. interesant.

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
  • 3 months later...

Am inmatriculat masina pe RO; Am obtinut atestat de vehicul istoric (primul 924 din cunostintele mele).

 

Numarul este asta:

 

post-1853-0-01660200-1420640245_thumb.jp

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu

Bravo! Scapi de mizeriile alea bulgaresti. Era pacat pe asa masina!

 

Update cu masina in sine?

Link către comentariu

Multumesc pentru aprecieri!

 

A pus MRC link si tot nu a citit nimeni :lol: ; Asa ca dau eu copy-paste:

 

Vehiculele istorice atestate beneficiaza in Romania, in baza legislatiei in vigoare, de scutire de impozit
(in baza unei cereri - formular tip), scutire de timbrul de mediu si de rovinieta (cerere la CNADR - detalii pe site).
Cererile de scutire de impozit si rovinieta trebuie refacute in cazul in care vehiculul isi schimba proprietarul.

 

Cu numerele bulgaresti a fost bine doar in primul an (impozit zero - in teorie trebuia sa plateasca firma de acolo; RCA mai ieftin ca in romania; prima-inmatriculare mult mai ieftina).

In rest plateam ca tot omul rovinieta si faceam ITP-ul in romania la RAR.

 

In anul 2 romanasii care aveau masini pe aceeasi firma au avut daunalitate isterica - firma si tot parcul de masini era pe o lista neagra valabila pt. toti asiguratorii. Si RCA-ul era acum mult mai scump ca in romania.

 

Apropo de updateuri; La o masina istorica este important sa fie cat mai aproape de starea in care a iesit de pe poarta fabricii. Adica updateurile sunt chiar contraindicate.

Mie imi place masina asa cum este (arata a masina din 1979). Nu vreau sa-i pun bara de 944 sa para cu 10 ani mai tanara. Nici jante mai mari sau roti mai late.

In poza de mai sus masina rosie este la origine tot un 924 aspirat. Doar ca are atat upgraduri ca pare mai noua ca look comparativ cu 944 turbo gri autentic.

 

Nu stiti cat de mult m-a ajutat faptul ca totul era original pe masina (eu am VIN-ul tip vechi de doar 10 cifre si nici un magazin de piese nu imi gaseste piesele pe seria de sasiu); Nici macar Porsche Romania. Noroc ca masina nu a avut modificari si totul s-a potrivit din prima. (eu cumparam piese pt 924 si anul 1979 ca nu puteam sa fac verificarea cu seria de sasiu).

 

Pentru siguranta o sa-i pun discuri ventilate (care veneau in 1979 pe turbo). Eu acum am pe masina discuri pline. Cam asta ar fi singurul upgrade.

Pe viitor e posibil sa o dau pe asta si sa cumpar un 924 sau 944 turbo.

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu

Felicitari pentru perseverenta si ca ai gasit si numarul disponibil! :)

 

Nu ai iesi mai ieftin sa gasesti un motor de turbo si sa faci swap? Sau se poate adapta motorul existent? Ce cilindree au cele doua motoare?

Link către comentariu

Pai daca incepe ce modificari de motor, serii, etc. cred ca se cam schimba treaba cu vehicul istoric cat mai original :)

Link către comentariu

Desi estetic masinile difera putin si motorul de turbo e tot de 2000 cmc mecanic difera 90% (inclusiv motorul/cutia difera); Electric iar difera mult - trebuie alt sistem electric; alt frane cap-coada; alte sonde etc.

Nici rentabil nu ies bine; nici nu va fi o masina originala (cu motorul si cutia corespunzatoare datei de fabricatie).

 

Vreau una originala turbo - ca plan de viitor. (nu ma grabesc; sunt foarte multumit si de asta).

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu

Pai d-aia intrebam, daca era sau nu o conversie cat de cat bolt-on si fara batai de cap. Dar asa, clar nu merita. Ma gandeam ca te-ar durea sufletul sa ajungi s-o dai pe asta, dupa cat efort si bani ai bagat in ea.

 

Despre ce diferente de putere vorbim intre cele doua?

Link către comentariu

A mea are 125 CP si 924 turbo are 177 CP. La cat de usoara si aerodinamica este masina mea are un top speed de 210 km/h. (adica nu ai niciun motiv de jena cu ea).

Turbo am impresia ca are un top speed de 240.

Ar mai fi si 924 GT tot din motorul de 2.0 facut sa bata recordul de viteza si putere dintr-un motor de 2.0 turbocharged (250 CP). Asta areun top speed de 280 km/h dar costa undeva la peste 200.000 euro pt. ca este foarte rar. (s-au vandut extrem de putine).

 

Years: 1976/77
Engine: Four-cylinder turbo
Displacement: 1,984 cc
Power: 184 kW (250 hp)
Weight empty: 980 kg
Top track speed: 280 km/h

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
  • 9 months later...

Am intrat pe ultima suta de metrii cu pregatirea frânelor cu discuri ventilate pe toate cele 4 roti. (am luat piesele - rulmenti noi fata-spate; ganituri etrieri, sablat-vopsit electrostatic fuzeta si aparatoarea; placute noi spate, etc); In 2-3 saptamani vreau sa le pun si pe masina sa intre la iernare cu acest upgrade.

 

Frânele actuale nu au nici o problema ca functionare (au luat fix 3 ITP-uri cu brio doar in ultimele 12 luni); nu au dat semne de oboseala pe transalpina sau prin alte parti.

 

Cele ventilate ar trebui sa reziste mai bine la o folosire intensiva. (gen condus sportiv).

Link către comentariu

Felicitari pemtru masina. Am citit topicul cap-coada si este impresionant. Mai rar asa oameni, sa investeasca bani si timp. Sa te bucuri de ea cat mai mult :D

Link către comentariu

Multumesc,

 

Azi am mai gasit ceva de lucru:

Jante de 16" - 8J (mult mai late pe spate) si 7J pe fata;

 

Cele de pe spate arata mult mai bine (din punct de vedere estetic); Pe fata eu cel putin eram multumit de cele subtiri (masina e ascutita si subtire) pe spate arata mult mai bine cu jante un pic mai late. Jantele sunt de Porsche 944.

 

O sa pastrez si setul de roti originale (cele subtiri de 924 S - 15" si 6J);

 

 

post-1853-0-26070100-1446312436_thumb.jp

post-1853-0-09598100-1446312446_thumb.jp

post-1853-0-51709100-1446312458_thumb.jp

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Jumatate din treaba e gata (respectiv fata);

 

Jantele de 16" pot ramane - insa anvelopele de pe fata nu.; O sa le schimb cu unele mai subtiri si mai putin inalte (talon mai mic).

 

Cele din imagine sunt si prea late si prea inalte pt. 924. Am si un model intermediar de jante (tot pe 15 ca cele de pe masina - dar mai late).

 

Masina pare mai noua cu cele de 16" si cu un aspect retro (oarecum mai potrivit) cu cele de 15".

 

 

post-1853-0-15217800-1447238540_thumb.jp

post-1853-0-60492000-1447238554_thumb.jp

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

E aproape gata! Mai sunt niste mici piese de inlocuit - dar in mare este gata!

 

Jante 5x130 Phone dial

Jante 5x130 Porsche Design D90

 

 

post-1853-0-02637100-1448092295_thumb.jp

post-1853-0-83278400-1448092305_thumb.jp

post-1853-0-20730300-1448092312_thumb.jp

Link către comentariu
  • 1 month later...

Am reusit sa termin inainte sa o bag in garaj frânele pe discuri ventilate pe toate rotile.

Desi masina pe afara arata la fel - a necesitat un volum f. mare de lucru

- fuzete schimbate fata spate (am pus rulmenti si simeringuri noi si bineinteles am sablat si vopsit electrostatic fuzetele fata si protectiile de praf)

- alti etrieri care sa acomodeze discurile mai late (cu garnituri noi peste tot si pistonase noi pe spate). Pe fata pistonasele aratau excelent si nu au necesitat schimbare

- suruburi de aerisire noi (cele vechi erau rotunjite pe spate)

- arcuri noi pentru saboti

- saboti noi si placute noi - fata / spate

- schimbat cablul de frana de mana (nu se mai potrivea cel pt. tambure)

- schimbat tot lichidul de frana

- roti Phone dials cu prindere 5x130

- la final geometrie la toate rotile (a iesit ca si data trecuta totul pe verde fara probleme in 5 minute).

 

Frana raspunde mult mai prompt si pedala e mult mai scurta acum.

post-1853-0-53440200-1452207711_thumb.jp

post-1853-0-95428400-1452207879_thumb.jp

post-1853-0-62201600-1452207886_thumb.jp

post-1853-0-75844400-1452207895_thumb.jp

post-1853-0-22723500-1452207903_thumb.jp

post-1853-0-97490500-1452207913_thumb.jp

post-1853-0-37269100-1452207922_thumb.jp

post-1853-0-33541400-1452207939_thumb.jp

post-1853-0-66239800-1452208228_thumb.jp

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu

Jos palaria pentru eforturile tale. Masina este extraordinara si pacat ca nu vedem prea multe proiecte de genul acesta pe forumurile romanesti

Link către comentariu
  • loghy changed the title to Porsche 924 Turbo 1980: Un proiect in desfasurare

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!