Jump to content

Porsche 924 Turbo 1980: Un proiect in desfasurare


MOTANUL

Postare recomandată

Mi-am achizitionat de curand o masina clasica Porsche 924 din 1980 (33 de ani vechime la acest moment).

Vreau sa arate la final ''ca noua''. Lista de neajunsuri de la acest moment este mare.

 

Masina am luat-o personal din Olanda si a trecut cu bine de dusul rece al primilor 2400 km.

 

 

Link către comentariu

3500 euro a fost. Am cautat cu ITP valabil si in circulatie (ITP-ul era luat in ianuarie 2013). E riscant sa cumperi una la 1500 euro care nu porneste si sta de 10 ani in garaj.

Am vrut sa am o baza de plecare. Cumparatorul a prezentat-o ca fiind fara rugina 100% si doar cu cateva mici defecte de vopsea.

 

Din nefericire o sa am un pic de lucru si la acest capitol. Are cateva zone mici cu rugina.

Link către comentariu

Tin minte , ca am avut onoarea sa ma plimb si eu cu o asemenea bijuterie a unui prieten. Ce masina , felicitari !

 

PS : din cate stiu , poate gresesc , are multe piese/componente  de Audi , pornirea la cald cum prezinta ?

Link către comentariu

Din cate stiu si sper sa nu gresesc, acest model dispune de 2 motoare: unul de 2.0 si unul de 2.5! Ce motorizare ai pe bijuterie?

Link către comentariu

Pornirea si la rece si la cald este OK. Dar motorul nu este pus la punct 100%.

As vrea la final sa nu se auda motorul la ralanti. (cam atat de bine sa fie reglat).

 

Are unele componente de Audi. De exemplu la mine cutia este porsche, Altele au o cutie de Audi 100 un pic modificata.

Dar tot ~100 euro :pale: costa o bucsa de timonerie. Si sunt vreo 10 piese acolo.



Am vrut sa ma incadrez cu masina la vehicul istoric si am luat cu motor de 2.0;

Am cautat sa fie fara geamuri electrice, oglinzi electrice, scaune electrice, AC, samd.

 

Trapa era singurul lucru pe care mi l-am dorit si nu il are. Ca si upgrade vreau doar cotiera. (venea standard doar pe S si turbo daca nu ma insel).

Link către comentariu

Motoarele turbo din generatia 1 au probleme de fiabilitate. As prefera un motor de 2,5 aspirat.

 

Eu am 2.0 / 125 CP. Am vrut un motor cat mai simplu si fara batai de cap (injectie mecanica). Nu este exclus sa il schimb pe viitor cu ceva mai puternic. Dar nu in viitorul apropiat.

 

Cu o masina atat de usoara daca pleci tare de pe loc dau rotile in gol si la 125 CP intr-o veselie. Doar la viteze mai mari simti nevoia de mai multa putere.

Nu am cumparat-o pentru putere. Nu m-au interesat liniutzele niciodata.

 

Dupa ce o restaurez o sa ies cu ea doar vara pe uscat. (intr-un concediu sau o plimbare).

Link către comentariu

Bravo, un proiect care merita urmarit. :D Ai niste termene in care vrei sa te incadrezi? Cam ce reparatii si reconditionari capitale vrei sa ii faci?

Link către comentariu

De cand imi doream sa vad asemenea proiect la noi...felicitari. Te sustin si iti urez mult succes in toate cele planuite / gandite! :)

Link către comentariu

Cam in 2-3 luni as vrea sa fie gata din punct de vedere mecanic/electric. Pentru siguranta incep cu frana. Mecanic nu am decat un joc in caseta de directie (as merge pe caseta noua) si de reglat timoneria. Dupa asta urmeaza sa pun la punct motorul.

Am cautat o masina cu cat mai putina electrica si de ce imi era teama nu am scapat. (unele ceasuri sunt in bezna noaptea, lampa din habitaclu s-a aprins doar in prima zi, degivrarea a mers doar in prima zi). Stergatoarele pornesc uneori si in pozitia neutru etc. Aeroterma uneori porneste - alteori nu.

 

Nu am apucat sa o inlocuiesc nici macar o siguranta care s-a ars pe drum (probabil degivrarea si lampa de habitaclu care mergea si nu mai merge).

Dar din experienta mea cu Renaultul 16 nimic nu va fi simplu. Dar la sfarsit toate vor functiona.

La renault 16 dupa o reparatie capitala vreo 5 ani nu am avut nicio eroare pe partea electrica (in afara de schimbat becuri bineinteles). Sunt lucruri relativ usoare dar consuma mult timp. (contacte oxidate, carbuni consumati, etc)

 

Dupa ce termin cu partea mecanica si electrica intru la estetica/caroserie (aici mai mult ca sigur singura solutie este revopsirea capitala si curatarea zonelor cu rugina indiferent de cat de mici sunt ele). Sunt mici ciobituri, zgarieturi, puncte foarte fine de rugina.

 

Dupa asta garaj si plimbare  :icon_thumleft:

 

PS: In afara de cotiera (as vrea sa ii pun) nu vreau sa schimb nimic; vreau sa fie cat mai aproape de starea originala a masinii.

Unul din motivele pentru care am ales-o este ca nu are modificari.

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu

Prin 1996 am avut si eu placerea sa ma plimb cu un 944 (varianta mai puternica)! La vremea respectiva cred ca puteai sa o consideri supercar! :) Am ramas uimit de performante si eram atat de fericit ca am putut sa ma plimb cu un PORSCHE, radiam de fericire :))! Imi aduc aminte si acum cu placere de momentele alea!

Felicitari pentru achizitie si succes cu noul proiect!

Modificat de corad0
Link către comentariu

Un 944 are top speed 220 varianta normala; 250 km/h varianta turbo. Turbo S 261 km/h si asa mai departe.

 

Nu am luat masina asta pentru top speed. Pentru o masina din 1977-1985 un top speed de 204 nu e tocmai o rusine.

In perioada respectiva majoritatea motoarelor aveau intre 50 si 80 CP. Iar porsche 928 a fost intre 78 si 81 cea mai rapida masina. (performante peste lamborghini, ferrari, etc).

Adica cu 240-300 CP la vremea respectiva rupeai tot ce misca.

 

Renaultul 16 (supranumit regina soselelor) avea vreo 65 CP la varful de gama (1,6l) pe care l-am avut eu. 924-ul este racheta pe langa el.

Link către comentariu
Am vrut sa ma incadrez cu masina la vehicul istoric si am luat cu motor de 2.0;

 

Poti detalia?

Din cate stiu, ca sa obtii atestatul de vehicul istoric trebuie sa treaca 30 ani de la incetarea productiei modelului respectiv, pe cand 924 a iesit din productie in '88.

De asemenea, nu trebuie sa aiba modificari, altele decat cu piese originale, inainte sau dupa obtinerea atestatului, corect?

 

http://retro-cars.pasiunea.eu/ai-un-vehicul-istoric-cum-il-atestezi_articol_812.html

Modificat de cogdao
Link către comentariu

Pana acum am facut urmatoarele:

1. Schimbat 1 pivot

2. Schimbat cureaua de distributie + rola intinzatoare

3. Sablat-zincat-vopsit scutul motor si o tabla care protejeaza cureaua de distributie

4. Cumparat tampoane noi pentru protectia curelei de distributie

5. Montat corect un tampon motor / tamponul era bun dar montat incorect

6. Schimbat un semering sub care era umed (in dreptul unei fulii)

 

http://postimage.org/image/hocwljnun/

2013_02_19_008.jpg

http://postimage.org/image/s0f4tihob/

http://postimage.org/image/wv48e1qm3/

http://postimage.org/image/b592z6lcp/

http://postimage.org/image/im4lvzc3f/

 

 

Urmatoarea pe lista este frana (pompa centrala - verificat si servofrana). Vreau sa curat tot motorul. Este murdar si imbacsit.

Scutul motor este curat la prima vedere (singura pierdere mai importanta de ulei este pe la filtrul de aer). Restul tind catre zero.


 

Am vrut sa ma incadrez cu masina la vehicul istoric si am luat cu motor de 2.0;

 

Poti detalia?

Din cate stiu, ca sa obtii atestatul de vehicul istoric trebuie sa treaca 30 ani de la incetarea productiei modelului respectiv, pe cand 924 a iesit din productie in '88.

De asemenea, nu trebuie sa aiba modificari, altele decat cu piese originale, inainte sau dupa obtinerea atestatului, corect?

 

http://retro-cars.pasiunea.eu/ai-un-vehicul-istoric-cum-il-atestezi_articol_812.html

 

Din pacate mai am de asteptat. Ai dreptate. Doar ca asteptarea va fi pana in 2015 nu pana in 2018 sau 2019;

Am suficient timp sa pregatesc masina pana atunci. Masina are cam totul original pe ea (inclusiv basculele sunt originale).

Inclusiv upgradeurile facute sunt tot cu piese originale (jantele si volanul sunt de 924 turbo).

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu

Ca noi suntem cei mai cu mot din toata europa. In germania la 30 de ani e considerat vehicul istoric.

Fara nicio alta conditie suplimentara si prea multe fitze. Adica sa fie masina bec. Am vazut masini cu numere de vehicul istoric cu buretele iesit din scaun. Pe partea mecanica sunt detul de convins ca masinile sunt ok. Dar estetic am vazut destule cazaturi.

Avand in vedere ca asta e legea si nu ma tocmesc cu lucruri de genul asta am lasat-o balta pana in 2015.

 

Olandezul a zis ca la ei in tara nu sunt obligatorii: anvelopele de iarna, vesta, trusa medicala, lanturile etc.

Poti sa iei amenda doar daca mergi pe zapada cu anvelope de vara.

 

In rest nu ai obligatia sa ai nimic in masina (in plus fata de roata de rezerva / cric - care oricum nu se controleaza).

Daca toate merg bine in 2-3 luni sper sa fie gata macar mecanic-electric.

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
  • loghy changed the title to Porsche 924 Turbo 1980: Un proiect in desfasurare

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!