Jump to content

Tutorial - Schimbare fise la motorul ALZ de 1.6


alexandruuu
 Share

Postare recomandată

Salutare,

 

Este destul de munca ca sa le schimbi, trebuie data jos clapeta de acceleratie. O poti face de unul singur intr-o curte sau intr-un garaj. Nu cred ca ai ce strica.

 

Astia sunt pasii:

 

DEMONTAREA TUBULUI DE ADMISIE:

- astepti sa se raceasca motorul, alfel te poti arde

- scoti borna + de la baterie (atentie la cod casetofon)

- scoti capacul de la motor

- desfaci cele 3 suruburi de la rezervorul de antigel, il ridici pe o parte, ii scoti mufa de sub el si il asezi in partea dreapta-jos ca sa ai loc; nu ii scoti furtunele

- scoti un furtunas de vaccum din spatele tubului de admisie(consider "tub de admisie" elementul demontabil dintre debitmetru si clapeta de acceleratie)

- tubul de admisie are 2 cleme care se imping spre mijlocul tubului cam 2 cm cu un cleste special, dar poti linistit sa lucrezi cu un cleste reglabil de instalatii sanitare, sa fie teapan; atentie ca acele cleme sunt foarte tensionate, nu cumva sa pui mana cand este cu clema in cleste ca iti rupi degetele, muti clemele doar cu ambele maini pe cleste)

- impingi clema din apropeierea debitmetrului inspre mijlocul tubului  cam 2 cm fara sa o treci peste cotul ala mic pentru ca e greu sa o mai pui inapoi

- tubul de admisie are o parte flexibila; scoti partea dinspe debitmetru din ansablul debitmetrului prin tragere si rotire; poti trage linistit ca nu se rupe, este un plastic moale

- tubul de admisie are la mijlocul lui un canal de intrare mic unde vine un furtun colector de gaze carter; acolo este o clema care se scoate in sus; inauntru este un oring, ai grija sa nu il pierzi

- impingi clema din apropeirea clapetei de acceleratie inspre mijlocul tubului cam 2 cm

- scoti afara tubul de admisie; daca e murdar cu ulei il poti curata cu spray de curatat frane

 

DEMONTAREA CLAPETEI DE ACCELERATIE:


 

- arunca un ochi peste poza de mai sus; nu cuprinde toate elementele

- desfaci busonul de la rezervorul de antigel pentru a elibera presiunea de pe instalatie si apoi il insurubezi la loc

- slabesti cele 4 suruburi inbus ale clapetei(iti trebuie o trusa cu cheie cu clichet cu capete inbus)

- la cele doua furtune de antigel(apa) impingi inspre mijlocul furtunelor clemele mici cu un patent cam 3 cm, la fel nu pui mana acolo!

- scoti cele doua furtune prin tragere si rotatie, curge putintel antigel, nu te sperii este normal

- sub aceste furtune este o teava care vine de la EGR si este prinsa cu 2 suruburi inbus de clapeta. scoti suruburile; atentie: parca este o garnitura subtire de metal acolo sa nu o pierzi

- scoti cele doua furtunase din stanga pozei(rosu) prin tragere si rotatie; la unul poti largi clema cu o surubelnita dreapta

- scoti mufa eletrica

- desurubezi si scoti pe rand cele 2 suruburi de sub clapeta si apoi pe cele de deasupra

- sa nu pierzi clema descrisa cu verde in poza si garnitura dintre clapeta si galerie admisie

- scoti clapeta afara

- daca e murdara, mai ales in partea de sub fluture o poti curata cu spray de curatat frane si carpe moi; sa incerci sa nu o bruschezi sau sa o scapi; fluturele sa nu il impingi tare, dar sa ii cureti muchiile bine; ai grija sa nu prea intre spray de la axul fluturelui la reductia din interior; o lasi sa se usuce bine

- garnitura trebuie sa nu fie ciupita, a mea originala era in stare foarte buna, dar totusi am schimbat-o, e ~60 de lei originala

 

DEMONTAREA FISELOR

- doar acum ai acces la bobina de inductie si cele 4 fise

- le scoti una cate una din bobina si pe bujii, se trag cu forta cu mana fara probleme - scoti una veche si apoi pui una noua sa nu te incurci; atentie: cele pe care le cumperi sunt cu 2, 3 cm mai lungi decat cele originale, dar se potrivesc perfect

- sa le pui pe cele noi in lacasurile celor vechi, sa nu atarne pe langa

- eu am luat set 4 fise BERU de 5 kohmi dupa VIN-ul masinii = 200 ron, desi doar una era puscata partial; am zis ca daca tot umblu le schimb pe toate

--------------------------------------------------

 

 

MONTARE

- acum montezi totul inapoi, clapeta si tubul de admisie in ordinea inversa celor expuse mai sus

- pui borna la baterie si pornesti motorul

- trebuie facuta neaparat o adaptare a clapetei de acceleratie; sunt pe forum doua metode, eu zic ca e cel mai bine sa o faci cu o interfata VAG_COM.

- stergi eventualele erori stocate la motor

 

GATA!

Modificat de alexandruuu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era foarte bine daca puneai si ceva poze.Ajuta foarte mult la astfel de tutoriale Dar oricum felicitari, este foarte detaliat si util :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci de apreciere, este o poza, cea mai importanta zic eu.

Altele nu am facut la momentul respectiv.

 

Numai bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

de asta germania este unde este si noi unde suntem...pentru ca acolo fiecare meserie este respectata si accesata de fiecare dupa caz,de asta sunt mecanici pentru masini,electricieni pentru instalatii electrice,instalatori sanitari pentru instalatiile sanitare domestice si lista ar putea continua la nesfarsit.....dar noi stim de toate si facem  de toate si judecam pe toata lumea dupa parerea noastra,politica,sport,servicii,muzica si cam tot ce se discuta in peisajul monden romanesc,nu ne putem rezuma la ce stim noi mai bine si restul sa faca ceilalti...scuze daca am deranjat cu ceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!