Jump to content

B6 - 105kw - AdBlue - pareri pro/contra , merita?


mark21
 Share

Postare recomandată

Salutare!

 

cu riscul de a face spam 2 zile, imi cer scuze moderatorilor..

 

Joi merg sa testez un B6 Break 2010, 105 kw, Blue TDI (cu rezervor AdBlue in portbagaj).

 

Am vazut o data masina in Bucuresti, am mers cu ea, mi s a parut cam lenesa fata de Golful meu 81kw, dar probabil e de la 3 diferente destul de mari zic eu:

 

B6 fata de Golf 6:

- cutie 6 trepte fata de 5

- lungime/greutate mai mare

- optimizare consum, gen asistenta schimbare treapta viteaza

- probabil si AdBlue..

 

Am verificat istoricul masinii si are intrari in reprezentanta Vw Germania, pana in sept 2012, masina a fost inscrisa in Romania pe 10.10.2012, deci destul de repede de la ultima intrare in service, ceea ce m a bucurat.

 

Ce as putea mai verific sa fiu impacat 100% de starea ei ?

Vreau sa fac un test de rampa si eventual o diagnoza daca gasesc ceva la care nu ma pricep eu la scanare vagcom.

 

E normal ca masina sa fie mai puturoasa decat Golful 6 chiar daca are 24 kw in plus ?

 

Rog posesorii de Passat B6 Blue TDI sa dea ceva sfaturi sau sa impartaseasca experientele lor.

 

Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stai asa.. ca e diferenta intre Bluemotion si Adblue....

 

Bluemotion se refera la niste adaptari ale masinii (podea plana pe sub masina , trepte mai lungi la cutie, indicator al schimbarii treptei, etc) care ajuta la un consum mai mic de combustibil

Si este posibil sa fie mai lenesa, datorita cutie de viteze etajate altfel.

Adblue este un aditiv (inca) folosit doar la camioane, pentru tratarea gazelor de esapament.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si und am zis eu ceva de Bluemotion?

 

Blue TDI nu acelasi lucru cu BlueMotion

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aaa.. scuze. 

 

 am inteles gresit. da, exista si modele cu aditiv pe baza de uree (adblue). au la roata de rezerva un rezervor si pompa.

Din ce stiu undeva la 15 litri are.. 

 

Se consuma cam in proportie de 5% din consumul de combustibil... 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ti se pare lenesa, verifica filtrul DPF cat de colmatat este. Acum nu am mers cu alte masini din grupul VAG sa-mi fac o opinie cum ar trebui sa traga.

P.S. Te-am vazut azi cumva la Cora pantelimon? A trecut un BlueTDI cu numere rosii pe langa mine, singurul de altfel vazut prin trafic de mine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

am mers, marti cu un Passat 2.0 TDI 170cp, Berlina..6 trepete, 85.000 km

 

Spre surprinderea mea masina nu te baga in scaun cum ma asteptam.

 

Se pare ca marea diferenta e ambreajul cat de jos tine, si cutia in 6 trepte...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Salut. Scuze daca nu postez unde trebuie insa nu pot inca sa adaug un nou topic. Am aceasta motorizare de 105kw, 143cp, euro 6.

 

In vara  eram in concediu prin Germania si mi-a aparut un mesaj in bord ca trebuie completat AdBlue si ca mai am 1000km dupa care motorul nu va mai porni. Opresc la o benzinarie si pun 5L de AdBlue de la o pompa speciala. 2 euro. Degeaba. Nivelul nu s-a resetat iar km tot scadeau in bord. Gasesc o reprezentanta VW langa Munchen si le expun problema. In primul rand nu stiau ca exista Passat cu AdBlue, desi suntem in 2013 iar masina e din 2009. Sa le arat pe unde am pus eu AdBlue. Au venit 3 angajati din service sa vada minunea. Apoi sa le arat bidonul din care am pus AdBlue. Le-am zis ca de la o pompa speciala din benzinarie. Nici de asta nu auzisera, ei stiau ca doar la bidon se gaseste. In fine, au tinut masina vreo 2 ore si l-au resetat cumva. Cand i-am intrebat ce i-au facut, au zis ca nimic. Doar au completat AdBlue pana la nivelul maxim si s-a resetat singur. Factura, 89 euro.

 

Acum revenind la problema. Dupa 8600km mi-a aparut din nou acest mirific mesaj in bord. Iar mai am 1050km dupa care motorul nu va mai porni. Am cumparat de la OMV un bidon de 10L cu AdBlue si am pus cat a intrat, vreo 6L. Mai mult nu intra, nu are unde. In manual zice ca dupa ce pui AdBlue, sa pui contactul 30 de secunde fara sa pornesti motorul si acest nivel se va reseta. Am incercat asta, am pus 30 de secunde, 1 minut, 2 minute, etc. Functioneaza doar in ziua respectiva, in sensul ca daca repornesc masina si de 20 de ori, nu imi mai apare mesajul. A doua zi cand plec cu masina, iar imi apare mesajul acesta.

 

Problema: Cum resetez nivelul de AdBlue ? Am rezervorul plin pana la buza.

 

M-am conectat cu VagCom 11.11 la masina si nu are stocata nici o eroare. De asemenea, in filmuletul de mai jos se poate citi nivelul de AdBlue cu VagCom:

 

http://www.youtube.com/watch?v=1h9hWlvg6sM

 

La mine insa, nu am acces la acele ID-uri. La mine sunt pana la 128 iar el adauga in lista 525 si 609. Deci, eu nu pot citi acele valori.

 

Ma poate ajuta cineva ? Sunt singurul cu aceasta motorizare ?

 

Multumesc.

Modificat de binisoft
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

De curand am achizitionat si eu un passat cu aceasi motorizare, insa nu am adaugat pana acum AdBlue desi ma atentioneaza ca ar trebui in 1500 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu inca nu am reusit sa rezolv asta. In weekend am facut un drum mai lung. La inceput imi arata 1050km si pe masura ce conduceam a scazut pana la 800km. Am reluat procedura cu cele 30 de secunde si s-a resetat. Am repornit motorul de 10 ori si parea resetat, nu a mai aparut nici un mesaj. Luni dimineata iar mi-a aparut mesajul cu 1050km. Am completat inca 1L de AdBlue si l-am resetat urmand procedura cu cele 30 de secunde. De data asta nu s-a mai resetat si am mers asa cu ea asa toata ziua de luni. Marti nu a mai aparut mesajul, deci pare ca acum e resetat din nou, dar nu stiu ce sa cred. Cert este ca de la prima afisare am mers 900km si acum imi arata iar 1050km.

 

Vezi ca in functie de stilul de condus, semafoare, etc, poti sa mergi real 50km si pe afisaj sa iti scada cu inca 100km, deci nu te baza pe cei 1500km ca fiind siguri. Se pot transforma foarte usor in 1000km sau chiar mai putin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am completat in seara asta nivelul.Am liat din OMV un bidon de 10 l, a intrat tot odata, dipa acea am pus contactul am stat 30 sec am pornit si se pare ca s-a resetat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

S-a rezolvat problema, desigur, la reprezentanta. Pompa de adblue defecta. Piese inlocuite, pompa de adblue si calculatorul aferent acestui ansamblu. Piese 5300 ron + manopera 300 ron. Garantie 2 ani. Din pacate aceste piese se gasesc doar pe original, nu e ca la alte piese unde exista mai multi producatori si gasesti si mai ieftin. Acestea sunt 2 piese incapsulate, nici nu ai ce repara la ele. Asta a fost cadoul de sarbatori. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu ai eliminat DPF-ul? Nici la jumatate nu te duceau costurile. Nu instig la ceva anume sau zic asta pt ca eu asa am facut, dar si mie au incercat sa-mi bage pe gat un senzor de nivel la ad blue si inca niste teste, resetari, desi nu erau necesare. Sigur imi plusau cu 1000 RON la factura de umplere a rezervorului de ad blue.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, dar la urmatorul ITP mai ies noxele daca scoti si AdBlue si DPF ? Eu cred ca nu. Plus ca ma gandesc ca trebuie alt soft pentru asta, altfel stai cu bradul de craciun in bord la cati martori se aprind. Masina este Euro 6. Nu vreau sa conduc o masina care polueaza ca o dacie pe carburator. Asta e viata, Masina scumpa costa mai mult sa te bucuri de ea. Sa am o masina care polueaza mai mult nu era o solutie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

se pare ca inca nu am suficiente posturi pt a putea trimite PM asa ca scriu aici

@binisoft sau @daniel sau cine mai are aceasta motorizare: cu ce anume faci umplerea de adblue? merge o palnie obisnuita? exista un sticker langa busonul de adblue unde este mentionat un "adaptor" si o sticla dedicata, la mine lipsesc cu desavarsire cele 2. inca nu m-a avertizat de nivel dar zic sa nu ma prinda nepregatit.

multumiri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista la OMV, MOL, etc, bidoane de 10L de AdBlue. Aceste bidoane vin cu un furtun dedicat care intr-o parte se infileteaza la gura bidonului, iar in cealalta parte intra perfect in gaura rezervorului de AdBlue. Cand torni, pe langa gaura rezervorului sa pui o carpa deoarece cand ajungi la nivel maxim e posibil sa dea un pic pe dinafara si nu vrei sa se scurga prin portbagaj AdBlue. Vezi ca pe bidon va scrie ca este pentru motoare euro5, dar este aceeasi norma si la euro6. Nu conteaza asta, oricum nu vei gasi bidon pe care sa scrie ca e pentru euro6.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiam de acele bidoane insa faptul ca vin cu furtun nu l-am observat. multumesc pt info. diseara ma duc sa casc ochii mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la distanta nu se vede furtunul, dar daca iei unul in mana, pe partea opusa etichetei exista un spatiu in care este pus. De afara, bidonul nu pare a avea asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@Razvan eu ti-as recomanda sa-ti cumperi o sticla de AdBlue speciala pentru autoturisme care are o supapa speciala si face mai usoara completarea cu AdBlue si te ajuta sa nu versi prin portbagaj solutie AdBlue care este si coroziva. Acest dispozitiv are capacitatea de 1,89L , dar o poti umple din nou desfacand supapa pe care o are. Poti vedea aici mai multe informatii http://p179656.mittwaldserver.info/de/adblue-189-liter-flasche.html . Referitor la bidonul de 10L furtunul cu adaptor este posibil sa fie mascat de eticheta de pe spatele bidonului , Eu am descoperit acest lucru dupa ce consumasem 3/4 din bidon si varsasem prin portbaga 0,5L de AdBlue. Poti vedea aici http://www.youtube.com/watch?v=Gwnncz9LZPs procedeul de completare cu AdBlue (nu este la un Passat dar e acelasi lucru ca si latine dupa ce da roata de rezerva jos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare. Unde se gaseste in Romania asa o sticla cu AdBlue cu supapa ca sa ne putem cumpara sa avem in dotarea masinii ? Eu sincer nu am vazut pe nicaieri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi cumpar, sigur. dc gasesc :)

ai vreun link catre un mag din romania?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am vazut prin Romania...dar nici nu am cautat in mod special. am fost doar curios sa vad daca se gaseste asa ceva si am vazut intr-un OMV Petrom pe la Arad cand am intrat cu masina in tara doar la bidon de 10L....eram doar curios de pret. Asta vis-a-vis de faptul ca eu cumparasem din Germania doua sticle si un bidon de 10L fiecare la pretul de 15,99€ si nu stiam unde gresise vanzatorul...la sticle sau la bidon. In alta ordine de idei va pot aduce eu cate o sticla fiecaruia daca nu considerati ca pretul este prea mare.avand in vedere ca un bidon de 10L in RO este 80lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lamureste-ma te rog, nu stiu dc am inteles corect: o bucata sticla 1,89l  = 15.99eur si o bucata bidon 10l tot 15,99eur. corect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai inteles corect sticla cu adaptor a costat 15,99€ si bidonul de 10L tot 15,99€....din cauza asta cum am intrat in tara m-am uitat in OMV sa vad pretul din Romania. A fost o intreaga aventura pentru mine sa completez nivelul de AdBlue la masina....habar n-aveam ce este  Am plecat din Germania cu un Golf 5 BlueMotion si n-am ajuns decat in apropiere de Viena unde mi-a crapat motorul in mars pe autostrada A8....m-am intors pe platforma in DE. Cu asta BlueTDI am zis ca e aceeasi treaba pana s-au aprins becurile prin bord. Prima data "check engine si apoi "refill AdBlue" si de aici a inceput circul. La prima sticla i-am rupt supapa si a curs solutie prin portbagaj, la a doua i-am smuls supapa cu totul...iar solutie prin portbagaj...la bidon n-am inteles din eticheta ca adaptorul este sub ea...ce sa mai, circ total, abia pe la iesire din Ungaria se luminase de ziua si am reusit sa ma dumiresc cum se completeaza cu AdBlue. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut Alexandru...poti sa-mi spui si mie de ce a fost necesar sa schimbi pompa de AdBlue la masina. Conform cele spuse de tine

sistemul se pare ca functiona aproape normal mai putin faza cu reinitializarea sistemului dupa competare. Pe eticheta aia din portbagaj scrie sa completezi cu 5,7 litri de solutie dupa ce iti apare mesajul de avertizare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat pompa tocmai pentru ca faza cu reinitializarea nu functiona. Astazi aveam 1150km, maine 600, poimaine 1000, urmatoarea zi 800. Ce imi garanta ca intr-o buna zi nu ma trezeam cu el pe 0 si apoi nu mai puteam porni motorul ? Problema era ca oricat as fi completat Ad-Blue, nivelul nu se reseta corect niciodata. Cu noua pompa a disparut eroarea si sper ca la prima resetare sa functioneze cum zic ei in cartea masinii. Daca nu, am garantie 2 ani, sa o schimbe din nou cei de la reprezentanta. In soft-ul de la reprezentanta le zicea clar ce piesa trebuie schimbata cand apare acea eroare in calculatorul masinii si nu se mai poate reseta.

Modificat de binisoft
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!