Jump to content

cat va consuma agregatul?


passat no1
 Share

Postare recomandată

@Quino Cauciucuile le iarna conteaza daca le ai de dimensiune mai mica decat cele de vara; adica de ex cu 225/45 R17 consumul e mai mare decat cu 195/65 R15 sau 205/55 R16.

@vitalie

Defapt nu cauciucurile de ianra "te usuca de ceva benzina" ci dimensiunea lor.

Si eu am avut Passat si dn cate tin minte rezervorul e de 63 l din care rezerva e de 8 l.

Eu fac consumul in felul urmator: cand se apinde rezerva bag exact atunci X litri. Sa zicem 45 L. Resetez jurnalierul la 0 si merg. Sa zicem ca am mers cu ei 550 km si s-a aprins rezerva.

45 l ..... 570 km

x l ..... 100km => un consum de 7.89 litri la suta.

Cam asa mi se pare ca se face cel mai exact consum. Daca iei in calcul tot rezervorul si mergi si pe rezerva nu cred ca e prea exacta treaba. Faptul ca tu bagi peste rezerva care se apinde la aceeasi cantitate (la Golf 7l si la Passat 8l) ai un reper fix important in calcularea consumului la pompa.

Inntr-adevar BC-ul afiseaza cu 0.2-0.6% mai putin decat real. Am testat si eu asta de multe ori comparand metoda ce ti-am prezentat-o mai sus cu BC2-ul resetat pe exact aceleasi distante calculate.

Acuma sa ma laud si eu: BC2 Ultimii 215 km din care 150 km extraurban si restul in oras. Consum mixt 8.2%. Jante de tabla de iarna de 15 cu 195/65.

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

volnick1986

Eu am cumparat masina cu cauciucuri de 195/65 R15(jante de aliaj).Acum nu am facut altceva decat sa schimb gumele de vara cu cele de iarna.Daca m'as lua dupa calculul facut de tine, ar insemna ca am facut vreo 800 km cu cei 55l(rezerva de 8 l nu o mai punem ca atunci se aprinde becul).Deci, 55l benzina si 800 km efectuati doar in extra urban,2 persoane,fara bagaje,mers mai mult linistit de pana-n 110 km/h...rezulta un consum de 6.9.Gresesc eu pe undeva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut pe autostrada, cu viteza fixa de 160km/h, 500km cu un plin (ma rog, nu era aprins inca becul, probabil as fi facut 550-570 daca ma duceam pana se termina). Faceti voi calculul :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

la mine 1.6 16 v 105 cp, in oras fata 11L/100km nu merge.....ajunge si la 13-14 L/100km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In seara asta pe 25 km prin oras pe o ninsoare viscolita la -4 grade un consum de 10.2 % pe BC mi se pare super rezonabil. Am mers doar cu primele 3 viteze. Caldura era pe 25 grade AUTO + dejivraj luneta + oglinzi incalzite.

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Drum de 130km cu viteza max 80km/h (ceata), BC arata 5.6%, ceea ce la mine inseamna cam 6.5 :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

mi s epare un consum mai mult decat rezonabil, mai ales pentru motorizarea asta....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am plimbat in seara asta 25 km prin Cluj cu 9.4%. Afara temperatura -7... frig frate! :frigbaitata: BC2 zice asa: pe 196 km e 10.4%, plimbat doar prin Cluj si mers de 2 ori putin in afara orasului in total 50 km.

E OK, mai ales ca in tot acest interval temperatura a fost mai tot timpul sub -4.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pfff...e vis.Atat consuma azd'u meu si nu e gti :)...Acu depinde si daca te'ai putut abtine sa nu calci pedala mica :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au fost momente cand nu m-am abtinut. Cum nu are ESP sau ASR de multe ori rupe aderenta pe asfalt daca esti mai brutal in 1 si 2 (probail si 3). Rotile de iarna sunt de 15 si asta avantajeaza la consum si mai putin la aderenta. Sunt OK 15 pentru iarna ca oricum nu merg de obicei prea tare in "sezonul cu mazga pe drum".

Apropo: Si sonda lambda e noua nouta! :)

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ultima data am alimentat fix 24 litri si RANGE imi arata 30 km.....am parcurs 165 km si RANGE mai am 70 km.....facand un calcul matematic simplu....as presupune ca mai pot face vreo 15 km in Bucuresti pentru a ajunge la 180 km cu 24 litri.De aici iese un consum de 13,5 l/100 km.Avand in vedere ca este iarna, si faptul ca am facut multe drumuri scurte, eu ma declar multumit!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motor 1,6SR , AKL am un consum de 9,1% , atat arata pe CB , atat consuma si masurat cu pompa.Cu benzina de 100 ron adica ~20 litri fac 220-230km.

Astea in conditiile urmatoare: 60%oras si 40% in afara. In oras trafic intens.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai in baia sprie nu cred ca este trafic intens in oras...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

venomstrike ....in bucuresti ai avea cel putin un consum de 11-12....daca nu si mai mult....

Modificat de vitalie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am consum de 4,7 la 75 km/h in a 6 a. Mers constant. Pe la 90-100 km/h cam 6,7l. La 130 km/h 7,6-7,8l. La 135 Km/h variaza intre 8-8,5. Dupa 135km/h sare de 10. Drum facut Constanta Ranca si imprejurimi cam 2000 km consum 7,7l, consumul calculat din plin in plin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BLOR DC,

Si mie imi afiseaza BC ul in viteza a 5-a la 80/h un consum care "place ochiului".Din cate stiu eu G6 are un rezervor de 55 L, deci ar tre sa faci in jur de 1200 km daca setezi pilotul automat la viteza si treapta indicata de tine mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu un GTI (fie ca el IV, V sau VI) cu rezervor de 55l nu faci in afara mai mult de 740-780 km in nici un caz, asta mergand si pe rezerva. Asta inseamna un 7-7.5 % exterior. Ce ziceti voi de 4.7 la 75 sau 7.6 la 130 kmh kmh sunt consumuri instante care nu sunt relevante deloc. Ele doar te pot orienta cat sa fi de bland cu pedala daca vrei sa mergi economic. Asta e defapt valabil la orice masina care are BC ce afiseaza instantul.

@blordc Nu iti recomand sa mergi prea mult in a 6a la 75 kmh prea mult ca nu e indicat. E subturat sub 2000 si turbinei nu ii place deloc. Unui GTI ii place intre 2000 si 3000 la mers normal. La mers sport de la 3000 in sus si acolo deja sare consumul proportional cu viteza si turele. Acolo (inte 2000 si 3000) o sa vezi ca ai cele mai bune consumuri la mers constant. Eu vad ca al meu in 5 trepte consuma cel mai putin undeva la 2100-2200 de ture in a 5a cam la 90. Defapt si producatorul da cele mai bune consumuri in tre 90 si 120 kmh.

Modificat de volnick1986
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca are treaba ca e subturat. Altfel nu vad de ce ar arata pe bord in ce viteza sa bagi. Daca era problema se gandeau inginerii ca or sa fie oameni ce o sa stea in viteaza aratata pe bord. Sau vor sa bage masinile cat mai des la service? :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am inteles la ce te referi cu "bodrul" si "in ce viteza sa bagi". :blink:

Iti zic eu un turbo e altfel decat un aspirat. Vrea tot timpul peste 2000 de ture, exceptie in 1 si 2. Daca mwergi cu el asa sub 2000 o sa ai lag si la o depasire o sa ai nevoie poate de putere. Ideea ca ca nu ii face bine turbinei sub 2000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

volnick1986 si eu la aceeasi motorizare am sesizat ca cea mai mica valoare la o viteza de 90 km/h in treapta a 5-a

Modificat de vitalie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca e vreo unul dintre cei de pe topic cu o motorizare similara, dar ma bag si eu in seama.

Am un passat 1.6 AHL din 97, 192k km si imi ia cam mult zic eu...15-17 iarna in oras (Iasi, pe distante de 3-5 km pana la servici sau in dreapta-stanga), 8.5-9 in afara 110-130 km/h si 12-13 vara in oras, 7.8-8.2 in afara. Schimb vitezele la aprox 3000 de ture insa ajung la turatia asta in lung, adica nu o calc sa schimb rapid vitezele. Cand am luat-o, nu papa asa multa benzina...

asta e... iarna nu-i ca vara si nici mai tanara nu se mai face

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"papa" cam mult ce-i drept...

ai facut o scanare vag?

daca nu fa una si vezi sonda....

17 nici mie nu-mi "crapa" la motorizarea asta....mai ales fiind in bucuresti...in iasi nu cred ca ar trebui sa ai consum mai mare de 12-13 iarna in oras si undeva la pe 7 in afaraicon_thumright.gif

Modificat de vitalie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi aveti masini mai vechi si vorbiti din prisma experientelor voastre pe masini vechi. Tehnologia evolueaza la fel si felu cum schimbam treptele. La modelele noi si la cele cu dsg iti indica treapta pe CB+ plus o sageata cand e optim pentru a schimba viteza. La mine de exemplu pot sa merg cu masina cu 1100 ture si nu imi indica sa schimb in inferioara(abia pe la 1000 ture indica in inferioara). Daca ajung la 1900 ture imi indica pe bord sa schimb in treapta superioara si apoi o sa scada duratia pe la 1300 parca nu imi aduc aminte exact. Daca ai DSG el schimba exact cum indica sageata adica la 1900 iti schimba in inferioara(sper sa nu gresesc pt DSG- 1900). Asa ca motoarele sunt mult mai flexibile iar consumurile sunt mult mai bune. Eu am avut inainte un Golf 3 GTI 115 cp fara turbina pt cine nu stie. Si aveam acelasi consum afara si in localitate ca si cea actuala care are 211 cp. In oras daca mergi calm ma refer la Constanta poti sa scot cu GTI actual 8,5% consumu schimband la indicatiile de pe bord(la acele indicatii zici ca mergi cu o masina care are 80 cp, motorul nu are putere se poate verifica si pe curba de putere abia de la 2200 incepe sa intre bn turbina si sa traga si daca vrei sa zboare de la 5300-.. face urat ;) ). Cand schimbi peste 3000(eu schimb undeva intre 2500-3500 depinde de situatie) deja sare instantul mult si normal consumul e undeva la 10 vara si 11-12(iarna) in Constanta, cu stilul meu de mers care e destul de agresiv cate o data(nu o zic eu ci altii care au mers cu mine in masina, insa mie imi place sa accelerez mai rapid si apoi sa decelerez din motor unde e consumul zero). Sper cu asta ca m-am facut lamurit. Consumurile indicate de BC+ la mine coincid aproximativ cu consumurile reale care sunt facute din plin in plin avand chiar si un carnetel pe care notez din obisnuinta cati km am facut de fiecare data cand bag benzina.

PS Nu o sa merg niciodata la drum lung in a 6 a cu 75 km/ora doar pt consum (daca vroiam consum imi luam un diesel cu putini CP ) informatia a fost asa sa zic doar informativ si ca se poate si la un benzinar si cine nu crede sa intre la golf 6 la consumuri si sa citeasca acolo ca nu sunt singurul care a postat aceste valori.

Modificat de blordc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rectificare!

am uitat sa specific faptul ca pe langa cei 180 km am mai facut inainte de a reseta BC ul inca 11 km.....ceea ce inseamna ca am avut un consum de 12.2 l /100 km....

nici mie nu prea imi vine sa cred, dar e consum facut la pompaicon_thumright.gif

Modificat de vitalie
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am inteles la ce te referi cu "bodrul" si "in ce viteza sa bagi". :blink:

Iti zic eu un turbo e altfel decat un aspirat. Vrea tot timpul peste 2000 de ture, exceptie in 1 si 2. Daca mwergi cu el asa sub 2000 o sa ai lag si la o depasire o sa ai nevoie poate de putere. Ideea ca ca nu ii face bine turbinei sub 2000.

La asta ma refeream :D

Voi aveti masini mai vechi si vorbiti din prisma experientelor voastre pe masini vechi. Tehnologia evolueaza la fel si felu cum schimbam treptele. La modelele noi si la cele cu dsg iti indica treapta pe CB+ plus o sageata cand e optim pentru a schimba viteza. La mine de exemplu pot sa merg cu masina cu 1100 ture si nu imi indica sa schimb in inferioara(abia pe la 1000 ture indica in inferioara). Daca ajung la 1900 ture imi indica pe bord sa schimb in treapta superioara si apoi o sa scada duratia pe la 1300 parca nu imi aduc aminte exact. Daca ai DSG el schimba exact cum indica sageata adica la 1900 iti schimba in inferioara(sper sa nu gresesc pt DSG- 1900). Asa ca motoarele sunt mult mai flexibile iar consumurile sunt mult mai bune.

numai ca ti-a raspuns blordc mai repede decat mine.

Modificat de Aerofan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!