Jump to content

1,4 125cp vs 1,6d 105cp


cobrax2
 Share

Postare recomandată

1,6 CR TDI de 105CP, Seat Altea, la gol are 1496Kg, in momentul testului avea calculat ~ 1.800Kg.

Temp exterioara 24-26gr.C.

Altitudine relativa 40-80m.

 

La 160Km/h pe tempomat consumul variaza intre 7,6-8,6L/100km.

La 170Km/h pe tempomat consumul variaza intre 8,4-9,2L/100km.

 

Probabil vitezele pe GPS ar fi fost de 150/160Km/h.

Consumurile sunt influentate de profilul autostrazii.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Cristian

    12

  • Cowboy

    6

  • cobrax2

    5

  • ShadoWzZ

    4

Dolfin, de curiozitate, cam care e consumul pe cateva sute de km pe autostrada, mergand cu viteza legala (130-140 km/h)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Greu de precizat, dar dupa multe sute de km in regimul descris de mine, consumul mediu este de 7,6-8L/100km.

 

Viteza scade pe portiuni in care este trafic mai mare, la intersectiile cu alte autostrazi, dar nu sub 110Km/h.

Dupa restrictii atingerea plafonului de viteza superior se face cu WOT!

 

Motorina clasa superioara, echivalent OMV Maxx Motion, Shell V-Power Diesel.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am 1.9 Tedi 105 cp ( vechiul 1.6tdi " cum s-ar zice " ) si scot 5.5 inafara cu viteaza destul de ok 120..si o ruda are g6 1.6 tedi ..si am iesit amandoua familii din oras pana la Tulcea am fost ..noi am scos 5.3 , el a scos 5.1 :| asta ce zice CB ( dupa ce am schimbat turbina , aici a scazut si mult consumuu ) si Golfanu; are de 3 ori mai putini km decat a mea..a

Spune Dolfin de motorina , FOATE ADEVARAT ! daca bag OMV simpla scot 7.1 in oras , daca bag Maxx Motion , scot 6.5 , 6.7 acelasi trafic  , sofer :) alt exeplu..am plecat din Vaslui , am pus motorina Maxx Motion de 200 de lei , exact 32 de litri..am ajuns in Constanta mi a si ramas..tinand cont ca am alergat-o destul peste tot cu 90kmh minim , noaptea

 

Consumul la cele doua motoare le simti in oras diferenta..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mine ma interesa strict un consum pe cateva sute de km, pe o autostrada din Ungaria, Austria, Germania, Italia. Vreau sa-mi fac o idee despre care ar fi diferenta intre 1.4 TSI de pe masina mea si 1.6 TDI pe o masina echivalenta ca marime si greutate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa iti dau si eu parerea mea.

Am G6 1,4 TSI luat de vreo 2 saptamani din Germania. La drumul de intoarcere consumul a fost 7,8 - 8,2 l/100km pe autostrada cu viteza medie de  ~120km/h, insa cu mentiunea ca atunci cand a fost nevoie de viteza, s-a ajuns si la 190km/h.

Cand am ajuns in Romania, consumul a ajuns si la 6,9 l/100km si cu siguranta mai scadea daca tatal meu nu s-ar fi urcat cu ambele picioare pe acceleratie :). De la Oradea la Iasi consumul mediu a fost 7,3- 7,4 l/100km. In oras, obtin minim 8l/100km si maxim 9 l/100 km. Comparand cu dieselul 2.0 TDI si 1,9 TDI, mari diferente la consum in oras nu se simt, insa la drum lung dieselul e REGE!

Eu nu intentionez sa fac mai mult de 15k km pe an, deci benzina e clar mai economica, pentru ca revizia este mai ieftina, taxele mai mici, plus ca dieselul are acel DPF care daca s-a stricat iti vine sa duci masina in parcare la VW si sa ii dai foc efectiv :).

 

Sfatul meu?

Avand in vedere ca in familia mea sunt TDI-uri de mai bine de 10 ani (asta a vrut tatal meu), timp in care, cu bune si cu rele(multe rele) am fost oarecum multumiti de masini, am vrut si altceva, asa ca am ales benzinara(si bine am facut). Nu as da linistea din masina, plus rafinamentul motorului pe benzina pentru consumul celui pe motorina. Felul cum pleaca lin de pe loc te face sa ajungi la destinatie mai relaxat, cel putin asa ma simt eu. Dieselul te baga in scaun la fiecare plecare de pe loc, si asta cu mult zgomot, ceea ce pe termen lung devine foarte enervant. Daca poti sa ignori 1-2 l/100km in plus la benzina, te sfatuiesc sa iei benzina!

 

Multa bafta in alegerea masinii!  

Modificat de alex_agape94
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu cum e cu 1.4 TSI, asta conduc de mai bine de un an si 32.000 km, cam acelasi consum in acelasi regim am avut si eu. 

Trebuie insa sa mai cumpar o masina, pentru sotie, cu DSG, ma gandeam sa iau un 1.6 TDI pe care sa o folosim si cand plecam in Germania, in teorie consumul ar trebui sa fie undeva sub 6%, avand experienta cu Octavia 2 FL 1.9 TDI, la care am avut pe acelasi drum un consum de 5.9%. 

As putea ignora 1-2 litri /100 km, insa cand e vorba de drumuri de 3.000 km, suma e ceva mai consistenta, la 2 litri in plus diferenta fiind de 100 de euro mai putin, adica sub 300 de euro cu diesel fata de aproximativ 400 euro, in cazul 1.4 TSI. Si eu apreciez rafinamentul motorului pe benzina, insa as face un sacrificiu daca e vorba de o diferenta asa de mare de consum. Eu fac cam 25 - 30.000 km pe an, deci in 5 ani, cat o sa tin masina, vor fi 150.000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai in cazul asta, diesel all the way. Inainte sa imi cumpar masina am pus in balanta foarte bine toate optiunile si benzina a iesit in avantaj, insa cand numarul de km anuali este mai mare, dieselul merita mai mult.

Singura problema acum e sa gasesti una cu km cat mai reali cu putinta (asta daca o iei SH).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina va fi noua, in leasing. Ar mai fi varianta Weltauto, daca gasesc ceva ok, insa ramane de vazut. Deocamdata inca adun informatii, sa vad daca merita sau nu o masina diesel sau sa iau tot una pe benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Leon este aproape cu peste 200Kg mai usor fata de Altea, la aceeasi motorizare, deci nu poti face comparatie.

 

Ca o parere personala, 105Cp sunt foarte putini atunci cand masina are 2.000Kg, este incarcata la maxim, cu mare greutate reusesti sa depasesti pe drumurile din tara si asta doar lansat.

Cu DSG tristetea este si mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Eu la al meu 1.6 TDI, manual, nu am vazut consum mai mic de 6 L/100 km in regim de autostrada, tempomat setat pe 140km/h in bord (132 km/h reali).

Vorbim de A 2, max 2 pers in masina. In regim DN, aici consumul este discutabil in functie de valorile de trafic, viteza medie....

Este foarte posibil ca acest motor, combinat cu DSG-ul sa aiba un consum cu idee mai mic. Sincer, nu recomand acest motor pentru a fi folosit in regim de autostrada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2000 kg nu prea vad cum ar putea avea masina pe care o voi cumpara eu. Masina are sa zicem 1320 kg, inclusiv sofer, in cazul Octavia 3 1.6 TDI cu DSG, iar masa maxima e 1870 kg. 1320 kg e foarte putin, avand in vedere ca Leonul meu are 1324 kg. Nu ma vad conducand cu 4 pasageri, adica 300 kg si inca 250 kg de bagaje. Chiar daca se va intampla asta, va fi o data pe an si atunci nu cred ca mai conteaza asa de mult performantele dinamice. Totusi, avand in vedere cifrele de acceleratie luate din catalogul oficial Skoda Octavia, inclin sa cred ca masina se va descurca onorabil, avand in vedere ca are 0-100 in 10.9 secunde. Am condus mult timp, 6 ani, o masina cu 0-100 in 13.7 secunde si nu am avut nici o problema, nu sunt genul sa faca chip tuning la masina doar pentru ca nu ii ajunge puterea sau cuplul, incerc sa ma adaptez la masina.

Recunosc, 1.4 TSI e o mica racheta pentru mine, fata de 1.9 TDI, care se misca ok, insa dupa 130-140 km/h urca mai greu. Probabil la fel va fi si 1.6 TDI, dar pe autostrada e suficient sa merg cu 135-140 constant si cu urcari spre 150-160 km/h pe autostrada in Germania, acolo unde e nevoie de o schimbare de banda mai rapida.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alege puterea mai mare diesel daca ai finainte, este mult mai sigur un motor care te ajuta sa depasesti din scurt fata de unul cu care trebuie sa vi lansat.

1,4TSI consuma mult peste 10L/100Km in regimul in regimul de mers sute de km cu 160-170Km/h, DSG il omoara si mai mult (a fost o masina inchiriata).

 

Ca sa-ti mai faci o idee de lipsa de vigoare (pentru 105/125CP) la viteze mari, pe autostrada in rampe destul de accentuate in WOT nu depaseste 140Km/h.

 

Nu stiu daca la Leon cel nou se poate alege 2.0 CR TDI, cert este ca pe Altea nu se mai poate configura un 2.0 de mai mult de doi ani, pentru o astfel de echipare trebuie achizitionata de la unguri.

Romania...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2.0 TDI iese din discutie, din cauza pretului enorm de achizitie. Eu nu merg constant cu 160-170 km/h, ia consumul meu pe autostrada e de obicei jn jurul valorii de 8%, cea inregistrata la 140 km/h cu cruise control.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cristian: Poate te ajuta datele obtinute de mine... Ultimele 2 veri am facut, cu Octavia 1.6 TDI (cutie manuala), circuite prin Europa, masina fiind incarcata cu 2 adulti si 2 copii mari plus un portbagaj plin. Pe autostrazi am mers cu tempomatul fixat la 130-135 km/h, iar in rest am mers in limitele de viteza stabilite (urban si extraurban). Pe CB am inregistrat urmatoarele valori: 2012 = 5598 km - consum mediu 4,9 l/100 km; 2013 = 5576 km - consum mediu 5,1 l/100 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Drapar, este exact ce aveam nevoie. Probabil ca eu, conducand ceva mai rapid decat tine, o sa am un consum cu 0,5 litri maxim un litru in plus.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu as da linistea din masina, plus rafinamentul motorului pe benzina pentru consumul celui pe motorina. Felul cum pleaca lin de pe loc te face sa ajungi la destinatie mai relaxat, cel putin asa ma simt eu. Dieselul te baga in scaun la fiecare plecare de pe loc, si asta cu mult zgomot, ceea ce pe termen lung devine foarte enervant. Daca poti sa ignori 1-2 l/100km in plus la benzina, te sfatuiesc sa iei benzina!

 

Exact asta simt eu dupa fiecare drum de zi cu zi Bucuresti-Ploiesti cu 1.9 TDI-PD :D .  Ce-i drept cu un CR de ultima generatie nu prea mai simti nimic nici in masina nici in afara...si nu prea ma gandesc aici la  CR-ul 1.6 / 2.0 de la VW :D...pt ca pe astea inca le auzi..evident nici pe departe precum PD-urile..dar inca le auzi in comparatie cu alte motoare diesel CR de pe la altii (modele japoneze, unele modele de frantuzesti, etc).

Revenind la 1.6 TDI, spunea cineva mai sus ca nu e pretabil mersului pe autostrada. Eu zic ca daca e sa comparam cu fostul 1.9TDI-PD e foarte pretabil 1.6..muuuult mai pretabil ..in primul rand datorita zgomotului mult mai redus, apoi datorita turatiilor joase in care merge 1.6 TDI la viteza...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revenind la 1.6 TDI, spunea cineva mai sus ca nu e pretabil mersului pe autostrada. Eu zic ca daca e sa comparam cu fostul 1.9TDI-PD e foarte pretabil 1.6..muuuult mai pretabil ..in primul rand datorita zgomotului mult mai redus, apoi datorita turatiilor joase in care merge 1.6 TDI la viteza...

 

 

Faptul ca sta mai jos in ture la viteza mare este datorat raportului de transmisie al cutiei de viteze.

Penalizeaza reprizele sportive pentru un consum mai redus, de aceea in rampa accentuata nu poti sa treci de 140Km/h in WOT.

 

Sub nici o forma nu se aude pregnant motorul de 1,6 la viteza mare, zgomotele la vant si de rulare fac legea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este...e diferenta mare rau de confort la drum lung datorat zgomotului intre cele doua...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.6 Tdi e foarte potrivit pentru autostrada si mai putin potrivit pentru depasiri, unde se simte vlaguit, e penalizat de cutia lunga gandita pentru economie de carburant si unde e bine sa vii lansat. 1.4Tsi il distruge cand e vorba de depasiri, dar e mai gurmand. Se compara mere cu pere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!