Jump to content

1,4 125cp vs 1,6d 105cp


cobrax2
 Share

Postare recomandată

N-am fost atent la consumul de pe autostrada, dar un drum pana la CT si inapoi in aceeasi zi, mers in forta, consum de 8,2%.

In viteza a 5-a nu comsuma mai mult de 9-10%, orice ai face.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Cristian

    12

  • Cowboy

    6

  • cobrax2

    5

  • ShadoWzZ

    4

@YEP  "Prin comparatie, 1.6 TDI are rezistente electrice asa ca va face cald in 2-3 min de la pornirea motorului." Fabia cu  motorizarea  asta  nu  face  de  loc  cald  in 2-3 minute . Poate  mai inspirata era  montarea  lor  pe  post  de "auxiliary heater " undeva  in  bord  , asa  cum e  acum  nu "m-a incalzit "de loc :icon_confused:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce am mai discutat si cu baietii care tuneaza, nciunul nu il bate pe actualul 1,9 tdi...

Asa sa fie? La putere ma refer.

Consum... in jur de 6,6 in afara si 9 in oras actualul

Modificat de cobrax2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vrei economie, alegerea e 1.6 TDI. Daca vrei sportivitate, alegerea e 1.4 TSI, dar bineinteles, cu un consum mediu mai mare cu aprox. 2 litri / 100 km (atat urban cat si extraurban).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar puterea celui de 1,4 fata de cel 1,9? acum cel de 1,9 are vreo 135 de cai frumosi. 1,4 se duce in vreo 145 safe. sa fie mai buni aia 145 decat cei 135 de diesel? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

caii sunt cai. Nu conteaza combustibilul ci poate turatia la care sunt atinsi... Altfel inventau alte masuri gen caii benzina si caii diesel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ce voiai sa intrebi era la cuplu cum se comporta. 1.4 are 200nm, iar dupa stage 1 se apropie de 250. Nu stiu cum este la 1.6TDi.

Parerea mea este ca vorbim degeaba pana nu testezi si te convingi singur ce iti place. Cu siguranta nu din cele auzite de la tuneri si bazandu-te doar pe niste cifre. 

 

Vad ca cel mai important lucru ar fi puterea dupa tuning si  iti e cam greu sa te desparti de 1.9. Ce-i drept nu stiu cate motoare VAG din zilele acestea se mai ridica la fiabilitatea unui 1.9TDI.

 

De ce nu te uiti dupa 2.0TDI 140cp? Impaca puterea cu un consum ok.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Eu am 8% in oras la mers normal si in afara am reusit fara mari sacrificii 5-5.5%

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa un test si in Bucuresti :D. In afara cam 5.5% am avut si eu cu un TSI 1.4 pe care l-am avut cateva zile, dar fara AC pornit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum ati scos voi 5.5% cu 1.4 TSI, probabil ca dupa ce ati condus TDI, aveti un stil oarecum mai linistit de a conduce. Cel mai putin am reusit sa obtin 6,5%, in conditii de trafic relaxat si de condus si mai relaxat, fara acceleratii bruste sau variatii mari de viteza, cu 80 km/h in treapta a sasea. Dar asta nu se intampla prea des, de obicei ma chinui sa obtin sub 9% in Bucuresti, in conditii de trafic normal, in conditii de trafic aglomerat consumul poate fi oricat de mare, chiar 13 sau 14% nefiind un consum pe care sa-l obtin foarte rar.

Pe autostrada, spre Europa de Vest, am avut un consum mediu pe 2300 km de 8.0%, in conditii normale de trafic, fara blocaje. Viteza medie a fost 116km/h, avand varfuri de 170 km/h in Germania, dar si viteza de 80 km/h pe zonele cu limitate de viteza in Austria si Ungaria. 

Subiectiv vorbind, 1.6 TDI probabil ar fi fost varianta mai economica pentru mine, avand in vedere consumul de 5.9% obtinut pe acelasi traseu cu un an in urma cu o Octavia 2 FL 1.9 TDI. Totusi, tragand linie si facand un calcul, diferenta de 2 litri la 100 km, la 150.000 km, cat estimez ca voi avea la vanzarea masinii, va insemna un plus de 4500 Euro, la un pret mediu al benzinei de 1.5 Euro/litru. E o suma importanta, insa 1.6 TDI e cu 1500 - 2000 Euro in plus si nu ar oferi aceleasi performante cu 1.4 TSI. 

Pana la urma, alegerea e una subiectiva, legata de preferinte personale (diesel/benzina), numarul de kilometri facuti pana la revanzare, modul de repartizare al cuplului, zgomot, etc.

Eu am ales 1.4 TSI pentru ca 1.9 TDI nu m-a satisfacut din punct de vedere dinamic, iar zgomotul era destul de puternic, la relanti dar si in sarcina, pe autostrada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum ati scos voi 5.5% cu 1.4 TSI, probabil ca dupa ce ati condus TDI, aveti un stil oarecum mai linistit de a conduce.

Pana la urma, alegerea e una subiectiva, legata de preferinte personale (diesel/benzina), numarul de kilometri facuti pana la revanzare, modul de repartizare al cuplului, zgomot, etc.

Eu am ales 1.4 TSI pentru ca 1.9 TDI nu m-a satisfacut din punct de vedere dinamic, iar zgomotul era destul de puternic, la relanti dar si in sarcina, pe autostrada.

 

Asa e Cristi, am mers foarte relaxat...cam la 90km/h, afara erau cam 20 grade iar masina in cauza avea deja 65.000km, deci era asezat motorul..Si la tine cred ca va mai scadea consumul dupa ce treci de cativa zeci de mii de km...momentan a ta e si noua.

Pe drumul de intoarcere am mers cu maxim 120 si consumul s-a dus la 6.3. Cat despre comparatia ta 1.4 tsi fata de 1.9 Tdi stii deja ca iti impartasesc aceeiasi opinie, dar in cazul lui 1.6Tdi lucrurile sunt foarte diferite dpdv al zgomotului...pot spune chiar ca 1.6 Tdi e un motor silentios atat in stationare cat si in sarcina si este ceva mai confortabil in exploatare decat 1.9 care este mai "boombastic"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eh, masina mea nu mai e noua, a trecut deja de 30.000 km. Recunosc, n-am condus 1.6 TDI decat pe Passat B7, prea putin pentru a-mi face o impresie, insa pot spune ca zgomotul e mai puternic, atat la relanti, cat si in sarcina, fata de 1.4 TSI. Ca si comportament, ajuta mult cuplul ridicat, insa plaja pe care e repartizat cuplul maxim e ingust, fata de 1.4 TSI.

Eu ma gandesc serios la cumpararea unei a doua masini cu ceva mai mult spatiu decat cea actuala, cu 1.6 TDI DSG, pe care sa o folosim pentru drumurile pe autostrada. Probabil va urma un versus intre Octavia, eventual break, si Leon ST.

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stai linistit ca si la 1.9 Tdi PD, cuplul e repartizat pe o plaja poate chiar mai ingusta decat la 1.6 care este CR. In afara de senzatia aia de infigere in scaun pe care ti-o dadea 1.9 (care era o chestie doar de moment, foarte scurta), nu e mai breaz decat 1.6 Tdi..Cel putin la un mers extraurban, sau de autostrada, 1.6TDi se dovedeste a fi mult mai confortabil decat vechiul 1.9. Si comparatia asta o fac intre masini care ambele aveau cutii manuale in 5 trepte. 1.6 in treapta 5 la 140km/h are 2500 rpm, pe cand 1.9 are 3000rpm la aceeiasi viteza..Nu mai zic de zgomot..acolo e diferenta mare rau intre cele 2 motoare la mers de autostrada....

Revenind la masinile care fac subiectul topicului, singura chestie la care un 1.6 TDI va fi mereu superior lui 1.4TSI indiferent de conditii, este consumul...

Varianta de 1.6TDI DSG si eu o iau in calcul pt viitoarea masina si culmea, tot intre Octavia 3 si Leon ST o sa fie oscilatia . Dar pana la acest moment nu am mers nici cu una nici cu cealalta, asa ca n-am ce impresii sa-mi fac momentan :)  As vrea totusi sa caut un 1.6 TDI DSG pt drive test pe undeva ..sa vad cum se comporta. Conteaza mai putin in momentul asta pe ce masina l-as gasi..vreau doar o impresie in linii mari...ca sa pot face o comparatie cu 1.6 TDI manual...Din discutiile cu baietii de la Seat, pt DSG ei recomanda mai degraba TDI-ul de 150CP :D

Modificat de Cowboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum ati scos voi 5.5% cu 1.4 TSI, probabil ca dupa ce ati condus TDI, aveti un stil oarecum mai linistit de a conduce. Cel mai putin am reusit sa obtin 6,5%, in conditii de trafic relaxat si de condus si mai relaxat, fara acceleratii bruste sau variatii mari de viteza, cu 80 km/h in treapta a sasea.

 

Recordul meu pe 100 si ceva de km (Valenii de Munte- Bucuresti) cu 1.4 TSi (DSG) a fost de 3,8%.

 

Deci se poate

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La performante si consum am inteles cum sta treaba. Dar ce parere aveti despre fiabilitatea celor 2 motoare? Este 1.4 TSI mai fiabil decat 1.6 TDI? Ma intereseaza mai mult la motoarele de generatie noua de pe Golf 7/ O3. TDI-ul are in plus DPF-ul care stiu ca da multe batai de cap la mersul preponderent urban.

Modificat de Laurentiu M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Crezi ca despre motoarele de pe Golf 7 iti poate da cineva informatii legate de fiabilitate? 1.6 TDI e acelasi ca si pe Golf 6/Leon 1P/Octavia 2/Passat B7, etc., 1.4 TSI nu se pune decat pe modelele bazate pe noua platforma MQB, adica Golf 7, A3, Octavia 3, Leon 5F. E alt motor fata de cel pus pe Golf 6, nu mai e cu distributie pe lant, ci pe curea, iar galeria de admisie si turbina au fost mutate in spatele motorului,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum ati scos voi 5.5% cu 1.4 TSI, probabil ca dupa ce ati condus TDI, aveti un stil oarecum mai linistit de a conduce. Cel mai putin am reusit sa obtin 6,5%, in conditii de trafic relaxat si de condus si mai relaxat, fara acceleratii bruste sau variatii mari de viteza, cu 80 km/h in treapta a sasea. Dar asta nu se intampla prea des, de obicei ma chinui sa obtin sub 9% in Bucuresti, in conditii de trafic normal, in conditii de trafic aglomerat consumul poate fi oricat de mare, chiar 13 sau 14% nefiind un consum pe care sa-l obtin foarte rar.

Pe autostrada, spre Europa de Vest, am avut un consum mediu pe 2300 km de 8.0%, in conditii normale de trafic, fara blocaje. Viteza medie a fost 116km/h, avand varfuri de 170 km/h in Germania, dar si viteza de 80 km/h pe zonele cu limitate de viteza in Austria si Ungaria. 

Subiectiv vorbind, 1.6 TDI probabil ar fi fost varianta mai economica pentru mine, avand in vedere consumul de 5.9% obtinut pe acelasi traseu cu un an in urma cu o Octavia 2 FL 1.9 TDI. Totusi, tragand linie si facand un calcul, diferenta de 2 litri la 100 km, la 150.000 km, cat estimez ca voi avea la vanzarea masinii, va insemna un plus de 4500 Euro, la un pret mediu al benzinei de 1.5 Euro/litru. E o suma importanta, insa 1.6 TDI e cu 1500 - 2000 Euro in plus si nu ar oferi aceleasi performante cu 1.4 TSI. 

Pana la urma, alegerea e una subiectiva, legata de preferinte personale (diesel/benzina), numarul de kilometri facuti pana la revanzare, modul de repartizare al cuplului, zgomot, etc.

Eu am ales 1.4 TSI pentru ca 1.9 TDI nu m-a satisfacut din punct de vedere dinamic, iar zgomotul era destul de puternic, la relanti dar si in sarcina, pe autostrada.

 

Suceava - Galati consum de =< 5.5 % La o viteza de cca 130 km/h.

In Galati dupa 2 saptamani de circulat cu masina consumul s-a stabilizat la 7.4%

Conteaza foarte mult stilul de condus. Sunt convins ca daca ma URC pe pedala de acceleratie pana la 130 km/h ... voi avea un consum diferit.

In afara de asta as vrea sa mentionez ca am varianta de 122 hp , nu cea de 150-170 samd... adica cea mai slabuta :)

Totusi simt nevoie de ceva mai mult cuplu ... ma simt tentat de a face o resoftare sa duc masina de 150 de cai si 250 nm. 

Dar sunt intr-o dilema ... nu stiu daca consumul o sa ramana similar la mersul normal ?!?! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"viteza de cca 130km/h" inseamna ca ai atins maxim 130? eu nu stiu nici diesel-uri care sa consume 5,5% pa 130 km/h constant cat de cat, cu atat mai putin 1.4 de 122cp care consuma 7+ acolo cu jante de 16"+.

e pacat sa ii mintim pe cei care sunt interesati de achizitionarea acestei motorizari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil viteza de cca 130 km/h inseamna viteza maxima pe care a atins-o cu masina in depasiri. E imposibil sa mergi cu 130 km/h in medie pe un drum national, sa nu mai vorbesc de consum, eu n-am reusit sa scot consumul ala cu Octavia 2 1.9 TDI pe autostrada in Germania si Austria.

ShadoWzZ, daca nu te urci pe pedala, cum zici tu, de ce ai nevoie de mai mult cuplu? 

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cristian :

Cuplul nu este simtit doar cand iti infingi piciorul hotarat in pedala de acceleratie. Este ceva ce exista la orice % de apasare (cu atat mai mult cand esti in boost). Cu alte cuvinte .. nu trebuie sa ma urc pe pedala pentru a simti si folosi cuplul in plus.

 

@mike :

Da , 130 a fost viteza maxima atinsa in zonele in care carosabilul imi permitea. Pot spune ca viteza mea de croaziera e in jur de 120 in functie de participantii la trafic si carosabil evident. Ma refer in afara satelor/oraselor.

Poate ca m-am exprimat prost.... pentru o viteza medie de 130 km/h ..... trebuie mers cu viteze de cca 200 , poate chiar mai bine .. in afara localitatilor.

Oricum ... nu a fost viteza atinsa maxim in depasiri , asta e clar.

 

Nu inteleg de ce credeti ca vand gogosi. Daca pe mine ma minte CB , va mint si eu pe voi. Chiar as putea adauga ca in drum spre suceava , de unde am luat masina ... am mers cu un golf mk7 cu 1.6 diesel cu 5 trepte inainte. El a mers mult mai finut decat mine si a scos un consum de 4.9 ... lucru care m-a uimit si pe mine. Ma asteptam la consumuri sub 4 de la acel motor si acel stil de condus. Daca intr-adevar diferenta e de doar .5-maxim 1l la vitezele mai sus mentionate de mine ... nu vad de ce mi-as cumpara un diesel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu n-am sustinut altfel, tocmai de asta eu nu am nevoie de mai multa putere sau cuplu, motorul asta e perfect pentru ce am eu nevoie, mai putin consumul, care poate deveni frustrant uneori. 

Iti recomand ca atunci cand mai scrii despre consumul mediu sa dai si alte informatii: viteza medie, timpul parcurs. Pentru ca e un drum pe care-l fac destul de des, pana la Focsani, eu cred ca nu ai depasit 75 km/h in medie.

Eu am scos 6.4% in Bucuresti, dar nu e foarte relevant, fiind vorba de un drum parcurs duminica dimineata, pe o ruta cu putine semafoare si cu trafic foarte lejer. Sa mai spun ca astazi, la ora 7, din centru spre casa, am ajuns cu un consum de 13.4%?

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@shadowzz: pai tocmai, ca diferenta e ceva mai mare. mult mai mare cand ai nevoie de o felie mai mare de putere :)

eu unul cred ca vinzi gogosi pentru ca am 38k km cu acelasi motor, in toate conditiile de trafic imaginabile si stiu cum consuma.

Modificat de mike.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu, posesor de diesel, cred ca vinzi gogosi. Eu la 120km/h constant nu consum 5.5%. 

Tu spui de 5.5% cu masina goala (doar tu in ea) si cu vant din spate? 

 

Scuza-ma ca sunt ironic, dar nu-mi vine sa cred ceea ce citesc. Poate ai mers cu 90-100km/h, subturat la greu si din cand in cand la vale/vant prindeai 120km/h. 

De curiozitate, ce medie de viteza ai avut si in cat timp ai strabatut distanta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetta20tdiHLDSG6

Eu, posesor de diesel de 5.0, am scos la 120 consum instant de 5.9 si chiar mai mic. Dar asa l-am prins in poza, postata pe acest forum.

Intr-una din ele se vede cum acul kilometrajului e trecut de 110...si nu dormeam pe mine si nici n-am facut-o pentru consum pentru ca nu ma intereseaza consumul, ci doar de amorul artei ;)

Nici nu eram singur in masina si nici nu batea vantul din spate :)

Modificat de Jetta20tdiHLDSG6
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!