Jump to content

1,4 125cp vs 1,6d 105cp


cobrax2
 Share

Postare recomandată

Salut

Sunt posesor de dizeloasa1.9 tdi 105 cp resoftat in 135 sau cat o fi iesit. Sunt multumit de puterea actuala, nu e nici mult, dar nici putin.

A cam venit timpul sa trec la unul un pic mai nou, si vad ca pe piata (sh) mai noi se gasesc doar cele din titlu.

Cum se comporta cele 2, cum suporta resoftarea, si cam pe unde se simte puterea fata de cel de 105->135 actual?

Normal as inclina spre cel de 1,4 benzina, totusi sunt 125 cai fata de 105, chiar daca este consumul mai mare. dar nu cumva cuplul mai mare de la diesel egalizeaza aceasta diferenta? cum ar fi in depasiri?

Consumul nu este neaparat un factor de decizie, fac sa zicem cam 15.000 km pe an, deci ar fi la limita intre cele 2. Cel pe benzina cum se comporta peste 100.000 km oare?

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 70
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Cristian

    12

  • Cowboy

    6

  • cobrax2

    5

  • ShadoWzZ

    4

Diferenta de consum intre ele este mare, 1,6 CR TDI ajunge la maxim 8,8-9% in oras, iar 1,4 TSI trece lejer de 12-14 uneori si 16%, in ambele cazuri daca nu "dormi pe tine" in trafic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dolfin: de unde ai venit cu cifrele alea?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1,6 CR TDI utilizare personala iarna asta, 1,4 TSI un prieten tot in iarna asta.

Ca senzatie, este mai placut 1,4TSI, desi si cel de 1,6CR este elastic si urca frumos in ture.

In orice situatie este descurajant consumul la motorul pe benzina, incepi sa te tarai ca sa ajungi la 10-12 in Bucuresti.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 1.4 tsi ajungi la un maxim 11 in situatie de medie pe un rezervor.

Eu am twincharger de 170 hp,si iarna asta am avut un consum de 9.2 medie pe 2000 km urbani.

Vorbim de lucruri normale,nu de stat in trafic cate 15 min la un semafor,astea sunt cazuri izolate care la un rezervor consumat conteaza mult prea putin.cu respect,brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta cu media pe 2.000Km este ca si cum ti-ai fura singur caciula.

Eu nu pot sa ma mint pe mine si nici pe altii cu medii pe ultimii 5.000-10.000Km.

Amandoi ne facem media la fiecare plin pe spritmonitor.de, adevarul este cel pe care l-am spus, la 1,6CR ultimul consum de Bucuresti l-am avut 8,2%, iar el 13,6%.

La 1,9TDI am media la ultimul plin de 8,7%.

Coleg cu Logan 1,6 are media la ultimul plin de 11,8%.

Acestea sunt datele ADEVARATE!

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depinde cati km parcurgi cu masina...Vad ca ai Leon 1.9 TDI.. Am facut de curiozitate drive test atat cu Leon 1.4TSI cat si 1.6TDI. Pot sa-ti spun ca nu se compara..1.4TSI e racheta pe langa 1.6TDI...

Dpdv al consumului depinde foarte mult cum o calci...si TSI-ul se asaza bine la drum lung fara sa consume exagerat.

Oricum ambele motoare reprezinta o evolutie fata de vechiul 1.9. Dpdv am tuningului la aceste motoare...mai ales in cazul lui 1.6 TDI nu prea exista cine stie ce istoric avand in vedere ca solutia de resoftare pt motoarele astea a aparut de-abia anul trecut...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU sunt deloc adevarate acele cifre Dolfin. Eu am 1.4 tsi 125cai resoftat, cu evacuare turboback fara catalizator si pe 420km in Constanta(numai in oras) mi.a consumat 8.2l/ 420km !!!

Consum facut plin-plin.

In aceasta iarna nu am mers cu masina prin Bucuresti,dar iarna trecuta a fost 9.5litri consumul urban.

Modificat de alecsutzyu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E,lasa asa,nu e cazul sa ne contrazicem,nu auzi ca ne mintim singuri ca zicem de consumuri pe mii de km...irelevant.

Brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este posibil ca in CT sa fie cum spui, dar in Bucuresti astea sunt valorile de acum 2 saptamani.

Amandoi suntem destul de rapizi, el poate si mai mult cand il apuca.

Consider ca aceste consumuri REALE la un plin in Bucuresti, iarna, sunt rar mentionate, de aceea le-am si precizat.

Un user de aici cu BKD mi-a spus sa mentionez si consumul lui la ultimul plin de Bucuresti, 10,2%.

Despre tuning nu pot sa ma pronunt.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dolfin, cred ca ar fi bine de specificat si viteza medie pentru acele consumuri ( eu unul cred ca e sigur sub 16-17 km/h ) ca altfel nu vad cum ai putea sa ajungi la un 16% cu 1.4 TSI.

Acum, nu cred ca toata lumea care circula prin Bucuresti are o viteza medie de sub 16 km/h.

Eu cred ca un sofer care merge numai cu o viteza medie de sub 16 km/h are nevoie de Smart sau ceva asemanator pentru ca ala nu se poate numi condus ci stat pe loc cu eventuale deplasari de scurta durata.

Modificat de iwolffy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prietenul opreste la scoala si gradinita dimineata, apoi se grabeste sa recupereze.

La mine la 1,6CR ultima viteza medie a fost de 28Km/h.

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avantaje la 1.4 TSI ? Numeroase Distributie pe lant, cutie cu 6 viteze (la manuale), sportivitate incomparabila.

Da cum sa compari demarajul unui 1.6 TDI cu 1.4 TSI, fiindca are 250 Nm fata de 200 ?

Dar treapta de viteza e mai lunga fiecare dintre ele, si dispare orice avantaj.

Ca TDI-u sa ajunga intr-a 3a la 140, inseamna ca are 2500 la 70 250 Nm

Ca TSI-u sa ajunga intr-a 3a la 140, inseamna ca are 3000 la 70 200 Nm multiplicati cu 3000/2500 (treapta mai scurta), deci ii simti ca 240. ( 10 Nm in minus compenseaza prin masa mai mica a TSI-ului ).

Deci ambele demareaza identic pe intervalul 40 - 70 in treapta 3, apoi dieselu ramane in urma, fiindca ii scade cuplul (rata de accelerare) dupa 2500, pe cand TSI o mentine pana la 4000+.

Concluzie, in ture pana in 2500 rpm, se simt aproape identic, dupa care TSi castiga detasat.

Modificat de polotsi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Afirm si eu un consum de 8-9 daca se merge decent, iar in aglomeratie sau mers mai sportiv ajunge la 11-12. Merg zilnic prin Bucuresti, iar in 2 ani am facut aproape 15.000km doar in oras.

Atentie la generatia de motoare. Cele de la inceput au avut probleme cu lantul, cel putin la CAXA (Golf).

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2008-2009. Sa inteleg ca vorbesti de Seat Leon 1P nu de Golf5/6, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru cei care sunteti convinsi ca dieselul este mana cereasca cumparati revista autobild si veti vedea acolo un test intre benzna vs diesel unde domnul diesel ia bataie de la benzina cu un scor de 7:3 in favoarea benzinei.

Eu personal as alege 1.4 tsi oricand inaintea motorului 1.6TDI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.6 tdi e indreptat mai mult spre consum mic, taxe mai mici(fata de 2.0 tdi), pret de achizitie mai mic, nu se pune problema de sportivitate, ca nu e facut pt asa ceva, nu toti cauta sa prinda 100 de km pe ora in cel mai scurt timp, nu toti vor sa depaseasca la limita etc , deci fiecare motor e pe un anumit tip de clienti, bine sa nu credeti ca e asa praf cum multi zic din auzite, eu de ex am atins 200 km pe ora cu el in Germania , dar eu traiesc in Romania si la ce drumuri avem ma descurc mai mult decat excelent cu el......acum fiecare cu ce i place, asta e doar parerea mea, ce nu mi place la el si de aici senzatia ca e mai "puturos" e ca treapta 1 e cam scurta, dar de la treapta a 2 a in sus trage foarte ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alt versus care nu va duce nicaieri. Benzinarii o sa recomande TSI-ul si dizelarii o sa propuna TDI-ul.

- 1.6 TDI consuma mai putin insa condusul preponderent in orase congestionate poate afesta in timp DPF-ul.

- 1.4TSI-ul nu va avea probleme cu DPF-ul (pentru ca nu-l are :winter: ), va fi mai sportiv si va consuma cu 2-3l/100km in plus in oras si cu 1-2l/100km in plus in extraurban.

- daca faci sub 10.000 km pe an si asta preponderent in oras (acasa-servici si servici acasa sau drumuri scurte si dese) - clar TSI-ul. Numai sa nu uiti sa cauti unul cu scaune incalzite/webasto altfel baga caldura in habitaclu destul de greu (ca la 1.9 TDI). Prin comparatie, 1.6 TDI are rezistente electrice asa ca va face cald in 2-3 min de la pornirea motorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.6 tdi abia ii face fata lui 1.2 tsi la performante, e clar, SINGURUL avantaj in fata lui 1.4 tsi este consumul mai mic .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm... clasic. Topicul asta devine un versus intre diesel si benzina ceea ce nu e ok, fiecare are putina dreptate in sustinenrea lui, fie ca e diesel sau benzina. Ca sfat pentru initiatorul topicului : incearca sa faci un testdrive cu ambele motoare si o sa vezi diferentele, tu vei decide cine e castigatorul. Garantez ca se vor scrie aici 10-15 pagini in care fiecare isi va sustine convingerea si TU nu vei afla defapt ceea ce vrei sa afli.

Ca idee :

- diesel 1.6 : consum mic, performante mai modeste

- benzina 1.4 : consum mai mare (orice ii faci, e mai turat, e benzinar, are putere mai mare, sa te astepti si la consumuri cu doua cifre), performante mult mai bune.

Tu decizi... faci 10.000km/an sau faci 30.000km/an, iar in cazul in care faci 30.000km/an si nu te intereseaza consumul (iti permiti), atunci vei stii ce sa alegi.

Sa fii inspirat in alegere !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Conduc o Octavia 2 cu motorul 1.6 TDI si am 60k km cu ea, fiind printre primele aparute in tara, deci unul dintre cobai cu 'n" update-uri soft motor.

Legat de consum, chiar ieri dupa ce am citit topicul asta m-am uitat de curiozitate la consum dupa ce am avut ceva drumuri prin oras. Si am avut asa: viteza medie 27 km, distanta 26 km si consum de 7.7 %. Rezultatul a fost " Oaaau" . Eu am renuntat sa mai tin CB pe consum pentru ca ma apucau nervi cand vedem ce consumuri aveam. Masina nu este deloc economica, mai ales intr-un oras ca Bucurestiul, la ore de varf cand am vazut si consumuri de 10% , in conditiile in care evit bulevardele aglomerate.

In conditii de utilizare extraurbane motorul este ok atata timp cat nu mergi mai tare de 110 km/h si nu faci depasiri in forta. In aceste conditii poti obtine un consum de 5.1 %. In regim de autostrada lucrurile se schimba, dar nu in bine. La o viteza de 120 km/h pe CB cu tempomatul activat, consum de 6.3 %. Cam mult totusi. Pe timp de iarna, consumul creste cam cu 1L/100 km fata de media normal.

DPF-ul, o porcarie ce-ti face viata grea in conditii de utilizare preponderent urbana.

In concluzie, daca as fi in postura de a-mi schimba masina nu as mai alege acelasi motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aurelian.paratu

fiecare obtine un consum in functie de anumiti factori obiectivi sau subiectivi ,gen urban sau extraurban,viteza,greutatea acceleratiei la fiecare......etc. Si motorul meu consum 5.1 litri la 100 dc merg cu 90 pe autostrada pe tempomat......oricum o masina pe benzina consuma cu 1-3 litri mai mult decat un diesel asta la motoarele pana in 2000 cmc,ce este peste diferenta intre ele este si mai mare.......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!