Jump to content

Sonda motorina


Micutzu
 Share

Postare recomandată

Sal all. Cine stie cum imi pot curata sonda de motorina din rezervor? ce trebuie desfacut, la ce trebuie sa ma grija sa nu stric? Trebuie sa mentionez k trebuie sa-i fac ceva din motiv k imi arat cu totul aiurea. Ii pun motorina de 50 Ron adik vreu 13L si acul indicator nici macar nu se ridica la jumatatea dungii rosii. La plin se ridica putin peste jumatate. Cum pot repara asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Eu am facut o curatare de gunoaie a acestei sonde, neavind totusi probleme cu ea.

Accesul la sonda din rezervor se face prin portbagaj. Acolo in apropiere de bancheta, spre partea dreapta, ar trebui sa fie un capac prins in 3 suruburi. Desfaci capacul si ai acces la sonda (care este prinsa pe rezervor). Deci cum ai scos capacul, vei vedea cele doua racorduri ale furtunelor de alimentare si conectorul electric al sondei. Le scoti pe toate, deblochezi sonda, nu mai tin minte precis aici dar parca are o saiba rondea cu care e blocata, dupa care poti extrage sonda din rezervor.

La mine are un plutitor din ceva ce seamana a pluta (!?!). Daca si tu ai la fel, posibilitatea sa fie in imersie din cauza vreunui por ( care e problema majoritatii plutitoarelor din plastic - cauza pentru care indicatorul arata mai putin decit este in realitate in rezervor) ar trebui sa fie nula.

Eu am desfacut doar in scopul curatarii de mizerii. Speram sa pot curata si rezervorul. N-am reusit. Pe melcul de acces al sondei am gasit chiar si o frunza, cu coditza cu tot !!

Deci de stricat nu-i vorba, mie mi s-a parut destul de simplu. Mai repede ai grija la remontare cu prinderea furtunelor pe tevi sa nu ia aer -> grija la etansare.

Bafta

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Iar m aintorc cu aceasta problema. Am facut ce ai spus viorel_c.Si cu sonda scoasa am pus conectorul electric, am pus contactul si am simulat k rezervorul ar fi plin (mutat bratul sondei k si cum ar fi rezervor plin) si se ridica tot pana la jumatate. Poate fi vorba de indicatorul de bord decalibrat?

La voi indica bine pe toata cursa indicatorului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. La plin pana in buza se ridica chiar la maxim si parca un pic peste gradatia maxima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Daca te ajuta am intalnit aceiasi problema la un Mk1 benzina iar in final problema era data de dioda de pe ceasurile de bord(chestia neagra legata pe circuitul de (-) ).Trebuie sa verifici si traseul electric dintre sonda si indicator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Readuc problema mea in discutie. Am scos firele de la sonda si le-am legat intre ele. Am pus contactul si acul se ridica mult mai sus de plin. @Xanu la mk2 nu mai este folosita o dioda ci un tranzistor (asa a spus electricianul) si e folosita atat de indicatorul de motorina(benzina) cat si de indicatorul de tempertura a lichidului de racire. In concluzie nici aceasta nu este problema. Cred k trebuie sa cumpar o sonda nou si gata pt k acel montaj potentiometric (k asta crek k este de fapt) nu stiu cum s-ar putea repara. daca se poate.

Modificat de Micutzu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...
Readuc problema mea in discutie. Am scos firele de la sonda si le-am legat intre ele. Am pus contactul si acul se ridica mult mai sus de plin. @Xanu la mk2 nu mai este folosita o dioda ci un tranzistor (asa a spus electricianul) si e folosita atat de indicatorul de motorina(benzina) cat si de indicatorul de tempertura a lichidului de racire. In concluzie nici aceasta nu este problema. Cred k trebuie sa cumpar o sonda nou si gata pt k acel montaj potentiometric (k asta crek k este de fapt) nu stiu cum s-ar putea repara. daca se poate.

"

La Mk2, "tranzistorul" cum l-ai numit tu este de fapt un tiristor, si din cate am vazut eu nu are legatura si cu indicatorul de temperatura si cu cel de motorina. Al meu s-a ars si nu-mi mai indica temperatura, insa nivelul de motorina mi-l indica acul indicator foarte bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oare pt masina mea cu bord electronic sonda este aceeasi? :)

mie benzina mi-o arata in litri, si cam da rateuri sincer sa fiu... nu foarte mult, ce-i drept, doar ca trebuie sa fiu mult mai atent la km facuti decat la cantitatea de benzina indicata... ce as putea sa fac sa arate ok? o fi ceva dereglat din bordul propriu-zis? la digifiz chiar nu ma pricep...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Readuc problema in discutie spunand k acul se ridica putin, adik pot vedea orientativ daca am sau nu motorina, dar niciodata nu stiu exact cat am. in al doilea rand, daca scot mufa de la sonda si inchid circuitul cu un conductor, acul se ridica la mazimum. In concluzie nu imi dau seama daca este sonda sau este acil tiristor pentru ca eu cand am inchis circuitul a fost amperaj mazim, deci se putea ridica acul de tot dar la tenziuni mai joase sa nu functioneze la fel de bine. Dati-va cu parerea k sa stiu de unde sa plec.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Sal am si eu o problema cand pornesc motorul imi arata tot timpul full si pe parcurs imi arata normal,iar daca se aprinde becul si pun motorina vreo 10 L tot full imi arata ce poate sa aiba ?????????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoate ECU, da-l de doua ori cu capul de bordura si monteaza-l la loc. La golful meu din '84 sigur s-ar rezolva, la al tau din 2004, nu stiu ce sa zic....:rolleyes:

Glumeam, Pune intrebarea asta pe aria de golf 4, aici e vorba de alta mancare de peste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!