Jump to content

Zgomot in frana de motor


Paul_L
 Share

Postare recomandată

Am B6 variant cu DSG si motor 170 cai . De ceva timp ( decembrie 2012 ) se aude un cloncanit cand ies din cuplu si fac frana de motor. La viteza mare incepe sa fie periodic. Am fost la un service si mi-au intarit tamponul de la motor si cutei superior dreapta ( de sub filtrul de aer si baterie) . Nu se mai aude zgomotul la viteze mici la trecerea din cuplul in frana de motor dar la viteze mari in frana de motor parca se mai aude dar mai discret. Ei propun sa schimb tamponul si tind sa fiu de acord cu ei . A mai avut cineva problema asta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

citeam tot pe forum..tot la un 2.0 tdi ca ar fi tacheti :dry: ..si mai auzisem undeva ca in DE cand schimba distributia se schimba si tacheti la 2.0 tdi..mai cauta pe forum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca s-a diminuat zgomotul si nu e placebo dupa ce au umblat in zona respectiva atunci mai mult ca sigur de acolo de undeva este problema.Ce treaba au tachetii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrebarea ar fi cum au intarit suportii la motor? ca nu am auzit de asa ceva pana acum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca s-a diminuat zgomotul si nu e placebo dupa ce au umblat in zona respectiva atunci mai mult ca sigur de acolo de undeva este problema.Ce treaba au tachetii?

Da ! Tot cineva avea o problema esemanatoare tot la 2.0 tdi si zicea cineva ca dupa ce a schimbat tacheti , nu se mai auzea..era si pe forum..nu am timp sa caut.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrebarea ar fi cum au intarit suportii la motor? ca nu am auzit de asa ceva pana acum

Nu am putut sta sa vad exact ce au facut dar am văzut la alți suporti de motor ca erau un fel de fagure de cauciuc intr-o structura metalică. Cred ca au umplut golurile cu cauciuc. Mi-au si spus ca e numai o soluție temporara sa vedem daca trebuie inlocuit suportul sau nu.

@ ct91moc despre ce tacheti vorbim ? Piesele care stau pe axul cu came si actioneaza supapele ? Nu cred sa aibă vreo legătura cu frână de motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da da , aia..zicea cineva pe forum , cand era in frana de motor erau tacheti...cand am timp sa rasfoiesc fiecare topicu cu post iti dau de veste :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am găsit topicul dar se viața de un tacanit in accelerare si cred ca era dependent de turatia motorului. La mine se aude in frână de motor si are o logica cu tampoanele motorului pentr ca apare după cum simt eu la schimbarea cuplului rezisten la frână de motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate sa fie si de la volant a cu masa dubla. cati km are masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand o lasi din acceleratie - fara frana de motor se aude? Verifica daca se aude si cand iei o curba pe partea dreapta - in special la coborare cand iei piciorul de pe acceleratie - mai mult ca sigur ca e vb de tamponul de motor. Vb din experienta mai ales ca trebuie sa il schimb si eu pe al meu - pe aceeasi parte ca la tine - stanga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina are 68000 km . CInd o lasam din acceleratie se auzea o singura data : "clack" . Acum nu se mai aude, se mai aude discret zgomotul periodic in frana de motor sau in "liber" ,desi nu e liber ca nu ma lasa cutia, la viteze mari

Modificat de Paul_L
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sal.,

La Km astia nu au treaba tachetii .

Tachetii intradevar se schimba, la schimbul distributiei dar, pentru ca tot timpul exista un dar acestia se schimba dupa o verificare de catre mecanicul ce umbla la masina .

Nu este un lucru obligatoriu iar motivul pentru care acestia se schimba este faptul ca la pistonul 1 nu ajunge suficient ulei iar tachetii de la acel piston sunt predispusi la uzura prematura .

Dar va spun ca acest lucru nu se face decat cu constatarea prealabila a mecanicului .

Daca el considera ca este nevoie sa fie schimbati, ei se schimba daca nu, nu .

Eu zic sa schimbi totusi toate tampoanele de motor + cutie si vezi cum se comporta dupa .

O zi buna .

Modificat de @DRI@N
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

salut.ma confrunt cu urmatoarea problema.

masina are un zgomot ciudat in plaja 1400-1100rpm in frana de motor in special in treapta a 2-a.se aude mai putin pronuntat si in accelerare (doar daca accelerez usor )in acelasi interval de turatie.

masina nu are vibratii la relanti sau la turati mai mari indiferent de viteza sau treapta.

passat b6 2.0 tdi BKP,cutie manuala, 145.000 km.

are legatura cu volant sau e de la tampoane? nu le-am schimbat pana acum

Modificat de ank994
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Va salut. Baieti am si eu o problema,poate imi dati cateva idei. Am plecat in vacanta acum 5 zile si traseul de parcurs a fost de 500 km. Ei si undeva pe la km 490 la 10 km de Sovata,mergeam incet cu masina ca era polei,in jur de 30 km/h si deodata am auzit niste batai la roata din stanga fata langa sofer,bataie in fier ceva de genu zgomotul era influentat de viteza masinii. Am oprit imediat,m-am uitat putin pe la roata,nimic,am facut o manevra pe loc volan maxim stanga,volan maxim dreapta,nu am observat nimic si am plecat.Zgomotul a disparut(am crezut ca a fost vreo creanga si am rupto cand am virat stanga-dreapta pe loc).

Problema sa continuat azi,am iesit la o plimbare pe aici si dupa cativa km am observat ca zgomotul mai persista,am facut o verificare singur am dat roata jos si nu am observat nimic.

Mentionez ca sunetul se aude doar cand las masina in frana de motor se aude ceva de genu ( poc...poc...poc...poc) doar in frana de motor, daca o scot pe liber sunetul dispare.

Aveti idee ce ar putea fi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi am fost la un service 5-6 km distanta de unde stau,a batut un pic pe drum si cand am ajuns acolo am luat un mecanic cu mine in masina sa asculte si el si ghici..am facut un traseu de 5-6 km iar si nimic,nici un zgomot dupa a urcat alt mecanic a condus el iar nimic si am mers vreo 10 km. Lam dus la service inapoi am zis ca poate era vreo piatra ceva cum mia zis si el si in drum spre casa iar a inceput sa bata....imi sar dracii, oare ce o fi avea? Ma gandesc sa nu fie capul de planetara dinspre roata. Uneori zgomotul dispare daca opresc si fac cateva manevre stanga dreapta maxim cu volanul. Stiti si alte motive de la ce primesc bataia asta la roata(uneori).

Modificat de myevildevil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu vitez cu capul de planetara. In frana de motor, cand face, vireaza dreapta stanga ai vezi cum reactioneqza zgomotul.

Am avut si eu o problema asemanatoare tot pe stanga. Facea din cand in cand si de cand am schimbat capul de planetara nu a mai facut.

Atentie: sa nu iei ceva ieftin ca ajungi sa il schimbi iar in scurt timp!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da...si tocmai ca imi da batai de cap bate in drum drept(uneori mai mult) uneori deloc...ma gandesc dc nu bate cand virez stanga sau dreapta cu plecare mai rapida. Se poate sa bata planetara numai in mers drept si in curbe deloc,deloc? Si uneori simt o usoara ovalizare a rotzii cand bate,nu inteleg deloc masina asta. Am un cielo si am schimbat de 3 ori capul de la planetara si niciodata nu am avut un simptom ca asta sa bata in mers drept si in curbe nu. La cielo de 3 ori cand am schimbato batea in curbe.

Modificat de myevildevil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

mda...am schimbat capul de planetara roata stanga acum 300-400 km,am pus LOBRO, ma costat 310 lei plus manopera 90...si a inceput sa faca zgomot iar si se simte cel mai tare in frana de motor pe la 50-60 km/h,ce so fi intamplat oare de bate iar? am aceleasi simptome ca inainte de al schimba,

Inainte batea in drum drept si dupa 500 km a inceput sa bata la plecarea de pe loc cu volanul virat si l`am schimbat ca batea foarte foarte tare. Toate acestea simtome sau terminat dupa ce l-am schimbat la un service...si a durat 300-400 km...pana acum si momentan bate(se aude o bataie la roata  si dispare la accelerare) doar in frana de motor la 50-60 km/h....nu mai inteleg nimic...aveti ceva idei?

Modificat de myevildevil
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
svg_gabriel10

Va salut! Zgomot am si eu in frana de motor, doar ca nu e bataie, pocneala, etc, ci e un bazait. Il aud cand sunt in treapta 3 si turez in sarcina pana la 60-70 km/h si o las in decelerare deodata. Nu ma deranjeaza, doar l-am sesizat si sper sa nu fie nicio problema.

Cu respect!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Cred ca ma inscriu si eu cu ceva asemanator care se manifesta astfel dinainte de Paste:

 

- Uneori la plecarea de pe loc se aude un poc (dar nu mereu!) simultan cu incepera invartirii rotilor;

- In frana de motor se aude poc - poc (dar nu mereu!) si frecventa e direct proportionala cu viteza de deplasare nu cu rpm motor pentru ca daca calc ambreiaj se aude in continuare insa putin mai estompat;

- poc-urile au crescut in intensitatea cu trecerea timpului insa de la un moment dat mi se pare ca s-au mai estompat;

- recent am facut distributia insa poc-urile au aparut la ceva timp dupa, nu imediat;

 

Banuiala mea este ca nu au legatura cu motorul, in mers la relanti se aud la fel ca si in frana de motor deci nu depind de rotatiile motorului.

Eu cred ca au legatura cu ansamblul planetara - cutie (pana in ambreiaj). Si aici ar putea intra si suporti cutie si ce mai e acolo. Inca nu am ajuns la service sa fac o constatare insa tare ma tem ca ori nu o sa apara zgomotul cu mecanicul in masina ori nu o sa il depisteze prea usor (avand in vedere ca se intampla doar in mers).

 

LE: Mentionez ca nu se aude nimic cand sunt pe accelerare sau franare. Toate observatiile sunt valabile pentru trepetele 1-5 (5 f rar ca nu am prea avut unde merge cu mai mult de 100KMH).

Modificat de ccristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

svg_gabriel10

Nu stiu cata relevanta are pentru tine, dar la mine face cate un mic poc la plecare de pe loc, fix cand se pune in miscare. Bucsele de la brat (silentblock de la trapez). Daca atunci cand dai sa pleci de pe loc, rotile din fata se misca in fata si in spate ca o vibratie, tot bucsele alea sunt de vina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bucsele de la brat (silentblock de la trapez). Daca atunci cand dai sa pleci de pe loc, rotile din fata se misca in fata si in spate ca o vibratie, tot bucsele alea sunt de vina.

 

Nu stiu daca si vibreaza, o sa pun pe cineva sa se uite. Oare aceste bucse sa fie si cauza zgomotelor in timpul franei de motor? Nu cred din moment ce poc-ul e sincron cu frecventa de rotatie a rotilor / planetarelor.

 

Aveam de gand sa ma duc la service dar de cateva zile se aude mai incet. Am de facut un drum de 1000 km si unul de 2000+ km in luna urmatoare si ma cam streseaza.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

svg_gabriel10

Daca sunetul e cum spui tu sincron cu rotatia rotilor, nu e de acolo. Eu am crezut ca face poc doar cand te pui in miscare si doar in momentul cand incepi decelerarea...

Ai verificat sa nu ai ceva bagat prin spatele rotilor, vreo creanga pe la osii? Cat de accentuat e poc-ul? suna a plastic sau a metal? Unde suspectezi ca se aude... in compartimetul motor sau sub sasiu? Detaliile conteaza!

Eu am scapat de vibratia rotilor. La 180 km/h merge struna... ca la 80  :icon_thumleft:

Modificat de svg_gabriel10
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e metal pe metal. E asemenator cu sunetul unei roti descentrate ( un fel de "fal, fal" :lol: ), de exemplu cand are noroi pe ea, doar ca nu vibreaza volanul / masina. Din habitaclu ascultand pare sa vina din partea stanga (sofer).

Ciudat e ca nu se aude mereu nici macar in frana de motor.

In accelerare / franare nu se aude deloc.

M-am uitat sub ea si nu se vede nimic dubios.

Cred ca o sa ma duc in service, partea proasta e ca acum se aude mai putin / rar si mi-e frica ca nu am ce sa arat mecanicului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

svg_gabriel10

E cel mai indicat sa te duci la mecanic si sa o urce pe elevator, in felul asta poate face o inspectie vizuala la sasiu. De ce sa iti fie frica? Banii oricum ti-i ia, macar cheltuie cu folos. Mai mult decat atat, nu ii arati tu mecanicului, ci iti arata el! Zi-i cum se aude si lasa-l sa isi faca singurel treaba...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!