Jump to content

1.9 TDi vs 2.0 Tdi


costy_clipcea
 Share

Postare recomandată

Ce diferenta este intre aceste motoare in afara de cp si de capacitate?Si au curele de distributie ca la motoru 1.9 TDI(101cp sau 130cp)

Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.9: 8 supape, intercooler lateral

2.0: 16 supape, intercooler frontal

ambele au curea de distributie (una).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Baza pentru 2.0 este motorul 1.9, dar s-au operat modificari la:

- cilindri;

- arbore cotit;

- pistoane;

- injectoare;

- chiulasa complet noua etc.

Cristian

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

baza pentru 2.0 nu este 1.9...

s-a mai discutat chestia asta pe sub-forumul skoda, 2.0 e un motor complet nou, nu este 1.9 modificat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta stiu eu:

"The 2.0 L 16V TDi engine with pump injectors

was developed from the 1.9 TDi engine within

the ......... engine family.

The block assembly was increased in size

to accommodate the larger capacity 2.0L engine

and cooled pistons were fitted.

The crankshaft seal on the flywheel side is

now fitted with the rpm sender.

The cylinder head was designed for 4 valves

per cylinder and twin overhead camshafts, to

operate the 16 valves using roller rockers.

The glow plugs and pump injector

are a new design and also located in the

cylinder head."

Sursa e sigura.

Cristian

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ti-ai raspuns singur, din ce zici tu nu are nici in maneca cu vechiul 1.9 TDI, e cum ai zice: da golf5 e aceasi masina ca golf2 pentru ca are 4 roti.

iti citez ce a zis Andi TDI mai demult

S-au facut cateva speculatii pe aici legate de asemanari si diferente intre 1.9 si 2.0 TDI. Cred ca ar fi cazul clarificarii unora dintre ele:

- 1.9 TDI are 8 supape iar 2.0 TDI are 16 de aici diferente majore intre designul chiulaselor celor doua motoare. Si pistoanele sunt diferite din acelasi motiv (design diferit al camerei de combustie)

- exista cateva diferente intre 1.9 TDI PD din vechea generatie EDC 15 si 1.9 TDI PD EDC 16 legate de designul duzelor de injectie, circuit de admisie, EGR, etc dar in principiu 1.9 TDI EDC16 poate fi considerat o evolutie a arhicunoscutelor 1.9 TDI EDC15.

- 2.0 TDI BKD nu are arbori de echilibrare si nici injectoare piezo (inca). O sa apara noul 2.0 TDI de 170 Cp se pare cu injectoare pompa piezoelectrice (NU Common Rail)

Restul diferentelor au fost explicate pe parcursul topicului.

Concluzia: 2.0 TDI nu poate fi privit ca un "upgrade" sau "evolutie" al 1.9 TDI ci este un motor cu un design complet diferit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce inseamna EDC15 EDC16 BKD??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

EDC 15 este protocolul de comunicatie de la BOSCH intalnit in calculatoarele tip vechi (platforma Golf iv, A4 pana in 2004, passat pana in 2005)

EDC 16 este acelasi lucru dar penru masini mult mai noi (Golf 5, Altea, Touran, Touareg, Octi 2, T5 etc)

BKD este cod motor pentru TDIul de 2.000cmc cu 140CP si 320Nm 81x95,5 alezaj x cursa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut test drive si cu 1.9 si cu 2.0!

Am impresia ca masina echipata cu motor 2.0 litrii este muuult mai zgomotoasa, prietenul a condus cu 160 iar eu in spate ... parca mi se infundase urechile...va rog sa confirmati.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:( Amandoua sunt zgomotoase, greu de spus care e mai putin zgomotos... 2.0 are avantajul celor 6 trepte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:( Amandoua sunt zgomotoase, greu de spus care e mai putin zgomotos... 2.0 are avantajul celor 6 trepte

mda, si pe mine tot 2.0 ma atrage caci ma gandesc ca este un motor mai puternic si am resurse de putere cand trebuie si de generatie mai noua...iau masina pentru mult timp...daca se poate sa ma duca 500.000 KM ar fi bestial

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica vrei sa o tii 25 de ani ??

Am dubii serioase ca un VAG de generatie actuala mai tine 25 de ani...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica vrei sa o tii 25 de ani ??

Am dubii serioase ca un VAG de generatie actuala mai tine 25 de ani...

Nu 25, dar 10 ~ 15 tot as vrea...merg cam in jur de 15000 pe an...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:o Amandoua sunt zgomotoase, greu de spus care e mai putin zgomotos... 2.0 are avantajul celor 6 trepte

... si al cuplului (si puterii ca anexa a cuplului, vorba lui ender), si al generatiei, cred ca voiai sa spui. :D

... sau te refereai numai la faptul ca la o aceeasi viteza, 2.0TDI poate merge la o turatie mai mica datorita celor sase rapoarte ale CV, si deci poate fi mai silentios ...

Oricum cred ca DArtagnan doreste sa devina un adevarat veteran al 2.0TDI.

Asta imi aminteste de Dumas ... "Dupa 20 de ani" ... :o

Deh ! Sa traim (bine evident) si sa-l vedem ...

Modificat de razdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, cam asa este, bag 20000 euro intr-o masina si nu prea ma incanta s-o vand cand ajung la 70~100.000 KM si sa pierd multi bani...anual se pierde din valuarea masinii cam 10 ~ 15 % nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu sunt indragostit de grrrrritul lui 2.0 Tdi! Parerea mea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu, insa ai trecut cu motor 2.0 de 160 km/h? Eu da, parca mergi cu avionul, mi-a astupat urechile...parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma mira ca la 160 la ora tu ai mai auzit zgomotul motorului ???

La viteza aia numai motorul nu se mai aude, mai mult auzi zgomotul cauciucurilor pe asfalt si al vantului de afara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pot explica exact ce fel de zgomot era, parca un sunet de turbina...ma pot insela deoarece la viata mea am condus numai masini pe benzina...dar era ceva deranjant la urechi (am precizat ca eram pe bancheta din spate)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca sunteti morti dupa grrrritul "sport" al motorului diesel de 2.0, atunci sunetul unor 6 cilindri de BMW cum e??

@razdan, da eu ma refeream la a 6a treapta, care reduce turatia la mersul in croaziera

Da, e firesc ca daca iei masina noua, o sa pierzi multi bani, e absolut normal.

Dar.... ai garantie, si ai siguranta in primii ei ani de viata. Dupa x ani, devine doar un alt SH, exact ca alea pe care ai evitat sa le cumperi cand ai luat masina noua, cu marele avantaj ca stii sigur cum a circulat masina si care e istoria ei :D Deci daca se poate, parca tot masina noua merita mai mult, cu conditia sa o tii ceva ani. Oricum e dezarmant cum cresc preturile la masini. An de an... 20k euro o amarata de compacta??? acu cativa ani, cu 40.000 DM se cumparau masini de alta clasa... :o

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum e dezarmant cum cresc preturile la masini. An de an... 20k euro o amarata de compacta??? acu cativa ani, cu 40.000 DM se cumparau masini de alta clasa... :icon_redface:

Asa e, dar acum cativa ani masinile nu aveau atatea sisteme electronice pe ele, un motor pe injectie sau dotarile gen servodirectie sau ABS iti provocau un orgasm instant, iar astazi nu se mai concepe o masina noua fara abs, esp, geamuri (fata) electrice, aer conditionat, 10mii de airbaguri etc

Iar pt normele de poluare EURO x platim bani grei, dar nu ne dam seama pt ca nu avem alta alternativa.

Motoarele sunt din ce in ce mai performante, insa consumurile nu au scazut deloc in ultimii 20 de ani, dar au crescut puterile, au scazut noxele, au crescut masele si dimensiunile masinilor. Deci pe undeva se compenseaza.

Despre 2.0 TDI nu ma pot pronunta, pt mine este un vis frumos, deocamdata as fi fericit daca as reusi sa-mi schimb masina cu un 1.9 TDI, dar daca as avea bani cu siguranta as renunta la cateva dotari (cateva airbaguri, xenon, climatronic, spalator faruri, geamuri electrice spate, cd-changer, jante al ... ) pt un motor mai puternic si mai nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cumpara motorul cel mia puternic. Oricum, in zona asta de putere, 100-150cp fiecare fractiune de 10cp conteaza mult, nu ca si la cele peste 200cp. Mai ales daca vrei sa tii masina 10 ani :icon_redface:. Dupa 5 ani cand ajungi pe undeva pe la limita inferioara de putere mai adaugi 30cp prin cip si esti din nou in media clasei... Eu am avut motor de 107cp.. acuma are in jur de 130cp, eu zic sa mergi pe cel de 140cp. Daca te impaci 10-15 ani sa umbli cu bidonul de ulei dupa tine...

SHARANEL poate sa le aiba pe toate... doar sa renunte la VVul de pe capota...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

> Daca te impaci 10-15 ani sa umbli cu bidonul de ulei dupa tine...

Am inteles ca ar manca ulei doar in primii 15000, pe urma aar trebuii sa scada...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!