Jump to content

compresie buna - dar tot pierd ulei. Care este cauza?


milika
 Share

Postare recomandată

Salut,

Bine v-am regasit pe noul an!!

Am o mica problema si va scriu sa incerc sa imi conturez o idee prin parerile expuse de voi.

GOLF 3 GTI 2000 8V 115cp '92, 2E

Am probleme cu uleiul, il da afara prin filtru de aer prin epuratorul de sus de langa injectoare il scoate prin furtunul de la debitmetrucare si se scurge in cutia filtrului de aer.

Compresia este buna, initial am crezut ca este motorul dus i-am luat compresia cea mai slaba era 11 tin sa spun ca motorul nu era rece, era putin incalzit.

De langa delcou (adica de la dr la stanga) compresia era urmatoarea 12 11 12 13.

De unde ar putea fi cauza aruncarii uleiului prin epurator.

V-am pus si o poza cu circuitul uleiului...........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Bine v-am regasit pe noul an!!

Am o mica problema si va scriu sa incerc sa imi conturez o idee prin parerile expuse de voi.

GOLF 3 GTI 2000 8V 115cp '92, 2E

Am probleme cu uleiul, il da afara prin filtru de aer prin epuratorul de sus de langa injectoare il scoate prin furtunul de la debitmetrucare si se scurge in cutia filtrului de aer.

Compresia este buna, initial am crezut ca este motorul dus i-am luat compresia cea mai slaba era 11 tin sa spun ca motorul nu era rece, era putin incalzit.

De langa delcou (adica de la dr la stanga) compresia era urmatoarea 12 11 12 13.

De unde ar putea fi cauza aruncarii uleiului prin epurator.

V-am pus si o poza cu circuitul uleiului...........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal problema ta ar putea fi de la semeringurile de supape, cred ca ar trebui sa le schimbi daca nu vrei sa-ti mai ajunga ulei la filtrul de aer

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sal problema ta ar putea fi de la semeringurile de supape, cred ca ar trebui sa le schimbi daca nu vrei sa-ti mai ajunga ulei la filtrul de aer

Asa am auzit si eu.

Si eu am aceeasi problema (compresie buna, dar imi ajung eulei pe filtrul de aer). Am cumparat deja simeringurile pentru supape. Saptamana viitoare sper sa reusesc sa le schimb. O sa te anunt daca se schimba ceva dupa asta, ca sa stii ce sa faci (probabil ca o sa imi trebuiasca macar 2 saptamani sa imi dau seama daca problema e rezolvata sau nu).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de a ajunge ulei in filtru,consumul de ulei era exagerat?

Numai asa cred ca se justifica inlocuirea simeringurilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de a ajunge ulei in filtru,consumul de ulei era exagerat?

Numai asa cred ca se justifica inlocuirea simeringurilor.

La mine nu aveam consum de ulei pana sa inceapa sa imi ajunga pe filtrul de aer. Am avut pierderi pe la niste simeringuri, dar le-am schimbat si s-a rezolvat problema.

Ulei pe filtrul de aer a inceput sa imi apara brusc. Stiu exact momentul, la un drum in afara orasului, eram in treapta a 5-a cu acceleratia la podea, pe la 170-180 km/h, si cand m-am uitat in oglinda m-am speriat: lasam in urma un fum gros pe toata latimea masinii (nu doar in dreptul esapamentului). Am ridicat piciorul de pe acceleratie si fumul a disparul brusc. Am lasat-o moale pana am ajuns acasa. A doua zi dimineata am gasit o pata mare de ulei sub masina, in dreptul filtrului de aer. Am folosit masina in continuare, am zis ca daca se strica asta e.

De atunci am menajat-o, nu prea am mai calcat-o pana la fund. Clapeta de acceleratie la mine are 2 "orificii", unul mai mic, care se deschide cand apas pedala cam pana la 2/3 din cursa, dupa care incepe sa se deschida si al doilea, care este ceva mai mare (si pedala se apasa un pic mai greu). De atunci rar apas acceleratia pana peste 2/3 din cursa.

Am mai verificat de cateva ori si la fel se intampla, daca o accelerez puternic, dupa un timp scoate un fum gros de ulei ars in spate. Am impresia ca uleiul picura sub filtrul de aer si ajunge pe teava de evacuare (din cauza vitezei) si este ars, de aceea fumul pe toata latimea masinii.

Uneori scoate fum albastru pe teava de esapament cateva minute la pornirea la rece (foarte rar, odata la cateva saptamani). Am inteles ca si acesta ar fi un semn ca trebuie schimbate simeringurile de la supape.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu am avut probleme cu masina pana nu m-am dus cu ea la RADACINI pe Giurgiului "o facem noi" si

mi-au facut-o praf.

Am avut garnitura arasa de la chiulasa si au planat ciuloasa, mecanicul mi-a zis ca semeringurile tr schimbate deci am cerut sa le schimbe se pare acum ca nu le-a schimbat.

Am aflat si eu de la cineva ca planarea se face fara supape pe chiulasa, prin urmare daca dai jos supapele tr refacut scaunul supapei si schimbate semeringurile, Nu?? (nu sunt sigur)

Unii mai zic ca segmentii sunt!!!!!!

Nu stiu ce sa cred

Poate ma lamriti voi!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@georgem

Cred ca ai carburator de tip 2E2 cu doua difuzoare, problema apare la deschiderea

celui de-al doilea(clapeta cu diametrul mai mare).Trebuie sa consulti pe cineva care

se pricepe mai bine la carburatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@georgem

Cred ca ai carburator de tip 2E2 cu doua difuzoare, problema apare la deschiderea

celui de-al doilea(clapeta cu diametrul mai mare).Trebuie sa consulti pe cineva care

se pricepe mai bine la carburatie.

Nu am carburator, am injectie multipunct K-Jetronic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pana la urma care este buba la mine???

Vad ca multi zic ca semeringurile de la supape!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai compresie buna, singurul loc prin care mai poate scapa ulei este pe la simeringurile de la supapa. La fosta masina, e drept, diesel, s-a simtit faptul ca am schimbat simeringurile de supapa, prin scaderea cons de ulei si lipsa uleiului lui din filtrul de aer.

Daca nici asa nu o scoti la capat ar mai putea fi 2 fantele de la segmenti aliniate. Nu neaparat toti 3, dar daca este al doilea si cel de ungere, garantat vei pierde si ceva compresie, dar se va crea presiune in carterul motorului, si vor apare si gaze de carter, scapate din neetanseitatile piston-segment-cilindru si vor avea efecte nedorite in consumul de ulei si aparitia uleiului, in filtrul de aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin Golf 3 cabrio

Nu mai sta pe ganduri atat, schimba odata semeringurile alea!

Mecanicul se poate sa le fi schimbat, dar drpinde calitatea celor noi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nici asa nu o scoti la capat ar mai putea fi 2 fantele de la segmenti aliniate. Nu neaparat toti 3, dar daca este al doilea si cel de ungere, garantat vei pierde si ceva compresie, dar se va crea presiune in carterul motorului, si vor apare si gaze de carter, scapate din neetanseitatile piston-segment-cilindru si vor avea efecte nedorite in consumul de ulei si aparitia uleiului, in filtrul de aer.

Asta e o aiureala cu fantele la segmenti alineate! E o vrajeala a mecanicilor ca sa iti desfaca motorul. Eu lucrez cu masini de 6 ani (in diverse service-uri) dar niciodata nu am vazut segmenti alineati.... Crezi ca pistoanele au o miscare de rotatie cumva????? Poate... daca le arunci in gunoi! :) :P :P

Primul lucru, schimba simerignurile de supape. Vei vedea cand pui simeringul nou langa cel vechi ce diferenta mare de diametru este. Si nici nu mai mananca ulei. (pentru 30.000 un simering... merita!)

Pt. "milika" - se poate face planarea chiulasei si fara demontat supape. Dar daca ai chiulasa data jos si schimbi si simeringurile de supape iti recomand sa slefuiesti si scaunul supapelor (cu pasta de supape si cu supapa) . Daca vrei iti scriu pe e-mail exact cum se face slefuirea cu pasta.

MIHAI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Primul lucru, schimba simerignurile de supape. Vei vedea cand pui simeringul nou langa cel vechi ce diferenta mare de diametru este. Si nici nu mai mananca ulei. (pentru 30.000 un simering... merita!)

Ai idee daca la Audi 80 motorul pe care il am eu, pentru a schimba simeringurile de la supape trebuie data jos ciulasa sau se pot schimba pe deasupra? Eu stiu ca se pot schimba fara a demonta chiulasa, dar nu sunt 100% sigur. Multumesc.

PS: simeringul e 30.000 (chiar 20.000 am gasit pentru mine la Augsburg, marca Elring). Dar manopera...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pot schimba, cu putina maiestrie, si fara sa dai jos chiulasa. Ideea e ca la momentul schimbului pe un cilindru, pistonul trebuie sa fie in Punctul Mort Superior si sa blochezi cumva arborele cotit in acea pozitie, pt a putea da jos arcul, siguranta, tachetul, etc. Acum nu stiu pana unde urca pistonul la benzinare, dar la diesel urca pana sus, deci nu e o problema. Greu va fi insa sa pui la loc. Poti incerca. daca nu merge te inarmezi cu o garnitura de chiulasa, dai jos si inlocuiesti asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"mihi " zii te rog, cum fac cu scunul supapelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aaa si "sorine" nu le-a schimbat boul am vb cu el acum si cu directorul de la service.

O sa le schimb te caut eu si vb cand revin ca sunt plecat acum pesete 2 sap.

(vb pe forum :P

Cand i-am intrebat au ridicat din umeri!! (desi le-am zis sa le schimbe)

Dar mecanicul ala o tine una si buna pe a lui ca nu este de la semeringuri ci de la un segment pe un piston.

Dar nu imi mai fac griji ca ala nici o data nu a zis ceva si sa fie ca el (de fiecare data cand a dat el cu presupusul a fost gresit)

Mai imi zice sa ma dus sa facem noxele (dar eu ma intreb daca imi da cu atata ulei in filtru de aer CAT BAGA IN INJECTOARE???????? pai cum vrea el sa ii faca noxele cand masina merge ca un trabant benzina cu ulei).

Daca gresesc va rog sa ma corectati!!

Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toata operatiunea se face cu chiulasa data jos. Noi folosim pasta de supape de Berner. Neaparat arcurilw, talerele si simeringurile de supape trabuie sa fie demontate. Am atasat un desen in care se vede cam cum ar trebui sa procedezi.

Fiecare supapa trebuie slefuita la locul ei pentru o potrivire perfecta.

Supaparamane in chiulasa in ghidajul ei. Pe capatul tijei supapei pui un furtun de cauciuc (care sa fie strans pe tija). Dupa ce pui furtunul trebuie sa poti misca supapa si axial (sus - jos ~ 0,5 cm) si sa o poti roti. Acum urmeaza sa pui pasta de supape. Ungi bine cu putina pasta (cam cat un bob de fasole) talerul supapei in zona de contact si incep sa invarti de furtun in stanga si dreapta 5-10 ture dreapta apoi stanga; iti recomand sa rasucesti furtunul intre palme si tot odata sa tragi de el (nu foarte tare) dar suficient cat sa fie presata supapa pe scaunul ei. Chestia asta o faci pentru fiecare supapa vreo 5-10 minute. Dupa care cureti tot f. f. bine.

Dupa ce te-ai plictisit de chestia asta (dupa vreo ora) montezi simeringurile, arcurile, talerele. Nu montezi inca axul cu came. Intorci chiulasa cu gaurile de admisie si evacuare in sus si torni benzina in fiecare gaura pana sus. Urmaresti atent sa vezi daca in decurs de 30 minute se prelinge benzina pe la supape. Daca se prelinge... mai trebuie sa slefuiesti supapa aia. Daca nu curge... Totul e Ok.

Cam atat.

(Info: un rectificat complet de chiulasa costa de la 5 mil in sus la firme specializate - include: plan chiulasa, rectificat scaune supape, verificat sub presiune si alet maruntisuri....

MULT SUCCES !

MIHAI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi frumos "MIHAI" o sa incerc sa imi fac timp sa o desfac si o sa vad sigur cauza.

O sa revin cu noi date.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si pe unde se gaseste pasta de supape?

Ca si eu am data jos chiulasa si trebuie sa o aranjez putin. Si care este metoda ca sa planezi chiulasa, trebuie un aparat special sau e mai simplu, ca mie mi-a zis un mecanic ca mi-o face si banuiesc ca nu are el mari scule pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sorin Golf 3 cabrio

Salutare Mihai!

Am si eu o intrbare: capatul celalalt liber al respectivului furtun poate fi atasat la o bormasina si invartit spre stanga si spre dreapta si cu miscarile periodice sus-jos, bineinteles cu o turatie mai mica nu la maximum ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt: "Sorin Golf 3 cabrio" merge si cu bormasina, dar cu mana ai un control mai bun asupra miscarilor. Dar e si mai obositor....

pt: "codres_ali" ar trebui sa se gaseasca pe la piese auto (magazine mai mari). Noi avem de la "Berner".

Iar in privinta planeitatii chiulasei e ABSOLUT necesar sa fie facuta cu masina speciala... daca vrei calitate. Cu mana nu o poti decat curata de depuneri dar sub nici o forma nu poti sa o faci plana.

Gandeste; pe o lungime de 40 cm sa nu ai abatere mai mare de 0.05 mm ( + sau - ). Poti face asta cu mana????

MIHAI

PS: un plan chiulasa e aprox. 250 - 300 mii lei. Si poti fi sigur ca e facut bine. Iar tehnicianul care face asta poate regla aparatul cu precizie de 0,1 mm si la sfarsit iti si spune cat a fost necesar sa prelucreze. In majoritatea cazurilor am vazut ca se face intre 0.3 si 0.7 mm. (0,7 mm mi-a facut la o dacie acum vreo 6 ani). :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am dat jos chiulasa ca sa schimb garnitura.. si daca tot am dat-o am zis sa schimb si semeriungurile care era varza. Vezi daca ai joc in ghidurile de la supape.. daca ai joc degeaba schimbi semeringurile ca dupa putin timp o sa se busheasca. Drept urmare eu am schimbat si ghidurile ca aveam joc mare in ele si semeringurile. Astept sa mi se puna motorul la loc.. sper pe marti sa fie gata si sa fie rezultate bune :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat astazi simeringurile de la supape. Cele vechi era foarte uzate.

Deocamdata nu stiu ce sa spun referitor la consumul de ulei, trebuie sa treaca cateva sute de km ca sa-mi pot da seama.

Motorul pare ca merge ceva mai bine, dar poate e doar o parere. Nu am mers mult dupa schimbare, vreo 20-30 de km maxim prin Bucuresti.

Din pacate, am descoperit o problema la un injector cu ocazia asta. Motorul are o trepidatie la relanti pe care asa o avea de cand l-am cumparat. Eu am considerat ca e normala sau ca sunt uzati suportii motorului. Insa mecanicul a zis ca la relanti merge in 3 cilindri, in timp ce daca se accelereaza motorul, chiar si pe loc, merg corect toti 4 cilindri. Compresia e buna pe acel cilindru, scanteie da, bujia nu se uda, ceea ce pare sa insemne ca la relanti injectorul nu functioneaza. Si daca se scoate fisa de bujie de la acel cilindru mersul motorului la relanti nu e influentat, in timp ce daca se scoate fisa de la un alt cilindru motorul e influentat in mod evident.

M-a sfatuit sa curat injectoarele cu ultrasunete, ceea ce intentinoam si eu sa fac. Numai ca surpriza: injectoarele de la k-jetronic nu se curata cu ultrasunete - asta mi-au spus cei de la service-ul din Bd. Lacul Tei (DanDon), si apoi si cei de la Vifor - service autorizat Bosch. Cei de la DanDon mi-au spus ca pot sa merg si asa daca nu ma deranjeaza. Sincer sa fiu, foarte tare nu ma deranjeaza, avand in vedere ca de 4 ani si jumatate merg asa. Dar totusi as vrea sa rezolv problema.

O sa incerc sa fac o testare a injectiei si sa curat injectoarele, daca e posibil (alta metoda decat ultrasunete). Daca nu, o sa incerc sa caut niste injectoare pentru motorul meu SH, presupun ca unele noi costa mult prea mult. Sper sa nu fiu nevoit sa cumpar injectoare noi, ca am inteles ca sunt foarte scumpe.

O sa revin cand am noutati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sunat acum la Vifor (de pe soseaua Panduri) si nu ma pot ajuta cu nimic, nici macar diagnostic, pentru ca nu au instrumentele necesare. Mi-au spus sa schimb injectoarele ca sa vad daca au probleme...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!