Jump to content

vreau un sfat


emil
 Share

Postare recomandată

K-jetronicu din fabrica este o injectie in bucla inchisa in care sonda lambda joaca rol de feedback pt calculator!are o caracteristica liniara adika transmite la calculator doar daka ai sau nu amestecu reglat ca lumea nu si cu cat este eroarea de reglaj!datele de intrare pt calculator sunt urmatoarele:pozitie clapeta aer(care este determinata cu ajutorul unui traductor de pozitie),temp aerului pe admisie, numarul de rotatii!cel mai probabil la tine este problema din sonda pt aer sau traductorul de pozitie! din datele initiale se calculeaza viteza de curgere a amestecului care se transmite catre calculator !acesta analizeaza si calculeaza timpu de injectie care este transmis catre sist propriu-zis injector!sonda lambda vine si spune calculatorului daka amestecul e bun sau nu!(tensiunea pe sonda tre sa fie intre 1200 si 650 mV) vezi daka ai si aceasta tensiune!cam asta e teoria! nu stiu daka ti-am fost cu ceva de ajutor da' poate iti dai seama ce si cum!

http://www.volvoclub.org.uk/tech/fuel_inje..._jetronic.shtml uite si un link

nu exista notiuni de gen timpul de injectie la K-Jetronic, el este prin definitie CIS = continuous injection system, adica injectoarele functioneaza tot timpul nu sacadat. cantitatea de benzina este data de pozitia talerului. injectia este pur mecanica. Doar CIS-E mai are un traductor al pozitiei talerului, un calculator si o sonda lambda, dar tot CIS este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am cis-e, si daca se strica ceva ..stau si ma uit ca prostu la poarta noua :huh: , ahahaha, nu-mi prea plac lucrurile complicate :D , parca mai fain era cu carburatoarele, mai simplu de diagnosticat si defectiunile :D

toate cele bune :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am cis-e, si daca se strica ceva ..stau si ma uit ca prostu la poarta noua :D , ahahaha, nu-mi prea plac lucrurile complicate :D , parca mai fain era cu carburatoarele, mai simplu de diagnosticat si defectiunile :D

toate cele bune :D

:huh:

de obicei lumea are carb si vrea injectie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde de la om la om, dar sa fereasca bunul sa se strice ceva la injectie ca masina nu o mai misti de acolo (eventual impinsa :huh:), carburatoru si injectia au avantaje si dezavantaje , si fiecare dintre noi poate alege liber :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde de la om la om, dar sa fereasca bunul sa se strice ceva la injectie ca masina nu o mai misti de acolo (eventual impinsa :), carburatoru si injectia au avantaje si dezavantaje , si fiecare dintre noi poate alege liber :D

K-Jetronic este un sistem destul de simplu si si-a dovedit fiabilitatea ... ai mai mari sanse sa ramai in drum din alte motive decat injectia...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu exista notiuni de gen timpul de injectie la K-Jetronic, el este prin definitie CIS = continuous injection system, adica injectoarele functioneaza tot timpul nu sacadat. cantitatea de benzina este data de pozitia talerului. injectia este pur mecanica. Doar CIS-E mai are un traductor al pozitiei talerului, un calculator si o sonda lambda, dar tot CIS este.

mah ce sa zic pe mine asa m-au invatat la scoala acum ce stii tu nu am ce sa zic!insa prin def k-jetronic este cum am spus mai sus!

respect!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mah ce sa zic pe mine asa m-au invatat la scoala acum ce stii tu nu am ce sa zic!insa prin def k-jetronic este cum am spus mai sus!

respect!

later edit :Da ai dreptate m-am informat mai bine :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-am schimbat ieri simeringurile de la supape. Erau uzate, meritau schimbate.

Mecanicul nu a auzit motorul mergand inainte de operatiune, am sosit inaintea lui la service.

Dupa reparatie mecanicul a descoperit o problema: motorul trepideaza la relanti (asa face de cand am cumparat masina acum 4 ani si jumatate, eu suspectam suportii motorului) si de vina este injectorul de la cilindrul 1, care se pare ca nu injecteaza benzina la relanti. Probabil este infundat si numai cand creste presiunea (la accelerare adica) injecteaza benzina. Daca la relanti scot fisa de pe bujia respectiva nu se intampla nimic, in schimb daca scot orice alta fisa, motorul merge mult mai prost, ceea ce inseamna clar ca la primul cilindru e o problema la relanti. Compresia este buna, scanteie da, iar bujia nu se uda, deci se pare ca nu prea ajunge benzina acolo la relanti.

Mecanicul m-a sfatuit sa curat injectoarele, ceea ce intentionam si eu de ceva timp sa fac. Am fost acum o saptamana la un service sa intreb de curatat injectoare si au spus ca la ei se curata numai cu lichid. Le-am spus ce masina am si ce motor are, mi-au spus ca m-ar costa 1 milion. Am zis ca prefer sa le curat cu ultrasunete. Ieri dupa ce am descoperit problema am zis sa urgentez cu curatarea injectoarelor si am fost la vestitul service din Lacul Tei unde se curata injectoare cu ultrasunete. Numai ca acolo surpriza: injectoarele de pe K-Jetronic nu se curata cu ultrasunete. Am intrebat daca cu lichid se pot curata, mi-au spus ca pot incerca (nu la ei), dar ca ei nu ma sfatuiesc, si m-au sfatuit sa incerc la Bosch. Mi-au mai spus si ca daca nu ma deranjeaza pot sa merg asa ca nu e nici o problema.

Am sunat la un service Bosch (Vifor), mi-au spus sa revin azi dimineata sa vorbesc cu cineva de la injectii. Am revenit, si surpriza: mi-au spus ca injectoarele de pe k-jetronic nu se pot curata, nici cu lichid si nici cu ultrasunete. Mi-au spus sa le inlocuiesc. Am intrebat daca nu ar putea sa mi le testeze inainte sa le inlocuiesc si mi-au spus ca nu au cu ce.

Am mers azi de dimineata la service-ul unde am fost acum o satptamana si mi-au spus ca imi pot curata injectoarele cu lichid. Numai ca surpriza: le-am zis din nou ce masina am, si de data asta mi-au spus ca injectoarele de pe K-Jetronic nu se pot curata cu lichid, in schimb se pot curata cu ultrasunete... I-am injurat in gand ca m-au pus pe drumuri degeaba si am plecat.

Am mai dat cateva telefoane la alte service-uri Bosch si am gasit 2 service-uri in Bucuresti (din 5 autorizate Bosch) care ar putea sa imi testeze sistemul de injectie. Trebuie sa revine maine, respectiv saptamana viitoare, cu telefon pentru programare la service.

Cred ca s-ar bucura cei de la Bosch Romania sa afle ce service-uri autorizate au, care nu pot/nu vor sa faca o testare a unui sistem de injectie Bosch din diverse motive.

A mai patit cineva chestia cu injector infundat care nu injecteaza benzina la relanti? Daca da, a rezolvat altfel decat inlocuind injectorul?

Multumesc pentru rabdare celor care au citit tot.

PS: mi se pare ca masina merge mai bine dupa ce am schimbat simeringurile de la supape. Si motorul suna mai bine. Dar e normal sa fie asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-am schimbat ieri simeringurile de la supape. Erau uzate, meritau schimbate. ...

pai incearca si tu sa schimbi injectoarele intre ele vezi daca se muta problema la alt cilindru.

in 3 pistoane la ralanti motoru merge dar ... foarte scuturat....

eventual eu iti pot imprumuta un set de injectoare din care sigur gasesti unu (mai) bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am patit aceeasi chestie, injectorul nr 4 nu baga deloc la ralanti. Daca scoteam bujia nu se intampla nimic. Nu e asa greu de testat injectia. Scoti toate injectoarele si gasesti o metoda sa suntezi releul de la pompa de benzina, eu am scos capacul releului si am bagat o bucatica de harrtie ca sa tina lamela tot timpul inchisa. Apoi scoti furtunul de deasupra clapetei de aer ca sa o poti ridica cu mana. O ridici usor putin cate putin si te uiti cum pulverizeaza injectoarele, in primul rand te uiti la momentul cand se deschide fiecare. Le poti verifica si debitul daca le bagi pe fiecare in cate o sticla de 0.5L si trebuie sa bage aproximativ egal toate. Daca ai o problema la un injector schimba-l cu unul bun cum a zis si scirocco ca sa fii sigur de la ce e. La mine de exemplu nu era de la injector, era de la injectie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai incearca si tu sa schimbi injectoarele intre ele vezi daca se muta problema la alt cilindru.

in 3 pistoane la ralanti motoru merge dar ... foarte scuturat....

eventual eu iti pot imprumuta un set de injectoare din care sigur gasesti unu (mai) bun.

As incerca sa le schimb intre ele, dar nu le-am desfacut niciodata. Trebuie pentru asta sa scot presiunea din conductele de benzina? Stiu ca trebuie inlocuite si "garniturile" (o-ring-urile) injectoarelor cand se umbla la ele.

As fi incantat de oferta ta sa-mi imprumuti un set de injectoare, dar cred ca esti prea departe de Bucuresti...

Injectoarele sunt identice cu ale mele? Presupun ca ai motor 16v, al meu e 1.8 8v.

Si eu am patit aceeasi chestie, injectorul nr 4 nu baga deloc la ralanti. Daca scoteam bujia nu se intampla nimic. Nu e asa greu de testat injectia. Scoti toate injectoarele si gasesti o metoda sa suntezi releul de la pompa de benzina, eu am scos capacul releului si am bagat o bucatica de harrtie ca sa tina lamela tot timpul inchisa.

Unde e pozitionat releul de la pompa de benzina? Pe langa pompa de benzina (roata dreapta spate) sau la motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Releul se afla pe panoul de sigurante sub bord.Nu stiu exact care e la tipul tau de motor, dar poti cauta in documentatie. Sau pui contactul si vezi care cupleaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine panoul de sigurante e sub capota, in stanga, foarte aproape de parbriz. Mai sunt niste sigurante si relee chiar sub bord, am desfacut pentru prima data partea de sub bord sambata trecuta cautand mufa de diagnoza.

Dar daca pun contactul (fara sa pornesc motorul) nu e bine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te pot ajuta cu niste injectoare de 2.0l CIS K-tronic(Porsche 924)-imprumut .Eu le-am schimbat in vara (~700ron).Poti sa le scoti linistit ,nu se strica O-ringurile cu conditia sa le ungi bine cu vaselina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, azi m-am pus si eu sa fac ceva reglaje, pt ca am observat ca masina cam merge inecata, am reglat debitul de aer de la surubul acela dedesubt de chestia cu cablul de acceleratie, NU am umblat la cel de CO2.

Am invartit in sens invers acelor de ceas pana cand am auzit un tzasait, si dupa aceea l-am invartit cu aprox 25-30 grade in sensul acelor de ceas. Inca nu am facut o tura de test, dar maine plec la timisoara (sesiunea ma cheama la ea :) ) si voi vedea cam ce a iesit.

Cine poate sa-mi spuna cam cum se face un masurator de CO2 ca sa verific noxele ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te pot ajuta cu niste injectoare de 2.0l CIS K-tronic(Porsche 924)-imprumut .Eu le-am schimbat in vara (~700ron).Poti sa le scoti linistit ,nu se strica O-ringurile cu conditia sa le ungi bine cu vaselina.

Ai idee care este codul (part number-ul) injectoarelor de la tine? Ale mele sunt 035 133 551 F (cel putin in ETKA).

As vrea sa incerc intai sa schimb 2 injectoare intre ele, sa fiu sigur ca de la injector este problema. Daca e asa, o sa te contactez sa mi le imprumuti pe cele schimbate de tine sa vad diferenta (chiar: de ce le-ai schimbat?). Multimesc de oferta. Esti in Bucuresti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa ma uit la cod.Masina a zacut vreo 12 ani asa ca am avut multe probleme cu ea.In ce priveste injectoarele le-am schimbat odata cu pompele de benzina, acumulatorul de benzina, filtru etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!