Jump to content

Golf 5 TDI zgomot dupa oprirea motorului


cipriottu
 Share

Postare recomandată

Buna seara! Am un Golf V 1.9 TDI cod motor BXE, an 2008, 160 de mii de km la bord. Problema e urmatoarea: Dupa oprirea motorului se aude un zgomot ciudat (nu ventilatoare si curele), si pe deasupra in mers cand o calc mai tare si ajunge la 2600-2800 rpm treapta 3-4-5 si chiar 6 imi da in nas nu mai trage pana nu o opresc si o pornesc din nou (cateodata) de fapt mi s-a intamplat de vreo 6-7 ori intr-un an. Mecanicul mi-a zic ca trebuie curatata turbosuflanta, insa de curand un prieten de-al meu a avut aceeasi problema cu o Skoda Octavia (acelasi zgomot dupa oprire si intrare in limp mode), insa fiind masina pe firma a dus-o la reprezentanta si i-au schimbat pompa de vacuum iar zgomotul si celelalte probleme i-au disparut. Acuma eu nu stiu ce sa fac nu as desface turbo sa-l duc la curatat poate nu este cazu, dar nici nu as schimba pompa degeaba, o sa incerc sa pun un link de youtube cu zgomotul respectiv, poate a mai existat problema si ma lamureste si pe mine cineva. Multumesc!

Modificat de WVWZZZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai posibilitate fa o diagnoza pentru a vedea exact cauza limp mode-ului. Dupa cum spui e de la turbina dar pana nu faci o scanare nu ne putem da cu presupusul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

+1 cand faci diagnoza fa si un log , ca daca tot ai intrat acolo..stai si verifica tot pe vag

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu un g5 cu aceeasi problema (tot BXE) si nu da nicio eroare, stati linistiti :)

eu din cate stiu singura rezolvare e sa schimbi pompa de vacuum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa o duc la o diagnoza, eu totusi sper sa fie doar vreun furtun fisurat, din cate am vazut o pompa ma da inapoi cu vreo 800-900 ron

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Da. Atat este dar dacă scoate sunete nu inseamna ca moare neapărat :) o am asa de peste 1 an

Modificat de C Z R
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

aceiasi problema o am si eu la Seat tot motor BXE, dar problema este de vreo 2 ani si nu imi da nicio eroare la scanare sau sa intre in limp mode. Pompa de vacuum din cate stiu eu nu este problema ci repartitorul acela de vacuum aflat in spatele bateriei unde vin multe furtune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai aia e pompa de vacuum :) cel putin asa zic mecanicii lu' peste marinat :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, m am informat despre denumirea piesei ce face acel zgomot si se numeste bloc supape vacuum. Se livreaza doar pe OE si pretul e undeva la 900 lei. Pana nu am probleme sa nu mai mearga masina cum trebuie nici nu o sa bag in seama acel zgomot.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

A inceput si a mea sa scoata un zgomot similar...La oprire se aude un zgomot ca de motor in decelerare pt 2-3 secunde, dupa care se aude supapa cum inchide si s-a oprit :D..

Clar de la blocul de electrovalve este..Luni dimineata o duc in service pt ca vreau sa-i curat si EGR ca n-am facut-o niciodata in cei aproape 120.000km si revin cu diagnostic, costuri, etc in ce priveste zgomotul. 

Modificat de Cowboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost si la service...zgomotul provine de unde intuiam: blocul de electrovalve, dar au scris pe constatare ca nu necesita inlocuire/interventie..fiind un zgomot aparut preponderent cand motorul este incins. Zgomotul a fost declarat ca fiind unul care nu insoteste eventuale probleme momentan..Mai departe. EGR: cica era curat, asa ca nu a necesitat nici acolo alte interventii. 

Daca tot ajunsesem cu masina acolo i-am facut o igienizare completa a instalatiei de climatizare :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vali_devill

De obicei se inlocuieste shut off valve,daca nu suporti vibratiile la oprirea motorului...brgds

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aa, pai inca n-a ajuns la stadiul ala..sa dea si vibratii. Doar ceva zgomot momentan. Cand o sa vibreze, o schimb direct! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

de ceva timp imediat dupa ce oprsc motorul se aude un tiuit lung urmat de inca 3 mai scurte, am urmarit cu capota ridicata sa vad prin ce zona se aude si vine de undeva de pe langa turbina dar mai sus cred ca pe langa egr mai exact ( asta daca pe acolo este egr-ul nu stiu exact) a mai auzit cineva ? este normal ? inainte nu se auzea si ma gandesc sa nu fie ceva stricat sau uzat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am acelasi zgomot, nici eu nu l-am observat pana cand nu l-am auzit din intamplare, cand am schimbat filtrul de aer si am rugat un prieten sa porneasca/opreasca motorul. La fel, un tiuit lung urmat de cateva mai scurte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este de la clapeta de cut-off.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si este ok sa faca asa? pare cam dubios eu din cate imi amintesc nu am azut pana acum sa faca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal, mie imi face asa din prima zi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, asa face si la mine... Si eu am auzit sunetul intamplator intr-o zi (ce-i drept, nu o ascultasem pana atunci), am fost la service si mi-au aratat mai multe masini la care se aude la fel. Mi-au garantat ca e ok, ca nu are si nu va avea nimic...Au trecut cel putin 100.000km de atunci, fara absolut nicio problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Cu aceeasi problema ma confrunt si eu, doar ca la mine se aude mai tare. Am inlocuit blocul de electrovalve iar problema este aceeasi , nicio schimbare ! E adevarat, nu apare pe scannarea cu VagCom-ul .Oare sa fie problema din alta parte si sa se rasfranga in blocul de electrovalve ??? Ce sa fieeee ??? :dry:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine pe deviz e scris asa: "Zgomot la oprirea motorului. Provine de la bloc electrovalve 6Q0906625E"

Nu e ceva care sa puna probleme pe termen scurt. Mie la service mi-au spus sa-l las in pace deocamdata. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

si eu am avut acel zgomot, am schimbat acel bloc supape vaccum si s-a rezolvat problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut.

Piuitul acele ce apare de la secunda 9-10 pana la final, stiti de la ce provine? Sunt doar curios, ca la mine doar piuitul ala de inalta frecventa se aude...

 

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna tuturor ! dupa 1 an si ceva am reusit sa rezolv problema cu blocul de electrovalve ! Am cumparat altul de pe un passat B6 ( 70.000 km ) . si de data asta a fost cu succes !  Blocul de electrovalve raspunte de controlul vacum-ului pentru EGR si actuatorul turbinei ! FOARTE IMPORTANT

Acum masina merge muult mai bine mai ales pe turatiile mici , acolo unde nu prea avea putere !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Radu, masina ta se limita dupa anumite turatii gen 3500-4000? sau se auzea ciudat turbina? banuiesc ca am si eu aceeasi problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!