Jump to content

Passat B6 3C 170 CP


sandyboy

Postare recomandată

In octombrie 2012 am vandut ,,vechiul,, passat CR din 2010, hotarat fiind sa trec la o masina ,,mai spatioasa,,. Dupa mai multe tatonari/incercari/negocieri purtate cu vanzatori de aici de pe forum sau din afara acestuia si, bineinteles, unui buget limitat, am reusit sa cumpar nu masina ,,mai spatioasa,, ci tot un passat PD dar din 2008 Sportline. Ce m-a facut sa iau aceasta decizie...in primul rand ma ,,rodea,, de cativa ani sa am propriul VW cu motor stock de 170 CP...am gasit passat-ul la un pret bun, inmatriculat in Romania de cateva luni si am purces la verificarea la sange in reprezentanta (am noroc ca intru in service si stau (pot) langa mecanici ca la mine in...bucatarie). Singura hiba constatata (care ulterior m-a ajutat la negocierea pretului) a fost filtrul de particule care era...terminat (nu s-a mai reusit regenerarea acestuia, deci dead). Km la cumparare...183 k cu istoric verificabil, injectoarele deja schimbate cu modelul nou (am verificat si in sistem la VW si fizic prin demontarea lor). Mentionez ca stiam/am mai detinut vw cu motoare PD si de asemenea faimoasa istorie a motoarelor BMR (care este pe masina). Mi-am asumat riscul cheltuielilor ulterioare datorate unor mofturi (sunt maniac la detalii atat tehnice cat si estetice). Au trecut cateva luni bune si de atunci inlocuiesc ce-mi trazneste prin cap (nu exagerez) la masina asta care, trebuie sa recunosc, se ridica (acum) la nivelul asteptarilor (cel putin initiale) mele. Ce am ,,reusit,, in aceste luni? Pai, sa le i-au pe rand:

1. Prima problema, cea cu filtrul de particule, era arzatoare, imediat dupa cumparare...asa ca am ales initial sa scap de ea anuland filtrul si senzorii aferenti...proasta idee. Intradevar, a crescut (se simtea efectiv) sportivitatea/agresivitatea motorului...dar si consumul, iar emisiile poluante ,,iti intorceau nasul,, cand coborai din masina sau stateai in spatele ei. Bineinteles, am inceput dupa nici 2 saptamani sa fac sapaturi dupa un filtru de particule nou...la reprezentanta...soc...in jur de 8000 lei + cel vechi la schimb. A picat varianta ptr. ca al meu era deja ,,golit,, de continut si nu mi-l acceptau...asa ca am gasit/cumparat de pe ebay din Germania unul nou, complet...cost total cu tot cu transport...3600 lei (mentionez ca aceasta achizitie s-a efectuat din rezerva de bani ,,negociata,, cu vanzatorul masinii care a acceptat ,,defectul major,, ala masinii la vanzare.

2. Revizie completa la reprezentanta in primele zile dupa achizitie, aceasta incluzand uleiuri (motor si cutie de viteze), filtrele toate, lichid antigel si frana, placute de frana fata/spate, kit distributie complet, ambreiaj complet SACHS, inclusiv volant, (moft, cel vechi sta in garaj iar mecanicii m-au asigurat ca nu trebuia schimbat).

3. La 1 luna de zile, la inceputul lui noiembrie, mergeam catre Bucuresti si mi s-a parut ca fluiera un pic turbosuflanta...am venit acasa si...bineinteles turbosuflanta noua (stiu sigur ca si acesta a fost un moft). Cand a aparut prima zapada si denivelarile aferente mi s-a parut ca ceva ,,bate,, pe fata la trecerea peste denivelari...inapoi la service sa fac scandal deoarece schimbasem si bucsele fata/spate la prima revizie si am crezut ca au probleme deja...surpriza...nu era de la bucse ci de la caseta de directie...hmmm...comanda caseta de directie noua cu tot cu cablajul aferent tip nou. Ce mai...distractie mare...dar gata, aveam de toate...ambreiaj+volant, turbosuflanta, filtru de particule, caseta de directie, bucse, uleiuri, filtre, lichide, placute...toate mofturile facute.

4. In decembrie am inceput sa ma intreb...ce naiba sa mai schimb la masina asta? Mai ales ca citeam zilnic forumul si imi insuseam constant parerile/opiniile/recomandarile colegilor care posteaza...si atunci...BING!!!...s-a aprins beculetul...si anume am inceput sa ma gandesc ca ar trebui sa incep si la interior sa fac schimbari ce tin strict de confortul la volan. Si a inceput o noua etapa (nu s-a terminat inca) in viata masinii mele si a mea, bineinteles, in calitate de ,,sponsor,, al masinii...din fabrica era varinata sportline cu echiparea aferenta (RNS 510 vers.A, volan cu comenzi, bluetooth premium, tastatura de telefon aia nefolosita care iese din bord de langa butonul de avarii, scaune sport incalzite, etc).

5. Am inceput cu RNS-ul 510...am vandut unitatea originala de pe masina la un cumparator ,,nepretentios,, si am cumparat una noua vers. H 2012. Bineinteles am schimbat si can gateway-ul sa nu am surprize migrand catre versiunea noua cu terminatia L. Mi-am instalat hartile noi 2012 vers.9 si...la drum. Uitasem...odata cu RNS-ul nou am montat si pedaliere+footrest de R-line.

6. Ma uitam la navi si la bord in timp ce conduceam...ce-mi zic in gand?...neaparat trebuie sa-mi pun bordul nou cu afisaj alb/negru...zis si facut. Am comandat piesele aferente (ceasuri, trim ptr. bord si mufa noua) si cu ajutorul nepretuit al colegului nostru @Florin si al electricianului de la VW am reusit sa le montez si sa functioneze perfect. Si acum ma blesteama electricanul ptr. munca pe care a trebuit sa o faca, impreuna cu mine (mai ales cu mutarea fiecarui pin din mufa veche in mufa noua...distractie maxima). Eu nu am pe cine sa blestem...

7. Suntem in ianuarie 2013...inca nu am terminat. Dupa schimbarea ceasurilor de bord, unitatea bluetooth premium nu a m-ai vrut sa se ,,lege,, cu telefoanele mele...solutia? Schimbat unitatea bluetooth premium cu una mai noua (tot Florin m-a ajutat cu precizarea corecta a modelului la care sa fac upgrade). Acum totul este super functional si arata foarte bine...

8. Credeati ca am terminat? Inca nu...urmeaza volanul nou multifunctional, airbag-ul aferent, cablajul pentru airbag, calculatorul de coloana si (poate) spira de pe coloana, in cazul in care nu se ,,pupa,,...astept opinia specialistilor...:))))

9. Nu o sa ajung astazi la pct. 10...el va fi cu poze complete despre masina si modificarile facute (cele vizibile, bineinteles...sa nu-mi cereti poze la lichidul de frana sau antigelul din borcan)...:))))

Link către comentariu
  • Replies 112
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • sandyboy

    51

  • F l o r i n

    12

  • czsilviu

    11

  • Wiki

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Este o nebunie totul! :tuktuk: Dar imi place! Abia astept poze sa vad ce a iesit din toata treaba asta si succes in continuare :D :icon_thumleft:

Link către comentariu

Wow.. cat de mult admir oamenii cu un asemenea curaj.. O singura intrebare am: de ce ai vandut masina mai noua de an sa iei una mai veche?

Link către comentariu

foarte tare ! inseamna ca esti un pasionat maniac, nu un pasionat inebunit cum obisnuim sa spunem ! bravo imi place. un lucru este sigur ! dispui de capital :)) iar copii probabil nu au cerinte prea mari

Modificat de bosseby
Link către comentariu

Da, recunosc sunt un NEBUN incurabil...cand vine vorba de VW si problema e ca le cumpar, investec ca nebunul si dupa 1 an - 1 an jumatate deja vreau sa le vand...sotia este disperata cand aude ca ceva nu-mi place si ma intreaba speriata: IAR VREI SA SCHIMBI MASINA? (am avut de-a lungul timpului numai VW - golf 3, passat B4, passat B5, golf 5 (asta este acum la sotie), touran, passat B6 CR si acum passat B6 PD). De ce am renuntat la masina noua din 2010 cu CR...avand o legatura atat de stransa cu service-ul am fost atentionat asupra problemelor tot mai dese cu pompa de inalta presiune si injectoarele care cad dupa pompa, fara nici o atentionare...si nu mi-a placut fabrica...nu era pursange german, cum este asta de acum, ci era fabricata in Brazilia si importata de mine din Franta. Cel putin eu am sesizat din prima, dupa schimbare, ca cea din germania este mult mai ,,legata,, in tot ce inseamna constructie/asamblare...poate este doar o parere personala si pot fi subiectiv, nu stiu daca voi ati sesizat acest lucru (stiti voi...te urci la volan si inchizi o portiera...chiar si greutatea acesteia/sunetul scos la inchidere poate spune ceva ca si feeling). Repet, pot fi subiectiv, nu contest asta...da asta am simtit din prima. Masina a ajuns la un coleg de pe forum, in stare perfecta, cu nici 100k de km la bord. Inca nu s-a plans de probleme la masina ptr. ca masina era cu toate reviziile si reparatiile la zi (in stilul meu caracrteristic, bineinteles). La intrebarea cu cat am cumparat-o pe muschiuloasa de 170 de CP si cat am mai cheltuit dupa...8000 de euro pretul de achizitie inmatriculata si cu taxa platita si nerecuperata in instanta (era a unui politist :)) si inca 3000 euro cheltuiti dupa (cel mai mult au costat piesele ,,grele,, adica filtrul de particule, ambreiajul cu volant Sachs, caseta de directie, turbosuflanta toate noi cu garantie si factura si montate la reprezentanta...restul e maruntis :)). Stiu ca peste maxim un an deja (am apropape 6 luni de cand o am pe asta) o sa vreau sa ,,experimentez,, altceva...cine dracu mai tine cont de pasiune/suflet/bani/timp/nervi ai investit intr-o MASINA???? De fapt cred ca asta e de fapt PASIUNE in adevaratul sens al cuvantului...restul e CANCAN. Stima si revin cu pozele...acum e murdara rau de tot...avantajul de a trai in Harghita (apropo de Harghita...de craciun, stiti voi, temperaturi din alea caniculare la noi in Ciuc...intr-o dimineata bateria ioc...ghiciti ce am facut imediat...asa este, baterie noua VARTA cu tensiunea la pornire adaptata mediului de viata de la noi...70 Amperi [Ah] si curent de pornire 640 [A]...originalul era la jumatate cu curentul de pornire. Stima!

Modificat de sandyboy
Link către comentariu

Salut , si eu am tdi pd dar de 140 cp , de ceva vreme simt din cand in cand o trepidatie care dispare cand apas ambreiajul -> volantul da semne dar nu o sa-l schimb decat cand nu voi mai putea pleca de pe loc . Tu la 183 000 km nu aveai deloc trepidatii ? (poate a mai fost schimbat kitul o data in trecut ma gandesc) eu am 106 000 km

Link către comentariu

Nu, nu aveam deloc trepidatii si nu fusese schimbat niciodata. Cred ca mai bine schimbi setul complet, nu numai volantul...nu rezolvi decat temporar problema (adica pe jumatate)...probleme ca si ale Dvs. am avut si eu la tdi-ul de 140 CP pe Touran. Se manifesta exact la fel, dar eu am schimbat totul imediat, fara sa astept sa nu mai pot pleca de pe loc...cine stie pe unde ma lasa? :)

Modificat de sandyboy
Link către comentariu

Pai tot kitul o sa-l schimb ..candva poate inainte sa pice de tot :D , oricum se manifesta rar si mai mult cand e rece motorul , mutumesc !

PS fara "dvs" ;) ca am doar 22 ani si pana la urma suntem pe un forum ...aici toti ne tutuim

Modificat de jiji2008
Link către comentariu

Eu am inca 20 in plus, proaspat impliniti...la 22 de ani eram cel mai tare student cu dacia mea 1410 CLX adusa din...Ungaria (era la moda sa ne aducem acasa masinile exportate de nea Nicu) :))

Link către comentariu

Am ramas uimit cata pasiune a-ti pus in masina asta..dar totusi..vreau sa vad pozee :icon_thumleft:

Link către comentariu

Maine incerc sa o spal si o sa pun poze. De asemenea voi incerca si o lista cu dotarile cu care a venit si cu ce are acum pus pe ea (o sinteza a nuvelei de mai sus). Cat despre pasiune...nu trebuie sa fii uimit. Trebuie intradevar sa te simti bine in masina pe care o conduci...deocamdata acest lucru mi se intampla doar in masinile VW...banii vin usor...pleaca usor. Stima!

Modificat de sandyboy
Link către comentariu

imi place atitudinea care o abordati ! poate am sa va mai intreb diverse , acum voi vedea cu ce ma voi confrunta. ce pot sa zic app de chestiunea cu brazilia..nu neaparat ca sunt legate mai bine sau mai putin bine. proiectarea este aceeasi, doar ca cei care lucreaza si le monteaza nu sunt la fel de constiincios si exigenti ca europenii. de ex eu mi'am cumparat jetta asta noua, si am gasit plasticuri strambe puse chiar daca erau strambe , scursura de vopsea pe stalp, si asa mai departe, incet incet marketingul ne copleseste, nu ai voie sa mai fii pasionat in ziua de azi. si eu incet incet incep la partea de styling. sunt multe chestii lipsa si vreau sa le adaug, dar ma cam lovesc de partea cu banii :)) pana acum am condus vreo 2 ani un papuc cu 4 locuri mostenire de familie, si in aia pt o dacie am bagat de.a bani. nu.mi placea sa troncane, sa scartaie etc, voiam sa o si revopsesc, slava domnului ca nu am mai facut greseala :))) acuma stau si ma gandesc ca ar fi fost super un 2.0 140 cai dar nu stiam prea bine cum sta treaba si mai erau si vreo 1800 €. va salut cu respect

Link către comentariu

Va multumesc...am uitat in istoricul meu de masini (daca au fost prea multe ce sa fac :screwy: ) ca am avut si o Bora, uitasem de ea, intre passat B4 si passat B5 (daca tot ati amintit de urmasa ei care acum se cheama Jetta si in Europa) noua (singura de fapt masina VW pe care am avut-o cumparata de noua de la reprezentanta. La ultima strigare, adica in 23 decembrie 2004 am ridicat-o de la ei (mosu nu era in portbagaj, era pe bani). Super multumit, 1.9 TDI negru perlat, kit ABT cadou (jante de aliaj, eleron portbagaj si grila radiator cu plasa). Cei de la VW mi-au vopsit si montat gratuit eleronul si grila fata. Frumoasa masina...dar, dupa un an...am vandut-o. Un baiat mult mai tanar din Covasna cauta la VW o bora si baietii de acolo m-au intrebat (stiau ei ce stiau despre mine) daca nu o vand. Au trecut aproape 8 ani si cumparatorul este tot cu Bora de la mine, dar in fiecare an, macar odata, ma suna cand trece prin Ciuc sa bem o cafea si sa-mi arate ca tine la masina si o ingrijeste asa cum am facut si eu. E simpatic rau...apropo de Jetta...un cumatru de-al meu a avut accident cu o Jetta noua, dauna totala si...nu i s-a deschis nici un airbag dupa impact si rasturnare...dar eu tot iubesc VW. Vedeti cei cu plasticele alea strambe... :)))

Modificat de sandyboy
Link către comentariu

Ooo da foartw tare. Ma pui pe ganduri :))). Macar avea casco ? I.a dat macar ceva pe ea ? :))) si eu am schimbat jumate la ea intr.un an. ... Din cauza celor care nu stiu sa circule, a necuvantatoarelor si a pietrelor de pe carosabil . Pff iar de reprezentanta nu vreau sa mai aud..mi.au dat o buleala si a trebuit sa refac totul.... Pfff p cat am visat si mi.am dorit masina asta pe atat nu am avut parte de ea. In moldova ai oltenia sunt cele mai ..reprezentante. Cu oameni total nepregatiti si indolenti. Va salut

P.s. Ar putea sa.i dea in judecata

Link către comentariu

Mi se pare ca n.au sarit airbagurile pt ca nu a fost un impact frontal. Daca nu a atins botul sau stalpii l impact de aceasta cauza nu s.au declansat. Ca mi.a mai zis un prieten la o kia ceed tot asa. Sunt clasa b de siguranta.

Link către comentariu

Felicitari, eu unul astept pozele! Nu vreau sa para de prost gust intrebarea sau sa o iei in nume de rau, dar la 11k euro mai puteai adauga ceva(nu mult) si mergeai tot pe CR, dar de 170! De ce nu ai facut acest ,,pas,,?

Modificat de czsilviu
Link către comentariu

La momentul actual, dupa 1 an de condus CR-ul (cu toate avantajele sale legate de consum, zgomot motor, etc), sunt hotarat sa ,,stau deoparte,, de acest motor...o sa-l las sa ,,mai creasca,,. Prea multe probleme am vazut...Va dau un exemplu: in decembrie eram pe la baieti in service la VW si vad un passat cu CR din 2009 la reparat. Intreb baietii ce are ,,frumusica,, si aflu ca era a unui cunoscut care o cumparase de noua (avea 65000 km la bord cand s-a defectat). Ce s-a intamplat...in timp ce conducea linistit, pe la 100 km/h pur si simplu i s-a oprit motorul in mers, dupa un ,,sut,, scurt ca si cum a ramas fara motorina, desi era plin rezervorul...masina iesita din garantie deja si problema constatata? Pompa de inalta presiune, toate injectoarele, rampa+conductele de alimentare la injectoare, plus rezervorul plin de span metalic rezultat din pompa de inalta presiune care a distrus injectoarele (2 din ele total) si care a reusit sa ajunga (span-ul) pana in rezervor intr-o cantitate remarcabila...cost reparatie? Faceti voi calculul si o sa va cruciti...si aici pe forum o sa vedeti cati au patit-o deja (VW inca nu are ,,actiune,, ptr. asa ceva si nici nu pare sa fie interesat de asa ceva...inca). Asa ca CR-ul la mine o sa mai astepte...un pic. Stima!

Modificat de sandyboy
Link către comentariu

Ok! Aici, pun o intrebare, oare ce carburant a pus in acea,,frumusica,, ? Daca nu ma insel CR-urile sunt foarte pretentioase la motorina!

Sunt si cazuri, nu zic ca nu, dar mai izolate. Parerea mea!

Link către comentariu

Ninge si viscoleste la noi...de vis. Pun doua poze, una cu ,,fosta,, de culoare gri si una cu ,,actuala,, de culoare albastru. Ultima facuta acum 5 minute...repet, nu este spalata, ci doar...ninsa. O sa fac poze mai multe daca vremea permite...Motorul la CR era de 110 CP, 5 trepte, manuala.

post-5040-0-23415500-1359097380_thumb.jp

post-5040-0-29121700-1359097397_thumb.jp

Modificat de sandyboy
Link către comentariu

Enorma diferenta nu? :D

Edit: ai avut ocazia sa mergi cu CR de 170? Intreb asta, pentru un versus intre cele 2 (PD si CR)

Modificat de czsilviu
Link către comentariu

Da, asa este...eu totusi vad partea plina a paharului. Ambele arata (estetic) la fel, spalate...cu o mare diferenta la dotari si confort. Cea veche, chiar daca straluceste in poze, era mult mai putin dotata (lucruri pe care le folosisem/erau utile la masini anterioare, nu le-am regasit pe cea cu CR...era ,,cheala,, cum se zice, la interior si exterior). Jantele care se vad (Adellaide) erau cumparate de mine second hand...iar cele originale Catalunya cu care venise le-am incaltat cu anvelope de iarna si sunt acum pe masina albastra (cumparatorul nu a vrut rotile de iarna...de fapt nu a vrut mai multe repere pe care le-am valorificat separat ulterior, recuperand inca 1000 euro din vanzarea lor separata :))).

Modificat de sandyboy
Link către comentariu
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!