Jump to content

Pierdere lichid racire motor 1.9 TDI AJM


Adrian Marius88
 Share

Postare recomandată

De ceva timp imi pierde si mie antigel si nu gasesc nici un fel de urma pe langa masina si nici in masina...covoarele sunt uscate...faza e ca la un drum de aprox 1000 km trebuie completat cu 200-300ml de antigel.

Furtunele nu se intaresc, nu am ulei in vas si nici apa in ulei, tot timpul e la acelasi nivel cand il verific...singurele chestii care le-am observat sunt ca vasul de expansiune e putin umed pe buza aia de la mijloc, iar astazi am observat ca scoate si un fum alb din vas dar nu imi miroase a gaze.

Precizez ca apa nu imi fierbe...ajunge destul de repede la 90 de grade si ramane acolo pe toata durata functionarii...nici nu scade si nici nu urca.

 

Pot si si astea simptome ca mi s-a ars garnitura de chiulasa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • marius.stanescu

    27

  • valeantudor

    8

  • marcelinboard

    5

  • floro_st205

    4

primul lucru de facut : controleaza garnitura busonului de la vas sau schimba-l cu totul  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Busonul nu avea nici o garnitura...am fost si am dat comanda de buson 19 lei...acum sa vedem maine cum stau dupa un drum de vreo 300 km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Salut.revin cu noutati..s.a desfacut chiulasa si problema pare sa fie din chiulasa nu din garnitura.fostul proprietar cred ca i.a pus prafuri si cu timpul au ros din chiulasa..sa nu mai zic ca gaurelele de pe centrul chiuloasei erau infundate de ele.acum chiulasa e la rectificat si revin cu noutati.ce ma bucura e faptul ca e totul ok in chiulasa (tacheti ax cu came etc) acum nu imu pot da seama de unde se auzea un tacanit metalic..mecanicul mi.a zis ca cil 4 are mai multa calamina depusa si s.ar putea sa fie de acolo..inj nr 4 avea cea mai mare valoare dintre toate (0,4 0,5).revin azi cu noutati

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Revin cu noutati..cei de la rectificari mi.au zis ca nu merita sa o repar sau daca o repar nu imi da garantie decat 1 an..dexi ma voi orienta catre dezmembrari..sper sa dau de una ok..singurul lucru care imi tine moralul sus e ca nu am probleme la ax tacheti injectoare si ce mai e pe acolo..bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Baieti maine e gata si masina mea.Rezultat..chiulasa schimbata,garnitura noua,pompa apa noua,semeringuri supape si suruburi chiulasa noi.abia astept sa merg cu ea.o sa pun poze sa va arat in ce hal arata chiulasa veche..succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa pui si poza cu factura

Sent from Sexy Nexy 4 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

:)) e destul de maricuta :)) dar nu imi pare rau..in jur de 1500 ron a fost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Salutare.im seara asta am ridicat masina.rezultat: se incalzeste apa mai repede (inainte mergeam 10 km pana aj la 90 grade) am caldura constant inauntru (inainte venea in valuri) furtunul de la radiator e moale oricat as forja.o..in schimb omul nu a stiut sa regleze pd drept pt carr am un trepidat urat la relanti dat in rest trage si e ok.saptamana viitoare ma voi duce la un service specializat sa reglez injectoarele.per total sunt multumit.sa aveti succes si fara ghinioane ca ale mele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Sper sa nu fie chiulasa ... mie in continuare imi arunca apa din vas insa creste si temperatura apei brusc. Ciudat ca nici pompa de apa nu mai pare sa functioneze dupa ce sare de 90 grade (de ex, daca e frig, nu mai baga aer decat caldut fata de fierbinte, ca inainte). In plus, daca opresc motorul si-l pornesc imediat din nou, scade acul la 90 grade (insa reapare mesajul de pe bord cu nivelul lichidului). Incepe sa ma enerveze pompa de apa ... pare sa functioneze doar la turatii mari (de ex, daca mi-e lichidul doar putin sub nivelul minim, mi se aprinde becul de pe bord; daca o turez peste 2000 rpm, incepe pompa de apa sa circule lichidul si mi se stinge becul, iar la primul stop iar mi se aprinde).

 

Masina o sa o dau in curand, insa i-o dau cumnatului meu si daca e pompa de apa (care e in garantie) sau senzorul de temperatura (dupa cum se zicea si in alte topic-uri) i le-as schimba pe cheltuiala mea inainte sa i-o dau.

 

Ce credeti? Are rost sa ma orientez spre ele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine la fel facea..aer caldut spre rece sau momente cand aveam aer cald si imediat dupa venea aer rece si incepea sa creasca temperatura apei.in momentul in care opresti motorul vei vedea ca.incepe sa refuleze apa din vas.ia sa verifici dupa ce o alergi bine opresti motorul si te duci direct la vas si vei vedea cum pierzi apa din el.bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Pai de-asta zic ca nu cred ca e chiulasa. Saptamana trecuta am aterizat din vacanta in Bucuresti si am luat masina sa merg acasa pana la Cluj. Stiindu-ma cu probleme la antigel, am lasat-o moale pe DN1 pana in Campina, dupa care incepe urcarea. Practic, nu am pierdut absolut niciun strop de antigel 150 km pana in Brasov (si am tinut-o la peste 2000 rpm la dealuri ca sa isi faca turbo treaba); practic, am urcat pana la Predeal fara absolut nicio problema si cu depasiri destule. Dupa ce am iesit din Brasov, chiar inainte de Sighisoara, pe drum aproape drept, dintr-o data a inceput sa bage aer rece si sa imi creasca temperatura apei (o tineam la 100 km/h) - intrucat pompa de apa circula antigelul prin caloriferul care incalzeste aerul ce intra in habitaclu, am dedus ca pompa s-a oprit. De-asta zic: pompa de apa, din ceva motiv, se opreste, moment in care motorul nu se mai raceste din cauza faptului ca nu circula lichidul de racire. De-asta si intrebam: ce controleaza pompa? Termocupla/termostatul?

 

Ar mai fi ceva de mentionat: cand am oprit in Sighisoara sa o las sa se raceasca si sa completez cu lichid NU mergeau ventilatoarele de la radiator; in schimb, dupa ce am oprit motorul, s-au pornit amandoua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am rugamintea de a ma ajuta cu sfaturi si pareri. Problema pe care o am este presiunea in instalatia de racire. Cand motorul este cald se creeaza presiune mare in instalatie, furtunele se intaresc si nivelul apei din vasul de expansiune scade cosiderabil. Nu pierd lichid, intrucat atunci cand eliberez presiunea, volumul revine la acelasi nivel ca atunci cand motorul este rece.Nu am ulei in apa si nici uleiul la joja nu arata ciudat.Mentionez ca aceasta problema a aparut dupa schimbarea distributiei (inclusiv pompa apa Ruville).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mircea munteanu

Pai de-asta zic ca nu cred ca e chiulasa. Saptamana trecuta am aterizat din vacanta in Bucuresti si am luat masina sa merg acasa pana la Cluj. Stiindu-ma cu probleme la antigel, am lasat-o moale pe DN1 pana in Campina, dupa care incepe urcarea. Practic, nu am pierdut absolut niciun strop de antigel 150 km pana in Brasov (si am tinut-o la peste 2000 rpm la dealuri ca sa isi faca turbo treaba); practic, am urcat pana la Predeal fara absolut nicio problema si cu depasiri destule. Dupa ce am iesit din Brasov, chiar inainte de Sighisoara, pe drum aproape drept, dintr-o data a inceput sa bage aer rece si sa imi creasca temperatura apei (o tineam la 100 km/h) - intrucat pompa de apa circula antigelul prin caloriferul care incalzeste aerul ce intra in habitaclu, am dedus ca pompa s-a oprit. De-asta zic: pompa de apa, din ceva motiv, se opreste, moment in care motorul nu se mai raceste din cauza faptului ca nu circula lichidul de racire. De-asta si intrebam: ce controleaza pompa? Termocupla/termostatul?

 

Ar mai fi ceva de mentionat: cand am oprit in Sighisoara sa o las sa se raceasca si sa completez cu lichid NU mergeau ventilatoarele de la radiator; in schimb, dupa ce am oprit motorul, s-au pornit amandoua.

Lichidul de racire nu mai circula deoarece locul lui este luat de gazele din motor care ajung in instalatia de racire din cauza garniturii de chiulasa fisurate. Pe langa faptul ca gazele nu ajuta la racire, ele formeaza dopuri de presiune care impiedica circulatia antigelului. Probabil cand un astfel de dop ajunge la pompa de apa o determina sa mearga in gol si se intampla fenomenul descris de tine. Si eu m-am incurajat singur cu alte explicatii mai simple dar pana la urma cred ca asta e . Am in familie o masina cu acelasi motor si care se manifesta exact la fel si am ajuns la concluzia ca va fi necesara inlocuirea garniturii si rectificarea chiuloasei. Dupa reparatie (probabil peste cateva luni) voi confirma sau infirma diagnosticul. Trebuie sa te inveti sa stai cu "ghimpele" in talpa pe urcari sau cand esti incarcat pana ai s-o repari pentru ca va continua sa incalzeasca. In oras sau in forje scurte pe depasiri nu ai sa ai probleme. Frate-meu merge asa de vreo 2 ani dar va trebui facuta pana la urma ca se agraveaza incet-incet. 

Modificat de mircea munteanu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

 

Pai de-asta zic ca nu cred ca e chiulasa. Saptamana trecuta am aterizat din vacanta in Bucuresti si am luat masina sa merg acasa pana la Cluj. Stiindu-ma cu probleme la antigel, am lasat-o moale pe DN1 pana in Campina, dupa care incepe urcarea. Practic, nu am pierdut absolut niciun strop de antigel 150 km pana in Brasov (si am tinut-o la peste 2000 rpm la dealuri ca sa isi faca turbo treaba); practic, am urcat pana la Predeal fara absolut nicio problema si cu depasiri destule. Dupa ce am iesit din Brasov, chiar inainte de Sighisoara, pe drum aproape drept, dintr-o data a inceput sa bage aer rece si sa imi creasca temperatura apei (o tineam la 100 km/h) - intrucat pompa de apa circula antigelul prin caloriferul care incalzeste aerul ce intra in habitaclu, am dedus ca pompa s-a oprit. De-asta zic: pompa de apa, din ceva motiv, se opreste, moment in care motorul nu se mai raceste din cauza faptului ca nu circula lichidul de racire. De-asta si intrebam: ce controleaza pompa? Termocupla/termostatul?

 

Ar mai fi ceva de mentionat: cand am oprit in Sighisoara sa o las sa se raceasca si sa completez cu lichid NU mergeau ventilatoarele de la radiator; in schimb, dupa ce am oprit motorul, s-au pornit amandoua.

Lichidul de racire nu mai circula deoarece locul lui este luat de gazele din motor care ajung in instalatia de racire din cauza garniturii de chiulasa fisurate. Pe langa faptul ca gazele nu ajuta la racire, ele formeaza dopuri de presiune care impiedica circulatia antigelului. Probabil cand un astfel de dop ajunge la pompa de apa o determina sa mearga in gol si se intampla fenomenul descris de tine. Si eu m-am incurajat singur cu alte explicatii mai simple dar pana la urma cred ca asta e . Am in familie o masina cu acelasi motor si care se manifesta exact la fel si am ajuns la concluzia ca va fi necesara inlocuirea garniturii si rectificarea chiuloasei. Dupa reparatie (probabil peste cateva luni) voi confirma sau infirma diagnosticul. Trebuie sa te inveti sa stai cu "ghimpele" in talpa pe urcari sau cand esti incarcat pana ai s-o repari pentru ca va continua sa incalzeasca. In oras sau in forje scurte pe depasiri nu ai sa ai probleme. Frate-meu merge asa de vreo 2 ani dar va trebui facuta pana la urma ca se agraveaza incet-incet. 

 

Mersi! Tocmai ma pregateam sa o duc in service si azi noapte o intrat unu' fara RCA in mine. Din pacate, masina e lovita nasol (stalpul fata stanga indoit, lonjeronul cred ca e indoit, bara sparta, aripa praf, usa fata stanga blocata, usa fata dreapta scartaie, cel mai probabil din cauza faptului ca structura de rezistenta si-a schimbat forma).

 

Eu o sa cer dauna totala de la Fondul de Protectie al Victimelor Strazii intrucat structura de rezistenta a masinii e afectata, dar daca nu o sa fac un efort financiar sa rezolv si chiulasa cu ocazia reparatiilor.

Modificat de valeantudor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am inceput sa pierd lichid de racire din vara,numai putin,completam la o luna cam 500 ml apa.Acuma la schimbarea bucsilor am observat ca pe scut am antigel si ca vine de la capacul de distributie!!Mecanicul mi-a zis ca pompa de apa curge si ca ar trebui schimbata.Am 43 de mii si 3 ani de la schimbarea distributiei deci in primavara cred ca schimb tot chitul daca nu apar alte probleme :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salutare din nou! Am fost despagubit de cei de la fpvs si am dus acum o saptamana masina la un mecanic foarte bun. Ca sa verificati cel mai simplu si mai sigur daca e garnitura de chiulasa dusa nu va trebuie deloc teste pe vagcom, teste cu benzi care verifica cat co2 este in vasul de expansiune ci doar un furtun transparent. Mecanicul meu a scos tubul subtire care intra in vasul de expansiune si l-a scos si din partea cealalta (practic o bucata de vreo 15 cm) si l-a inlocuit cu unul transparent. Apoi m-a pus sa pornesc motorul si sa accelerez: era plin de bule tubul, iar la accelerare aproape ca era numai gaz. In mod normal, lichidul de racire contine numai ... Lichid, nu si gaze. Acum astept sa desfaca motorul ca sa vad daca scap doar cu garnitura sau si cu chiulasa. Sper ca informatia asta sa va ajute pe toti care aveti masini ce pierd lichid de racire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Buna seara. Am si eu aceeasi problema. Pierd lichidul de racire la aproximativ 300 de km parcursi. Am dus-o la reprezentanta si domnii de acolo mi-ai spus ca e garnitura de chiulasa. As vrea sa o duc la reparat dar nu la service ca ma storc de bani  :D . Daca stiti careva mecanici buni si de incredere in Cluj mi-ar fi de folos. Va multumesc  :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Eu am platit pentru toata distractia 550 ron piese (garnitura chiulasa, garnitura admisie, garnitura evacuare, kituri reparatii injectoare) pe motiv ca ar fi o idee buna sa le schimbam toate astea cu ocazia ca e desfacut motorul si 650 ron manopera la desfacut si facut tot motorul, rectificat bloc motor si rectificat chiulasa.

Am mers de atunci in concediu cu bora mea pana in italia si inapoi (aprox 4200 km) si nici la 170 km/h, cu aerul conditionat pornit, 4 oameni in masina si bagaje de abia intrau cei din spate in masina nu am avut pierdere de lichid de racire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
marius.stanescu

Salut.Am probleme din nou cu presiunea în vas.ce se întâmplă acum..de câteva ori mi.a dat apa afara din vas,furtunul de la radiator e beton în schimb am desfăcut furtunul de retur și nu vine gram de apa pe el indiferent cât de tare tare.căldura am în mașină.sa fie tot chiulasa sau garnitura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ajunge repede lichidu de racire la 90 de grade?Furtunu de la radiator e beton ,in ce sens?E tare din cauza presiunii sau circula lichidu cum trebuie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Nu ajunge chiar repede dar oricum mai repede decât acum ceva vreme.furtunul e tare încât nu poți sa.l apeși.am făcut vreo 300 km de când a pierdut ultima oara și vad ca pana acum nu a mai dat afara în schimb îmi place ca baga o căldură înăuntru ca niciodată.pe retur în continuare nu vine gram de apa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DISPARITIE APA ( ANTIGEL) DIN VAS EXPANSIUNE.P roblema cu care m-am confruntat eu la masina din semnatura .Cu catva timp in urma am observat ca imi dispare apa din vas expansiune ( uneori imi aparea pe bord mesajul .....). Am verificat peste tot  , furtune, etc.., nu se vedea pe nicaieri pierderi , am pus-o pe tester, nici o problema , ventilatorul functiona,   temperatura pe bord  exact cum statea de obicei --- putin sub 90-  dar  am observat  ca  in vas crestea nivalul antigelului   si  il dadea afara pe supapa,  furtunele se intareau  dar nu  beton.. mentionez ca  antigelul era curat, uleiul  in motor fara spuma ( la capac). Am schimbat  buson  vas expansiune,  termostat, problema a persistat.  antigelul nu mi-l arunca afara mereu - am mers si 300 km, ( la camp, nu deal, munte) si nivelul a ramas acelasi. probleme era atunci cand eram incarcat,  sau urcam ...... Am fost la un service( cu greu am gasit )  UNDEaveau un tester -- ceva de genul detectare CO2 din antigel -  si mi-au dat verdictul  garnitura chiulasa  defecta --- pret test 20 ron.  M-am apucat de schimbat chiulasa tot la service ( am stat langa mecanic pana a demontat-o ) ceea ce mi s-a parut suspect a fost ca  doua suruburi(  din centru)  ,cele cu care se strange chiulasa s-au desfacut extrem de usor, parca le slabise cineva inainte. COSTURI REPARATIE    rectificat chiulasa  155 ron, inlocuire garnitura  480 ron.   preturi piese: garnitura  v reintz  180ron  adeziv blocare mediu  5  ron,  simering  etansare supape  14 ron,   simering  axa came   32 ron, chit reparatie  injectoare 150 ron (  pentru toate 4)  silicon , diluant    Acum sa speram ca nu vor mai fi probleme  . Am postat aceasta pentru ca am inebunit cautand pe net  , la aceasta problema o suta de pareri , aproape toate solutiile costa bani, rezolvarea  ........ 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A trecut de 90 de grade vreodata lichidu?Pune pe cineva sa tureze masina si scoate furtunu de retur de la vas si vezi daca vine si tine-o asa un pic turata .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Cred ca am rezolvat problema..aveam țeavă de retur înfundata..abia am reușit sa o desfund cu o sarma otelita.vad ca momentan totul e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!