Jump to content

Pierdere lichid racire motor 1.9 TDI AJM


Adrian Marius88
 Share

Postare recomandată

valeantudor

Intru si eu in club ... locuiesc in Cluj si poate stiti ca aici avem un deal, Feleacul. Daca il urc cu 90-100 km/h, fara sa scad sub 2000 rpm, trage foarte bine, dar cand ajuns sus am 120 grade la apa si scade nivelul antigelului. Chiar am lasat apoi motorul sa se raceasca si a trebuit sa pun 3 litri inapoi ca sa revina in vas la nivelul bun (motor AJM, distributie schimbata recent).

 

Apoi am mai facut un test ... am luat un drum retras, unde stiam ca nu incurc pe nimeni, si i-am dat in gura sa scada nivelul la antigel, ceea ce s-a si intamplat. Cum intorceam masina ca sa o parchez la umbra, am vazut ca las urme de lichid pe sosea, lichid care iesea din partea stanga-fata, din dreptul grilei negre. Picura bine de tot, insa s-a oprit in cam 3-4 minute dupa ce am oprit masina si, dupa ce s-a racit si am vrut sa completez, nu a trebuit sa completez mai mult de 200-300 ml. Probabil de-aia ca m-am oprit imediat ce am observat ca trece acul de 110 grade. De teama sa nu ma ard (lichidul avea peste 100 grade) nu m-am apropiat sa vad ce scotea, de fapt, lichidul din instalatie, dar am facut azi niste poze (atasate).

 

Puteti sa-mi spuneti daca e normal sa arate asa capatul acela de teava? Ma gandesc ca intra tot felul de rahaturi de pe drumurile noastre acolo ...

 

A doua intrebare e ce rol are acel radiator? Si circula antigel prin el, sa fie posibil sa fie el cauza?

 

Am observat ca atunci cand se intampla sa scada nivelul la antigel si si sa se incalzeasca enorm lichidul ramas, mi se taie clima, turbo, etc. Am patit pe autostrada asa si nu stiam de ce trebuie sa schimb in viteza a 3-a cand urcam cu a 6-a. E normal sa se intample asa? Adica astea sunt masurile de siguranta luate de computer ca sa se protejeze si sa incerce sa se raceasca?

 

Mentionez ca am verificat pana acum furtunele de la radiatorul mare (cu masina oprita, erau moi de tot, cu masina pornita si clima pornita, putin mai tari, dar tot puteam sa le strang bine de tot), am verificat capacul de la motor, pe unde se pune ulei, dar e curat (nu are pasta aceea ca si maioneza de care zicea cineva mai sus care apare cand intra antigel in motor), am curatat capacul de la vasul de expansiune (cum am tot completat lichid, s-a adunat murdarie pe filet, murdarie de care am scapat), lichidul nu are depuneri, e curat si nu miroase a gaze arse. 

 

La ce sa ma mai uit?

post-68044-0-13717700-1368372358_thumb.j

post-68044-0-70952100-1368372364_thumb.j

post-68044-0-28301600-1368372369_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • marius.stanescu

    27

  • valeantudor

    8

  • marcelinboard

    5

  • F l o r i n

    4

marius.stanescu

Salut.acela e intercooler.ul si nu circula apa prin el ci doar are rolul de a raci aerul din turbo.faptul ca ai vazut ca iti curge pe acolo rezulta din radiator fisurat.ia incearca sa desfaci radiatorul caci si eu la a mea tot in zona aia l.am avut fisurat.daca e radiatorul de vina scapi destul de ieftin dar nu o mai lasa sa iti fiarba apa ca distrugi garnitura de chiulasa (vezi mai sus in topic problemele mele).bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"capatul ala de teava" e doar locul unde se insurubeaza inelul pentru tractare, deci e in regula asa cu e.

daca ti-ar da afara antigelul pe la vasul de xpansiune, pe la supapa de suprapresiune, ar trebui in partea dreapta sa picure.

daca la tine picura in stanga, atunci ai vreun furtun care nu etanseaza.

la mine cat timp am avut probleme cu garnitura de chiulasa, se auzea un fasait continuu la capacul vasului.

 

acum am vazut ca pozele sunt facute la partea drea[pta a masinii, nu stanga cum spui tu.

furtunele ar trebui sa fie tari, dar asta doar dupa ce motorul a functinat cel putin 10 minute, si mai ales dupa forja, te duci repede si verifici cat de tari sunt, nu stai 5 minute, ca altfel iese presiunea.

daca temperatura creste si scade nivelul antigelului, computerul ii limiteaza puterea, si ar trebui sa iti indice si pe bord.

daca ceea ce curge jos e dulce, atunci e antigel.

verifica daca e umed lonjeronul din dreapta in partea de sus in fata, in spatele farului, daca da, inseamna ca iti da afara pe la supapa

Modificat de johny77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

valeantudor

"capatul ala de teava" e doar locul unde se insurubeaza inelul pentru tractare, deci e in regula asa cu e.

daca ti-ar da afara antigelul pe la vasul de xpansiune, pe la supapa de suprapresiune, ar trebui in partea dreapta sa picure.

daca la tine picura in stanga, atunci ai vreun furtun care nu etanseaza.

la mine cat timp am avut probleme cu garnitura de chiulasa, se auzea un fasait continuu la capacul vasului.

 

acum am vazut ca pozele sunt facute la partea drea[pta a masinii, nu stanga cum spui tu.

furtunele ar trebui sa fie tari, dar asta doar dupa ce motorul a functinat cel putin 10 minute, si mai ales dupa forja, te duci repede si verifici cat de tari sunt, nu stai 5 minute, ca altfel iese presiunea.

daca temperatura creste si scade nivelul antigelului, computerul ii limiteaza puterea, si ar trebui sa iti indice si pe bord.

daca ceea ce curge jos e dulce, atunci e antigel.

verifica daca e umed lonjeronul din dreapta in partea de sus in fata, in spatele farului, daca da, inseamna ca iti da afara pe la supapa

Multumesc de clarificare cu privire la intrebari.

 

Am mai facut un test intre timp ... o portiune de 4 km, sub 160 n-am lasat-o, dupa care am oprit imediat intr-un refugiu. Am strans cu mana furtunele de la radiator (si cu o carpa, ca erau fierbinti) si nu erau "foarte intarite". Erau la fel de tari ca data trecuta, cand masina era stationara.

 

Partea buna e ca am descoperit cam pe unde se pierde lichid, si anume de undeva din spatele vasului de expansiune. De acolo lichidul intra pe langa aripa interioara in zona rotii fata dreapta; asa s-a umezit toata partea din fata a aripii interioare. Am pus poza si cu punctul pe unde pare ca a patruns lichidul in zona aceea. Urmeaza, asadar, sa dau jos vasul de expansiune si sa vad pe unde scapa.

post-68044-0-09831400-1368527349_thumb.j

post-68044-0-95672500-1368527354_thumb.j

post-68044-0-73228000-1368527360_thumb.j

post-68044-0-52057800-1368527366_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

floro_st205

vasul de expansiune are un "canal"de la dop pana sub el ,deaceea vezi lichid doar sub vas ,pe lonjeron . intai incearca sa schimbi dopul de la vas (imprumuta unul de la un amic cu orice vw ,audi ,seat ,skoda) ,daca tot pierde controleaza daca circula bine lichidul in instalatie (prin furtunul mic din partea de sus al vasului trebie sa vina lichid constant iar la 1000rpm trebuie sa fie un "jet" de lichid ) .daca vine cu aer e posibil sa fie de la garnitura de chiulasa .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

da, vezi daca ai miros de gaze de evacuare, dupa ce deschizi capacul - eventual pune pe cineva sa accelereze, in timp ce tu urmaresti acest lucru.

 

daca da.... e de la garnitura de chiulasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Mirosul de gaze nu prea cred ca e un criteriu de verificare..cel putin la mine pierde in veselie dar nu miroase a gaze de esapament..si tot garnitura e..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

ai stat cu nasu-n vas si ai pus pe cineva sa accelereze  peste 3000 rpm sa vezi daca miroase ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Da.am facut o gramada de experimente si nu i.am dat de cap..insa toti mi.au zis ca e garnitura

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

am inteles... pai daca au picat restul variantelor, cam asta ramane.... oricum, e boala comuna la PD-uri, mai ales dupa un nr de km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

O mai las o perioada ca momentan nu prea dispun de bani.am discutat cu un mecanic si mi.a zis ca m.ar costa 600 ron cu manopera +verificat/planat chiulasa si sa vedem ce imi tacane prin motor..tachet ceva..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

valeantudor

vasul de expansiune are un "canal"de la dop pana sub el ,deaceea vezi lichid doar sub vas ,pe lonjeron . intai incearca sa schimbi dopul de la vas (imprumuta unul de la un amic cu orice vw ,audi ,seat ,skoda) ,daca tot pierde controleaza daca circula bine lichidul in instalatie (prin furtunul mic din partea de sus al vasului trebie sa vina lichid constant iar la 1000rpm trebuie sa fie un "jet" de lichid ) .daca vine cu aer e posibil sa fie de la garnitura de chiulasa .

Ok, o sa incerc cu un buson nou mai intai. Ce-i drept, cand am adus-o din germania facea un click busonul cand era inchis complet. Acum nu mai face ...

 

 

da, vezi daca ai miros de gaze de evacuare, dupa ce deschizi capacul - eventual pune pe cineva sa accelereze, in timp ce tu urmaresti acest lucru.

 

daca da.... e de la garnitura de chiulasa.

 Am incercat deja ... turat motorul tare, apoi deschis capacul, nimic. Nici nu scoate fum alb, cu miros dulceag ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Cu busonul nu cred ca rezolvi mare lucru.asa m.am bucurat si eu dar degeaba..oricum merita sa.l elimini din ecuatie pt ca nu e scump.bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

da, din pacate la cele mai multe, de la garnitura de chiulasa sunt problemele.... oricum, poate incerca, macar cu unul de imprumut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutate am si eu un g4 din 2001 ajm.115cp .AM PROBLEME CU PERDERI DE APA +SUPRA INCALZIRE. am schimbat la el distributie + pompa apa +radiator fata +supapa aia care deschide la 90 gr +termo cupla care deschide la 85 gr ventilatoarele si tot perde apa acuma imi zice ca ii dusa garnitura de chiulasa ( am avut o neplacuta intamplare sa ma iau dupa un "mecanic" care mio recomandat nus ce solutie de pus in borcan si imi astupa fisurile .din cauza economiei . ) acum am apa maloasa in vas nus cum as putea sa scap de ea am dat 1 data drumu la apa si tot asa se face . Poate imi dati vreun sfat cu garnitura de chiulasa ....( nu miroare in vasul de expansiune din cauza la chestia aia care o puso in radiator .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Salut.din pacate nu ai ce sa ii faci..aceeasi situatie si la mine..acum a inceput sa piarda rau si se incinge si motorul.sambata am programare la mecanic si sper sa fie doar garnitufa nu si chiulasa..solutiile alea nu te ajuta cu nimic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de curiozitate cam cat teo ajuns reparatia

(am si eu aceeasi problema )

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Pai inca nu am desfacut.o..sambata se apuca de ea..mi.a zis ca 200 ron e garnitura,250 ron rectificat si schimbat semiringuri supape (daca e cazul) si 180 ron manopera.acum sa vedem neprevazutele..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am fost si astazi la un service si mio zis sa schimb capacu de la vasu de expansiune ... asta nar costa mult cam 20 ron

Modificat de Palaghiea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Poti sa incerci..acelasi lucru am facut si eu si degeaba.merita totusi sa scapi de dubii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

floro_st205

nu inteleg cum se poate schimba o garnitura de chiulasa cu nici 150 euro . numai piesele necesare depasesc cu mult cifra asta ( kit garnituri rectificare chiulasa ,suruburi chiulasa, suruburi injectoare,  suruburi ax culbutori, curea distributie, ulei+filtru, antigel, ....) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Eu am zis in mare ce m.ar costa la prima strigare.distributie la mine nu e cazul..e schimbata..ulei filtre antigel sunt luate.suruburi chiulasa mi.a zis ca nu e nevoie..oricum pt mine am estimat 1000 ron cu totul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

floro_st205

atunci scuza-ma ! dar sunt destui care fac doar ce ai scris tu in postul anterior iar garantia e "pana la usa garajului" . din cauza lor lumea are ce are cu mecanicii din romania .

Modificat de floro_st205
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si la mn ii la fel distributia schimbata + ulei ( iar de rectificat ia pana in 100 ron max. ) garnitura undeva intre 150-200 ron surubaraia daca e cazu ,  poate is mai bune alea de pe masina originale decat ceti iei pe comanda .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Am fost acum cu masina si am lasat-o la mecanic.Intamplarea a fost ca mai avea un golf 4 cu motorul desfacut si am vazut si eu cum arata chiulasa si ce mai are pe acolo.In concluzie mi-a zis ca ar trebui schimbate suruburile de la chiulasa (e recomandat), daca e cazul de rectificat..250 ron + schimbat de ei semeringuri supape si daca refacut daca mai e nevoie de ceva..suruburi injectoare nu trebuie pentru ca nu le desface momentan si sa vedem ce mai gaseste prin el cand il desface.Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!