Jump to content

Pierdere lichid racire motor 1.9 TDI AJM


Adrian Marius88
 Share

Postare recomandată

Adrian Marius88

Deschid acest topic pentru un coleg care are un Golf identic cu al meu, dar nu are cont pe forum.

Mentionez ca am cautat topic-uri similare si nu am gasit, iar daca mi-a scapat ceva rog un moderator sa le conexeze...

Problema este urmatoarea: dupa schimbarea distributiei a inceput sa curga lichidul de racire pana in momentul in care se aprindea becul de avertizare din bord. Initial am crezut ca este de vina pompa de apa, asa ca am mers la service-ul unde s-a montat distributia si am solicitat un capac pompa apa nou, in zona de imbinare fiind vizibile niste scurgeri. S-a inlocuit capacul si problema nu a mai aparut vreo 1.000 km aprox.

Acum a inceput sa se manifeste din nou in sensul ca trebuie completat cu lichid in fiecare saptamana (intre 2 si 3 litri), se aprinde becul din bord din ce in ce mai des iar in vasul de lichid creste nivelul si odata cu el si presiunea din vas (mentionez faptul ca in prima faza nu se simtea atat de tare presiunea, iar acum cand se deschide capacul vasului trebuie sa ai grija pentru a nu sari)

Urme de scurgeri nu se vad pe dedesubt...cel putin nu pe la pompa de apa...

Am inteles ca ar putea fi garnitura de chiulasa sau chiar chiulasa care ar trebui rectificata, insa nu e ceva cert...

A mai avut cineva o problema similara?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • marius.stanescu

    27

  • valeantudor

    8

  • marcelinboard

    5

  • floro_st205

    4

garnitura dusa sau chiulasa trebuie planata sau e fisurata ! :)

ai grija sa nu termini si segmenti daca o folosesti fara antigel:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi la un service unde face test de chiulasa. Iti introduce o substanta in vasul de expansiune iar in contact cu CO2 (care apare in caz de problema la chiulasa) isi schimba culoarea. Nu e scump dar stii de unde sa incepi.

Scoate fum alb masina ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica uleiu, vezi daca e nivelu ridicat, si deschide capacu pe unde se pune ulei, si vezi daca pe interiorul capacului este formata o spuma , ca un fel de maioneza , la fel si pe joja , daca nu e , sar putea sa fie o sansa sa nu aiba nimic garnitura , si nici chiulasa . Verifica de scurgeri , mai ales ca ai zis ca ai gasit niste urme , la fel , mai fa un test , deschide capacu de vasu de expansiune , lasa sa mearga motoru putin , si pune pe cineva sa accelereze, vezi daca se simte miros de gaze , daca da , e dusa garnitura, bule s-ar putea sa iasa oricum din cauza ca pompa de apa agita apa , mirosu e important . Strange furtunele pe care circula apa , si vezi daca sunt tari, ( asta dupa ce motoru e cald , ai mers un pic cu ea ) , daca sunt tari inseamna ca e presiune pe ele si iar nu e bine , cel mai sigur si mai sigur verifica de scurgeri, e posibil sa fie ceva desfacut , si vre`un furtun ciupit . Sper sa fie folos .

Ps : cele de mai sus sunt pareri de necunoscator , am avut si eu probleme la un moment dat din cauza termostatului si cineva mi-a zis ca s-ar putea sa fie garnitura , si am facut niste teste ... daca vorbesc aiureli nu sariti pe mine :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adrian Marius88

Masina nu scoate fum alb. Uleiul nu face spuma, nu fumega cand deschid capacul si nici nu arunca ulei pe sus pe la buson.

O sa mai verific de scurgeri...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

costyserbanescu

salut. am avut si eu problema aceasta . am acelasi motor ca si tine . daca mergeam cu ea pana in 2000 de turatii nu avea nimica daca depaseam si o alergam putin imediat ramaneam fara lichid de racire . prima data am crezut ca e termostatul ,dar nu a fost asa . am fost cu masina la mecanicul la care ma duc eu mereu , iam explicat care e problema si el a zis sa facem un test . s-a suit in ea a pun testarul pe ea si a inceput sa o alerge ( motorul era cald ) . dupa ce a dat o tura mai nervoasa cu ea a vazut ca temperatura la apa creste peste 100 ( in bord nu se nu trecuse peste 90 de grade , dar el a zis ca e nrmal sa oscileze pana la 100 de grade daca trece nu e bine ) . dupa ce s-a dat jos din masina a ridicat capota , nu mai aveam deloc antigel in vasul de expansiune , a verificat furtunele care duceau la radiator si erau tari . el mi-a zis ca e garnitura de chiulasa dusa . eu i-am lasat masina sa o repare . el mi-a zis ca nu e o problema grava dar cine face aceasta reparatie trebuie sa stie cum sa o faca . am schimbat garnitura , am facut rectificare la chiulasa ( el a zis ca asa este bine sa ii faci , pt ca este posibil sa se fi ovalizat foarte putin si e mai bine sa fie remediata problema ) si am schimbat si prezoanele de la garnitura ( asa scrie si in carte , ca atunci cand schimbi garnitura de chiulasa este bine sa schimbi si prezoanele .dupa ce am reparat-o nu am avut nici o problema cu ea ba chair i-am facut si un soft care o duce pana pe la 150 cp si nu am mai avut probleme . sper ca ti-am fost de ajutor si daca mai ai nelamuriri poti sa imi dai mesaj pe privat . o zi buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu pierd lichid de racire. Dar am observat ca daca fac drumuri scurte (temperatura nu apuca sa ajunga la 90 grade)nu se pierde.

Dupa ce ajunge la 90grade imi picura pe la furtunul de jos (partea stanga cum ridic capota).

Maine merg la mecanic cu ea. La buson nu am nici o pasta nu scoate fum.

Sper sa fie fisurat furtunul sa nu scot bani multi :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

costyserbanescu

dodorzv incerca sa alergi masina odata mai bine cu motorul cald si vezi daca se intaresc furtunele care duc la raditor . daca se intaresc e garnitura de chiulasa mai mult ca sigur :|. o seara buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Adrian Marius88

multumesc pentru lamurire costyserbanescu. la masina s-au efectuat exact operatiunile care le-ai precizat. acum nu mai pierde lichid si nici nu se mai intareste furtunul acela. problema era chiulasa intr-adevar. pentru cei interesati de pret toata lucrarea a fost 900 lei (piese, inclusiv prezoanele acelea si manopera)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salut... am si eu tot un ajm...insa am cateva probleme: imi baga lichidu de racire in baie crescand nivelul la ulei si am gasit si acea "mazga" pe joje si pe busonul de umplere...am inteles ca o varianta usoara si ieftina e sa incep prin a schimba racitorul de ulei pana sa desfac motorul...a mai remediat cineva problema asta schimband doar racitorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Si eu am avut probleme cu termoflotul dar mie mi.a bagat ulei in apa.termoflotul il verifici usor..scoti furtunele din el si vezi daca pierde ulei sau fa schimbul de ulei si lasa.l putin anulat sa vezi daca mai face.Din cate stiu e greu sa bage apa in ulei pe la el pt ca presiunea uleiului e mult mai mare decat cea a apei.ps un termoflot nou e cca 400 ron deci nu chiar ieftin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
marcelinboard

Am si eu aceeasi problema; sper ca o rezolv azi (motorul este deja desfacut si se inlocuieste garnitura de chiulasa). Am problema de anul trecut din vara; refula lichidul de racire pe la supapa din capac vasului de expansiune, iar vasul are urme si miros de gaze arse pe interior . La drum lung, dupa 300-400 km, pierdea din putere si imi era frica sa ma angajez in orice depasire (nu mergea mai mult de 120 km/h).

Apropos, ieri dupa ce mi-a demontat chiulasa a constatat ca in motor se umblase, avea o garnitura de "2 lei" , "corteco" cu 2 gauri si erau rectificate atat chiulasa cat si blocul cilindrilor; de pus o sa-mi puna un "victor reinz" , dar stupefactia a fost ca eu am cumparat masina din Germania in februarie 2006, cu carte service (62000 km) si functiona super; e adevarat ca a stat neobisnuit de mult pentru revizii si mici reparatii pe la tot felul de service-uri care m-au dezamagit unul cate unul; deci, atentie mare unde faceti reviziile si / sau reparatiile.

Postarile de pe forum m-au ajutat mult in luarea deciziei asupra modului de remediere. Multumesc pentru sfaturile utile.

P.S.  ............... poate stie cineva ce tip de garnitura de chiulasa are motorul  AJM nou "din fabrica" ............

Multumesc tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Cam acceasi problema o am si eu din pacate dar bineinteles ca nelipsita de ciudatenii.voi spuneati ca atunci cand desfaceati busonul mai ca sarea apa din el.Ei la mine cu motorul incalzit si fara buson nu arunca apa ci doar se vede cum se face un circuit in borcan.Singurul lucru care il face e ca la turatie mare face un fel de spuma alba deasupra dar dispare imediat.Multi mi.au zis ca poate fi de la solutii minune bagate de fostul proprietar.Acum mai am o intrebare putin diferita de caz..eu daca las masina intr.o panta parcata si nu trag frana de mana incepe sa se miste putin cate putin..e normal asta la un diesel sau daca e garnitura defecta imi scapa compresia prin ea?Sper ca nu trebuie sa ii fac segmentare pt ca nu mananca ulei (am 6000 km de cand i.am facut schimbul si nu a scazut) iar de pornit porneste bine.La voi cum e?multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
marius.stanescu

Salut.Ma pregatesc si eu financiar si psihic pentru schimbarea garniturii de chiulasa.aseara am dat jos vasul sa il curat si am curatat si busonul.am pornit masina fara puson si am lasat.o vreo 20 min sa mearga sa vad daca bolboroseste sau arunca apa si..nimic..nivelul ramane acelasi.cum pun capacul se face presiune destul de mare.Ceea ce ma sperie e ca am fost la un service si mi.au zis ca m. duce lejer peste 3000 ron.pa. la banii astia imi iau motor complet echipat.multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua. Eu am rezolvat problema acum 2 saptamani.

Am facut 700 km de atunci si nu am mai intampinat nicio problema. Sper sa ramana asa .....

Referitor la postarea lui marius.stanescu .... cineva vrea sa te jefuiasca; eu am dat 750 lei (manopera, garnitura, G12, garnitura capac culbutori, curea accesorii) . Deci .....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Salut.in niciun caz nu ma duc la ei.tu ai rectificat chiulasa sau ai verificat.o?toti mi.au zis ca e bine sa ii verific planeitatea.la mine s.ar putea sa ma duca mai mult pt ca vreau sa schimb si semeringuri la supape ca too umblu acolo si din tachetii ca imi tacane.estimez undeva la 1500 ron cu tot cu manopera.apropo distributia la mine e schimbata..mai e nevoie sa o schimb din nou dupa desfacere?multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Revin cu completarile de rigoare: am verificat planeitatea si din masuratori nu a fost necesara rectificarea chiulasei (sau a blocului);

oricum, o efectuare a planeitatii la o firma specializata e in jur de 100 lei. Simeringurile pt. supape sunt 25-30 lei setul; set tacheti hidraulici in jur de 150-200 lei. Cam astea sunt preturile ....

Nu este necesar sa mai schimbi distributia pt. ca nu are nicio legatura cu problema (si eu o aveam schimbata de 1 an).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Sa vedeti ciudatenie..am cumparat buson nou la vasul de expansiune si azi am avut un dreum mai lung de 200 km cu masina incarcata si forje la maxim..nivelul a ramas ok si nu a mai pierdut apa..ce naiba o avea nu stiu..sa am norocul sa fi fost doar din buson?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Da, e foarte posibil. Eu am eliminat si aceasta posibilitate inainte sa schimb garnitura. Capacul de la vasul de expansiune are supapa aceea care deschide la o anumita presiune si daca nu-si mai face treaba (deschide la o presiune mai mica) atunci da afara lichidul de racire ...

Sper sa ai noroc sa fie capacul .....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Salut.Revin cu vesti si bune si proaste.Dupa schimbarea busonului furtunele nu mai sunt tari cum erau inainte.Vestea proasta e ca mi.a consumat iar apa dupa un drum pe autostrada..ce.i drept nu ca inainte..acum nici nu s.a aprins martorul in bord dar se vede in vas ca a scazut.daca as avea instalatia sau radiatorul(oricare din ele) poate sa imi faca problema asta?multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua. Am uitat sa mentionez ca sunt amanunte foarte importante ca de ex. daca vasul de expansiune s-a murdarit pe interior si miroase a gaze arse .... in acest caz cu siguranta este vorba despre garnitura de chiulasa.



Buna ziua. Am uitat sa mentionez ca sunt amanunte foarte importante ca de ex. daca vasul de expansiune s-a murdarit pe interior si miroase a gaze arse .... in acest caz cu siguranta este vorba despre garnitura de chiulasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Salut.Pai eu am gasit ulei in vas acum 3 luni dar era din cauza termoflotului.l.am schimbat am curatat instalatia cat de cat si acum antigelul este curat.Deci teoretic nu am ulei sau depuneri in vas si nu miroase a gaze cand defac busonul.si totusi da pe afara.ma gandesc ca maine sa iau o solutie de curatat si sa spal instalatia din nou poate e infundata pe undeva.Inca ceva..cu busonul desfacut si accelerat la 3000 ture nu bolboroseste..doar se vede cum isi face circutul.singurul lucru care il face e ca apare deasupra antigelului un fel de pelicula albicioasa care dispare imediat.multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut baieti!

AM un golf 1.9 TDI ,ATD/AXR de 101 CP .Am probleme cu ea de vara trecuta.. iarna pierde lichid de racire dar nu mult ,dar cum da vara daca ii dau  pe coaja la o panta mai lunga in varf trebuie sa opresc ca apa sare de 120 de grade si refuleaza apa prin dreapta jos.daca merg normal cu ea tot vara tot pierde lichid de racire...

banuiesc ca daca era garnitura trebuia sa imi fiarba apa tot timpul indiferent de anotimp.apa in ulei nu baga..

Va rog daca stie cineva ce ar putea fi..am vb cu cativa mecanici ,unii au zis ca ar fi garnitura, altii ca am chiulasa fisurata, sau senzorul de temperatura de pa radiator nu porneste cand trece de 90 rade numa la 120 grade cand deja o refuleaza..

ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Salut.vezi ca mecanicii din ziua de azi isi dau cu parerea dupa cum s.au trezit de dim.cauta un mecanic bun care sa iti spuna sigur ce are.si eu am o problema asemanatoare..imi da apa afara din vas cand o alerg bine de tot dar mie nu imi fierbe.la 10 mecanici am fost..10 pareri am primit.o sa incerc sa ii curat instalttia singur acasa sa vad apoi daca mai face.din ce am observat..toti mecanicii se arunca la chiulase si garnituri insa nu e intotdeauna de acolo..verifica daca sunt tari furtunele de la radiator.spor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da nu am gasit ink un mecanic bun...la mine se pierde lichidul si cu antigel daca completez cu apa daca nu am o pierde si mai repede..eu ma gandeam sai sch senzorul de temperatura de pe radiator..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!