Jump to content

1.6 sau 2.0 ?


nedy_03
 Share

Postare recomandată

Salut tuturor,

Am nevoie de sfatul vostru, posesori de Passat, pentru a ma decide ce sa-mi cumpar.

Momentan detin un Seat Toledo 1.6 16 V - 105 CP din 2001 de care am fost extrem de multumit, insa as dori sa trec la o masina mai noua,mai sigura si cel putin la fel de practica si voluminoasa ca Seat-ul , cum in ceva luni o sa vina pe lume un nou membru al familiei.

Majoritatea Passat-urilor de dupa 2010 am observat ca au fie 2.0 110 CP , fie 1.6 105 CP. Mai rare 2.0 140 CP.

Din start ma orientez spre 2.0 140 cp, dar daca ar fi sa gasesc sa imi placa si sa aleg intre 1.6 105 cp si 2.0 110 cp, voi ce mi-ati recomanda?

1.6 e la fel de fiabil ca cel de 2.0 ? Se simt cei 5 cp diferenta? Banuiesc ca tot ce s-a produs dupa 2009 sunt CR-uri, nu?

Orice sfat e bine venit si va multumesc anticipat pentru el.

Ms,

Nedy

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, 1.6 105 CP (introdus in august 2009 pe Passat ) respectiv 2.0 110 CP sunt Common-rail. ambele au acelasi cuplu , 250 Nm, cel de 2.0 are 110 la 4200, celalalt are 105 la 4400.

Ce inseamna asta la condus ? cel de 105 va trage mai lin, cerand turatii mai usor mai ridicate pentru performanta maxima ( 4500- 5000 rpm ).

Nu este mare diferenta in rest, ambele trag moderat, personal, as alege pe cel 1.6 , este cu 6 viteze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

as lua 2.0 cuplul este cu totul si cu totul diferit fata de 1.6. iar daca ai si masina mai plina se simte ! te asigur !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unde ati vazut voi motor de 1.6 cu cuplu de 250 NM? :)) si are 102 cp nu 105

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

747edy - era vorba de 1.6 tdi, nu 1.6 mpi. De aici cuplul de 250Nm. Iar ca idee, nici nu stiu cat si-ar mai bate capul sa deschida un topic cautand ajutor pt a alege intre 1.6 si 2.0 benzina pe passat. Nu stiu cine ar lua 1.6..

Cat despre 1.6TDI CR 105 vs 2.0 TDI CR 110.. Chiar daca pe hartie, diferentele sunt aproape inexistente, in realitate, lucrurile stau diferit. Capacitatea cilndrica isi spune cuvantul. In plus, din cate stiu, motorul de 110 cai putere este identic din pdv mecanic cu cel de 140, diferenta fiind data doar de soft (poate ma insel, posesorii de astfel de motoare ne pot confirma/infirma acest lucru). Iar daca este cum spun eu, cu un soft, poti ajunge la 170 de cai cu 2.0-ul de 110 - asta, ca fapt divers - adica ai o "rezerva" de care poti profita la un moment dat.

Poate doar la consum ar fi o diferenta, cel de 1.6 sa fie sensibil mai economic, fiind si generatie mai noua.

Eu ti-as recomanda motorul 2.0. Chiar daca cutia este in 5 trepte. Nu simte neaparat nevoia de cea de-a 6-a treapta.

Modificat de Andrei_Tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact cum spune si Andrei. chiar daca valoarea cuplului maxim este aceeasi, curba de cuplu nu este.

Mototul de 2.0 va avea la turatii inferioare celei de cuplul maxim un cuplu mai mare decat cel de 1.6.

De aceea la turatii mici, medii va raspunde mai bine decat cel de 1.6.

Plus potentialul de tuning care a iarasi mult mai mare.

La un stil de condus normal nu cred ca sunt diferente majore de consum.

Diferentele de impozit iarasi nu sunt f mari, maxim 150 lei pe an in defavoarea celui de 2.0

Personal as merge pe cel de 2.0.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un Passat de 1.9 de 105 CP si imi place. E masina ideala pentru familie. Recent am condus Un A6 cu motor de 2.0 si 140 de CP. Concluzia: Merita sa te orientezi spre cel de 140 de cp. Pe cuvant de cercetas!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms frumos de pareri.

Polotsi, imi poti spune dc si 2.0 140 CP din 2010 e CR ? Eu stiu ca CR-urile de 2.0 au 143 CP si PD-urile 140, si acum vad anunturi cu 2.0 140 CP si nu stiu sigur daca sunt CR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce e de la 2009 in sus in materie de 2.0TDI sunt CR-uri. (de la jumatatea lui 2008 incolo mi se pare). In pozele anunturilor sau live, le poti recunoaste imediat dupa tevile de evacuare. Sunt drepte, nu orientate-n jos ca la PD-uri si sunt curate, pt ca toate au DPF.

In anunturi, omul scrie ce stie, ca e cel de 140(chiar daca, cele cr au intr-adevar, pe hartie 143).

Poze cu ce spuneam, despre tevile de evacuare.. Prima e pd, a 2-a cr

post-30164-0-49044800-1358640565_thumb.j

post-30164-0-72568900-1358640575_thumb.j

Modificat de Andrei_Tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi ca si BMR de 170 de cai, motor PD, are tevile drepte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca toate CR de 140 au de fapt 143 de ce la mine in talon scrie 140?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E adevarat, si BMR-ul de 170 de cai are tevile drepte, dar e usor de depistat, I-ul rosu, plus ca nimeni nu uita sa mentioneze asta in anunt. Dimpotriva, scriu cu majuscule si o armata de semne de exclamatie treaba asta:))

Tudistef, nu stiu sa iti raspund. Nici eu nu inteleg exact. Probabil ca asa le trec, ca sa respecte Nivelurile de putere din 30 in 30 de cai.. 110, 140, 170. Asadar, motive de marketing. La audi de exemplu e trecut ca avand 143. Inclusiv pe configurator, aparea la un moment dat , la VW, ca avand 143..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si 1.6 TDI CR trage destul de ok numai ca ceva mai sus in turatii, daca preturile sunt la fel la aceste motorizari logic mergi pe 2.0 tdi, dar daca e diferenta mare de pret nu stiu daca se mai merita, consumul ar fi mai mic cam cu 0,5 litri la 1.6 tdi, deci nesemnificativ,insa acum si 1.6 tdi se resofteaza ajungand la 141 cp, 300 sau 320 Nm nu mai stiu exact, cu stage 1 safe , Dragos Voinea face operatiunea si nu numai :icon_thumleft: . Acum daca ne gandim ca si greutatea passatului ajunge cred la 1500 kg , fata de golf sau jetta 1300-1400kg, 2.0 tdi ar fi cel mai indicat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noroc! Cele de 143CP sunt euro 6. Odata la cam 6000 km trebuie sa ii pui niste lichid albastru,intr-un rezervor ce se afla in locul rotii de rezerva.Acel lichid se amesteca automat cu motorina.Apropo,fiind Euro 6 taxa a fost 0.

Altfel recomand de departe motor 2.0 de 140CP cel putin.Cele de 110CP au foarte frecvent probleme cu volant.

De cele cu motoare 1.6 nu prea stiu ,dar sunt sigur ca au aceiasi problema cu volant.

volant

volant

Nu stiu de ce nu intra A de la sfirsitul cuvintului volant

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre volant, auzim "de bine" mai la toate 2.0-tdi-urile, fie el PD sau CR

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@passand : te referi la lichid ad blu? daca da ala este la bluemotion si se adauga la 15 sau 25 de mii nu-mi aduc bn aminte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut , eu am 1,6 TDI BLUEMOTION 105 CP 2010 si sunt ff multumit de el , cumnatul meu are 1,9 si a zis si el ca ii place 1,6 plus ca masina asta cu un motor asa mic te baga in scaun si se infinge destul de bine , consum mic cu 60L am facut 1100 km ( 400 km exterior si restu oras),masina perfecta , ce sa faci cu 170 cai ? Si dupa zapada asta la ce cratere au aparut nu cred ca ai unde sa-i folosesti pe toti ...Nu am sa va inteleg niciodata la faptu ca va aruncati la catzi mai multi cai ca sa ce ? Avem noi strazi de asa ceva sau sa-i dai in gura 200 metri si apoi sa franezi :))ce masa doar daca nu locuiti in RO si aveti strazi de mers linistit si fara stres pe cand eu unu m-am saturat la cat slalom fac ocolind craterele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact cum spune si Andrei. chiar daca valoarea cuplului maxim este aceeasi, curba de cuplu nu este.

Mototul de 2.0 va avea la turatii inferioare celei de cuplul maxim un cuplu mai mare decat cel de 1.6.

De aceea la turatii mici, medii va raspunde mai bine decat cel de 1.6.

Plus potentialul de tuning care a iarasi mult mai mare.

La un stil de condus normal nu cred ca sunt diferente majore de consum.

Diferentele de impozit iarasi nu sunt f mari, maxim 150 lei pe an in defavoarea celui de 2.0

Personal as merge pe cel de 2.0.

Impozitul este diferenta de 1 milion daca in judetul respectiv nu s-a majorat. Detalii aici http://www.auto-iasi.ro/calculator-impozit-auto

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce pareri aveti legate de B6 EURO 6 , nu euro 5?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Inainte sa cumpar masina am testat mai multe motorizari, printre care si cea de 1.6. Dar mi s-a parut pentru cei cu un condus mai lin, cea de 2.0 raspunde pe placul meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa un efort si ia cel de 170 cp, se simte diferenta fata de 140 cp, ce sa mai zicem de 110 cp, mai ales daca esti cu familia in masina si multe bagaje.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand eram in perioda de cautare sa cumpar, am testat si motoare de 170cp, merg super ce sa zic. Insa am fost atentionat de mecanicul meu de la reprezentanta (prieten foarte bun) ca are unele probleme, si ca imi ajunge varianta de 140cp. Si asa 140cp ajung, se simte cum trage (inainte 9 ani am condus B5 2001 101 CP). E masina de familie, momentan sunt doar eu cu sotia, dar cand vom avea copil, nu voi putea merge tot la fel de sport ca si acuma. Mergand la socri, ruta Baia Mare - Sarmasu (jud. Mures) 182 km, condus sport, schimbat viteze in 3.000 turatii,  am consum de 5,6L, ajung in 2h 10min, asa frumos se intinde la drum masina, sunt depasit de 4-5 masini (cu puterea motorului mai mare de 140 cp, gen BMW seria 5, Audi A4, A6 etc.)

Eu motorul acesta de 140 cp m-am gandit sa il aleg si sa ma satisfaca pe mine, si la buzunar cu consumul de carburant.

Modificat de flo1984
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Absolut niciodata nu am inteles asta cu "ma depasesc doar x masini". Ai idee cati participanti la trafic au 200+cp dar pur si simplu nu vor sa alerge?! Dar ce zic eu, nu e nevoie de 200cp, un Polo 1.2 TSi te-ar face sa iti pui intrebari serioase despre cat de "sport" e cu adevarat un Passat de 140cp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Una e TSi si alta e TDI. Aici era vorba de parerea mea intre TDI 140 cp si 170cp. Si nu inteleg ce te-a deranjat ca am facut referire la nr de masini ce ma depasesc ? Incercam sa arat ce poate masina, ca nici eu nu fac raliu cu masina de familie. Insa conduc mai sport, mai agresiv, mi-e greu piciorul pe acceleratie Mike.

Modificat de flo1984
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!