Jump to content

Scirocco 2.0 TSI


volvol

Postare recomandată

Pozele ale catre soare sunt de mai mare minunea.

Felicitari pentru lipsa problemelor serioase!

 

Si usile mele genereaza aceleasi manifestari. Din cate am mai citit, doar astia care au Golf-uri in doua usi sunt scutiti de problema asta. Distractie placuta.

Link către comentariu
  • 1 month later...

Ambreiajul stock nu da nici un fel de semne de slabiciune/oboseala la Stage 2, si are 83.000 km. Parerea mea este ca va mai tine inca multi km. Sunt pregatit sa-l schimb la momentul potrivit cu un ambreiaj Sachs Performance + volant OEM (poate si LSD cu acea ocazie).

 

Masina se apropie de o revizie generala (filtre, ulei, bujii, inspectie mecanica, diagnoza etc), ocazie cu care voi schimba si senzorul care detecteaza atunci cand capota este inchisa/deschisa (am deja piesa, codul se poate vedea pe cutie - daca intereseaza pe cineva).

Dupa revizie urmeaza sa montez si filtrul de aer ITG pe care l-am achizitionat. In functie de starea sa, filtrul ITG aflat acuma pe masina va fi curatat ori aruncat. :)

 

In primavara urmeaza sa montez tampoanele de motor/cutie THS si sa repar ambele praguri (indreptat, vopsit), pentru ca au adunat de-a lungul anilor semne de uzura (pietre, borduri, cricuri etc).

 

In vara urmeaza sa inlocuiesc parbrizul (au mai aparut cateva ciobituri, zgarieturi), sa cumpar un acumulator nou (nu m-am hotarat asupra modelului) si sa fac un detailing auto complet (eventual cu polish la proiectoare/faruri/stopuri si lipit folie de protectie).

 

Cam acesta ar fi planul minim pe anul in curs, dar eu sper ca vor fi si cateva surprize (ex. big brake kit).

 

Si cateva filmulete/poze.

 

 

post-82902-0-67215000-1392927583_thumb.j

post-82902-0-69525600-1392927590_thumb.j

post-82902-0-62798100-1392927596_thumb.j

post-82902-0-87466100-1392927602_thumb.j

post-82902-0-50625100-1392927609_thumb.j

post-82902-0-39617900-1392927615_thumb.j

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

Masina a ajuns la 86.000 km si s-a efectuat revizia de care am mentionat.

- ulei motor Liqui Moly Top Tec 4100 5w40 (sunt la al 4-lea schimb cu el) - 10.000 km si 2 luni de la schimbul anterior

- filtru ulei Mann - 10.000 km si 2 luni de la schimbul anterior

- filtru polen cu carbon activ Mann - 10.000 km si 2 luni de la schimbul anterior

- filtru benzina Mann - 25.000 km si 14 luni de la schimbul anterior

 

Cu aceasta ocazie am montat si senzorul care detecteaza atunci cand capota este inchisa/deschisa, iar acuma functioneaza. :)

 

La inspectia mecanica nu s-a gasit nimic in neregula. Probabil ca la revizia urmatoare voi schimba si bujiile, care au 26.000 km si 14 luni, dar nu dau semne de oboseala. In acest timp, am avut un singur misfire inregistrat de diagnoza (pe cilindrul 3), iar dupa putini km a picat bobina de pe cilindrul 3 si atunci am inlocuit toate bobinele.

 

Am reusit sa montez si noul filtru de aer ITG, acuma CAI-ul este ca si nou. :) Dupa 15.000 km si 6 luni, filtrul de aer vechi nu era foarte murdar, probabil se poate curata si doar o data pe an. :)

 

Urmeaza sa reparam pragurile.

post-82902-0-48808300-1395346814_thumb.j

post-82902-0-53237000-1395346858_thumb.j

post-82902-0-63605200-1395346866_thumb.j

post-82902-0-46264100-1395346871_thumb.j

Modificat de volvol
Link către comentariu

Deci in 12 luni ai facut 15.000 si pe urma in 2 luni ai facut 10.000. Nice... :)

 

Ce bujii/bobine folosesti?

Link către comentariu

S-a nimerit ca in ultimele doua luni de zile sa am mai multe drumuri de facut si 90% din km au fost facuti pe autostrazi. Imi place ca pe pilot automat masina este capabila sa mentina fara efort viteza setata, chiar si pe cele mai inclinate rampe (cat de "abrupte" pot sa fie pe autostrazi). :)

 

Folosesc bujii NGK Laser Platinum pe cod de producator.

http://www.ngksparkplugs.com/products/spark_plugs/laser_platinum.asp

Si bobine Beru pe cod de producator.

http://www.ebay.co.uk/itm/BERU-BBT-Ignition-Coil-VW-PASSAT-2-0-TSI-1-8-TSI-2-0-FSI-/351019522876

Modificat de volvol
Link către comentariu

Merita pt masina mea stock asemenea bujii ? si bobine ? Vreau sa schimb bujiile..sunt OEM Bosch...si nu stiu care ar fi cele mai potrivite pt mine...vreau sa trec p NGK-uri nu au atatea misfire-uri

Modificat de s3r61u
Link către comentariu

iti recomand sa treci cat mai repede la NGK, eu am avut probleme majore cu Bosch de curand

Link către comentariu
  • 3 months later...

Nu am mai postat nici un update de ceva vreme.

Intre timp, masina a ajuns la 100.000+ km (vreo 500 km peste 100k) si merge in continuare bine. Ce s-a mai intamplat intre timp:

- Am reparat/vopsit ambele praguri, pentru ca in timp suferisera mici julituri/indoituri de pe la vulcanizari. Acuma sunt ca noi.

- Am schimbat parbrizul, pentru ca in timp capatase destul de multe julituri finutze, probabil de la pietricele/nisip, si noaptea pe ploaie vizibilitatea era afectat. Am ales un parbriz Pilkington cu sensor de lumina/ploaie pentru ca nu merita unul original la cat de des trebuie schimbat. :) Acuma nu mai mai sunt problem cu vizibilitatea.

- La 91.000 km (31.000 km cu fostele bujii), s-a inregistrat un misfire pe cilindrul 2 (desi eram bucuros intr-un post anterior ca nu vazusem misfire-uri) si am ales sa schimb bujiile, tot cu unele NGK Laser Platinum. Momentan au 10.000 km si nu a mai fost inregistrat nici un misfire.

- Am montat suportii de motor cu unii THS (motor si cutie) + dogbone OEM nou. Multumesc colegilor JUG (pentru sfaturi) si cristi_407 (pentru procurarea lor). Cu aceasta ocazie am schimbat si bucsele brat fata (cele mici) pentru ca aveau putin joc dupa 90.000 km. A urmat si o geometrie.

Impresii despre suporti. Pana spre 2.000 de ture cam trepideaza se trasmit vibratii destul de puternice in habitaclu. La relantiu diferenta fata ce OEM este sesizabila, dar nu este notabila si nu este deranjant deloc. In mod de croaziera se poate spune ca practic nu se simte nici o diferenta la confort. Exista si avantaje. Schimbarea super ferma a treptelor de viteza, wheel hop redus cu mult (spre deloc, pe cat posibil la FWD, dar aici conteaza mult si aderenta - anvelope/calitate carosabil), schimbarea sunetului evacuarii in bine. Una peste alta, masina pare mult mai inchegata si este o senzatie placuta ... doar trebuie evitat sa te afli prea des sub 2.000 ture. :) Probabil ca vor face diferenta cand/daca voi trece la K04.

- Am facut si o revizie la 15.000 km si 4 luni de la precedenta. De obicei reviziile le fac la 10.000 km, dar acuma am circulat in proportie de 90% pe autostrada la viteze de croaziera. Ulei motor Liqui Moly Top Tec 4100 5w40 (sunt la al 5-lea schimb cu el),  filtru ulei Mann, filtru polen cu carbon activ Mann.

 

Ce urmeaza in viitorul apropiat.

- Am sesizat mici urme de grindina pe tabla si am sa merg cu masina la niste baieti priceputi ca sa le rezolve.

- Detailing exterior/interior si polishat faruri + folie de protectie.

- Acumulator nou (probabil Varta Silver 61 Ah)

- Trebuie sa curat filtrul de aer ITG. Are 4 luni si 14.000 de km. Am zis ca am sa-l las pana pe la 6 luni sau 20.000 km, pentru ca din experienta am vazut ca nu se murdareste foarte tare, mai ales ca circul mai mult extraurban.

- Trebuie sa investighez niste scartaituri fine care se aud la arcurile/amortizoarele spate atunci cand ma las pe portbagaj (nu tot timpul).

- Imi doresc sa-mi comand un nou kit de frane fata/spate. Nu m-am hotarat inca daca va fi cel de pe Scirocco R sau va fi un kit aftermarket (am in vedere doar Tarox sau Alcon pentru ca se pot procura mai usor, adica din Europa).

- Imi doresc un short shifter care sa fie plug&play pentru cutia cu 6 viteze folosita la 2.0 TSI, dar nu stiu de la cine si de unde. Daca aveti sfaturi in aceasta privinta, va rog sa-mi spuneti.

- Iarna trecuta am circulat cu anvelope 225/40/18 montate pe jantele Interlagos (proaspat vopsite gunmetal), care au latimea 8J. Se pare ca nu a fost cea mai buna alegere si de la drumurile proaste + talonul mic, toate jantele au urme/zgarieturi pe buze (desi nu am atins nici o bordura). Am sa aleg niste anvelope noi de iarna, de data aceasta 235/40/18 si cu o protectie mai predominanta pentru jante (in genul anvelopelor de vara Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2, cu care nu am avut astfel de probleme si jantele OZ folosite vara arata impecabil). Jantele Interlagos am sa le vopsesc din nou si probabil am sa aleg culoarea argintiu OEM, ca sa pastrez cat de cat aspectul original al masinii. Desi m-am cam plictisit de ele si s-ar putea sa nu se mai poata monta (fara distantiere) cu noul kit de frane pe care mi-l doresc, caz in care as renunta la ele in favoarea altui model de la OZ.

post-82902-0-27832600-1403725625_thumb.j

post-82902-0-99162700-1403725630_thumb.j

Modificat de volvol
Link către comentariu

Desi ma repet, nu imi vine altceva in minte: masina ta este o fericita.

Bravo! Sa te bucuri de ea in continuare fara probleme.

Link către comentariu

Bravo!

Ai grija de ea in continuare si te va rasplati numai cu zambete ;)

Cum ti s-a parut Liqui Moly iarna? Eu cand l-am avut, auzeam tachetii mai pronuntat.

Link către comentariu

Ma bucur sa vad ca toate-s bune si frumoase!

Poti lua si ulei Millers Nanodrive, daca vrei o schimbare. E bun Liqui Moly, dar si asta e tot pe acolo sau peste. Daca vrei detalii, vorbim.

In ceea ce priveste franele, iti recomand sa nu dai banii pe Alcon sau, cu atat mai mult pe TarOx(astea chiar sunt proaste). Daca ai de gand sa mergi vreodata cu 17", ia-ti-le pe cele de Golf R/ Audi S3 etc. Daca nu, gasesti la pret bun frane de TT RS, doar ca discurile OEM sunt cam proaste si ar fi bine sa le inlocuiesti. Oricum, in ambele cazuri, placuta face diferenta.

 

P.S.: Da' mergi, nu te-ncurci, domnule Volvol. :D

Modificat de JUG
Link către comentariu
  • 5 months later...

Am urmarit forumul, dar nu am mai postat nici un update pe topic de aproape jumatate de an. Sa vedem ce s-a mai intamplat in acest timp.

Masina a ajuns la aproape 120.000 km (cifra rotunda) si merge in continuare bine.

- La 104.000 km (in iulie) am curatat filtrul de aer ITG. Avea aproximativ 18.000 km si 5 luni de zile de la ultima curatare, nu pot spune ca arata rau.

- La 110.000 km (in septembrie) s-a facut o revizie la masina. Inspectie tehnica/mecanica + diagnoza + ulei motor Liqui Moly Top Tec 4100 5w40 (al 6-lea schimb cu el) + filtru ulei Mann + filtru polen cu carbon activ Mann. Se apropie urmatoarea revizie, cand voi schimba si filtrul pe combustibil pentru ca va avea peste 10 luni si aproximativ 35.000 km. Bujiile NGK Laser Platinum au 29.000 km si in acest timp nu s-a mai logat nici un misfire ca si eroare. Cred ca am sa le las pe masina pana la primul misfire. :)

- S-au indreptat toate micile indoituri de pe masina (urme de grindina, urme de usi deschise si scapate etc). Au fost nevoie de aproximativ 20 de retusuri, atatea s-au strans in timp. Ce-i drept, unele nici nu se vedeau cu ochiul liber, doar sub lampa cu ultraviolete. Operatiunea s-a efectuat cu ventuze si a durat o zi intreaga.

- S-a facut si un detailing interior/exterior (la aproape doi ani de la precedentul). Cu aceasta ocazie s-au polisat si farurile si s-a lipit peste folie de protectie. Proiectoarele de ceata fiind de sticla, nu s-au puteau polisa. Unul dintre ele era si crapat, asa ca le-am schimbat pe ambele cu proiectoare Hella si s-a lipit pe ele folie de protectie.

- Un lucru ciudat mi s-a intamplat acuma 2 luni de zile. Rulam linistit cu 80 km/h si dintr-o data s-au aprins absolut toti martorii luminosi din bord (chiar toti). Nu mai functiona cum trebuie nici un sistem care avea nevoie sa stie viteza masinii (ABS-ul pe franare nu intra, ESP-ul nu functiona, DCC-ul era intr-o stare default si aveai impresia ca esti intr-o caruta, senzorii de parcare nu functionau, ECU-ul de injectie taia alimentarea la 4.000 ture, vitezometrul nu functiona etc). Pana la urma rezolvarea a fost simpla si totul a durat 15 minute. Mufa care mergea la ECU-ul de ABS era imbacsita de mizerie. S-a curatat, s-au sters erorile cu diagnoza si totul a revenit la normal.

- Cu ajutorul colegului de forum Catalin (quatro3001), caruia ii multumesc pe aceasta cale, am procurat un kit de frane fata/spate (etrieri si port-etrieri) second-hand de Golf 5 R32, in stare foarte buna. S-au revopsit in camp eletrostatic, s-au schimbat garniturile (doar la etrierii spate pentru ca pe fata erau ca noi), am cumparat discuri de frana ATE (345 mm pe fata si 310 mm pe spate), am cumparat placute de frana fata/spate ATE Ceramic, am cumparat un set furtunase metalice Goodridge, am cumparat aparatoate de noroi fata/spate ... si s-au montat toate pe masina cu lichid de frana Motul RBF 660. Toate piesele s-au potrivit la fix, nu a fost nevoie de nici o ajustare. Kit-ul de frana s-a rodat in aproximatic 2.000 km si acuma functioneaza la parametrii normali.

- S-a montat si un short shifter de Audi S3 (cod 8J0711051E). Exista cod echivalent si pentru short shifter de Golf R, dar eu nu l-am mai cautat. Aproximez ca s-a scurtat cursa schimbatorului cu 15-20%. Este sesizabila si placuta diferenta.

- Pentru iarna ne-am pregatit cu acumulator Varta Silver Dynamic 61Ah + curea accesorii ContiTech + rola intizator originala. La anvelope am mers pe Goodyear Ultragrip 8 Performance, dimensiuni 235/40/R18. Sunt prea multumit de anvelopele Goodyear de vara ca sa incerc si alt producator. Mai ales ca anul trecut am avut Conti 830P si mi s-au parut cel mult normale. Anvelopele de iarna s-au montat pe jantele originale Interlagos, dupa ce in prealablil au fost revopsite in camp eletrostatic. A fost a 3-a vopsire a jantelor si cred ca am sa ma opresc. :)

- Singura piesa care s-a stricat la masina in ultima jumatate de an a fost burduful de la planetara stanga. S-a strapuns si a fost inlocuit cu piesa originala.

Constat cu placere ca am reusit sa fac la masina cam tot ce mi-am propus la ultima postare pe forum.

Am destule planuri si pentru anul viitor, dar mai este pana atunci.

Sa punem si niste poze de actualitate.

post-82902-0-87040300-1418938715_thumb.j

post-82902-0-89448200-1418938720_thumb.j

post-82902-0-66304200-1418938725_thumb.j

post-82902-0-67004200-1418938730_thumb.j

post-82902-0-98996300-1418938734_thumb.j

post-82902-0-33270400-1418938740_thumb.j

post-82902-0-02652500-1418938746_thumb.j

post-82902-0-05238600-1418938750_thumb.j

post-82902-0-58013200-1418938754_thumb.j

post-82902-0-44891400-1418938761_thumb.j

post-82902-0-61360900-1418938766_thumb.j

Modificat de volvol
Link către comentariu

Felicitari pentru cum intretii masina, arata foarte bine!

Singurul lucru care nu l-as fi facut, si anume etrierii negri, orice alta culoare da. Dar, e masina ta, important tie sa-ti placa.

Spor!

Link către comentariu

Nice !

Bravo Ovidiu ! :)

Trebuie sa iau legatura cu tine sa-mi spui unde ti-ai vopsit etrierii electrostatic :) si in general despre sistmul de franare 

Link către comentariu
  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...

Multumesc baieti.

 

Intre timp masina a ajuns la 125.000 km si se comporta in continuare bine. Ce s-a mai intamplat notabil de cand nu am mai postat ...

 

- Am mai facut 5.000 km cu zambetul pe buze. :)

 

- La 122.000 km (in ianuarie) s-a facut o revizie la masina, la 12.000km si 4 luni de la precedenta. Inspectie tehnica/mecanica + diagnoza + ulei motor Liqui Moly Top Tec 4100 5w40 (al 7-lea schimb cu el) + filtru ulei Mann + filtru polen cu carbon activ Mann. Nu am schimbat nici de aceasta data filtrul de combustibile, dar am sa o fac data viitoare (sunt curios cum va arata la +45.000 km). Bujiile NGK Laser Platinum au ajuns 34.000 km si in continuare nici un misfire (le mai lasam putin).

 

- In mai 2014 inlocuiam parbrizul original cu unul Pilkington. De atunci si pana acuma am avut neplacerea sa aud de 5-6 ori cum au bubuit pietricele in parbriz. Ultima oara cand s-a auzit ... a fost un bolovan. :) Un prieten profesionist la reparatii de acest gen ceva a reusit sa-l repare, nu este ca nou, dar in stadiul actual se poate circula fara grija. Am sa-l schimb la un moment dat, probabil pe asigurare, insa in ritmul asta de bubuieli nu am de ce sa ma grabesc. Am pus poze inainte/dupa.

 

- Saptamana aceasta am curatat si filtrul de aer ITG cu kit-ul special de la ITG (degresant + ulei). Se poate vedea in poza cum arata dupa 6 luni si 19.000 km de la ultima curatare. Cred ca daca mai mergea inca pe atata si tot nu era vreo restrictie pentru circulatia aerului (mizeria este doar de suprafata). Pot sa absoarbe mult praf aceste foam filters, dar nu sunt cele mai rezistente (se dezintegreaza, putin cate putin).

 

- Dupa 80.000 - 90.000 km si 5 ani de folosire, dupa mai multe vopsiri/indreptari, desi acuma arata bine jantele OEM pe care le folosesc iarna ... ele nu mai sunt ca noi. La viteze de autostrada se transmit niste vibratii si dupa mai multe teste am ajuns la concluzia (aproape finala) ca jantele ar fi cauza. M-am gandit sa le inlocuiesc cu unele noi pentru a conduce :) si nu :(, dar mi-a fost greu sa gasesc un model de care sa ma indragostesc. Cele mai potrivite mi s-au parut Eta Beta Piuma Silver, 18x8, ET 35 (fata pe 41 cele OEM). Din poze pare ca dau bine pe masinile "rotunjoare" :).

http://www.eta-beta.de/shop/de/porsche-boxster-cayman-981-winterraeder-19-zoll-piuma-silber-continental-winter-contact-ts-830.html

Nu am avut inca timp sa le montez, doar sa le despachetez. Chiar par de calitate (aveau si folie pe capacele) si rezistente. Nu stiu daca sa ma bucur de jantele noi sau sa-mi para rau de jantele OEM.

post-82902-0-60823900-1423439491_thumb.j

post-82902-0-32650700-1423439495_thumb.j

post-82902-0-46718000-1423439498_thumb.j

post-82902-0-39089100-1423439502_thumb.j

post-82902-0-23508000-1423439506_thumb.j

post-82902-0-09465700-1423439510_thumb.j

post-82902-0-38203300-1423439514_thumb.j

post-82902-0-77433100-1423439518_thumb.j

Modificat de volvol
Link către comentariu

Sa revii cu niste poze dupa ce le montezi pe masina.

Patrezi actualele cauciucuri de iarna ?

Link către comentariu

Am sa revin cu poze Dun ... dar mai intai trebuie sa ma hotarasc daca le montez sau le scot la vanzare.:)

 

catalin, baiatul care repara bine parbrize este din Timisoara.:) Nu are dani in plus la centura neagra fata de alti mesteri care se ocupa cu reparatia parbrizelor ...  Eu l-am ales pe el pentru ca lucreaza atent si bine. In cazul tau nu cred ca merita sa faci atata drum doar pentru asta.:)

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!