Jump to content

Problema temperatura


adumitrachy
 Share

Postare recomandată

Buna ziua in primul rand. Am folosit search innainte, asa ca nu sariti pe mine va rog daca s-a mai discutat innainte.

Problema este urmatoarea: la momentul actual, daca merg cu masina chiar si 100 km, apa nu se ridica mai mult de 50 de grade. Doar daca o fugaresc peste 130 km/h (ceea ce e clar ca nu am cum sa merg constant), apa se ridica maxim la 80 de grade.

In cazul in care merg prin oras, foarte foarte greu si dupa mult mers se ridica la 80 de grade. Vara precizez ca mi se ridica repede si sta la 80 de grade apa.

Credeti ca este termostatul de vina, sau astea sunt conditiile momentane (-14 - -10 grade afara)? Precizez ca am pus carton in fata radiatorului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O diagnoza i-ai facut ? Ce zice ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema este de la termostat. Nu conteaza temperatura de afara, lichidul de racire trebuie sa ajunga si sa ramana la 90 grade pe ceasul indicator. In realitate oscileaza intre 87-95 grade dar pe bord vei vedea mereu 90.

La tine pare ca termostatul nu se mai inchide complet.

Poti sa faci o proba. Porneste motorul cand e rece. Radiatorul trebuie sa ramana rece pana cand lichidul de racire ajunge laproape de 90 grade. Daca radiatorul se incalzeste inainte inseamna ca termostatul nu se mai inchide complet si trebuie inlocuit.

Parere personala. Cartonul din fata radiatorului este o prostie. Cand aveam dacie am folosit o data carton si atunci am fiert motorul cand am patinat pe o panta. Daca termostatul este bun, lichidul de racire nu ajunge in radiator cand motorul este rece, si cartonul nu ajuta cu nimic. Poate ca ar oprii un pic aerul care trece pe langa motor dar transferul termic intre aer si blocul motor este foarte mic....asa ca nu ii vad rostul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi se pare foarte corect ce ai spus. Totusi termostatul la motorul meu nu este amplasat dupa radiator, in partea de jos a motorului? Nu este acelasi principiu cum era si la dacie , adica pe sus este turul, intra antigelul in radiator, iese pe jos, ajunge la termostat si dupa se reinchide circuitul?

Modificat de adumitrachy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat cu edit, dar, nu imi merge, asa ca dau alt reply.

Am pornit motorul cam 10 minute la relanti, apa s-a ridicat cam la 50 de grade, furtunul gros cald, radiatorul cald, furtunul gros de dedesubt cald. Normal sau anormal pana aici?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este pe retur. Tot pe tur este. Poate ca sensul de circulare este altul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba termostatul. Aceleasi simptome le-am avut si eu si nu mai am nici o problema dupa ce l-am schimbat. Si ca idee daca se incalzeste radiatorul odata cu motorul nu e bine si trebuie schimbat termostatul. Zi buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi ca e DIY in aria golf4, daca vrei sa il schimbi singur sa nu mai platesti la service

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da da. am studiat deja tutorialul. Acuma am revenit de la un drum de 200 km si observ ca dupa ce am facut cam jumatate din drum, apa a ajuns aproape de 90, dar nu 90... bunnnn. problema este ca daca o las in frana de motor, se raceste apa imediat, ceea ce nu cred ca este totusi ok. ma gandesc ca a fost blocat termostatul si la drumul acesta s-a deblocat.

oricum maine ii schimb termostatul si revin cu informatii

p.s. in momentul asta motorul este la relanti si vad ca apa a crescut la 90 fix si sta cam de 10 minute asa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la motorul tau ar trebui sa se incalzeasca dupa cativa km...nu 200

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa schimbi si flansa termostatului.Daca nu schimbi flansa..degeaba schimbi doar termostatul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

flansa fiind cotul de plastic? de ce trebuie schimbata si flansa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

He,he...e poveste veche si lunga pe care nu o cunoaste lumea.

Flansa are un orificiu in care intra axul termostatului.De regula mai intai cedeaza orificiul ala si termostatul se face bucati.

Numai eu am salvat 3 cazuri in care toti au pus termostat nou si motorul fierbea.Unul din cazuri s-e pregatea sa schimbe garnitura de chiulasa si masina era la mecanic.M-a sunat si mi-a spus ca schimbase 2 termostate noi si tot fierbea motorul.I-am spus direct:scoate flansa si vezi daca orificiul ala este ok.Mi-a confirmat ca orificiul respectiv era gaurit si termostatul era bucati.In momentul ce termostatul se face bucati sunt 2 variante:1 iti inchide circuitul si apa fierbe,2 se pune de-a curmezisul si apa nu s-e mai ridica si astfel de fenomen e vizibil decat la frig.Dupa ce le-am adus termostat nou cu flansa mi-au multumit si mecanicul si clientul de m-au inebunit.Clientul cu masina era la al 3-lea mecanic in vizita si toti i-au spus:garnitura de chiulasa.

Si eu am patit lucrul asta(cu toate ca stiam de buba flansei)si am pus termostat nou si m-a tinut exact 20 minute.M-am intors la job,am aruncat termostatul pe casele oamenilor,cu injuraturi si tot tacamul.... si am verificat flansa...avea orificiul de blocare gaurit.De treaba cu flansa mi-a spus un mecanic bun care si el patise accelasi lucru montand 2 termostate noi.L-am sunat si i-am povestit si a ras de mine si m-a facut in toate felurile. :lol: Eu din neatentie si din graba am uitat sa schimb sau sa verific flansa.Treaba e valabila doar la 1.4 si 1.6 16 valve.

Exact locul marcat de sageata,nu trebuie sa fie gaurit sau deteliorat.

post-64586-0-77433300-1358173328_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu noutati: am dat jos termostatul vechi si surpriza, era rupt in 2... De aici problemele. Am schimbat termostatul cu unul nemtesc (nu mai retin marca exact), undeva intre 40-50 de lei.

Singurul lucru mai ciudat a fost ca am pierdut 3 L de agent de racire. Momentan este alta viata. Revin...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

He,he...e poveste veche si lunga pe care nu o cunoaste lumea.

Flansa are un orificiu in care intra axul termostatului.De regula mai intai cedeaza orificiul ala si termostatul se face bucati.

Numai eu am salvat 3 cazuri in care toti au pus termostat nou si motorul fierbea.Unul din cazuri s-e pregatea sa schimbe garnitura de chiulasa si masina era la mecanic.M-a sunat si mi-a spus ca schimbase 2 termostate noi si tot fierbea motorul.I-am spus direct:scoate flansa si vezi daca orificiul ala este ok.Mi-a confirmat ca orificiul respectiv era gaurit si termostatul era bucati.In momentul ce termostatul se face bucati sunt 2 variante:1 iti inchide circuitul si apa fierbe,2 se pune de-a curmezisul si apa nu s-e mai ridica si astfel de fenomen e vizibil decat la frig.Dupa ce le-am adus termostat nou cu flansa mi-au multumit si mecanicul si clientul de m-au inebunit.Clientul cu masina era la al 3-lea mecanic in vizita si toti i-au spus:garnitura de chiulasa.

Si eu am patit lucrul asta(cu toate ca stiam de buba flansei)si am pus termostat nou si m-a tinut exact 20 minute.M-am intors la job,am aruncat termostatul pe casele oamenilor,cu injuraturi si tot tacamul.... si am verificat flansa...avea orificiul de blocare gaurit.De treaba cu flansa mi-a spus un mecanic bun care si el patise accelasi lucru montand 2 termostate noi.L-am sunat si i-am povestit si a ras de mine si m-a facut in toate felurile. :lol: Eu din neatentie si din graba am uitat sa schimb sau sa verific flansa.Treaba e valabila doar la 1.4 si 1.6 16 valve.

Exact locul marcat de sageata,nu trebuie sa fie gaurit sau deteliorat.

mersi foarte mult chiar ma ajutat am schimbat numai flansa si termostatul a fost ok mersi inca odata :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut treaba cu flansa este valabil si pentru 1.8 turbo ca nici mie nu imi creste temperatura intrucat sa ajunga la 90 de grade si acolo sa ramana.am schimbat si senzorul de temperatura si degeaba cred ca mia ramas blocat termostatul pe deschis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Va salut,

Mi s-a blocat termostatul pe inchis , mi-a fiert apa , era sa-mi explodeze borcanu.

Din fericire nu mi s-a ars garnitura de chiulasa (din verificari ulterioare)

Aveam nevoie de masina repede asa ca am scos eu termostatul, am completat cu apa si am pus furtunul la loc.

Partea buna e ca masina merge bine acum, se raceste bine nu mai trece de 90 de grade. Este vara , pot merge si fara termostat.

Ce ma bulverseaza pe mine este felul cum arata ce am scos eu de acolo, in imagini toate termostatele arata diferit, au un invelis de plastic si un arc, eu cand am scos am scos doar elementul care arata ca un glonte cu o tija in el, cel care cand se incalzeste la 87 de grade incepe sa permita tijei sa intre in el implicit permitand arcului sa se extinda. Pare ca acolo a fost umblat , si sunt bulversat de ce a ramas inauntru. Urmeaza sa imi iau alt termostat OE dar ma gandesc sa schimb tot blocul (termostat + senzor), bine sa schimb blocul va fi bataie de cap. Mai facea senzoru' figuri, inainte nu mai mergea deloc dar l-am scos i-am dat cu niste WD 40 si n-a mai facut probleme.

Am atasat niste poze, eu am eliminat elementul galben pentru a-i permite sistemului sa circule apa/antigelul.

 

IMG_20190618_100842.jpg

IMG_20190618_101851.jpg

IMG_20190618_102344.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica tu crezi ca la o masina de 18 ani esti primul om care pateste asa ceva de trebuie sa deschizi topic nou? S-a discutat de termostat si rasdiscutat. Vezi ca mai mult ca sigur termostatul nu are nimic. Flansa termostatului s-a gaurit in dreptul cuiului termostatului care se impinge in bara transversala din flansa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu, am postat special pentru codul meu de motor AUS deoarece observ ca arata diferit de cum stiu ca arata unul normal. Daca vrei sa ma ajuti bine , daca nu sunt satul de comentarii inutile pe langa subiect. Mersi de raspuns, cred ca am inteles ce ai zis, am gasit dupa ce am ajuns pe pagina 6 de search ce cautam, niste discutii in care esti si tu.

Cred ca te referi la bara in care se impinge tija

flansa.jpg.854c9748babb9825ad7272641d62d065.jpg

Modificat de spzHades
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citeste cu atentie ce am scris si apoi topicul urmator. Ai si poze.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am dat edit de reply, sunt mai impulsiv de fire. Mai citesc prin topic-uri pe acolo. Intradevar orificiul acela e gaurt, m-am uitat pe flansa cand am scos si avea gaura pe ambele parti. Incerc sa-mi dau seama daca am nevoie acum sa schimb doar flansa aceea si sa las restul cum e.

Pe mine ma bulverseaza cum arata inauntru..

Ce am inteles e ca trebuie sa schimb flansa ca are gaura, ce n-am inteles e de ce chestia aia galbena nu are invelis si arc si cum inlocuiesc partea aia care nu arata prea bine dinauntru, daca are rost sa o inlocuiesc , daca are rost sa ma bag eu sau mai bine ma duc la un mecanic.

In prima faza o sa inlocuiesc flansa.. daca merge , sa fie sanatoasa , daca nu... ma duc la mecanic.

 

Mersi inca o data pentru raspunsuri

78559K-464x441.jpg

Modificat de spzHades
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!