Jump to content

Probleme la frânare!


flocosti
 Share

Postare recomandată

Salutare!

Dacă sunteţi amabili şi cunoaşteţi,am o problemă când frânez brusc şi anume trepidează puţin pedala de ambreiaj în acel moment,iar eficienţa frânelor nu este aşa cum ar trebui sau cel puţin aşa cred...

Mi s-a întâmplat odată,norocul meu a fost că am păstrat distanţa faţă de cel din faţă că altfel intram în el!

Cu alte cuvinte nu mă pot baza pe frâne...

Să fie de la discurile de frâna oare,căci plăcuţele sunt schimbate nu de mult timp!? :(

Mulţumiri anticipate!

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pedala de ambreiaj?!

daca ai avea discurile ovalizare ti-ar tremura si volanul la franare brusca la viteza mare.

pedala de frana are un feedback de la ABS, simti in talpa cum ca iti trepideaza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mii de scuze,nu am fost atent,pedala de frână am vrut să spun!

Am încercat să modific dar nu pot... :(

Exact aşa face @Muale,trepidează,dar nu e eficientă frânarea!

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Modificat de flocosti
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca se misca si pedala ( si nu este abs'ul) sunt discurile.Am avut de curand si eu problema asta, la mine tremura rau si volanul la frane puse la viteze mai mari.La viteza mica daca era apasata frana foarte putin se simtea cum se ridica si coboara pedala la fiecare rotatie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e eficienta frana insemnand ce? Comparand cu ce?

Daca nu te-ai prins ca asta face abs-ul -> impiedica blocarea rotii la franare pt a pastra directie si traiectoria corecta, uita-te la niste comparatii cu sau fara abs si vezi eficacitatea.

Foarte important este ca atunci cand ai nevoie de o frana brusca este sa nu eziti sa apesi pedala de frana cu tot efectul abs-ului si masina se va opri, sistemele de siguranta isi vor face treaba.

Parerea mea e ca nu era cazu sa deschizi un topic despre asta.

Asta nu este o problema la sistemul de franare!

Nu e eficienta frana insemnand ce? Comparand cu ce?

Daca nu te-ai prins ca asta face abs-ul -> impiedica blocarea rotii la franare pt a pastra directie si traiectoria corecta, uita-te la niste comparatii cu sau fara abs si vezi eficacitatea.

Foarte important este ca atunci cand ai nevoie de o frana brusca este sa nu eziti sa apesi pedala de frana cu tot efectul abs-ului si masina se va opri, sistemele de siguranta isi vor face treaba.

Parerea mea e ca nu era cazu sa deschizi un topic despre asta.

Asta nu este o problema la sistemul de franare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...plăcuţele sunt schimbate nu de mult timp...

La franare brusca intra in actiune ABS si vei simti acele trepidatii in pedala de frana - nu trebuie sa-ti faci probleme este normal.

Cand pui placute de frana noi, cel putin 150-300 Km frana va fi mai putin eficienta pana cand se asaza placutele pe discuri, asa ca trebuie sa circuli mai cu atentie si sa eviti situatiile de franare brusca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si tatal meu are pe Clio Symbol ABS, dar si niste cauciucuri de cacao care fac ca franarea sa fie mai mereu cu ABS-ul in functiune. Aici cred ca este cazul unei cunoasteri mai bine a masinii, a capacitatii ei de franare si de o conducere mai preventiva. Exerseaza intr-o parcare de supermarket cum sta treaba cu ABS-ul, ESP-ul, etc.

Daca trepida volanul era vorba de discuri ovalizate, nicidecum de trepidarea pedalei de frana ( miscarea sus-jos a ei, in trepte, etc. )

Modificat de Mishutz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc celor care mi-au raspuns,nu trepideaza volanul si nu stiu care e diferenta intre o masina cu ABS - ESP si una fara aceste dotari,deoarece nu am condus una fara!

Totusi tind sa cred ca si cauciucurile au o contributie negativa,deoarece nu sunt asa noi!

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Foarte important este ca atunci cand ai nevoie de o frana brusca este sa nu eziti sa apesi pedala de frana cu tot efectul abs-ului si masina se va opri, sistemele de siguranta isi vor face treaba.

Deci cand am nevoie de o franare brusca sa nu apas pedala de frana complet,chiar daca am ceva viteza si e o masina in fata mea? E mai eficient daca nu apas brusc!?

Mersi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti culmea ... Pe ce suprafata ai franat cand ti-a tremurat pedala ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti apasa cit vrei tu de tare ca sistemul masinii nu va lasa sa se blocheze rotile indiferent daca e ghiata sau asfalt uscat! si in momentul in care apare ceva brusc in fata mai ai timp sa te joci cu apasatul treptat si lin al pedalei? reactia oricaruia e sa apese cit mai puternic si ferm pe pedala restul rezolva sistemele masinii ca de aia nu e la fel ca la batrina dacie!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc celor care mi-au raspuns,nu trepideaza volanul si nu stiu care e diferenta intre o masina cu ABS - ESP si una fara aceste dotari,deoarece nu am condus una fara!

Totusi tind sa cred ca si cauciucurile au o contributie negativa,deoarece nu sunt asa noi!

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Foarte important este ca atunci cand ai nevoie de o frana brusca este sa nu eziti sa apesi pedala de frana cu tot efectul abs-ului si masina se va opri, sistemele de siguranta isi vor face treaba.

Deci cand am nevoie de o franare brusca sa nu apas pedala de frana complet,chiar daca am ceva viteza si e o masina in fata mea? E mai eficient daca nu apas brusc!?

Mersi!

incerc sa clarific putin. daca esti destul de gentil cu pedala de frana pe o suprafata normala (nu polei/gheata) cu niste anvelope adecvate, ar trebui sa nu porneasca abs-ul acel crantanit in pedala de frana/acea opunere in pedala de frana. dar daca la nevoie apesi pedala de frana ceva mai brusc si simti ca pedala de frana opune rezistenta sa nu te sperii ca e normal sa o faca si sa apesi in continuare cat e necesar pentru a opri masina ca nu se strica.

il citez pe Titi Aur care a zis la un moment dat ca o frana brusca pentru a evita un incident e acea frana in care calci cu toata forta corpului tau pedala de frana incat dupa ce te-ai oprit simti ca ai febra musculara la piciorul drept. e clar nu e o practica pe care trebuie sa o folosim zilnic dar in caz de nevoie nu trebuie evitat folosirea franei doar ca simtim cum "opune rezistenta abs-ul'.

sper sa fi fost de ajutor explicatiile.

Drive safe!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

salut ! am si eu o problema destul de ciudata la sistemul de franare, am achizitionat in 2010 masina din semnatura si avea pedala de frana moale, elastica care prinde jos, am schimbat toate discurile si toate placutele de frana ATE, pe fata cu power disc, nici-o diferenta, apoi am schimbat pompa centrala de frana tot ATE, lichidul de frana, a fost schimbat de vreo 5 ori in tot acest timp, iar aerisirea a fost facuta in toate modurile, clasic, cu aparatul, cu vag-comul, un mecanic mi-a zis ca ar putea fi din servofrana pe care am schimbat-o tot cu una ATE si din pacate nu s-a schimbat nimic la pedala, mentionez ca toate piesele au fost cumparate noi dupa VIN-ul masinii, dar nu de la reprezentanta ca sunt duble ca pret. nu mai stiu ce sa-i mai fac, ma gandesc sa-i schimb si unitatea de ABS deoarece asta mai e pe lista dar si pentru faptul ca (am uitat sa spun) imi franeaza mai puternic spatele decat fata, a fost testat pe stand si a iesit 72% spatele si 69% fata, si lucrul asta il simt cand franez, am scos si siguranta de la ABS si am pus frana, iar primele roti care franeaza sunt cele din spate.....  :( motiv pentru care imi intra foarte repede ABS-ul
mai mentionez ca nu am repartitor pe spate, si nu merge infranata nici-o roata.
Ma dispera problema asta pentru ca tata are un golf 4 care are niste frane foarte bune cu pedala tare si sus la fel si colegul de servici pe un pasat

De curand am schimbat placutele de frana pe fata cu unele TRW, la sfatul unui alt mecanic care mi-a zis ca poate am nimerit unele de calitate mai proasta, diferenta este foarte mica, in sensul ca este putin mai 'sensibila' pedala si parca fata prinde mai bine, dar tot la 75% din cursa se duce daca o apesi pe loc sau in caz de urgenta

eu sincer nu stiu ce sa-i mai fac, ajutati-ma !
 

Modificat de albulul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

buna am si eu o problema la frana,dupa ce am schimbat placutele de frana am pedala moale,am crezut k nu au aerisit cum trebuie,asa ca,am schimbat si lichidul de frana  si am aerisit dar tot degeaba ,se aude un fasait cand apas pedala de frana,dar tot nu se intareste cum era o data acum ca sa opresc masina ar treb sa trec prin podea cu pedala de frana,daca activez autohold si apas pedala de frana se intareste si o mentine tare dar cum plec si apas iar frana iar e moale ma poate ajuta cineva ,ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu te ingrijora. asa se intampla cand pui placute noi pe discuri folosite, dupa ceva km o sa se intareasca pedala, pe instructiunile de la placute scrie "sa conduceti cu grija, viteza redusa, etc 200 km"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut, am citit topicul si nu am vazut sa fi avut cineva o problema ca a mea , se aude un tacanit (tac tac tac) pe partea stanga fata la etrier la placute la disc nu pot sa imi dau seama de unde se aude si sper sa nu fie ABS-ul,  asta se intampla cand am o franare usoara daca franez mai agresiv nu se mai aude, cand este rece nu se mai aude pana la cateva franari pana ce se incalzeste, are idee cineva ce poate fi? masina este cea din semnatura, va multumesc si astept rasponsuri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate stiu eu ABS-ul intra in conditii mai severe nu la o apasare usoara de pedala.. cu cat apesi mai tare pe pedala cu atat o sa fi mai aproape de acea senzatie cand intra ABS-ul (simti cum se misca putin pedala de frana) despre tacanit nu este normal sa se auda .. in special la o apasare usoara, ai verificat placutele fata/spate? discurile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu cum functioneza ABS-ul si in ce conditii intra in actiune, discurile zic eu sunt ok ,le-am reconditionat acum 10.000 Km  iar cu placutele am facut 20.000 Km, etrierele sunt de cand este masina adica 16 ani, poate sa fie ceva slabit iar cand se incalzeste sa se dilate si sa apara tacaniturile astea care ma scot din minti, astept pareri

Modificat de nic_nick86
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici vb strict de passat B6!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

salutare, am si eu o intrebare referitor la acest topic... este pe masina vreun sistem care o face ca la viteze mari forta de franare sa fie mai mica? pt ca am patit zilele trecute, la 100 si ceva la ora am apasat pedala de frana pana la fund dar nu avea forta care o avea frana de obicei, si nici abs-ul nu a intrat, iar rotile erau departe de a fi blocate. E vreun sistem de siguranta sau am eu probleme cu frana?

Precizez ca am verificat discuri, placute, lichid de frana si toate arata bine

Modificat de andrei003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este posibil ca in timpul mersului ,pe discuri sa se depuna mazga, ulei sau alte mizerii. Si in cazul asta prima, a doua frana sa nu fie foarte eficiente.

Modificat de piny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andrei003: sunt foarte rare masinile ale caror sisteme de franare reusesc sa blocheze rotile la 100 km/h, pe o suprafata de rulare normala (exceptand cazurile de inghet, zapada, noroi etc.). Iar ABS-ul nu intervine decat in momentul in care una dintre roti se blocheaza, lucru care se intampla la viteze mult mai mici.

 

Ori este cuma zis piny, ori ai tu asteptari prea mari de la masina :)...asta dc esti sigur ca totul e in regula cu sistemul de franare si nu are anumite "scapari".

 

Verifica si aria Ibiza (vad ca e singura masina care o ai la profil) pt. eventual probleme similare. Aici e aria de Passat B6.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei003 si eu am patit aceeasi chestie dar la viteze mai mici apas pedala degeaba abia franeaza. Mi-a spus cineva ca daca faci pedala de mai multe ori(franezi in reprize scurte, apesi frana ii dai drumu apoi o apesi iar) si dupa apesi pedala tare nu mai franeaza cum trebuie.Ori e defect la passat ori avem noi ceva pe la pompa abs de 2 ori intr-un an mi s-a intamplat sa apas pedala mai tare si sa nu franeze cum trebuie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pentru raspunsuri. Mi-au lamurit f bine suspiciunile :D Am sa caut si in sectiunea ibiza. Am intrat aici deoarece era discutie pe tema franelor si am zis ca e cam aceeasi mancare de peste, fie ca e passat, fie ca e ibiza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...
 

salut,am o problema la masina din semnatura si anume,pedala de frana este mai moale ca de obicei,tine mai jos ca de obicei....ca divada am masurat vaccumul la pompa si este de 780mbar,acu cateva luni in urma era 880mbar la pompa tandem....ar trebui sa ma pregatesc sa cumpar alta pompa?nu sau efectuat lucrari la masina in ultimul timp,gen schimbat placute sau lichid de frana..merci mult

 
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!