Jump to content

Iepurașul furios - R20


c6t9

Postare recomandată

Am cam fost tras de urechi pentru că nu am mai scris pe aici.

 

Mașina asta este ca o poveste. Ba nu, nu ca o poveste, dar ca dintr-o poveste. Cum erau nucile fermecate de exemplu. Sau aproape. Mă surprinde și acum faptul că nu mă obosește fizic. Multe ore la volan și nu resimt asta. Dintre toate mașinile din ultimii ani, să fie vreo 10 (ani), cu care am mers sau pe care le-am avut, a fost singura care a reușit asta. De la începutul anului n-am făcut foarte mulți km, dar fiecare drum a fost destul de lung (10-14 ore de obicei). Am urmat planul preconizat, având acum discuri și plăcuțe noi plus lichid de frână. Am păstrat roțile de vară, pe 17. Anvelopele arătau mult prea bine și cum n-am avut neplăceri cu ele, am decis să rămână așa. Dacă nu este stricat, nu are sens să repar. Logica asta am aplicat-o și frânelor, motiv pentru care am pus totul original. Judecând după comportamentul de până acum, ar trebui să mă țină multe zeci de mii de km. În vreo 40k km abia consumasem jumătate din plăcuțe. Comparativ, primul proprietar le consumase integral aproape în vreo 20k. Discurile tot de atunci erau duse în mare parte. Revenind la poveste, pardon, nuca noastră, cam așa sentiment îți dă. Te deconectează practic într-un fel foarte ciudat, dar interesant în același timp. Desigur eu nu mă pun la mintea mașinii și mai mult mă adaptez eu la ea, decât să încerc altfel. Roțile pe 17 nu sunt poate cele mai potrivite pentru maxim de performanță. Ba după anumite păreri poate nici anvelopele Asymmetric 2 de la GY. Nici măcar suspensia adaptivă. Nici lipsa altor modificări pe care nu le-am făcut (există o listă recomandă pe care parcă o pusese pe aici pe undeva). Și cu toate astea mașina merge suficient de bine cât să fie un echilibru între confortabil și performant. Suficient din ambele lumi pentru a fi mulțumit. Și dacă mașina asta, care este până la urmă un Golf, fără pretenții deosebite, poate să facă așa ceva, așa cum este, îmi pot numai imagina cum sunt altele sau cum ar putea fi altele și mai reușite, pe niște drumuri care să nu te oblige foarte mult la compromis. Oare ce sentimente au oamenii ăia? Și uite așa înțeleg încă o dată de ce unii își cumpără anumite mașini care pentru mulți, mai ales de pe aici, nu au sens. Adică, tot 4 roți au nene... Da' cât consumă? Apăi R-ul mult nu consumă, din punctul meu de vedere. Nu am reușit niciodată să merg la consum cu adevărat, dar valoarea de ~10% s-a păstrat aproape nechimbată. De asemenea, deși este un model "depășit", rar să nu fiu întrebat ceva și să nu existe cineva interesat. Dar probabil că interesul se rezumă la statul pe o margine. Și uneori este păcat. Uneori anumite "nuci" sunt tangibile și micul efort merită. Nu este musai să le faci rachete, să rupi drumurile cu ele ori să le faci scânduri și să-ți rupi tu spatele. Au un alt sentiment, dau o altă dimensiune utilizării în orice condiții. Și asta, cum spuneam, fără să fie undeva în vârful unei piramide. Ca atare nu regret achiziția din punctul ăsta de vedere. Regret uneori că planeta asta are niște probleme uriașe și că cei ce au puterea să decidă au ales să se izoleze și să se uite în altă parte. Ăsta este un regret. Pentru că atitudinea respectivă ne strică adesea bruma de plăcere la care mai putem avea acces și contribuie la degradarea calității vieții, care oricum nu se va compara niciodată cu a lor.

 

Când m-aș fi așteptam ca BMW-ul să fie o mașină greu de urmat, s-a dovedit că de fapt următoarea va ocupa această poziție. Până într-o zi... Deși... cred că aici este aproape un ideal din mai multe puncte de vedere.

Link către comentariu

Daca "un golf" ti-a lasat impresia asta este de-a dreptul impresionant...

Link către comentariu

Nu este vreun 1.2, dar nici vreun 911 ;)

Asta era ideea. Cum ar fi dacă...

Link către comentariu

Mai rămâne să mă ocup și de AC. Poate săptămâna viitoare.

Link către comentariu

Mai spune, pe unde ai umblat iepurele? Ca banuiesc ca nu pe DN-urile noastre :) Si chiar asa te simti mai odihnit la drum lung decat in X3? De unde provine asta, din puterea raportata la greutatea masinii? Din 4x4 pe un hatchback? Din silentiozitatea 2.0l benzina?

 

Sunt curios, la tine DSG-ul tine masina tot sub 2000rpm si trece imediat pana in ultima viteza chiar si la 60kmph? Banuiesc ca puterea si cuplul mai mare ca la 1.4-ul meu isi spun cuvantul chiar si la turatii mici, nu mai spun de ce se intampla peste 3000rpm.

Link către comentariu

O lectura superba, un iepuroi demn de invidiat, insa si mai demn de admirat!!!

 

Sunt la serivici pe ip de nemtia, si mi-am pornit mobilul dupa ce am lecturat, sa admir pozele.

 

Lasa sa fie doar "un golf" pentru unii, la capat de zi, zambetul este ceea ce conteaza ;)

Link către comentariu

Mulțumesc!

Cu oboseala cred că este un mix între confort și performanță. Ai suficientă putere cât să nu te stresezi. Mașina reacționează bine chiar și în situații dificile. Suspensia nu este dură. Roțile nu sunt deranjante (am simțit clar plusul de la 19 la 17). Scaunele nu sunt niște scânduri, dar nici nu te afunzi în ele. Poziția la volan este foarte bună. Nici fizic, nici mental nu trebuie să stai încleștat. Zgomot există, însă e acceptabil. Sunt niște greieri prin mașină uneori. Alteori este foarte tăcută.

Încă mă enervează cum se murdăresc oglinzile laterale. Clar nu au gândit asta deloc. Am jante cu specificații omologate, nu este de acolo. Desigur în service prima dată m-a distrat nițel pentru că cică nu erau conforme, având ET 50 în loc de 51. Alea de vară, OZ. Cele de iarnă sunt VW.

Cu garda la sol n-am avut probleme, dar ocazional mai ating în față. Este botul prea jos. Se poate întâmpla asta oriunde, nu ține de România.

La DSG se simte o treaptă lipsă. La viteze mari sigur ar fi mers încă una. Comportamentul este același, treapta superioară imediat ce poate. La fel o ține jos în ture dacă este cazul.

Cu mașina am mers aproape integral pe afară. Și se simte cumva asta. De exemplu când am schimbat filtrele, aveau 15k și arătau ca noi. M-a surprins și pe mine. În țară mult mai repede se fac praf. Le-am înlocuit în mod evident, dar nu se impunea ca aici. Aici n-aș recomanda să aștepte cineva atât pentru ele.

Orice drum bun este o plăcere în general. Din păcate România nu excelează la acest capitol, dar dacă știi o porțiune, poți merge liniștit. Ungurii nu au drumuri prea bune pe lângă autostrăzi, dar dacă ai trecut în Austria și după, poți scoate liniștit autostrăzile din traseu și poți merge prin locuri deosebit de frumoase și ca peisaj și ca șosea. Mai toate sunt libere, limitele de viteză sunt suficient de mari, surprizele nu prea există.

Link către comentariu

Foarte adevarat asta cu "scosul autostrazilor " dupa Austria...ma bucur sa vad ca nu sunt singurul :).

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

DN1A, Cheia este oarecum practicabil, dar parcă tot mai puțin. Păcat, unul dintre puținele drumuri frumoase.

Frânele stock s-au comportat bine și asta este tot ce contează.

PS. Am văzut ca niciodată extrem de multe rulote campate. Cred că este prima dată când le găsesc și mă întreb dacă nu cumva au fost goniți din altă parte.

Link către comentariu
  • 1 month later...

Cea mai verificată mașină din univers. Ăla occidental sud-vestic cel puțin. Nu mi s-a mai întâmplat. De două ori și cu poliția după mine în Italia, numai să se uite la mașină, nimic altceva. Pentru că România.

În Franța tot pentru că România. Întrebări demne de proces la CEDO. După lungi momente de "bucurie" petrecute cu câțiva polițiști, mi-au spus că urmează o zonă liberă prin munți și că pot merge tare. Nu i-am ascultat, dar chiar așa a fost. Drum foarte bun și liber, fără nimic pe el.

 

Trebuie să fac revizia. Am trecut de 70k, nu-mi aduc aminte exact cu cât.

 

Iar am rămas cu impresia că este mai proastă benzina din România. Mi se întâmplă la fiecare drum mixt.

Link către comentariu

Era bun rau Shell-ul de 100 de la italieni, a fost singura care chiar m-a dat pe spate!

Link către comentariu

Am înjurat ceva benzinăriile din nordul Italiei, mai ales la ce prețuri practică.

Link către comentariu

Da, cand am fost eu era 2 euro si ceva litrul; dar buna rau... Era cu totul altceva...

Cat despre Politie, masinile scumpe si/sau rare atrag atentie nedorita prin tari spalate, daca pe buna dreptate sau nu... ramane de discutat!

Link către comentariu
  • 3 months later...

Am trecut de 80k. Vine revizia imediat. Am schimbat uleiul la cutie și la diferențial pe la 40k și o voi face acum iar.

 

Fără probleme.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Nu mai știu cât aveam atunci peste. Nu foarte mult. Dar la mine cam așa a fost mereu. Aglomerat într-o perioadă scurtă și apoi cam pauză.

Link către comentariu
  • 1 month later...

Voi trece anul cel mai probabil undeva la peste 88 de mii (făcuți deja) și în curând mașina va avea 3 ani la mine. În afară de niște zgomote la interior și vizibilitatea inexistentă pentru oglinzile laterale cum este ud pe jos, nu prea am ce să-i reproșez. Mai multe dureri am avut cu fostul Golf când rămâneam fără ulei. Cu asta mi s-a spus că va fi la fel, dar n-am completat absolut niciodată. Mașina în sine a fost o surpriză mult mult mai plăcută decât m-aș fi așteptat, mai ales la capitolul confort. Singura mașină în care după mii de km chiar, pur și simplu nu m-am resimțit fizic.

Link către comentariu
  • 5 weeks later...

92k... Cred că urmează o revizie în curând. Ar trebui poate și anvelope de vară, deși ceva mai merg. Mă mai gândesc.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!