Jump to content

Probleme senzor presiune MAP


Razvanvl
 Share

Postare recomandată

Buna ziua!

Masina in cauza este o Skoda Fabia 1.4 16V cod motor AUA. Povestea incepe cam asa:

Intr-o zi mergand cu masina imi apare pe bord martorul cu EPC. Primul lucru care mi-a trecut in minte a fost "eh s-a dus comutatorul de frana, il schimb si aia e". Ajung acasa, constat ca senzorul functioneaza perfect. Merg, iau VCDS-ul pun pe masina si imi apare urmatoarea eroare:17961 - Barometric / Manifold Pressure Signals: Implausible Correlation

P1553 - 35-10 - - - Intermittent.

Caut ceva informatii pe internet despre acest cod, nu am gasit prea multe, am curatat clapeta de acceleratie, am adaptat-o; aceeasi operatiune si la EGR si pe urma am demontat + curatat senzorul de presiune MAP.

A doua zi, zic si eu sa ies la o tura cu masina sa vad cum se comporta dupa toate aceste operatiuni insa stupoare....dau sa plec cu masina si se aprinde iar martorul EPC, mai merg putin se aprinde si Check-ul de motor relantiul oscila intre 1500-2000 rpm iar pedala de acceleratie era moarta, nu reactiona la nicio comanda. Opresc masina, o pornesc de vreo 3 ori dupa care isi revine, se aprinde iar EPC-ul ajung cu ea in fata blocului si pun iar testerul. Acum aveam urmatoarele erori:

2 Faults Found:

17961 - Barometric / Manifold Pressure Signals: Implausible Correlation

P1553 - 35-10 - - - Intermittent

17912 - Intake Air System: Leak Detected

P1504 - 35-10 - - - Intermittent

Sterg erorile, scot mufa de la senzorul de presiune MAP, se aprinde EPC-ul, masina mergea destul de bine nu se mai ingatuia, nu mai aparea nici eroare cu Barometric ci doar cea cu Intake Manifold Presure Senzor G71. Initial am crezut ca senzorul este de vina, am comandat altul nou, l-am montat pe masina insa nicio imbunatatire, masina face la fel si da aceleasi doua erori 17961iar dupa un timp si 17912. Va rog daca daca puteti sa ma ajutati cu un sfat!

Multumesc!

Modificat de Razvanvl
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoate mufa de la EGR si vezi cum merge masina. eu cred ca ai probleme cu EGR.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scos mufa de la EGR, masina merge impecabil.

Ce am uitat sa specific este ca in momentul demontarii EGR-ului acesta avea doar o garnitura in partea din fata. Este posibil sa traga aer fals?

Egr-ul nu este ars, este testat pe direct si pistonasul functioneaza.

La fabia merge anulat sau trebuie sa il inlocuiesc?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu asa stiu ca se poate anula numai cica trebuie si din soft cat si fizic sa acoperi "gaura" de pe galeria de evacuare si de pe admisie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu te-as sfatui sa-l inlocuiesti, ca sa nu mai ai martorul aprins in bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, este posibil sa traga aer fals. Ia uita-te nitel la ultima eroare....Leak Detected... Va trebui neaparat sa achizitionezi inca o garnitura pentru egr. Asa vei elimina aerul fals...pe undeva ori ai uitat vreo garnitura, ori ai pierdut-o....nu stiu, trebuie sa verifici tot traseul pe unde ai mesterit: sub clapeta ai o garnitura, la cotul de la teava care pleaca spre egr ai alta, la egr ai 2 garnituri....la MAP cele 2 oring-uri, garnitura metalica sunt ok? L-ai strans bine?

De ce sa anulezi sau sa inlocuiesti ceva care functioneaza? Ai mentionat ca ai curatat egr-ul, l-ai verificat, adaptat...crezi ca se poate adapta ceva cu vcds-ul daca senzorul respectiv nu este functional? Daca nu era ,,ascultator" nu cred ca iti aparea acolo sus in dreapta adaptarea ok.

La Fabia (benzina 1.4 16v indiferent de codul motorului) NU merge anulat din soft egr-ul.

Hai sa iti mai zic ceva...daca scoti mufa de pe egr (consideram egr-ul nefunctional) sau blocam tija din interior, cum vrei tu....deschisa maxim... intredeschisa, iti spun sigur ca la Fabia pe care o ai tu in semnatura se aprinde doar martorul MIL nu si EPC. Poti sa mergi pana in Bucuresti si sa vii inapoi....EPC va sta cuminte acolo in treaba lui.

Ai mentionat ca la un moment dat s-a aprins martorul EPC, ai gandit tu ceva, ai inlocuit, dar degeaba....ce vreau sa iti spun, fiindca ai afirmat ca pedala nu a mai avut niciun efect...scoate tu mufa pedalei de acceleratie, da cu spray de contacte dar asa ca la carte, montezi inapoi, apesi acceleratia cu palma pana la fund si o lasi dintr-o data, faci aceasta miscare de cateva ori, dupa care sterge eroarea. Eu sunt de parere sa incerci, chiar daca la acea eroare nu apare sa verifici ....eu zic sa nu o neglijezi, am motivele mele... :winter:

Succes.

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

carmina doar ca o lamurire: se poate strica ceva daca anuleaza egr?

Daca ai zis ca nu se poate anula din soft, inteleg ca daca anuleaza fizic egr ii va lumina acel martor tot timpul dar practic ar trebui sa il ajute in raspunsul acceleratiei anularea egr.

In mod normal nu cred ca ar fi parti negative, noxele ar trebui sa "iasa" la fel la itp, ca doar nu cred ca trage egr asa multe gaze incat sa nu iasa noxele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dragii mei, va multumesc tuturor pt interesul acordat. Eu sunt posesorul de drept al Skoditei, razvanvl doar este prietenul care ma ajuta f mult si vad ca se si intereseaza. Merg cu masina de cateva zile cu mufa de la egr scoasa, nici o problema, doar ca imi ramane martorul motor aprins. Sfatuiti-ne ce sa facem. Va multumesc tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cel mai simplu... remediaza problema EGR - inlocuit, reparat, etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua prieteni. Aseara am demontat Egr-ul. La demontarea acestuia am constatat ca ii lipsea o garnitura, (cea care era acolo arata ca o foita, foarte uzata si ruginita) acestea in prealabil au fost cumparate pt ca razvanvl a sesizat aceasta prb data trecuta cand l-a dat jos pt curatare. Am curatat iar egr, testat egr, pistonasul functioneaza. Pus egr la loc cu mare grija, cu ambele garnituri. Pornit motorul masina a revenit la relantiul decent de 0.8 fata de 1.1 cat aveam pana acum la relanti. Dat ture cu masinuta, functioneaza perfect pana acum. Sa speram ca acea garnitura de la egr sa fi fost de vina. Revin cu amanunte in cateva zile, acum este in probe :). Multumesc mult lui razvanvl si tuturor celor care m-au ajutat, chiar si cu o parere sau vb buna.

Cu stima, Costi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
cristi_barbulescu

Buna ziua,

Eu am o problema cu senzorul MAP, pentru o skoda fabia 1.4 16v 74 kW, 101 CP.

Intreabrea mea este cum se poate demonta acel senzor avand in vedere ca este in spatele protectiei de la cureaua de distrubutie.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce stiu are doar 2 suruburi cu T20 sau t25.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desurubezi surubul care fixeaza tubul jojei, si vei avea spatiu suficient pentru a demonta senzorul.

Vei putea misca stanga/dreapta joja pentru a avea acces la cele 2 suruburi de fixare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Senzorul MAP are de fapt doi senzori:

-cel din varf,portocaliu, este un termistor in capsula ceramica si masoara temperatura,se poate curata usor chiar si cu o carpa

-cel din capatul tubului,este o diafragma de silicon dupa care senzorul de presiune

 

eu cand am curatat senzorul nu am stiut asta si am folosit curatator de discuri de frana ...daca insistam mai mult in interiorul tubului probabil deterioram diafragma de silicon  :wacko:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...
 

salut , detin o skoda fabia 1.4 16 v , am curatat clapeta care era foarte murdara  si egr-ul, am montat totul la loc ,am facut adaptarea la amndooua , dar am sesizat alte probleme , in mers daca o tin constant indiferent de treapta are niste zmucituri , tremuraturi puternice  , 1800-2500 ture , plus lipsa de putere , un sfat din partea voastra 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salut. Am vazut mai sus postarea Carminei legata de modul de, demontare al senzorului map, am incercat-o dar tot nu este suficient spatiu pentru a putea desuruba cel de al doilea surub. Carmina, daca ai putea sa dai mai multe detalii, iti multumesc!

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai desfacut suportul jojei ? E prins cu un surub ce strange si galeria de admisie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, dar daca desfac suportul jojei o sa am acces la cele 2 suruburi cu care este prins senzorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, o sa ai acces. Dupa desfiletarea surubului de fixare al tubului jojei, daca doresti poti sa scoti tubul cu totul. In partea de jos (baia de ulei), nu are surub, are doar un oring.  Sau misti tubul spre stanga sau dreapta, sa poti desfileta surubul de la ,,ora 6". Cum crezi tu, ca iti va fi mai usor.

Succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos pentru sfaturi! O sa incerc maine dupa-amiaza!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salut imi puteti spune si mie cum se manifesta un senzor map defect la un golf 4 1.9 tdi alh?Se mai poate curata ?Daca ii scot mufa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
On 4/14/2015 at 5:19 PM, valex_19 said:
 

salut , detin o skoda fabia 1.4 16 v , am curatat clapeta care era foarte murdara  si egr-ul, am montat totul la loc ,am facut adaptarea la amndooua , dar am sesizat alte probleme , in mers daca o tin constant indiferent de treapta are niste zmucituri , tremuraturi puternice  , 1800-2500 ture , plus lipsa de putere , un sfat din partea voastra 

Salut,

Ai reusit sa rezolvi problema?

Eu am un polo cu acelasi motor si de cativa ani ma lupt cu problema asta.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VAG-COM-ul ce zice?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
On 08.05.2017 at 5:54 PM, Bushido said:

Salut,

Ai reusit sa rezolvi problema?

Eu am un polo cu acelasi motor si de cativa ani ma lupt cu problema asta.

Salut , nu am rezolvat nimic, am verificat/curatat  clapeta , egr , adaptare fiecare , intretimp am pus instalatie GPL pe masina , aceleasi simptome le are si acum , ma bate gandul sa schimb sonda lambta bank1 s1 , am facut o scanare si am aroarea asta

                Address 01: Engine       Labels: 036-906-034-APE.lbl
Control Module Part Number: 036 906 034 BL
  Component and/or Version:  MARELLI 4LV       3699
           Software Coding: 00071
            Work Shop Code: WSC 59919  
           Additional Info: TMBNC26Y913229024     SKZ7Z0A0830878
                      VCID: 5DB17FFFD7C455F6DF5-4A3A
1 Fault Found:

16556 - Fuel Trim; Bank 1
            P0172 - 35-00 - System Too Rich

Readiness: 0010 0001

ALTE PARERI ???,AM OBOSIT SA BAG BANI DEGEABA SI SA NU REZOLV NIMIC

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!