Jump to content

Conversie T4 - T4 Syncro


misumat1
 Share

Postare recomandată

A facut cineva o asemenea conversie sau macar o evaluare a componentelor care trebuie schimbate? Se schimba cu totul cutia de viteze ? La Syncro exista o maneta care schimba intre 2x4 si 4x4, sau merge pe 4x4 permanent? Basculele spate se schimba ca sa primeasca planetare sau se pastreaza ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu cutia este diferita deoarece in cutie intra cardanul. Si este 4x4 permanent dar de ex la 10 km/h ai tractiune 50% pe punea spate si 50% pe puntea fata,iar cu cat creste viteza puterea este transmisa mai mult catre puntea fata. Si are buton pentru blocarea diferentialului spate. Daca mai ai intrebari iti stau la dispozitie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cutiile de viteza sunt identice , conectarea cardanului pentru spate se face din planetarea intermediara , acea piesa trebuie inlocuita cu una pentru sistemul syncro , la fel cutia de tiveze trebuie imperecheata cu diferentialul spate (2.4d trebuie cutie+diferential pereche , 2.5tdi la fel , benzinarele la fel) , de retinut ca T4 nu a fost dotat niciodata cu sistem syncro permanent trage fata si este dotat cu sistem de roata libera pentru puntea spate ,syncro cupleaza sub actiunea cuplului printr-un sistem de vasco-cuplaj prin intermediul unui ambreiaj , intr-adevar cuplarea este destul de lenta si se face doar in momentul in care una din rotile de pe fata pierde aderenta , intr-adevar au existat si modele cu blocare electronica a diferentialului spate (butonul este sub bord) ceva mai rar de gasit si mai bun daca incerci si cat de cat conditii medii de exploatare , in rest poate fi un bun prieten in conditii de zapada/noroi/polei sau offroad usor , altfel orienteaza-te spre T3 care este mult peste t4

o sa urmaresc cu interes acest subiect pentru ca , cochetez cu ideea conversiei la syncro dar din pacate la varianta mea de motorizare (benzina si varianta lunga de caroserie) sansele de a gasii asa ceva la dezmembrat pe la noi sunt minime

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Solutia e oricum gasirea unui Syncro cu acelasi motor ca al meu (ACV) de pe care sa pot lua piesele necesare. De fapt asta era scopul acestui topic, sa aflu cam ce piese ar trebui schimbate. Am vazut si eu din niste diagrame de pe ETKA ca pare a fi aceeasi cutie la care se adauga o parte din care ies apoi planetara fata dreapta si cardanul catre spate. Dupa mintea mea ar trebui acest adaptor de pe cutie, probabil o planetara fata dreapta mai scurta, cardanul cu toate prinderile lui de pe sasiu, diferentialul, planetare spate si nu stiu daca basculele spate se pot pastra sau trebuie inlocuite. E corect ce spun ? Mai trebuie si altceva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e vorba de planetara intermediara (planetarele sunt identice cu ce ai acuma pe masina), o ai si acum pe masina dar ca nu are partea pentru spate , se desface de pe cutie , e prinsa cu 6 sau 8 suruburi nu mai stiu exact si se schimba , bratele spate sunt identice , butucii nu stiu sa iti spun daca au canelurile facute ca la T5 , din pacate nu am desfacut niciodata acolo , in mare parte piesele enumerate de tine sunt cele de care ai nevie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salutare!

Intentionez sa cumpar un t4 multivan de 150cp,vreau sa va intreb in cazul acesta daca se poate face conversia in 4x4 fara sa schimb cutia de viteze,si eventual daca stie cineva ce piese am nevoie..

am vazut ca exista si modele de 150 syncro,deci teoretic se poate,chiar daca sistemul nu va proveni de la motorizarea de 150cp

multumesc! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Serios ma intereseaza subiectul,cine are t4 4x4 sigur poate da niste detalii,multumim!  :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna ziua tuturor.Eu am un T4 4X4 si din cate am vazut eu dedesupt,din cutia de viteze iese un cardan spre spate unde intra in grupul spate.Dun grupul spate  ies planetarele care duc catre roti.Pe cardan,langa grup,este montat ca un fel de cutie rotunda cu diametrul mult mai mare decat cel al cardanului.Acolo banui ca este vascocuplajul.

     Aici am si eu o intrebare:este normal ca atunci cand fata patineaza sa nu traga spatele?Pentru ca atunci cand patineaza o roata pe fata,masina nu mai pleaca de pe loc.Poate fi ceva stricat pe la acel cuplaj de pe cardan?

               Numai bine si drumuri bune tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

syncro inseamna 4x4 permanent, daca nu se invart toate rotile, e clar ca ai probleme

 

acelasi lucru cu torsen-ul de pe passat b5.5, e 50-50 permanent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aici sunt perfect deacord cu tine.Dar ma gandeam ca a mai patit cineva la fel ca mine si imi poate spune unde ar fi un posibil defect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salut ,pt cine este interesat am o transmisie complecta vw t4 24 sincro

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Evita astfel de discutii pentru ca esti pe arie tehnica nu de vanzarii si prestarii servicii

Modificat de flotouran95
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare,

Tocmai am terminat o asemenea conversie... a fost ceva de lucru dar sunt mulțumit tare. Dacă topicul nu a murit și mai este cineva interesat pot să dau mai multe informații. Momentan aș avea și eu nevoie de puțin ajutor. De unde iau un actuator pentru blocarea diferențialului? Buba lor este că se sparge locul unde se montează mufa ce aprinde martorul din bord. Nu găsesc nicăieri un asemenea actuator. (model cu tijă lungă)

 

Am citit apostrofarea de mai sus! Dar tot nu știu unde să postez intrebarea mea. (mai ales că am nevoie de ajutor de la colegii cu syncro)

 

Mulțumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...
munteanu_andrian@yahoo

Va salut, daca mai exista careva pe aici...

Din cate am citit, se poate face o astfel de modificare, dar se poate omologa? Cam cat ar costa omologarea?

Cat costa aprox. si modifcarea respectiva?

Multumesc

Modificat de munteanu_andrian@yahoo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmmm, interesant.

Poate cineva sa aproximeze cam cat ar creste consumul si cam dezavantaje ar fi la o asemenea conversie?

Am un t4 '00 de 151 cp facut din soft la 180. Merge f bine, n-am treaba, dar parca ar fi brici 4x4. 

mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut am un t4 din 95 motor 1.9cc de 68cp.DOKA motorul a fost segmentat  porneste si merge foarte bine.As vrea sa stiu daca as putea sa fac conversia de la 2x4la 4x4

Cu stima  :RO flag:

Modificat de patroi94
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare,

 

Am un T4 2001, 2.5 TDI, modelul de 88CP. As dori sa fac conversia la Syncro. Poate cineva enumera o lista cu piesele necesare ? 

 

ps. din cate am vazut modele syncro au motor 2.4 iar eu am 2.5 tdi. Difera si cutiile de viteza ?

 

Multumesc anticipat.

Modificat de t4maniac
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...
munteanu_andrian@yahoo

Va salut, eu am avut un T4 2.4 D si ma gandeam sa il "convertesc" la syncro si mi-am dat seama ca nu merita. Depinde ce vrei sa faci cu masina. Daca numai asa de schema sa fie syncro, nu are rost - intretinere mai scumpa (piese in plus). In ceea ce priveste modificarea...eu l-am vandut si mi-am luat un syncro 2.5 TDI 102 CP, care se poate modifica pana la 130 CP aprox (are turbina ca la alea de 150 CP). Repet, depinde ce faci cu masina. Eu transport stupi si voi agata remorca dupa el. Ala de 2.4 D era cam slabut pentru asa ceva, desi ducea ca un magarus 2 tone. Ca sa il modifici, din cate inteleg eu (nu ma pricep), ai nevoie de alta cutie (de la syncro), cardan si toate "minunile" de pe spate (planetare...etc). In ceea ce priveste tractiunea integrala la VW, nu este una foarte reusita ( mi-a spus un nene care repara numai T4 de 10-15 ani), fiind permanent 4x4 se uzeaza mai repede piesele etc. Decat sa modifici un T4 in syncro, mai bine il vinzi si iti iei unul syncro (facut de VW, nu de nenea mecanicu'). Daca nu se centreaza bine cardanul...problemele vor bate la usa si alte chestii. 

in ceea ce priveste consumul, acesta evident va creste putin (probabil), dar nu cu mult. Mie ala de 2.4 D (tractiune fata) imi lua intre 8 si 9.5. asta de 2.5 TDI (syncro) imi ia, acuma iarna 9-9,5. Eu nu sunt Schumaher. plecari normale de pe loc, nu ca si cu masina mica... "da-i frate ca are motor de 1,6 benzina cu scartaituri de roti de la semafor" :). In felul asta syncro o sa te tina 2 luni :)

Sper ca am fost de ajutor, numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salut,

A incercat cineva o conversie de la Syncro la 4motion?

Din multe documentări am văzut că se poate schimba viscocuplul cu un haldex gen.1.   A mai încercat cineva așa ceva?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Salutare tuturor,dețin un T4 cu motor de 2,5 din 2003 cod ajm de 88 de cai si as dori daca se poate bineinteles sa l fac 4x4 .Cineva care sa mai gândit la asta sau poate chiar a reușit?

As fi recunoscător pentru câteva sfaturi 

Multumesc anticipat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Buna ziua, intentionez sa cumpar un T4 California Exclusive, care este doar disponibil in 2WD. Vreau sa vad daca poate fi modificat in Syncro / 4X4, folosind o masina donor. Daca cineva are opinia, m-as bucura. 

Toate cele bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!