Jump to content

Senzor temperatura sau termostat ?


Kacy
 Share

Postare recomandată

Salut. Dupa mult timp revin cu o problema pe forum. Motorul (1.8 AGN) nu da caldura decat in perioade si atunci foarte putina desi acul de la apa imi arata 90 de grade. Mentionez ca, consumul este foarte mare.

Cum as putea sa-mi dau seama care din piese e defecta si cel mai important va rog sa-mi spuneti unde se pozitioneaza atat termostatul cat si senzorul de temperatura la acest motor.

Mentionez ca dispun de diagnoza.

Pe diagnoza mi-au aparut si aceste 2 coduri de eroare:

- 0460 reglare/corectie arbore cu came defect mecanic

- 0231 adaptare lambda aditiv prea mic

Multumesc anticipat.

Modificat de Kacy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu iti baga caldura, verifica furtunul gros de la radiator - daca e cald si ceasul de la temperatura apa, arata in jurul la 70 de grade - atunci termostatul e de vina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu iti baga caldura, verifica furtunul gros de la radiator - daca e cald si ceasul de la temperatura apa, arata in jurul la 70 de grade - atunci termostatul e de vina

este cel din fata motorului pe care este montata o sonda sau ceva de genu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, daca iti arata 90 de grade in bord si nu oscileaza problema nu e nici de la termostat nici de la senzor ci ori ai caloriferul infundat, ori clapeta de caldura din sistemul de climatizare blocata. Vezi totusi pe diagnoza ce temperatura a apei iti arata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-am gandit si la asta dar uneori masina merge cu socul tras (turometrul e undeva pe la 1100rtm chiar daca imi arata 90 de grade la apa), plus ca imi consuma foarte mult.

sa presupunem ca ar fi clapeta blocata sau caloriferul, ar avea logica ca in mers 10 min sa dea putin aer cald apoi sa dea aer rece ?

Modificat de Kacy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turatia variabila se datoreaza erorii de la senzorul arborelui cu came. Da e posibil ca temperatura sa varieze din cauza clapetei defecte care scapa cate putin aer cald sau daca ai caloriferul infundat tot asa intra putin lichid cald dupa care dopul de mizerie obtureaza caloriferul, etc. Oricum ar fi e treaba de service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi poate spune cineva ce valori ar trebui sa aiba sonda lambda?

daca mai are cineva pareri despre problemele expuse in primul post il rog sa le exprime.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu o precizare in problema mea. am pus vag com, m-am conectat pe engine si acolo am 2 valori diferite la temperature. daca o valoare imi arata 91 grade, asa cum imi arata si bordul, cealalta valoare e de 15 grade. senzorul de temperatura ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai verificat temperatura lichidului de racire, pe Engine si IC - si difera asa mult, trebuie inlocuit.

Vezi totusi, nu cumva ai citit valoarea de la altceva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmm, eram doar pe engine. erau imi arata valorile in campurile 3 si 4 pe grupul 2 cred. am citit eu eronat?

Modificat de Kacy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

citeste pe 17-Instrument cluster si pe 1-Engine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

legat de senzor temperatura...de 2 zile am si eu eroare de g62
pe motor si de g2 pe intruments. Problema se pare insa ca nu e de la senzorul de temperatura ci de la mufa (cablaj) ce intra in el, cade singura, are joc mare, nu sta fixa.posibil sa am o clema rupta. Nu prea e spatiu acolo de 2 maini pe deasupra...Sa incerc sa o lipesc pe un nou senzor si sa ma rog sa nu se mai strice, sau se poate schimba mufa? Are cineva o poza clara cu acea  mufa? Ce solutii home made am?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

home made.. nu incerca, ca nu ai solutii durabile.

 

cumpara carcasa mufei - 4b0 973 712 si faci treaba ca de fabrica.

 

http://www.matrixconnector.com/1280/ing/intworows15.html

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms pt cod si pt sfat

am gasit mufa pe comanda 25-30 lei  in 4 zile insa acolo nu mi-o schimba ca nu are electrician.  probabiol voi incerca cumva sa o prind pe asta si daca va cadea   o sa merg pt toata operatiunea in service, eu nu ma bag la tubulaturi sau alte chestii sa nu stric altceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi am vazut exact de ce mufa nu sta fixa.   efectiv cheita de pe senzor  senzor11.jpg    nu ajunge sa intre in locasul ei de blocaj de pe mufa mufa11.jpg

am urmarit f clar ,  ajunge pana  aproape de margine si fix cand sa cada in orificul ala nu mai vrea oricat ai impinge, ar mai trebui  0,01 mm ca sa treaca de marginea aia a chitei.

nu am nici um sa o lipesc ca nu sta deloc acolo decat impinsa cu mana.          am cumparat si senzor nou (facet  68 lei cu oring si clema)  iar pe asta nu ajunge deloc la cheita.  ma gandesc ca mufa mea e f deformata sau f uzata , nu imi explic .

 

imi puteti da ceva sfaturi? stie cineva cum e sistemul ala de prindere din mufa?  sunt poze clare si din toate unghuirile aici  http://www.ecstuning.com/Search/4B0_973_712/ES370867/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, este de vina garnitura de cauciuc, din mufa - varianta - sa o scoti si sa o subtiezi un pic. Se cam umfla, in timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.ce risc daca  merg   cu mufa scoasa?

2.e si spatiul mic acolo dar totusi cum se desface mufa sa ii pot scoate  garnitura?  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu risti nimic, o sa mearga cu valoare default, nu cu valoarea reala a lichidului de racire - deci, afecteaza un pic la performante si consum.

 

garnitura se scoate simplu... cu o surubelnita fina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am deja 200km  de cand am luat cu o pila 0,5mm din capatul  senzorului (cel dinspre mufa) si am reusit sa imping cat trebuie mufa .pana acum nu a reaparut eroarea!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

salut, am un seat ibiza 1.9 sdi an 2004 si am o problema cu temperatura apei. am observat ca uneori la coborare sau urcare acul indicator scade la 70 grade iar dupa un timp de mers in plan drept isi revine. a mai avut cineva asemenea probleme? vreo parere? multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Când am avut termostatul blocat pe deschis, curgea în continuu lichid de răcire în vasul de expansiune, își făcea circuitul. Cred că e o metodă de a verifica, nu? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut, am si eu o problema cu care ma confrunt de ceva vreme. (Leon 1.6 16V 77KW cod motor AUS)

Temperatura apei cade de pe 90 de grade la drum intins, iar motorul se incalzeste destul de greu la prima pornire. 

Senzorul de temperatura a fost schimbat, la fel si termostatul (de doua ori, chiar).

Intrebarea mea este daca in afara de conducta cu termostat, mai exista spatiu pe undeva pe unde s-ar putea infiltra antigel rece din istalatia de racire in motor.

Ideea e ca am fost si in service cu ea si nu au reusit sa-i dea de cap iar acum vine iarna, nu vreau sa merg cu motorul rece, il uzez prematur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

carcasa la termostat, cum se prezinta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!