Jump to content

Modificare motor 1.6D


cidul
 Share

Postare recomandată

a montat cineva chiulasa de 1.9 ( probabil 1Z) pe bloc de 1.6 aspirat?

am citit pe un alt forum ca se poate obtine un upgrade de putere pentru un motor 1.6 diesel aspirat prin inlocuirea chiulasei cu una de 1.9, si prin inlocuirea pompei si a injectoarelor tot cu unele de 1.9;

chiulasa de 1.9 - 1z are tacheti hidraulici?

intrebarea mea pentru cei cu experienta este daca a realizat cineva aceasta modificare, cu ce implicatii si cu ce rezultate

din ce am citit se pare ca un minus ar fi scaderea raportului de compresie ceea ce ar conduce la o pornire mai grea pe perioada rece a anului, in rest ar compensa cresterea puterii si a cuplului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 67
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • alyn_xwt

    19

  • cidul

    16

  • HAMMER1

    8

  • CryWolf

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

poate sa pui chiulasa de 1.9 sdi, 1.9 1z e tdi si fara turbina e egal cu zero. la 1.6 diesel aspirat nu prea ai ce sa ii faci ca sa ii maresti puterea, cel mai usor e sa schimbi blocul cu unul de td si sa faci motorul tau td.

plus ca daca scade raportul de compresie automat scade si puterea motorului.

Modificat de alyn_xwt
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum poti sa te gandesti sa pui chiulasa de sdi sau tdi fara sa schimbi pistoanele

DI inseamna direct injection, deci nu ai sa reusesti

ceea ce a ai auzit tu,ca punechiuloasa de td de pe 1,9 si adica cod motor aaz sau abl daca nu ma insel care sunt motoare TD

totusi la intrebarea ce ai puso tu, a fi o chestie interesanta sa pui o chiulasa de tdi sau sdi, care nu cred ca difera intre ele si sa bagi pisyoane de tdi sau sdi, dar asta inplica sa alezezi blocu, si sa schimbi arborele(poate nu e necesar) dar este prea mult de munca ptr un motor care se poate gasi gata facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am cunostinte despre ceea ce inseamna turbina, functionare etc iar ceea ce am scris este exact ceea ce am citit in alte parti; intradevar am omis treaba cu turbina (era 12 noaptea); se presupune ca chiulasa va veni si cu turbina si galeria de admisie;

in schimb nu se spune nimic de inlocuire pistoane, alezari de bloc etc

avantajul ar fi la faptul ca supapele de admisie si evacuare sunt mai mari, automat o intrare si iesire a gazelor mai rapida si poate de aici un plus de putere; vroiam sa stiu daca cineva a facut acest schimb

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic sa mai citesti inca odata ce am scris, si sa mai citesti de unde ai citit din alte parti, si sa intelegi ce spui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok. hai sa explic ce se intampla cu 1.6 diesel aspirat cu turbina=> crapa chiulasa, asta in cel mai bun mod, am vazut asemenea chestii si nu tin motoarele aspirate facute turbo.

ce ai citit tu in alte parti este asa:

bloc cu interne 1.6 td jr sau sb sau cy (cu tacheti hidraulici) + chiulasa 1.9 td aaz si turbina cu admisie de 1.9 td aaz.

scade raportul de compresie si poti functiona cu o presiune mai mare in turbina fara probleme.

ce ai citit tu este ceea ce s-a scris in topicurile despre modificarea motoarelor td adica frankenmotor.

mai pe scurt asa => NU merita MODIFICAREA UNUI 1.6 D ASPIRAT

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi asum incorectitudinea datelor, multumesc pentru lamuriri

o seara buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

passatu'mosule

La un 1.6 TD s-ar merita....cam la asta ma gandesc eu acum....ceva de genul in bloc de CY sa alezez pana la cota pistoanelor de 1.7 SDI adica 80,4 parca ( nu mai retitn) apoi chiulasa de TDI (1Z ptr ca e identica la canalele de ungere, cea de generatie mai noua nu merge) pistoane de TDI vilbrochen de SDI care nu mai are pana ci tesitura specifica TDI-urilor, si sa vedem ce diferenta vine la biele...bolt.

Oricum, daca e posibil stiu ca ar aparea un cuplu cu mult mai mare decat il are TD-ul meu acum si un consum cu cel putin 10% mai mic....iar cu pompa clasica ar devenii practic M-TDI....sa vedem ce implioca asta si cati bani....inca studiez

mai astept si alte pareri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pistoanele sunt de 79,5 la 1.9td,tdi. Nu merita alezarea la o asemenea cota din cauza ca exista riscul sa crape. 1.6 a avut cota maxima 78 parca si e pacat la motorul tau sa faci asta. Mai bine cauti un bloc de jr,sb sau cy cu tacheti hidraulici pe care sa faci teste, mai ales ca gasesti in jur de 100 ron blocu chel, pentru ca asta iti trebuie tie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

passatu'mosule

Da, insa am exemplul la un bun amic de al meu, bloc de SB alezat la 80,...si puse niste camasi noi, pistoane la a-1-a toata lumea zicea ca nu va tine, ...ca a alezat prea mult....ca o sa crape....uite ca a facut 240.000km cu el asa, fara sa crape

Alin, eu apreciez mult ca esti activ in pareri / raspunsuri, insa momentan ideea e la stadiul de gandire...

De asta si intru in polemica cu tine si cu ceilalti pe acest forum

Sunt destul de "virusat" incat sa stau pe "tron" si sa gandesc chichite deastea....ca defapt acolo vin multe ideii :))

De meritat merita sa stric un bloc....dar cred ca ce iese .....DACA iese va fi super..

Inginerii de la vw au mers pe lucruri cat mai simple, conservatori....intre 1.6 si 1.9 nu sunt muuuute modifcari

Sunt inca la stadiul de idei...pareri, dar la fel ca mine, stii ca se poate daca vrei....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am zis ca nu este posibila aceasta chestie. Daca e asa cauta un bloc de transporter t3 1.7 d si e exact ce iti trebuie tie. Nu mai alezezi, nu mai tre sa faci decat partea cu pistoane, biele, arbore si chiulasa. Se pot face modificari si pe al tau cu reglaje in turbina si pompa, cu rezultate chiar foarte bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

legat de subiect, ca iar o dam pe aratura, schimbul de chiuli nu va duce decat la scaderea raportului de comprimare si ca urmare la scaderea puterii. Ceea ce as face eu la un 1.6, dar asta doar de dragul discutiei sau a plicitiselii, ar fi solutia clasica de la aspirat si anume - alezarea chiulasei, scoaterea filtrului de aer si inlocuirea acestuia cu trompetele ca la carburile duble, jetarea pompei si a injectoarelor si daca o sa gasesti undeva ceva axa atunci e OK. daca nu ai axa se poate manari si distributia ta, dar dupa aceea trebuie sa iti pui distributia la punct cu ceasul. nu vei castiga cine stie ce, dar daca te plictisesti, aia e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

schimbul de chiulasa e bun pentru cine vrea sa functioneze cu o presiune mai mare in turbina plus ca e mai bun amestecul, chiulasa de 1.9 avand supapele si porturile de admisie si evacuare mai mari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e bai ca merg supapele de pe 1.9 si pe chiuli de 1.6. plus ca poti aleza chiuli de 1.6 si nu pirzi din raportul de comprimare.

dar inca o data, doar daca nu ai ce face si te plictisesti tare de tot pentru ca vei avea un castig de putere infim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar de ce sa stau sa modific o chiulasa de 1.6 care oricum e destul de slaba fata de cea de 1.9 cand pot monta direct de 1.9, si pot sta mult mai linistit decat cu o chiulasa prelucrata care poate crapa oricand.

plus ca daca lucrezi cu presiune mare si mai multe modificari iese ceva frumos, ceva de genu asta:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vorbeam de aspirat si nu de turbo. dar oricum e discutie la gura sobei ... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce sa modifici la diesel aspirat? poate sa il schimbi cu alt motor. banii investiti sunt fara absolut nici o logica. trebuie sa fi complet nebun sa investesti intr-un diesel aspirat. vorba aia nici la benzina nu prea e rentabil pe aspirat tinand cont de puterea obtinuta, dapai la diesel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare, am revenit cu ceva intrebari

am gasit la un amic aproape 2 motoare din care vreau sa rezulte 1 bun; cred ca ambele motoare sunt 1.9 aaz ( acest tip il are si el pe masina) maine am sa pun ceva poze, poate colegii mai stiutori sa imi confirme sau infirme tipul motorului (cinneva a spus ca ar putea fi 1z); motorul nu are din nastere intercooler si este cu injectie mecanica

- nu am turbina - ce tip (sau tipuri) de turbina ar trebui sa caut astfel incat sa imi deschida si ceva posibilitati de upgrade; am dintr-un proiect terminat ramasa o turbina de vectra 1.7 turbo (cod tc4ee1)

- se potriveste cu cutia de mk1 1.6d in 5 trepte (ar fi bine :icon_confused: )

- ce altceva ar trebui sa iau in calcul pentru swap?

o seara buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe cutie se potriveste, cauta admisie + evacuare completa de 1.6 sau 1.9 td

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ai tu acolo este un tdi 1z de 90 de cai, AAZ'ul difera un pic si iti trebuie turbina ,galerie evacuare ,admisie eventual si un intercooler(merge si fara) si o pompa de injectie mecanica de AAZ sau una de pe un 1.6 SB si ai m-tdi :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da asa e. e un 1z motoru, injectie directa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am gasit un garrett TB2567, se pare va e tipul de turbina montat pe peugeot 605 sri (147hp); in afara de modificarile de la admisie si evacuare (pe care acum le studiez daca sunt posibile) si partea de racire cu lichid care se poate aborda relativ usor, de ce altceva va trebui sa tin cont? va fi mai eficienta decat una originala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un cap de 12 mm :) dupa pompa de iveco de 2.8 cel in 4 pistoane:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e cam mare capul de 12 ? o sa traga coloana de 1km fum dupa el ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!