Jump to content

Problema termostat


fabritzio
 Share

Postare recomandată

  • 9 months later...
  • Replies 157
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • saboteur

    10

  • B0gdy-

    10

  • Sudsemnatu

    9

  • SergiuD

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Masina: Skoda Fabia 1.4. AQW;

Problema: o clema a termostatului a cedat;

Rezolvare: confectionarea unei piese dupa indicatiile lui avramar;

Cost: 1.5 RON - tubul din poza 2;

Mersi avramar si vwforum!

Salutare,

Se pare că în anul 2009 se faceau conducte de scurgere de calitate mai bună. :icon_confused:  Piesa confecţionată de mine după modelul prezentat pe acest topic a tinut până a ajuns lichidul de răcire la temperatura de deschidere a termostatului(poate nici acolo....) şi gata, s-a topit. Oare cele prezentate aici cât au ţinut?  Acum caut o ţeavă care să reziste la temperaturi ridicate. Termostatul pe care l-am schimbat acum un an şi ceva a murit acum vreo 2 săptămâni şi unul nou e 95 de lei. N-af fi asta o problemă dar va ţine exact la fel de mult ca cel precedent fiindcă nu mai vin cu cleme din metal. Aşa că mâine o sa caut ....... polipropilenă. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salut,

 

Hai ca revin cu o problema sa zicem mai veche. Ieri 17 grade afara, dupa 15-20 de minute de mers prin oras, la semafor vad ca acul de la temperatura se duce la 70 de grade, iar la 90, 70...plec de pe loc si se duce la 90 si nu mai coboara de acolo.

 

Dupa vreo 5 minute la alt semafor iar face asa de vreo 3 ori. Opresc motorul, pornesc iar face la fel...ii dau accelearatie si urca la 90. S-a dus termostatul? Pe VAG nu imi arata vreo eroare.

 

Daca da, se schimba usor? Am vazut pe autokarma ca separat se vinde si garnitura. Sa o iau si pe aia? E complicat?

Modificat de Sudsemnatu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Servus,

 

Nu cred Sudsemnatule.

Hai sa-ti spun cum vad eu lucrurile: daca la semafor temperatura indicata era 90, iar la viteza ar fi scazut la 70, atunci posibil ca termostatul sa fie blocat pe deschis.

Dar asa in secunda 2 90 grade, in secunda 3 la 70....pare a fi senzorul de temperatura sau conexiunea la el. Bine, am inteles ca nu apare pe vcds nicio eroare, probabil acum l-a apucat nabadaile, dar cand acul va dansa tot la 2-3 secunde, cred ca martorul MIL se va aprinde.

Parerea mea este sa mai astepti nitel si sa vezi ce se intampla.

Bine, chiar daca achizitionezi termostatul, dupa care vei constata ca problema e la senzorul de temperatura, nu-i bai mare. Termostatul nou plus senzorul de temperatura nu este o avere...

Da, eu cred ca tu  te vei descurca sa inlocuiesti termostatul.

Documentatia:

http://workshop-manuals.com/skoda/fabia-mk1/power_unit/1.9/47_kw_sdi_engine/engine_cooling/parts_of_cooling_system_summary_of_components/cooling_system_attached_to_engine_summary_of_components/

Da, achizitionezi si garnitura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DIn ce ai descris tu si eu cred ca`i senzorul. Ca sa te convingi daca e sau nu termostatul da drumul la caldura si opreste caldura sa vezi daca cu caldura pornita da inapoi si daca cu ea oprita urca repede. In perioada asta testul pentru termostat il poti face mai bine noaptea sau dimineata.

Cand vei schimba termostatul te vei beli pe degete si te vei umple nervi, la SDI e nasol ca tre sa lucri sub pompa de motorina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am lasat-o la service azi. O sa revin cu detalii. Va multumesc

 

@B0gdy and @Carmina :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

later edit: m-au sunat si dupa parerea lor tot senzorul G2 este, or sa il schimbe si o sa mai urmaresc problema. Ei mai ziceau ca ar putea sa fie si de la ceasuri? E posibil asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice e posibil dar tu ai desfacut clusterul vreodata?

Daca nu, cred ca doar senzorul e problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, au schimbat senzorul cu unul BERU ( sunt ok astia?) -100 de ron unul, le-am cerut sa puna unul mai ok. Total 140 de ron cu tot cu manopera si o scanare.

Pana acum nu a mai facut vreo figura, intind sa cred ca a fost senzorul dar mai urmaresc problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Is foarte okay BERU si pretul este pe masura dar macar stai linistit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salutare! 

 

Tocmai ce am revenit de la un drum scurt de 200 de km, pe la jumatatea drumului am avut urmatoarea problema, am observat ca acul care indica temperatura statea la jumatatea distantei dintre 0 si 90 de grade, apoi cand prindeam localitatea, o trecere ceva, urca la loc si apoi cand prindeam iar drum liber sa prind o viteza a melcului de vreo 90 100 km/h acul iarasi cobora si tot asa, senzorul g62 e schimbat de curand, dar m-am gandit sa dau drumul la caldura sa vad ce se intampla si surpriza :)) mi s-a aprins martorul intermitent de ulei cel urmat de bipuri  :)) eu unul stiu ca ala e pentru total altceva si se refera la presiunea uleiului, probabil trebuie sa schimb si senzorul ala ca uleiul e la nivelul normal... Carmina a zis deja mai sus ca in cazuri de genul se schimba termostatul...dar are asta legatura si cu presinea uleiului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar cand ai dat drumul la caldura acul care indica temperatura a coborat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are legatura presiunea la ulei cu temperatura in cazul asta.

 

Daca s-a aprins becul rosu la ulei, trebuie verificat senzorul de presiune sau circuitul de ungere....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand am dat drumul la caldura acul coboara mai jos de jumatatea distantei 0 - 90 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru treaba cu acul care oscileaza eu cred ca e gata termostatul si trebuie sa il schimbi.

Pentru martorul de ulei ai verificat nivelul uleiului si daca ai presiune la ulei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uite treaba amuzanta, am schimbat senzorul ala, cu unul nou de pret mediu....am verificat presiunea la service, totul ok...azi am avut iara deplasare si surpriza, a picat si senzorul nou de presiune, dupa 500 de km facuti cu el!!!! mai sunt alte cauze din care pica? sau sunt prost facute? are o saptamana in mama lui de senzor....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai ar putea fi o problema de cablaj care da la masa pe undeva.... 

dar mai sunt si senzori prosti ( Facet, autolog, etc)

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

A cedat si la mine termostatul, 45 ron dar nu se potriveste, are un plastic care tine arcul, la cel vechi arcul este tinut de o clema metalica. Inutil sa mentionez ca o ureche de la suport este rupta,cum altfel...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Pana sa schimb antigelul, temperatura imi statea la 90 constant, indiferent de vreme, sofat etc... Ei bine am schimbat antigelul si de atunci abia mai urca la 90. In mers atinge maxim 85 grade iar motorul se incalzeste mai greu. Imi dau seama ca cel mai probabil e termostatul de vina insa doar ptr ca am schimbat antigelul sa se fi defectat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este doar coincidenta.

Daca totusi vrei sa verifici ceva, incepe cu termostatul si apoi senzorul G62. De regula la termostat cedeaza una din cele 2 cleme de fixare a termostatului.

Modificat de ekoly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a rezolvat termostatul cu 88 ron, termostat si capac nou. Am ramas cu cel vechi, sa vad la ce experiment sa-l folosesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce model de termostat ai luat?

Daca cel vechi este model original, in curand o sa pun un tutorial despre remedierea lui. Cel remediat de mine se pare ca este ok...pana acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum ii spune,dar are acelasi cod scris pe capac. S-a publicat deja solutia cu remedierea celui vechi, cu tubul de polipropilena care sa tina contra la termostat, dar nu m-am riscat....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu la genul ala de reparatie ma refer, ci la ceva mult mai fiabil si rapid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu prea ai ce sa faci, urechea deplastic este supusa la o presiune destul de mare din partea arcului termostatului, poti sa improvizezi dar nu rezista in timp, cedeaza iar...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!