Jump to content

Problema termostat


fabritzio
 Share

Postare recomandată

eu zic ca te complici prea rau...cu toate ca nu e nimic rau in a o curata.

ti-am zis am acelasi motor si face la fel. E la jumate apa ..si daca o las 10 minute...e pe zero. Dar revine la jumate in 5-7 minute maxim, dupa ce am dat drumu la motor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 157
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • saboteur

    10

  • B0gdy-

    10

  • Sudsemnatu

    9

  • SergiuD

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am stat azi si am cautat si mam orbecait pana am crezut ca acolo`mi pusca degetele de frig langa masina si tot nu am gasit mufa aia. Pun mai jos 2 poze cu motoru si rog colegii cu SDI sa`i arate si la bou` unde`i mufa.

Sudsemnatu sa iti dea Dumnezeu gura de aur si sa nu fie nimic problema sa fiu eu prea speriat dar totusi al naibi ca la drumuri scurte de oras nici nu se ridica acu` ala chiar daca masina da cat de cat caldura in interior, nu la maxim cum face cand ii la 90 acu dar da caldura.

post-87483-0-60957000-1329426172_thumb.j

post-87483-0-00898700-1329426190_thumb.j

Modificat de B0gdy-
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

De cand sa mai incalzit putin si nu mai sunt -15,-20 de grade se incalzeste si masina mai repede si urca si acul ala mai repede dar parca tot repede se raceste inapoi.

Aseara erau 2-3 grade ma plimbam linistit sa incalzit apa la 90 si la un moment dat am oprit cu un prieten vreo 10 maxim 15 minute si scazuse acu de la 90 undeva intre 0 si 75 cand am repornit.

Mentionez ca am gasit senzoru g62 dar nu i-am putut scoate mufa aia nici cum. La mine e modelul vechi, cel negru.

Totusi tind sa cred ca el e in regula senzoru dar e normal sa se raceasca asa repede masina?va intreb pe voi cei cu diesel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salut,

Azi mi-am schimbat si eu termostatul. In timpul mersului, afara erau 0 grade, acul de temperatura oscila scadea cate un pic, la marginea semnului de mijloc si iar urca.

Am avut acasa un termostat cu tot cu carcasa deci m-am pus pe lucru. Doar cand am desfacut am vazut ca cel de pe motor nu era identic, difera si carcasa si termostatul, asa ca am am schimbat inclusiv carcasa. Doar ca cele doua termostate nu au acelasi caracteristici:

Cel de pe motor era

termostat: 032121110B 87-102 grade C

carcasa 032121121K

Cel pe care-l aveam

termostat: 032121110F 83-98 grade C

carcasa: 032121121G

Pe toate site-urile auto gasesc ambele modele pentru masina mea, deci va intreb si pe voi, ce credeti care ar fi diferenta, in afara de temperaturile de deschidere. Si constructiv difera, vedeti pozele din linkuri, dar ma gandesc ca aceasta nu are influenta.

Voi pentru care a-ti opta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimba termostatul si foloseste termostatul(modelul)gasit pe masina.Schimbi si termostatul si flansa lui.Locul din carcasa termostatului(carcasa fixa de pe chiulasa),este conceputa sa etanseze modelul de termostat avut de tine pe masina,ai pus alt model...trece apa cum vrea si cand vrea,asta e si cauza care face ca acul de la temperatura sa oscileze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca m-ai inteles gresit. Acum acul sta in regula. Corpul care vine pe chiulasa este identica cu cea de pe care am luat termostatul actual (cum am scris aveam ansamblul complet, carcasa, termostat etc). Difera doar termostatul si "capacul" care o tine la loc.

Acum temperatura este constanta. Intrebarea era daca diferenta de 4 grade la deschidere are vreo influenta.

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa se incalzeasca apa mai greu,o sa iti bage caldura mai putina,o sa consume putin mai mult(dar nu cu foarte mult).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@jagoman - ce cod motor ai si din ce an e?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Initial am avut pe masina un AUA din 2002.

Am schimbat motorul in acest an cu unul din 2008 e un BXW de 63 kw, sau BBZ de 74 kw. Nu stiu exact. Constructiv este identic inclusiv prinderi etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa inteleg ca tu ai luat termostatul plus capacul (carcasei) de pe motorul cel "vechi" original (AUA) si le-ai inlocuit pe cele de pe motorul "nou" actual (BBZ)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da... Este identic la prindere.

In cataloagele de piese apar ambele versiuni si pentru AUA, si pentru BXW si pentru BBZ, cu mentiunea ca este necesar capacul potrivit. Prinderea capacelor si forma exterioara este identica, doar interiorul le difera in functie de tipul termostatului. Carcasa in sine ce vine prins pe chiulasa este identic ca si constructie, ambele tipuri de termostat isi au locul.

Singura diferenta de functionare este temperatura de deschidere. Pana acum totul functioneaza perfect, motorul se incalzeste usor, si acul sta la mijloc si in exterior.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma bucur ca e totul ok la tine si ca se pot schimba intre ele cu capacul aferent in functie de ce temperatura vrei sa deschida;

maine voi primi comanda pentru cel din plastic de 87 de grade impreuna cu capacul lui, sper sa fie toate in regula cu garnituri si sa le pot monta fara probleme;

tu cum ai procedat cand le-ai schimbat, ai demontat bateria sa ai loc? parca eu demontasem la fosta fabia bateria sa am acces mai usor...

mai ti minte in ce pozitie se monteaza, cu acea tija sau ax inspre capac?

multumesc mult pt info

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am putut scoate termostatul fara sa scot bateria, pusul la loc e mai greu. Pana la urma am demontat bateria caci era necesar sa am acces bun la furtun incat sa schimb "capacul".

Ca sa lucrezi usor, demontezi bateria si suportul bateriei si vei avea loc destul. Singurul lucru ce-ti va crea probleme este acea tija de actionare a selectorului de viteza, din cauza ei e mai greu accesul al unul dintre suruburile de prindere a capacului.

tija accea vine inspre capac, este loc in capac unde intra la fix. in interiorul carcasei sunt 2 picioruse de ghidaj pentru termostatul din plastic de 87 grade, atentie caci sunt subtiri si se pot rupe usor, oricum, nu alea tin termostatul la loc, este un locas in forma de cerc, in care va intra "fundul" termostatului.

Garnitura de cauciuc de pe capac opune rezistenta, deci pui capacul si insurubezi cele 2 suruburi de prindere si usor merge la locul sau.

Cred ca e cel mai bine ca acel ax al termostatului sa fie introdus in capac, altfe poate nu nimeresti axul cu capac.

Cat a costat termostatul cu capac cu tot? Ce producator?

Modificat de jagoman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa iti fie de folos:

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@jagoman - termostatul e wahler varianta impreuna cu capacul la 80 de lei, e la 87 grade, stiu ca se poate defecta mai usor prin ruperea plasticului ce il tine dar sper ca totusi e mai de firma buna si sa ma tina post-75511-0-29432400-1354999436_thumb.j

@carmina - m-am descurcat ca si la fabia acu 3 ani, adica am demontat bateria sa am loc si de data asta si acel suport de tabla ce tine cablajul masinii desupra termostatului prins doar cu un surub pt. plastic cu cap tot de 8mm ca si cele de la capac termostat post-75511-0-56188600-1354999752_thumb.j post-75511-0-99890500-1354999764_thumb.j post-75511-0-29437000-1354999772_thumb.j

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e cam coroziv antigelul ala care curge peste tot asa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu daca e, dar eu l-am spalat preventiv bine cu 2 litri de apa sa nu deranjeze ceva

deocamdata sunt satisfacut ca se incalzeste motorul mai repede si in vcds sta temperatura constanta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din moment ce antigelul are proprietati anti-corozive interiorul motorului, nu vad de ce ar fi diferit in exterior....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anul trecut pe vremea asta imi mai cadea acul de la temp motor. Apoi isi revenea. Ajungea in 90grade, mai scadea pe la 50 sau si mai mult. Isi mai revenea la cate o frana...

Dupa ce am schimbat senzorul, totul a fost ok.

In vara am schimbat si antigelul.

Acum, vad ca acul ajunge la 90 grade si cat sunt in sarcina acolo sta. Cateodata se mai lasa in jos putin cand merg mai lejer sau stau pe loc. Face asa si dupa drumuri mai lungi de peste 20km.

Opresc si pun mana chiar dupa ce a ajuns aproape de 90 grade, iar furtunul care intra in motor prin termostati e rece. E doar putin caldut de la caldura degajata de motor. Deci nu sunt convins ca e termostatul de vina.

Tot senzorul sa fie?

Modificat de Aditu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate termostatul e "lenes" (sa folosesc un termen imprumutat) adica lucra mai greu tija aceea a lui care inchide deschide sau zona de etansare din cauza depunerilor si a uzurilor

indiferent cat de des inlocuiesti antigelu eu cred ca pe ele tot se depune ceva (nu-mi dau seama ce - seamana cu piatra de la robineti) si nu e de la apa fiindca am o cunostinta care are la servici masa de calcat profesionala in care baga doar apa distilata, in talpa fierului de calcat se formeaza "la greu" piatra alba ca faina dar fina si destul de dura (poze mai spre seara)

mai spre seara pot pune poze si cu termostatu vechi pe care se observa ceva depuneri si mai ales pe capacul acestuia care are o pata alba

eu am aflat de la un inginer in centrale termice ca e normal sa se formeze piatra peste tot pe unde circula apa incalzita, deci dupa o varsta cred ca si la masini se formeaza cand antigelul imbatraneste si nu mai e limpede (ca si in cazul meu - cel nou e clar fata de cel vechi care e opac) ceea ce cred ca se intampla e ca antigelul nu mai poate retiene aceste particule care se formeaza incontinuu ca urmare ele se depun pe unde circulatia apei e mai lenta, in cazul meu dupa termostat adica pe el in partea dinspre capac si capacul acestuia (poze mai spre seara)

PS - urmeaza sa-mi schimb antigelul cat pot mai complet ca n-am putut sa le fac toate odata

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In general ( daca nu ai nimic stricat ) asa se intampla iarna ( la temperaturi scazute -5 in jos), mai ales la masinile pe motorina, sa oscileze temperatura apei. De exemplu acum la mine pe -10, pana sa ajunga la 90, cand merg acul imi coboara ( sufla vantul rece, aeroterma imi baga cald) iar la semafor imi urca inapoi. Se tot plimba el cum vrea! Cred ca de un termostat stricat..ne putem da seama foarte usor...vara :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde cu ce sta prost: cu inchiderea sau deschiderea, deci si vara si iarna poti sa-ti dai seama ca nu lucreaza bine, daca iti scade temperatura in mers eu zic ca nu inchide bine acel termostat se e bine sa fie schimbat si acesta e cel mai intalnit defect

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai imi scade pana se incalzeste motorul...cand ajunge la jumate, nu mai scade!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:winter: te cred munteanule!

Asa si trebuie. ...inseamna ca termostatul tau este ok, nu ai de ce sa iti faci griji. :winter:

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu aveam fluctuatii de temp. mari in VCDS, am facut log in mers, a scazut si sub 80 de grade si in bord era tot pe 90, acul de temperatura din bord nu e chiar un etalon exact, am verificat diferentele de temperatura si pe engine si pe instruments si diferentele erau cam de 2 grade si la rece si la cald

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!