Jump to content

Problema termostat


fabritzio
 Share

Postare recomandată

Salut astazi m-am pus sa verific termostatul si dupa ce am deschis cotul de plastic am gasit doar doua componente ale termostatului.

A mai desfacut cineva termostatul ca sa-mi spuna si mie ce piese mai lipsesc din imagine pentru ca tind sa cred ca sau dus pe instalatia de racire. Termostatul imi vine maine si ma costat 87 ron cu tot cu cot .dsc03470v.jpg

Modificat de CURIOS!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 157
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • saboteur

    10

  • B0gdy-

    10

  • Sudsemnatu

    9

  • SergiuD

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut astazi am schimbat termostatul de la motor si am facut niste poze pentru cei interesati ca sa stie cum trebuie sa arate pentru ca eu am patito pe pielea mea ,nu am stiut ce tip de termostat am nevoie si m-am bazat pe cunostintele vanzatorului si a facut comanda gresita si asa am stat cu masina desfacuta de vineri pana astazi.Este diferit de cel original dar pare mai rezistent si puteti schimba termostatul fara a fi nevoiti sa mai dati bani si pe cotul de plastic este prins de cot cu o siguranta metalica.dsc03474c.jpgdsc03477k.jpgdsc03478z.jpg

Modificat de CURIOS!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat si eu termostatul si antigelul acum cateva zile. Operatiunea e simpla. Problema e ca nu am mai gasit urechile alea din plastic in care era prins termostatul vechi. Erau rupte de multa vreme, probabil. Oare s-au dus pe instalatie? Daca da, ce se poate intampla? Strica pompa de apa? Acum mi se incalzeste motorul repede si baga caldura cum trebuie, dar nu sta acul vertical, ci sta putin spre stanga, chiar cu termostatul nou. Oricum, e bine ca nu variaza deloc, dar daca statea perfect la ora 12 eram mai impacat ca am facut o treaba buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

cosmine: sa faci cand vei putea cu Vag-com un output test la instrumente, sa vezi daca sta la mijloc atunci. La fel cu motorul pornit si incalzit, poti ma Measuring Blocks vizualiza temperatura lichidului de racire.

Eu am facut testul cu motorul rece. Cand ajunge acul pe la prima [cenzurat] intre minim si 90 grade, furtunul gros e caldut. Cand ajunge sa stea vertical, e cald dar nu fierbinte. E bine asa? Am verificat radiatorul si furtunul gros cel de mai jos si alea erau rece ca gheata.

Maine intru in service si vreau sa vad daca sa cer verificarea si acestuia, mai ales ca am decis sa schimb si distributia, pompa de apa, si cred ca si antigelul din instalatie, deci as dori un raspuns urgent, adica azi.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ! va deranjez cu o problema: acu doua zile am constatat faptul ca nu mai am caldura in masina , acul se deplaseaza normal pana la 90 , motorul se incalzeste numai ca mie inauntru imi baga aer rece sau "caldut" ! Puteti sa-mi confirmati daca este sau nu termostatul dus sau care ar fi problema ???

P.S Acu vreo 2 luni am introdus in sistemul de racire un lichid de etansare al radiatorelor marca 2+2 . Un lucru e sigur ...nu mai pierd antigel dar faza este acea substanta ca mi-a ajuns pana in vasul de expansiune si a dus la formarea spumei in antigel ( s-a amestecat si acu cand e cald park e o bere agitata :( ) . Are vreo legatura cu faptul ca nu mai am caldura ???? REPET solutia am introdus-o acu 2 luni si pana acu 2 zile am avut caldura normal !

Ahh si inca o chestie ...cateodata mi se intampla sa nu pot controla caldura, in sensul ca indiferent daca era la rece sau la cald mie imi baga caldura de nu puteam sa stau in masina !!!

Va multumesc !!!

Modificat de mike2402
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca ti-e dus senzorul de temperatura de la instalatia de climatizare, sau clapeta(actuatorul) care regleaza proportia de aer rece/cald (fabia nu are robinet), fa un test cu vag-com si o sa vezi exact

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aha k ...am inteles.Azi imi baga caldura :P dar oricum am sa fac un test sa vad ce e de capul ei k m-am saturat de atatia senzori pe kktu asta de masina.... (sunt dezamagit de ea ...este foarte sensibila pentru drumurile si conditiile de la noi ) . Mersi !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...
cred ca ti-e dus senzorul de temperatura de la instalatia de climatizare, sau clapeta(actuatorul) care regleaza proportia de aer rece/cald (fabia nu are robinet), fa un test cu vag-com si o sa vezi exact

Salut ! am o nelamurire in legatura cu termostatul, l-am schimbat anul trecut, dar am cumparat doar termostatul si cand l-am montat erau rupte clamitele de care se fixeaza l-am fixat cu o sarma :blink: bagata prin 2 gaurele; mergea perfect acul statea la 90 grade acuma dupa ce pornesc se ridica dupa vreo 15 min la 90, dar la drum intins cu 90 100 Km/h scade la 10 aprope la min, caldura in masina baga, dupa ce pornesc la cateva min furtunul gros care vine spre radiator se incalzeste, e normal ca la drum intins sa coboare acul asa de mult ? trebuie sa schimb termostatul? mersi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut ! am o nelamurire in legatura cu termostatul, l-am schimbat anul trecut, dar am cumparat doar termostatul si cand l-am montat erau rupte clamitele de care se fixeaza l-am fixat cu o sarma :blink: bagata prin 2 gaurele; mergea perfect acul statea la 90 grade acuma dupa ce pornesc se ridica dupa vreo 15 min la 90, dar la drum intins cu 90 100 Km/h scade la 10 aprope la min, caldura in masina baga, dupa ce pornesc la cateva min furtunul gros care vine spre radiator se incalzeste, e normal ca la drum intins sa coboare acul asa de mult ? trebuie sa schimb termostatul? mersi.

Salut!Am verificat termostatul aseara, nu statea deloc la locul lui,am cumparat unul nou la 68 de lei cu tot cu capac s-a incadrat perfect.O sa fac azi o proba sa vad daca se va mentine acul la 90 gr.si daca va scadea si consumul de benzina(de cand aveam aceasta problema aveam si un consum mai mare de benzina)Mersi de ajutor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna,

Incerc sa ajut si eu putin pe cei ce nu stiu daca au termostatul defect.Porniti masina si urmariti acul indicator de temperatura.Daca termostatul e bun, acul indicator de temperatura trebuie sa urce pana la temperatura la care a fost proiectat termostatul ( 85,90 grade ).Temperatura ar trebui sa creasca repede si la 90 grade trebuie sa scada brusc, semn ca termostatul e bun si s-a deschis lasand lichidul de racire sa faca circuitul mare prin radiator.Daca temperatura creste foarte greu inseamna ca termostatul e pe "deschis" si trebuie schimbat.Daca trece de 90 grade e pe "inchis" si trebuie schimbat.

Sper sa ajute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci spui ca acul urca pana la 85,90 (oricum, nu arata pe bord gradele exact...) apoi spui ca de fapt urca pana la 90 si scade brusc... inapoi la 85,90 grade presupun. Nu sunt convins ca se intampla asa, adica nu se vede cum scade acul. Daca termostatul functioneaza perfect, acul creste pana in punctul maxim si acolo sta. Mai scrii ca temperatura trebuie sa creasca repede. In cat timp, exact? Timpul e relativ, fiecare il percepe altfel. Si se poate ridica acul mai repede sau mai incet, depinde daca pleci sau daca ramai pe loc, la ralanti. O metoda eficienta de a verifica termostatul s-a mai scris pe aici de cateva ori. Se porneste motorul si dupa circa 5 minute se pune mana pe furtunul gros care pleaca de la termostat spre radiator. Daca acesta incepe sa se incalzeasca usor, inseamna ca termostatul e blocat pe deschis, sau nu inchide circuitul in totalitate,, asa cum ar trebui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

la fel ca multi altii de aici am patit si eu cu termostatul,s-au rupt urechile acelea de plastic

am urmat aceasi metoda ca a lui (avramar) si sa rezolvat cu un cost minim de nu mai 3 lei

2lei teava de plastic si 1 leu o panza de bumfaier:)

precize ca un termostat nou cu locasul aceala costa undeva la 420 lei dar sa rezolvat cu 3 lei

numai bine

PS: acum nu mai am golful acela ,am o skoda 1,4 mpi 8valve din 2000 motor ATZ

Modificat de doarmiky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

http://www.autokarma.ro

am postat aici un link pt cei care au probleme cu termostatul si nu gasesc la ei in oras varianta ieftina de sub 100 lei

mentionez ca unul original costa in jur de 350-420 lei iar aici pe site costa 74lei+25 transport

am cumparat si acum apa ajunge la 90grade in 2-3 min

sper ca am fost de ajutor

post-63183-0-38462700-1296372712_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate parea o intrebare prosteasca dar ... unde este amplasat termostatul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

maine o sa schimb termostatul si la Fabia mea 1,4 16V AUB si o sa pun cateva poze cu pasii de urmat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi m-am uitat mai bine si e ok termostatul dar imi curge antigel pe langa radiator cand e mai cald o sa-i dau jos scutul si sa vad pe unde curge intre timp am mai completat cu apa distilata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probabil ca s-a destrans sonda de temperatura de pe radiator, e pe laterala dreapta a radiatorului cum stai aplecat peste motor, pe la jumatatea inaltimii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da cred ca acolo dar azi nu prea am vazut din cauza vremii, oare din cauza asta sa urce mai greu temp la 90 de grade si sa-mi consume mai mult?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Mi-am luat si eu azi un termostat Vernet de la Autokarma. Dar cand l-am scos din cutie m-a mirat faptul ca nu e prins in carcasa (capac) nici cu urechi din plastic, nici cu clema zegher. Nu e prins deloc. Inca nu l-am pus pe masina. Ce ziceti, e posibil sa am vreo surpriza, adica sa nu stea la locul lui dupa ce il strang? Oare trebuie sa schimb si cealalta parte a carcasei, pentru a se potrivi cu ce am cumparat eu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cozminbej asa ceva am luat eu vezi ca are o garnitura de cauciuc care se pune pe marginea de tabla dupa care il bagi in capac si il stringi bine si nu o sa ai pb.eu il am de 3000km si nu prezinta probleme sau curgeri.tot de pe autokarma e luat si parca e vernet daca mai tin bine minte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, garnitura era deja pusa la locul ei, pe buza de tabla. Pana acum sunt foarte multumit de el, se comporta ca cel original. Atasez si niste poze facute inainte de a-l monta. Scuze pentru calitatea lor, nu aveam decat telefonul pentru a fotografia.

post-55694-0-75865200-1297664177_thumb.j

post-55694-0-98646500-1297664181_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

stai linistit ca acelasi termostat l-am pus si eu pe masina si functioneaza excelent

nu curge pe langa nu nimic

este foarte bun de pe autokarma l-am luat si eu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Hop si eu cu termostatul, cand dau drumul la AC se raceste motorul(scade spre prima linie)l-am desfacut si am constatat cu stupoare ca nu e acelasi tip de termostat, adica in corpul prins pe motor intra/sta termostatul care printr-un ax impinge acea supapa din capac care are doar un arc in spate. Trag concluzia ca ori s-a inmuiat arcul ce impinge supapa ori axul di term. revine prea lent( acesta revine doar impins de supapa si arc). Probabil ca trebuie sa pun ceva in spatele arcului ptr. al intarii cu riscul de a merge cu motorul ceva mai cald. Intrebarea este, AZQ are acest tip de termostat sau sunt eu mai norocos? un lucru e cert, daca as lua ce am vazut prin poze cu siguranta nu ar intra in restul corpului. Nu am facut poze ptr. ca eram boit pe maini dar daca-l mai scot odata o sa va arat poze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!