Jump to content

Problema termostat


fabritzio
 Share

Postare recomandată

1. Dinspre motor, prin termostat spre radiator.

2. E irelevant ca furtunul era moale sau nu. Presiunea prin circuit nu e atat de mare incat sa nu poti strange furtunul ala.

3. Daca era pompa de apa de vina, nu-ti mai facea nici circuitul mic (prin caloriferul din bord) si astfel nu iti scadea temperatura apei prin pornirea ventilatiei din habitaclu. Tot termostatul ramane inculpatul

4. Scoti termostatul si pui unul pe producator, daca nu stai asa bine cu banii. Nu stiu daca la Fabia vine cu tot cu cot, sau doar termotatul simplu. Eu am pus un Wahler cu 30 de lei si merge perfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 157
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • saboteur

    10

  • B0gdy-

    10

  • Sudsemnatu

    9

  • SergiuD

    8

Top Posters In This Topic

Posted Images

in iarna, cand am schimbat termostatul (operatie descrisa la http://vwforum.ro/index.php?s=&amp...t&p=931661), mecanicul mi-a pus tot wahler (cred). si la modelul meu de fabia, termostatul vine impreuna cu carcasa (cotul), de care e prins cu 2 urechiuse, deci la pachet vin numai impreuna, de aceea costa atat la reprezentanta.

o sa schimb termostatul, dar pana la a cumpara unul nou, cred ca o sa-l scot de tot si o sa merg fara el. ca oricum e cald si nu fac decat drumuri scurte, deocamdata.

merci ca m-ai linistit in legatura cu pompa de apa.

numa' bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, uitasem de amanuntul asta. Poti circula si fara termostat acum pe timp de vara. Ai doar grija sa pui silicon sau ceva penru etansare, ca in lipsa termostatului, nu cred ca mai poti pune nici garnitura (o-ring).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare!

azi am aflat ca sambata i s-a intamplat acelasi lucru si unui coleg de lucru, la un polo de 1.2 12v.

asa ca aveti grija pe caldurile astea, fiti cu ochii pe temperatura!

numa'bine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare!

sa zicem ca am rezolvat-o. a fost asa cum a zis c o s m i n, termostatul era blocat pe inchis.

aseara l-am schimbat, am sigilat bine, am completat cu aproximativ 2/3 l antigel.

dimineata i-am stresat pe vecini, am pornit motorul si am asteptat sa porneasca ventilatorul, pe care, initial, il credeam vinovat. dupa 10 minute, a pornit si ventilatorul, temperatura fiind la 90 de grade.

aseara, ca sa ma conving ca nu fac o prostie schimband termostatul, l-am luat in casa si l-am pus la fiert in apa. si desi apa in care l-am pus incepuse sa fiarba, el nu a facut nicio miscare. a ramas tot asa cum l-am pus. m-am gandit ca are o oarecare inertie termica, asa ca l-am lasat vreo 10 minute in apa clocotinda, dar nimic.

ultumesc pentru ajutor, topicul se poate muta.

LE: am uitat: termostatul nou este de felicia de 1.3. merci, saboteur!

Modificat de cristi v.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dimineata am vazut o balta sub masina. Cand ma uit la motor curge antigel pe la termostat. Pe acolo unde se prinde termostatul in cele trei suruburi. Intrebarea este daca s-a fisurat capacul din plastic in care intra cele trei suruburi sau pe la garnitura? Cum se numeste acea garnitura, si daca se gaseste de cumparat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Crezi ca daca scrii in mai multe topic-uri primesti raspuns mai repede?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Masina: Skoda Fabia 1.4. AQW;

Problema: o clema a termostatului a cedat;

Rezolvare: confectionarea unei piese dupa indicatiile lui avramar;

Cost: 1.5 RON - tubul din poza 2;

Mersi avramar si vwforum!

post-40721-1253293703_thumb.jpg

post-40721-1253293720_thumb.jpg

post-40721-1253293727_thumb.jpg

post-40721-1253293733_thumb.jpg

Modificat de DragosBogdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Salutare. Am si un un Golf 4 benzina si am schimbat 2 termostate pana acum si nici acum nu am caldura in masina. Deci problema e cam asa. Cand am cumparat masina nu a avut termostat. Cand s-a racit am pus un termostat si am plecat la munte. Si mi-a fiert motorul. Am dat termostatul jos fiindca el era de vina si am plecat mai departe. Apoi am cumparat alt termostat si iar l-am montat. Si am aceeasi prb. Imi fierbe apa. Cineva imi spunea ca e posibil sa se blokeze acea tija care iese din termostat, in suportul acela in care intra furtunul care vine de la radiator. Culmea este ca desi apa sarea de 90 grade, ventilatorul nu pornea. Dar cand am dat termostatul jos si apa incerca sa sara de 90 grade atunci pornea ventilatorul :|. Ati mai avut prb de genul asta? Ceva sfaturi ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ceea ce cunosc eu despre cum functioneaza si ce rol are termostatul pot spune ca pina la temperatura de 90 de grade (e si in functie de termostat) apa nu circula decat prin motor iar prin radiatorul mare din fata nu. Senzorul de temperatura pentru pornirea termocuplei se afla pe radiator de unde se explica de ce nu porneste ventilatorul in momentul in care ai termostatul montat. Ceea ce poti incerca e sa pui termostatul intr-o cana sau oala si sa le pui pe foc, in mod normal termostatul se deschide cand apa ajunge peste 90 de grade. Daca el functioneaza corec problema e la sistemul de prindere si trebuie cautat ce imiedica termostatul sa se deschida cand e montat la locul lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce inseamna OEM. Dar am skimbat 2 termostate pana acum su amandoua au aceeasi buba: uita sa mai deskida. Mai bine va intreb cat costa un termostat original. daca exista asa ceva... Apoi, ce cod ar trebui sa aibe, ceva poze ak aveti, etc. Adik ceva detalii care sa ma lamureasca exact cum arata un termostat de la "mama lui". Primul termostat l-am bagat in apa si l-am fiert si ce credeti ca s-a intamplat? S-a desfacut in 2 bucati :| Adica clemele ala de tin parea de sus s-au desfacut, si nu mai sustinea partea superioara si l-am dus la cos. Pe asta kre il am acum as vrea sa il mai verific k poate e bun de ceva si nu am dat banii degeaba pe el. O sa mai skimb si suportul ala unde sta termostatul dupa care raman fara optiuni. Mai aveti idei de rezolvare ?

Te rog ca pe viitor sa folosesti corect scrierea in limba romana! Citeste regulemtul forumului! Aici nu suntem camera de chat de pe mirc nici pe Yahoo messenger!

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OEM = Original Equipment Manufacturer.

Pentru a afla codul piesei si eventual o poza ETKA, poti pune o intrebare aici: http://vwforum.ro/index.php?showto...6&hl=coduri.

Eu zic sa nu mai incerci alte experimete, gen fiert, desfacut, improvizat. Daca esti sigur ca e defect, schimba-l si gata. Totusi, mi se pare ciudat cand spui ca masina "nu a avut termostat". Cine l-a scos, poate a vrut sa mascheze alte vicii.

Cred ca-ti trebuie un "doctor bun", timp si bani...adica service. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

buna ziua!

astazi am efectuat si eu artificiu conceput de avramar, pentru masinuta din semnatura

tin sa va multumesc pentru ca acum nu mai am probleme in ceea ce priveste termostatul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Am o intrebare (sau doua :) ) ...

Un VW Golf 4 1.6 16V, nu sta bine la relanti si nu stiu daca are legatura dar temperatura NU sta fix la 90

Modificat de adrianTNT
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt sanse mari ca temostatul sa nu mai inchida corespunzator si atunci o parte de lichid racire se raceste prea mult prin radiator. O modalitate simpla de a verifica este sa pornesti dimineata si, stand pe loc sa urmaresti daca incepe sa se incalzeasca si radiatorul racire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@BLiTZ: referitor la relanti, crezi ca ar avea legatura cu racirea? Are niste oscilatii/vibratii la relanti, pare sa mearga in 3 pistoane.

Masina e la un mecanic acum, dar zicea ca a pornit-o dimineatza si a mers "frumos" pentru ceva timp. Ei cred acum ca ar fi pompa de benzina.

O sa fac si niste teste cum ai zis, dar momentan nu am masina :)

Modificat de adrianTNT
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm, sunt mai multe teste de facut: in primul rand de aprindere. trebuie vazut daca nu cumva sunt rateruri pe anume cilindri si stabilit cauza: injectoare, bujii. Daca nu sunt probleme atunci poate fi cauza termostatul sau senzorul temperatura lichid racire. De asemenea trebuie testat debitul pompei de benzina din rezervor si masurata presiune de carburant in rampa centrala a injectoarelor (asa se poate concluziona daca regulatorul de presiune de pe filtrul de benzina functioneaza la presiune inscrisa pe el).

Iata deci ca sunt destul de multe de verificat. Din pacate tu nu ai decat informatii ambigue. Iar mecanicul, daca nu urmeaza procedurile de verificare enumerate de mine mai sus in mod corect, atunci va inlocui piese pe bajbaite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine, o sa vad maine daca au rezolvat ceva cu presiunea de carburant, bujiile le-am pus noi ieri, nu s-a schimbat nimic. Iar pe calculator iar nu a iesit nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Blitz:

A verificat mecanicul presiunea la carburant, a zis ca e ok.

Pe tester cu motorul pornit nu aparea missfire, desi avea cateva mai vechi, a zis ca de la teste (bagat/scos mufe, etc), le-a sters alea vechi si altele nu apareau.

O probema ce am gasit este: a dezizolat firele unui injector si a testat cu un bec daca ii vine curent, in momentele cand merge prost la relanti nu ii vine nici curent la injectorul acela.

Daca pornesc consumatoare CALDURA, faza lunga, ventilatoare, etc, atunci merge mai rotund si ii da curent si la injectorul acela (testand cu un bec pe firele injectorului).

Pare problema de scurt, calculator, fire intrerupte, etc ?! Doar ca mai este si problema aceea cu temperatura, imi arata cam 75

Modificat de adrianTNT
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Firele de alimentare injectoare vin direct din calculatorul de motor. Sa desfaca mecanicul mufele la calculatorul de motor si sa se uite cu atentie la pinii mufelor si la pinii ECU sa nu fie vreunul oxidat, eventual sa dea si cu un spray de contacte putin. Daca nu, atunci trebuie dublat cablajul de la ECU la injectorul care face figuri si urmarit comportamentul acestuia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

In legatura cu termostatul am si eu o nelamurire , cand am schimbat sonda de temperatura am observat ca termostatul are un joc in locas dar nu am dat importanta pana acum cand am vazut pe forum ca trebuie sa stea fix .Ultimul drum ce l-am facut cu masina temperatura din bord imi indica 0 si nu baga caldura in masina ca inainte, m-am gandit ca este din cauza ca este rece afara si nu am pus un carton la radiator(cum faceam la dacie) si am crezut ca sonda de temperatura sa defectat din nou.Intrebarea mea este daca termostatul este de vina ? daca se poate achizitiona separat si un pret (producator) recomandat . VA DO :rolleyes: RESC SARBATORI FERICITE

Am uitat sa mentionez ca mi sa aprins si check engin probabil din cauza temperaturi scazute a lichidului de racire al motorului din timpul functionari.

Modificat de CURIOS!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns dar inainte sa prezint problema pe care o am am verificat pe forum toate ariile asemanatoare problemei mele si mi-am dat seama ca sar putea sa fie stricat termostatul dar nu stiu de care tip trebuie cu carcasa de plastic sau fara.(anul de fabricatie este 08 2002)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare!

as inclina sa cred ca ai acelasi tip de termostat. nu bag mana in foc, dar stiu ca intre aqw, azf si atz diferenta e doar de soft.

parerea mea, hac!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!