Jump to content

Variatie temperatura motor relantii- Leon 1M 1.6 16v BCB


Havoc
 Share

Postare recomandată

Am si eu urmatoare nedumerire referitoare la temperatura motorului la relantii:daca nu a ajuns la 90 de grade ([cenzurat] din mijloc) aceasta incepe sa scada, nu foarte mult dar scade, in schimb daca a ajuns la 90 de grade ramane fixa si nu se mai misca,

De curand am schimbat senzorul de temperatura pentru ca acul indicatorului urca si scadea foarte repede, s-a rezolvat problema.Dar odata cu venirea temperaturilor scazute am observat ca masina nu mai ajungea la temperatura optima(linia din mijloc) in mers, doar daca stateam la relantii si eventual opream incazlirea din interior, daca eram in mers temperatura scadea, am rezolvat si aceasta problema prin schimbarea termostatului(termostat behr), acum urca repede la 90 de grade in mers si ramane acolo, problema este ca scade usor temperatura cand este la relantii si nu a ajuns la 90 de grade, am verificat conductele de la motor(una este calda, una este rece), antigelul a fost schimbat odata cu termostatul, la diagnoza totul este perfect.

Este acesta un fenomen normal sau poate fi o alta problema?

Mentionez ca motorul trage bine si nu am observat alte probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Esti sigur ca termostatul functioneaza cum trebuie? Chiar daca e nou, simptomele pe care le ai tu sunt caracteristice termostatului defect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai am venit de la un drum lung, masina baga căldură fără probleme si acul nu se mișcă de la 90 de grade. Înainte sa schimb termostatul imi scădea temperatura in mers, acum problema este doar la relantii daca nu a ajuns la 90 de grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Velocity_Warrior

Ideea este, daca inainte sa ai problemele respective temperatura la relanti cobora la fel sau ramanea acul la 90 ?!

Spre exemplu motorul meu se comporta exact cum face al tau acum. Dupa un drum lung, cand acul sta fix la 90 de grade, la temperaturi exterioare destul de mici, sub 0 grade, daca las motorul pornit la relanti pentru aprox 5 minute, acul incepe usor usor sa coboare. Precizez ca asa a facut din prima zi de cand am luat-o. Este foarte posibil totusi, ca noul termostat sa aiba ceva probleme, au mai fost cazuri.

Sanatate ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine dacă a ajuns la 90 de grade nu mai scade deloc, chiar dacă sta la relantii.

Ai pus o problema interesanta referitor la cum se comporta înainte, sincer sa-ți zic nu-mi aduc aminte :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este normal la temperaturi sub 0 in ralanti cu ventilatia pornita (mai mult de 5min)pentru caldura sa scada sub 90,radiatorul de caldura se raceste mai repede decat caldura generata de motor la 930 de rotatii si usor,usor scade sub 90 chiar in zile f.geroase ajunge la 60-70 grade.dar odata cu mersul normal in trafic se stabilizeaza la 90.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e normal ca se face frig in masina,dar asa fac toate diesel-urile mai putin cele cu incalzire auxiliara

Modificat de razvi_gyl
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca se face frig,deja la 60-70 grade apa, instalatia de climatizare baga destul de cald aerul.La mine se simte bine caldura incepind de la 50.Sa stii ca si la benzinare este la fel,vezi TSI-urile ce greu se incalzesc aproape ca dieselurile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ca nu halesc benzina,dar daca stai in relanti mai mult in 50 grade o sa stea apa si nu mai baga cald chiar deloc,la cele dotate cu incalzire auxiliara webasto nu lasa sa se intample lucrul asta si tine apa numai in 90 cu japca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este daca vrei soba in masina pui webasto,dar si consum pe masura confortului.Ideea este ca multi dintre noi circulam putin dimineata pana la serviciu cativa km prin oras unde stai mai mult la semafoare in ralanti, nu are timp sa se incalzeasca in parametri,sa lucram la 20-30km distanta cu drum intins sa vezi ce repede se incalzeste in 5km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se pune problema de frig la mine, chiar daca s-a ridicat putin acul baga caldura fara probleme.

Inteleg din posturile de pe aici ca ar fi normala aceasta variatie atat timp cat este frig afara si motorul nu este incalzit la 90 iar ventilatia lucreaza din plin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca un consum de 200ml/h este pe,, masura ,,pt un webasto care incalzeste motorul in 90 gradein 10 min stand pe loc la -20 grade sa ma ierte Dumnezeu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Havoc- de ce nu verifici termostatul prim metoda simpla, cand acul la temperatura este sub 90 de grade ar trebui sa ai radiatorul rece.

Eu patisem la fostul Seat, termostatul nou, isi facea treaba deschidea la 90 grade, dar nu inchidea circuitul complet ramanea foarte putin deschis si astfel mici oscliatii de temperatura, eu sunt de parere si din experienta un benzonar o data ajuns la 90 grade, nu prea scade temperatura apei, as merge pe variantra termostat, dar mai intai verificat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred sa tii un motor la 90 de grade cu 200ml pe ora cu webasto cand sunt temperaturi sub 0 ,decat daca ventilatia este oprita,nu reuseste motorul pornit,care este mult mai mare.Este bun ajuta sa ajungi la 90 mai repede dar cu aportul motorului,nu singur.Oricum am inteles ca dupa un anumit timp(cateva min) se decupleaza automat pentru a nu descarca rau bateria,dar oricum ar fi este benefic pe timp rece.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce spui tu este incalzire stationara colegu,eu vorbesc de incalzire auxiliara,unde webasto daca e nevoie merge non stop si un motor diesel nu poate sa aduca mai repede apa in 90 grade decat un webasto.Dar sa ne oprim aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceasta echipare este rara,eu ma refeream la masinile noastre de zi cu zi care nu au in dotare decat PTC.`

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

T3,4,5,Touran,Sharan etc toate au incalzire auxiliara gen webasto,eberspacher care nu mai este ceva optional alimentat diesel/benzina direct din rezervorul masini in functie de motorizare,traseul lichidului de racire fiind lung iar motorul singur nu poate face fata,din astea cam 50% au si incalzire stationara care este optionala,iar consumul e cel din cartea tehnica,fiind unul infim nici nu poti sa-i faci altfel.Oricum merita fiecare picatura consumata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Havoc- de ce nu verifici termostatul prim metoda simpla, cand acul la temperatura este sub 90 de grade ar trebui sa ai radiatorul rece.

Eu patisem la fostul Seat, termostatul nou, isi facea treaba deschidea la 90 grade, dar nu inchidea circuitul complet ramanea foarte putin deschis si astfel mici oscliatii de temperatura, eu sunt de parere si din experienta un benzonar o data ajuns la 90 grade, nu prea scade temperatura apei, as merge pe variantra termostat, dar mai intai verificat.

O sa incerc si metoda expusa de tine!

Intr-adevar cand ajunge la 90 de grade nu mai are oscilatii, doar pana in 90 de grade are oscilatii.Verific si revin cu raspunsul :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este normal sunt masini cu volum mare de aer in interior si mai multe locuri de pasageri sigur au nevoie de incalzire suplimentara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am tinut sa precizez ca o variatie de temperatura la relanti este intalnita la toate diesel-urile mai putin la cele cu incalzire auxiliara unde webasto tine temperatura fix in 90 grade oricat ai sta la relanti si ca nu este din termostat sau din alte nebunii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut un Ford Transit Connect vreo 2 ani, si daca iarna ma blocam in trafic inghetam in ea, da la 90 de grade (mers normal pe drum) in 7.. 10 minute de relanti (temp afara -8..-10 grade C) scadea sub 50 (sau 60 poate ma insel) cat arata ceasul. Nu conteaza cat de mult se ducea in jos, cert este ca baga rece in masina de ma congelam daca nu acceleram zdravan. Masina era dubita si avea despartitor de tabla, deci volumul de incalzit era mai mic decat la un autoturism normal.

Modificat de Catalinu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am plecat de la o problema la un motor pe benzina si am ajuns la discutii fara nici o legatura cu subiectul, despre webasto, incalzire auxiliara, motoare diesel, Sharan, etc. Credeti ca se poate sa-l ajutam pe initiatorul topicului? Stiu ca e Craciunul, insa...

Modificat de cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat radiatorul pe la 60 de grade si este rece,nu trece nimic prin el, conducta inferioara este de asemenea rece.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Initiatorul topicului a inteles ca nu are nici o problema din discutia noastra,vine si cu argumente la ultimul post ca nu trebuie schimbat termostatul.Havoc,acum ca sa mai incalzit afara urmareste si vezi ca nu mai ai acele variatii de temperatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pune vag-comul si verifica temperatura, acul de temperatura nu este atat de precis precum crezi, adica cand e pe mijloc poate avea apa si 85 de grade si 95, la diesel ce descrii tu e normal, dar la benzinare nu stiu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!