Jump to content

Trepidatii in volan la franare


Alex - Viorel
 Share

Postare recomandată

Imi vine greu sa cred ca de 4 ori la rand sa am ghinion, si ca o mentiune, de fiecare data cand s-au schimbat discurile s-au schimbat si placutele, toate noi. Pana la urma asta voi face, mi s-a recomandat sa schimb fuzeta sa vedem ce zice atunci. Va tin la curent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai poţi face o verificare simplă: ridici maşina pe cric, dai roata jos şi învârţi discul cu mâna.

Dacă are porţiuni unde se învârte uşor şi altele în care se învârte greu şi se mai şi vede cum se depărtează plăcuţa de disc, atunci problema este în zona disc/butuc/planetară. Având în vedere că ai lovit roata este clar că ceva s-a deformat acolo.

Dacă nu se întâmplă asta atunci verifică ce au spus colegii mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi vine greu sa cred ca de 4 ori la rand sa am ghinion, si ca o mentiune, de fiecare data cand s-au schimbat discurile s-au schimbat si placutele, toate noi. Pana la urma asta voi face, mi s-a recomandat sa schimb fuzeta sa vedem ce zice atunci. Va tin la curent

@Lupo are dreptate, verifica intai abaterea pe butuc si daca are schimba portfuzeta cu butuc/rulment/discuri/placute si mare grija la cine le monteaza ,ca daca le monteaza cu ciocanul le schimbi degeaba.Ma mir ca ai facut 3 geometrii si nu si-au dat seama

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare:

daca exista abatere in butuci de 03-04 acestia merg scosi si rectificati la strung? banuiesc ca apoi trebuie rulmenti noi pusi...

Sau daca stie cine o astfel de masinarie in Constanta sau imprejurimi si daca poate face rectificare la butuci si discuri ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Trepidatiile au revenit si la mine. :(

    Se pare ca ceva ovalizeaza discurile de frana. Am verificat la service, dupa care si personal etrierele. Cei de la service mi-au zis ca nu sunt blocate. De impins la locurile lor si eu am reusit destul de usor, deci par OK. Am verificat amortizoarele care par sa fie perfecte chiar daca au 170-180 de mii de km.

    Chestia cu discurile incinse si balti este exclus deoarece am avut si am mare grija. Zilnic fac in jur de 80 de km din care 70 pe autostrada si centura fara franare.

   Ce altceva poate ovaliza discurile ? Inteleg ca discurile de azi sunt proaste dar am incercat cel putin 4 sau 5 discuri diferite si am avut grija de ele. Un set m-a tinut cca 15 mii, altul in jur de 6-7 mii, iar restul 2-3 mii fara trepidatie. Practic exact la fel ca la roby87. Inclusiv simptomele sunt identice : trepidatie in volan la franare si la semafor parca se opreste in trepte.

   Cand franez mai brusc trepidatia aproape ca dispare.

   Orice informatie e de folos, mai ales de la cei care au si rezolvat pana la urma ceva.


Amortizoarele bineinteles au fost verificate de specialisti cu aparat special, nu de mine :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai cumva obiceiul de a frâna ușor, lung, de a opri cu piciorul pe frână?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apar nişte trepidaţii la frânare (în special când se frânează la viteze mari). Am păţit şi eu asta (eu le simteam în pedală, dar vibraţia se simţea cumva şi în maşină), dar de când mi-am schimbat obiceiul  şi frânez mai ferm nu am mai avut treabă. Am observat că după nişte frâne mai violente dispărea vibraţia pentru un timp. Cred că se întâmplă din cauza depunerilor dintre plăcuţă şi disc, depuneri care nu se elimină la frânări uşoare şi din cauza bavurii de la marginea discului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ar avea obiceiul asta,ce ar insemna?

Nu face corect transferul dintre plăcuță și disc. În timp apar diverse probleme.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ultima traznaie: am defecta caseta de directie si de acolo provine si trepidatia in franare cat si zgomotul "clonc" cand merg prin denivelari.

Contstare facuta la un service local cu o oarecare notorietate. Ce ziceti? Ce credeti?

 

Un weekend cat mai placut!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, de obicei franez foarte putin. Daca ma gandesc bine franez mai lin doar in caz de urgenta apas mai brusc.

      Dupa schimbarea discurilor de frana pe fata o vreme am constatat ca discurile fata-spate se incalzeau neuniform in diagonala (adica stanga fata-dreapta spate aveau cam acelasi grad de incalzire iar dreapta fata-stanga spate la fel). La service au verificat si au zis ca etrierele nu sunt blocate.

    Dupa o vreme parca a disparut problema, dar saptamana asta am constatat dupa niste frane si condus mai "violent" ca temperatura discurilor pe spate diferea din nou si destul de mult zic eu. Am aerisit partea cu discul aproape rece dar problema persista. Urmeaza sa verific personal etrierul cu pricina.

    Cineva mi-a sugerat ca pompa ABS sau mai bine zis comanda centrala de la ABS ar putea functiona necoraspunzator ori primeste informatie gresita de la senzorul ABS si reduce forta de franare evitand astfel blocarea roatei. Bataie in pedala nu simt, in nici un caz de genul cand franezi pe gheata sau teren alunecos.

    In ultima vreme din cand in cand martorul EPS apare pe bord, parca atunci cand dupa pornire nu franez aproape deloc o vreme buna. Are cineva experienta asemanatoare ?


Da, caseta de directie poate provoca trepidatii in volan, dar in mod normal n-ar trebui sa dispara complet dupa schimbarea discurilor de frana si nici nu ar trebui sa deformeze discurile de frana dupa asa scurt timp. Trepidatiile ar trebui sa le simti mai mult pe teren denivelat si ar trebui sa ai joc in volan (chiar cativa cm) sensibil atat in stationare cat si in mers in sensul ca misti de volan stanga dreapta si masina nu schimba directia de mers deloc.

Daca cumva te decizi sa schimbi caseta si nu vrei sa investesti o gramada de bani in ea, chiar ieri am vazut pe eBay niste preturi foarte avantajoase pentru casete de directie. Bineinteles sunt uzate dar majoritatea in conditie buna chiar excelenta.

In cazul in care schimbi caseta lasa-ne sa stim daca s-a rezolvat problema cu trepidatiile la franare.

Oricum bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La asta cu caseta de directie  nu m-am gandit.....tot ce-i posibil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La portfuzeta va-ti gandit, va pus vreun mecanic comparatorul pe ea ,tot schimbati discurile ,merg bine o perioada pana se incalzesc apoi se deformeaza dupa fuzeta acest fenomen apare doar la franare n-are treaba cu caseta .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Și eu am schimbat discurile față-spate, plăcuțe noi, ghidaje noi pe spate, culisele pe față unse, după 2000 de km mașina vibrează la frânare. Ce mai remarc este o ușoară mișcare a volanului stînga-dreapta când merg pe un asfalt perfect drept cu o viteză in jur de 50-60 km pe oră. Am să schimb roțile pe față să văd dacă dispare problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine vibreaza si la franare la viteze mari, dar si la accelerare "blana" in a5a ... volant cu masa dubla este originala 282 k km   :)

Cu frigu' a inceput si "clonc" la denivelari 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salut, am si eu o problema in legatura cu trepidatul volanului la viteza mare dupa ce am schimbat niste piese la masina si am nevoie de un sfat. De curand (acu 1 luna) am schimbat la masina capete de bara , bielete de directie si flanse + rulmenti la amortizoare fata. Dupa aceea am mers sa mi se faca geometria. In aceea zi am observat ca nu imi statea volanul perfect drept si m-am intors la serviceul cu pricina sa imi refaca geometria. Ajungand acolo mi-a spus un alt mechanic ca nu poate sa mi-o faca perfect ca e inbatranita o bucsa de la brat si ca baiatul care mi-a facut geometria prima oara nu a stiut de aceste detalii. L-am rugat sa mai incerce odata si sa o faca cat de bine poate pana o sa schimb bucsele ca oricum platisem geometria. Am fost la inca un service sa se uite la bucse si 2 mecanici de aici mi-au spus ca bucsele sunt o.k. Acu o saptamana cand am plecat in concediu am mers pe autostrada la viteza de peste 110-120 km/h incepe sa-mi vibreze volanul + ca mi-a crescut si consumul. (cauciucurile sunt aproape noi 2014/februarie , max 4000). Volanul nu vibra pana la schimbarea pieselor. Cum ar trebui sa procedez? Poate sa-ti vibreze volanul de la geometrie sau de la echilibrarea rotilor? Mi-e frica nu inceapa sa pape cauciucu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, poate sa-ti vibreze volanul si de la geometrie si de la echilibratul rotilor. :icon_thumleft:

Daca problema a aparut dupa schimbarea pieselor, eu zic ca e de la geometrie.

Ceva de genul am patit eu acum vreo 2 saptamani. Am schimbat un pivot pe stanga. Inainte de schimb, nu trepida absolut deloc volanul. Dupa schimb, am patit ca tine: de la 110-120 km/h imi trepida volanul. M-am gandit ca ar putea fi de la geometrie, asa ca m-am dus si mi-am facut unghiul. Problema a disparut si acum nu mai trepideaza nimic. :beer:

Eu zic sa te duci sa incerci sa-ti faci geometria in alta parte. :icon_bounce:

Modificat de Deadly
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si care ar fi logica dintre geometrie/vibratii volan in mers ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am stat sa-mi bat capul cu asta, dar se pare ca au o oarecare legatura. La mine cel putin asa a fost. :icon_thumleft:

Eu vorbesc strict despre ceea ce mi s-a intamplat: masina mergea perfect -> a fost schimbat pivotul -> a inceput sa trepideze -> s-a refacut directia -> problema a disparut. Deci, fiecare trage ce concluzie vrea. :beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Patesc si eu acelasi fenomen. Masina avea 210 K si incepe usor, usor sa tremure volanul la franare. Mecanicul da verdictul - discuri ovalizate. Cumpar discuri + placute Ferodo, dupa montare nu mai tremura... Dupa 10 000 km incepe iar cutremurul la franare. Din ce in ce mai profund... ma intorc la mecanic, zice: sigur ai spalat masina si erau discurile incinse, ca alta explicatie nu poate fi la kilometri astia... Intr-adevar... mai spalasem masina dar nu am tinut cont sa verific discurile inainte. O inghit si p-asta, cumpar alte discuri, ATE dar pastrez placutele pentru ca, zice mecanicul, sunt foarte bune, nu s-au tocit aiurea, merg folosite ca sunt aproape ca si noi.Iarasi masina isi revine, bucurie mare... Dupa 3 000 de km a inceput iar dansul... De unde sa incep? Care-i cauza ovalizarii? Am verificat culisantele si nu sunt blocate, discurile nu par a se incinge, sunt doar usor caldute dupa un drum mai lung. Daca erau bieletele de directie, nu cred ca treceau trepidatiile la schimbarea discurilor.

Imi poate recomanda cineva un specialist in rectificarea discurilor, in Pitesti sau Valcea?

Modificat de Helloween
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oare mecanicul tau , a verificat cu ceasul comparator planeitatea fuzetei ( butucului ) ?

Daca erai din bucuresti aveam aici un centru care se ocupa numai de acesta problema ( rectificare , chiulase , discuri etc )

Dar inca o data intreb , s-a verificat planeitatea fuzelei ptr ca asa o sa schimbi la discuri pana la adânci batraneti .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine problema a fost din discuri. Si mecanicul a verificat cu ceasul comparator planeitatea fuzetei inainte de montajul discurilor/placutelor noi. Acum franarea e foarte lina......sa vedem pentru cat timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine nu a verificat nimic... Pur si simplu a schimbat discurile si a verificat functionarea etrierilor sa nu fie blocati

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am luat masina cu discurile de frana usor ruginite si inegal murdare cu praf de ferodo, statuse masina  probabil nefolosita o vreme. La franare trepida asa cum se plange multa lume pe aici. Am demontat placutele si am curatat cu atentie discurile, atat fata cat si spate, dat drumul la motor, bagat in viteza 2 si aplicat smirghel de granulatii progresiv mai mici pe o bucata de lemn perfect plana (pal melaminat). Atentie cum suspendati masina, nu ajunge doar cricul! bagati butuci sub praguri. Apoi am curat bine si placutele care aveau depuneri neuniforme de praf solidificat. Trepidatiile au disparut. La cat praf de ferodouri am gasit acolo, mi-am facut apoi obiceiul ca de fiecare data cand spal masina cu karcherul sa dau presiune si in gaurile din jante, astfel se mai curata si din praful adunat pe placute si discuri.  Daca nu ati lovit in istoric fuzetele (nu strica sa verificati daca nu bat, altfel puteti schimba zeci de discuri degeaba) si nu aveti jocuri la puntea fata, trepidatiile sunt de la mizeria inegala de pe discuri si placute, apropo imi poate recomanda cineva o marca buna de placute? Ca la anul estimez ca se cam termina si urmeaza sa le schimba pe toate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai nou, am verificat cu ceasul comparator discurile si la cel din stanga am o deviatie (nu stiu daca-i termenul potrivit, dar intelegeti la ce ma refer...) de doua zecimi care am inteles ca e deja un inceput de problema (mi s-a explicat ca pana intr-o zecime e normal). Am verificat si fuzetele si acolo n-ar fi probleme. Mi s-a recomandatca pentru inceput sa schimb culisantele si bine-nteles alte discuri (tot ca o recomandare  a fost sa incerc discuri de la dezmembrari ca originale...). In alta ordine de idei am doua perechi de discuri care trebuie sa le rectific. Revin cu rugamintea daca ma poate indruma cineva la un specialist in asa ceva (rectificari) in Pitesti (cu toate ca altii mi-au spus ca nimeni nu o sa le mai scoata ”la fata” asa cum ar trebui...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!