Jump to content

Trepidatii in volan la franare


Alex - Viorel
 Share

Postare recomandată

Salut, revin dupa un an. Pana la urma am schimbat cauciucurile si s-a curatat etrierul stanga spate. S-a inbunatatit un pic dar nu perfect. Dupa jumat de an am schimbat toate etrierele, discurile si placutele pe spate plus discuri si placute fata si lichid de frana. Cei de service au zis nu vad nici o alta problema. Totul era aproape perfect timp de 7 luni si 15000 de km.

Acuma din nou am trepidatii in volan la o viteza de 90-100 km/h si la franare peste 70 km/h si am observat ca pe partea stanga spate discul era din nou uzat neunifor asa ca am curatat. Vineri am programare din nou la service pentru testare si poate schimb de capat de bara.

Ideea e ca poti avea trepidatii din cauza ca franele pe spate prind neuniform si in timp produc probleme si pe fata.

Revin dupa reparatie.

Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

propun unui moderator unirea acestui subiect cu cel de sus ( discuri frana placute inlocuire )  se discuta acelasi subiect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Intrebare: daca am vibratii in volan la franare (chiar de la viteze mici), trec ITP-ul? Franele tin foarte bine.

Ideea este ca acum m-am uitat in talon si ITP-ul expira... astazi. Deci nu mai am timp sa schimb discuri/placute si sa verific restul (etrieri, fuzeta etc).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă nu au ăia ceva cu tine, da.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca vei trece ITP-ul fara probleme.....

Si eu am discul stanga spate foarte putin uzat,din cauza pistonasului..... asa a fost de cand am luat-o de 5 luni,dar nu ma deranjeaza trepidatia care o simt in volan uneori.Daca apas mai insistent pedala nu se mai simte trepidatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine s-a cam agravat in ultima vreme. Deja daca franez brusc de la mai mult de 40-50 km/h tremura foarte tare volanul. E invers ca la tine: cu cat apas mai insistent pedala, cu atat tremura mai tare.

Zilele astea am sa iau discuri (placute am luat deja, fata-spate, TRW).

Problema este ca nu stiu din ce cauza s-au ovalizat discurile. Nu am intrat niciodata in apa cu ele incinse, rotile sunt toate reci dupa un drum cu frane utilizate intens etc. Discurile au fost schimbate la ultimul schimb de placute, insa dupa putini km incepusera deja sa dea trepidatii usoare in volan.

Stie cineva in Bucuresti un service competent in depistarea cauzelor?

 

Cu ITP-ul am rezolvat "elegant"...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Depuneri. Însă chiar de le cureți acum, stilul probabil le va readuce. Frânezi de obicei încet, cu pedala ușor apăsată?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De regula menajez franele. Pun frana de motor cat de mult pot. De ex. la un drum Bucuresti-Constanta franez cu frana de serviciu doar la taxa de pod si la iesirea de pe autostrada.

Franez lin de obicei (cu pedala usor apasata), insa am momente cand o calc (pe masina :) ) si, implicit, calc si franele.

 

Inchipuie-ti ca placutele actuale de pe fata au aprox. 50k km si inca mai au carne. Cele de pe spate nu au fost schimbate deloc in 130k km (urmeaza acum).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema depunerilor inegale apare la pastrarea piciorului pe pedala de frana dupa oprirea masinii, mai ales cand frana a fost solicitanta si mai ales de la placute proaste din aliaje feroase ce favorizeaza sudarea unui strat de pilitura pe suprafata ce ramane in contact cu discul. Un obicei bun este sa ridicati piciorul de pe pedala exact inaintea opririi sau dupa oprire sa mai permiteti rularea inca 1-2 cm.. Rodajul necorespunzator favorizeaza de asemenea decalirea inegala a discului si depuneri aleator pe acesta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut!

A rezolvat pana la urma cineva problema cu trepidatiile in volan la franare usoara?

Modificat de emmyy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut!

  Dupa schimbarea butucilor de roata pe ambele parti fata + disc frana, nu s-a simtit nici o trepidatie cca 4000 de km. Acum parca parca se simte ceva dar este incomparabil mai bine. Daca ar  tine asa nu m-as plange deloc. Deci merita verificat abaterea butucului si schimbat, costul nu e asa mare.

  Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc...o sa merg la sevice peste vreo luna cand imi iau concediu sa razolv si eu..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E bine de cei care au unde sa verifice abaterea butucilor,in Tulcea nema,nada,nimic,ioc!

Modificat de apkah
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Bucuresti se ocupa cineva cu corectia abaterii butucilor? Intre timp mi-am luat un ceas comparator (fara bratul de prindere) pe care pot sa-l pun la dispozitie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Marcu.Alexandru

Buna ziua! Am si eu o mare problema cu golfuletul meu (4, 1,9 tdi, alh, 90 cai, din 2001).

La viteze de peste 120 km/h (strict dupa 120) atunci cand iau piciorul dupa acceleratie, cand o las sa ruleze, am trepidatii mari in volan, un zgomot de te sperie foarte tare si masina face ca si cum s-ar dezmembra. Daca pun frana sau o accelerez la loc, se opreste, apoi daca iau piciorul dupa acceleratie face iar. Doar dupa 120 km/h, sub viteza aceasta nu am niciun simptom.

Repet, daca apas frana nu mai face.

A patit cineva asa ceva ?? Stie cineva de la ce ar putea fi ?? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,

Vin si eu cu o problema pe care o am din 2012, zic eu de cand am lovit o bordura cu roata fata stanga. Pe scurt de atunci am schimbat 4 seturi de discuri+ placute, toate bucsele pe fata(de 2 ori) rulment partea stanga, lichid de frana, refacut geometria de vreo 3 ori, cauciucuri noi, iar jantele au fost verificate, nu sunt strambe

Imi trepideaza ingrozitor volanul la frana,fapt ce ma terorizeaza, imi e groaza sa pun frana. La viteza mare daca franez parca se dezintegreaza masina, daca franez incet si am sa zic 40 la ora, inainte sa se opreasca masina se simte ca si cum masina ar frana in trepte, si se simte si o mica bataie in toata masina. in primii 500 de km dupa schimbul discurilor totul e normal, apoi incet incet vibratia revine, se simte tot mai tare. Ultima oara am schimbat discurile si placutele fata+spate, a doua zi am plecat spre mare, la nici 100 de km parcursi deja am simtit vibratia.

Va rog sa ma ajutati cu un sfat, ce as mai putea verifica sau schimba, vreau sa scap odata de chinul acesta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifică abaterea butucului cu ceas comparator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@roby.

Ia verifica bucsele din"jugul"suportul motor/suruburile acestuia/suruburile de la ceseta de directie/flansa/bucsa de sus a telescopului.

Jocul e clar de undeva din asamblul rotii din fata, stanga/dreapta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun! Intreb si eu. Si daca verific abaterea butucului ce? Si daca verific bucsele si nu mai stiu ce de la roata ce?

Tocmai ce v-a zis omul ca  a schimbat cam tot pe la trenul fata si frane si tot degeaba.

Eu am schimat fuzeta, rulment, discuri (LPR, Ferodo si la urma ATE) polacute frana din aceleasi marci cu discurile

si tot vibreaza.

 

Deci?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi uite de ce: vibraţiile în volan pot avea destule cauze. Că n-ai nimerit tu din ce cauză vibrează asta nu înseamnă că ceilalţi nu trebuie să mai verifice ceea ce ai schimbat tu degeaba.

I-am spus să verifice abaterea butucului pentru că de aici trebuie început când ai vibraţii în volan plus că scrie şi în instrucţiunile de montare a discurilor, la ATE cel puţin (dacă le citeşte cineva). Un alt argument: ce descrie el este seamănă foarte mult cu ce am păţit eu când am avut un butuc deformat de un meseriaş cu ciocanul la cingătoare.

Dacă abaterea butucului şi discului este ok se trece mai departe cu verificarea tuturor elementelor până în cutia de viteze şi caseta de direcţie, dar în nici un caz nu se schimbă piese prin încercări, asta doar dacă nu te dau banii afară din casă.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Flanker.

Pai eu tocmai am spus sa verifice si altceva in afara de ce a schimbat el.

Omul pe banii lui schimba si masina pt.a scapa de vibratii.

Eu unul am intalnit tot ce am scris mai sus si fenomenulul era o miscare a volanului stanga/dreapta(vibratie e impropriu spus)exact din cauza celor enumerate de mine.

Nimeni nu e obligat sa faca ce se spune/scrie aici dar..sunt si lucruri de luat in considerare.

Zi frumoasa tuturor.

Modificat de romytaxy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi pare rau ca nu ati inteles ce am vrut sa zic eu. Repet: "si daca verific si are butucul abatere ce?"

Lupo ii tragi intr-una cu abaterea butucului, ok are abatere si l-am schimbat si tot a revenit problema.

Eu vreau sa incerc sa descopar cu adevarat care este problema ca de la butuc nu-i din vreme ce-i schimbat.

Am mai intrebat daca poate fi portfuzeta de vina, ca eu cred ca de acolo se trag toate.

 

O seara placuta!

 Si da, eu as vinde masina daca nu pot rezolva aceasta problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Haideti sa ne lamurim, e vibratie la franare sau miscare a volanui stanga/dreapta ?? sau invers ca nu conteaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De fiecare data se manifesta la fel. Dupa schimbarea discurilor si placutelor, o scurta perioada de timp merge totul perfect, nu trepideaza nimic. Ultima data cand am schimbat discurile (ATE), le-am schimbat luni, am mers aprox 25 de km, marti am mai facut sa zic 15, am pornit spre mare, si la intrarea in primul sat dupa iesirea din Oradea am franat si s-a simtit vibratia, mica dar a fost acolo. Penultima oara cand am schimbat discurile, dupa 2000 de km au inceput sa tremure, le-am dus la un baiat si erau ovalizate. La mine, "ceva" imi ovalizeaza discurile si nu imi dau seama ce poate fi. Am auzit de aceeasi problema la un prieten, problema care s-a rezolvat prin inlocuirea etrierului pe partea cu problema

As vinde si eu masina, dar nu pot din cauza asta :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

roby eu in locul tau as face alta chestie, as merge la dezmembrari si as lua un set de pe o masina care nu bate dar cu tot cu placutele de pe ea, pentru ca acele placute sunt formate dupa disc si frana va fi la eficienta maxima, ei dc dupa montaj nu bate normal ar fi sa nu mai ai probleme si sa fi fost un simplu ghinion cu discurile cumparate.

Si la dezmembrari se fac semne pe ele si dc e ceva le dai inapoi, sunt care iti dau si cu 1 luna garantie deci e k din punctul asta de vedere, faci km cu ele ca vrei sau nu si bataia se va simti dc e din alta cauza, cauti discuri cu o bordura foarte mica sa mai mergi si tu ele cateva zeci de mii.

Acum tu faci cum vrei asta e parerea mea.

Bafta

Modificat de pop cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!