Jump to content

Trepidatii in volan la franare


Alex - Viorel
 Share

Postare recomandată

Problema asta am avut-o si eu acum ceva timp. Dupa mai multe seturi de discuri si placute schimbate (1-Brembo, 2-Originale, 3-Ate, 4-Originale rectificate) am rectificat discurile originale si BUTUCUL si problema s-a remediat in proportie de 95%. Tot se mai simte o usoara trepidatie. Partea nasoala e ca trebuie sa schimbi si rulmentii.Ca idee eu sugerez sa-ti pui butuci noi si discuri noi+placute. Eu nu am am facut asta din considerente economice si nestiind daca problema se va remedia am ales solutia cea mai ieftina. Simptomele erau ceva de genul schimbam discurile + placutele si dupa ~ 1000km incepea distractia - trepidat volan, pedala si la viteze mari toata masina. Sper sa-ti rezolvi masina. Spor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Buna, problema mea este asemanatoare :

-trepidatii la franare la o viteza de peste 40-50km/h dupa care franeaza in trepte

-trepidatii (fara franare) la viteza peste 90km/h care nu dispare nici la viteza mai mare

-pe drum putin denivelat (cu gropi micute) se misca volanul stanga-dreapta, care nu se intampla la masina sotiei pe acelasi drum

-la viteze mici se simte un leganat de parca as avea o bolfa pe cauciuc (cauciucurile sunt bune, nu prezinta nici o deformare si nici la echilibrat nu s-au sesizat probleme)

-daca volanul este tras pana la maxim (indiferent ca stanga sau dreapta) si tin tare de volan, roata are un mic joc

Iata ce am incercat si problema nu s-a rezolvat :

-echilibrat roti si schimbat placute + discuri ( trepidatia a disparut dar dupa 1000 de km a reaparut )

-echilibrat inca odata la alt service + discuri noi ( trepidatia a disparut la franare dar la viteze doar s-a ameliorat iar dupa cca 1000-1500 km a reaparut si la franare)

Sfaturi pe care le-am primit :

-schimbat butucul, cica problema generala la golf iv

-schimbat coloana de directie (mentionez ca volanul nu are joc vertical)

Aveti vreo idee ce ar putea fi ? Imi deformeaza ceva discurile ? De unde vine trepidatia ? Multumesc mult pentru sfaturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

salut,la mine tot vibreaza volanul la franare si dupa schimbarea discurilor si butucilor(dupa 1000 -1500 de km).cand am pus discurile noi aveam o abatere de 0,03 mm pe disc iar acum am 0,06mm dupa 1500 de km.Inainte de schimbarea butucilor  avem 0,12mm pe disc.eu cred ca de la butuci apare vibratia in volan pentru ca discul se uzeaza neuniform.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Trepidatiile in volan si putin in caroserie pot sa fie si de la o geometrie proasta a rotilor? discurile l-am schimbat acum 14.000 km, am pus oem si am evitat cat am putut de tare sa nu le ovaizez, balti, spalatorie

Modificat de PHPCore
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut si geometria si degaba, am masurat discurile pe fata, cel din stanga are 0,02 si cel din dreapta 0,004 aproape este ok asa?

Si inca ceva, daca nu sunt discurile din fata, pot sa fie vreun disc din spate? sa vibreze volanu dupa 70 k cand pun frana?

 

help

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discurile au obligatoriu o bataie radiala chiar si de 0.3 mm,necesara impingerii la loc a placutelor dupa franare. Nu acolo aveti probleme,mai degraba verificati culisele de la etrieri,trebuie curatate si apoi unse cu vaselina siliconca (nu pasta siliconica termoconductoare) pentru ca nu ataca cauciucul, trebuie sa alunece etrierii cat mai usor,bieletele de directie,anvelopele (permutate),etrierii, arcurile placutelor de frana. Am avut destule probleme de felul asta la ultimele  masini. Nu s-a rezolvat doar schimband discurile si curatand butucii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut si geometria si degaba, am masurat discurile pe fata, cel din stanga are 0,02 si cel din dreapta 0,004 aproape este ok asa?

Si inca ceva, daca nu sunt discurile din fata, pot sa fie vreun disc din spate? sa vibreze volanu dupa 70 k cand pun frana?

 

help

La un coleg de serviciu îi tremura volanul la frânare (opel, dar sistemul de frânare pe spate era identic cu golf 4)din cauza discurilor pe spate, dar erau chiar praf discurile, iar plăcuţă pe interior nu mai avea deloc (cred că din cauza culiselor cum a zis colegul mai sus)

 

 

.....vaselina siliconca (nu pasta siliconica termoconductoare) .....

Poate vrea careva să le pună procesor :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discurile au obligatoriu o bataie radiala chiar si de 0.3 mm,necesara impingerii la loc a placutelor dupa franare. Nu acolo aveti probleme,mai degraba verificati culisele de la etrieri,trebuie curatate si apoi unse cu vaselina siliconca (nu pasta siliconica termoconductoare) pentru ca nu ataca cauciucul, trebuie sa alunece etrierii cat mai usor,bieletele de directie,anvelopele (permutate),etrierii, arcurile placutelor de frana. Am avut destule probleme de felul asta la ultimele  masini. Nu s-a rezolvat doar schimband discurile si curatand butucii.

 

 

Am facut si geometria si degaba, am masurat discurile pe fata, cel din stanga are 0,02 si cel din dreapta 0,004 aproape este ok asa?

Si inca ceva, daca nu sunt discurile din fata, pot sa fie vreun disc din spate? sa vibreze volanu dupa 70 k cand pun frana?

 

help

La un coleg de serviciu îi tremura volanul la frânare (opel, dar sistemul de frânare pe spate era identic cu golf 4)din cauza discurilor pe spate, dar erau chiar praf discurile, iar plăcuţă pe interior nu mai avea deloc (cred că din cauza culiselor cum a zis colegul mai sus)

 

 

.....vaselina siliconca (nu pasta siliconica termoconductoare) .....

Poate vrea careva să le pună procesor :D

 

 

Daca o accelelerez pana in 80-90 si pun frana lin nu tremura deloc volanul pana la 50km/h, sub 50 pana cam la 30 masina parca franeaza scadat si tremura, parca as fi pe un drum denivelat.

Aceeasi accelerare pana la 80-90, pun frana moderat, tremura volanul urat.

 

Ce credeti ca ar mai fi? de ce cand franez lin nu se simte la 80 in sus, doar cand ajunge la 50 tremura si franeaza sacadat

 

Pe spate am un cauciuc de un fel si altul de alt fel datorita unei pene ce numai putea fi reparata, si am luat un cauciuc oarecare si l-am pus in locul celui care facuse pana, si am zis ca nu l mai fac pereche ca oricum vine iarna si trebuie sa le schimb cu cele de iarna.

 

Pe partea stanga spate, am un etrier care blocheaza f f f putin, la modul ca discul stang spate se incinge o idee mai tare decat cel din dreapta

Modificat de PHPCore
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vaselina siliconica se foloseste in zonele unde e implicat si cauciucul,tocmai pentru ca nu il ataca. Dupa cum stiti,culisele etrierilor aluneca in niste bucse din cauciuc. Am vazut cazuri in care bucsele alea devenisera lipiciose si crapasera din cauza vaselinei folosite.

Am folosit asa ceva la masina mea si la alte doua, toate VAG,cu rezultate bune. La una din masini, proprietarul schimbase singur discurile si dupa o luna avea iar vibratii. S-au cuaratat si uns culisele, problema rezolvata.

Modificat de Dexterino
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a nu mai deschide un alt topic vreau sa va intreb si eu ceva. Am si eu o problema asemanatoare: la viteza mai mare daca franez puternic nu se simte nimic. Daca franez usor trepideaza usor volanul stanga-dreapta. Ma gandesc ca s-ar putea sa fie ovalizate discurile(au 4000km)

 

Problema a-2-a mi se pare putin ma grava: atunci cand accelerez sau franez pe asfalt cu denivelari tremura masina din toate incheieturile. Nu cred ca este din cauza discurilor pentru ca tremura si atunci cand accelerez. Dupa cum am spus se intampla doar pe asfalt cu denivelari. Ar putea fi din cauza telescoapelor? Sau poate un suport la motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un articol interesant despre tremurat la franare, abateri si montajul discurilor de frana..in engleza dar va descurcati voi:

http://rdabrakes.com.au/page/TB01.aspx

@ bamwels, si la mine tremura masina fata spate la franare, accelerare sau frana de motor la viteze pana in 50km la ora si nu ii da nimeni de capat de vreun an jumate, dar iti spun sigur ca nu e de la suporti motor/cutie ca i-am schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei care au probleme cu tremuratul si la viteze mici/accelerare: v-ati gandit si la jante strambe(da, se simt si la acceleratie si la decelerare), amortizoare distruse(masina nu mai sta la fel de bine pe drum si preia orice denivelare intr-un sens ciudat), bucse terminate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate ca sa fie jantele strambe insa eu am spus ca tremura foarte foarte tare toata masina atunci cand accelerez/franez pe un drum denivelat: linie tramvai etc.

 

Iar cu tremuratul din volan am observat ca pe janta stanga fata atunci cand spal masina este un praf negru care se duce foarte greu la spalat, asta am observat dupa ce a aparut problema. Pe alta roata nu se intampla acelasi lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci poate iti raman pistonasele blocate pe partea aia, supraincalzind acel disc => ovalizare.

Modificat de nervoss
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a nu mai deschide un alt topic vreau sa va intreb si eu ceva. Am si eu o problema asemanatoare: la viteza mai mare daca franez puternic nu se simte nimic. Daca franez usor trepideaza usor volanul stanga-dreapta. Ma gandesc ca s-ar putea sa fie ovalizate discurile(au 4000km)

 

Problema a-2-a mi se pare putin ma grava: atunci cand accelerez sau franez pe asfalt cu denivelari tremura masina din toate incheieturile. Nu cred ca este din cauza discurilor pentru ca tremura si atunci cand accelerez. Dupa cum am spus se intampla doar pe asfalt cu denivelari. Ar putea fi din cauza telescoapelor? Sau poate un suport la motor?

Da, pot fi amortizoarele de vina.Daca sunt uzate nu mai sunt suficient de rigide sa tina rotile in contact permanent cu asfaltul,mai ales pe zone denivelate. Sunt amortizoarele originale cumva? Din 2000? Eu le-am schimbat la 98000 km si 7 ani,ca masina era cam barca.

Discurile, daca vrei sau nu ai deloc grija de ele se pot deforma si in primii 500 km.de asemenea,daca sistemul de franare are probleme si nu se retrag placutele la timp,la vreo roata,se supraincalzeste discul aferent si se deformeaza. Verifica sa nu se incinga vreo roata mai tare ca celelalte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mergi fara sa franezi prea mult(frana de motor la greu daca e nevoie) cativa km, apoi pune mana pe toate discurile, daca unul din ele e sensbil mai fierbinte, e clar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsurile voastre.

 

@Dexterino nu stiu daca sunt originale amortizoarele, masina fiind cuparata anul trecut.

 

Voi face astazi un test pentru a vedea daca se incalzeste vreun disc mai tare ca altul si voi revenii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Dexterino, la mine smuceste/vibreaza si pe elevator pe la 40 la ora, accelerare sau frana, cu rotile demontate si prezoanele fixate bine cu saibe..deci nu cred ca ar putea fi de la amortizoare. Culmea ca se uitau 3 mecanici la ea si nu aveau nici o idee.. Data viitoare ii urc pe ei in masina si ma uit eu sub ea

Modificat de adyo13
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat sa merg asa cum ati spus si am constatat urmatoarele: discurile fata sunt destul de apropiate ca temperatura, dreapta spate aproximativ la fel ca si cele fata iar stanga spate aproape rece.

 

Am pus frana cat am putut de putin, se putea tine mana fara probleme pe oricare disc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salutari...si mie mi-a tremurat volanul la franare...si am schimbat cam toata directia de la masinia...am un golf 4 1.9tdi 2004 axr...ideea este ca : daca aveti joc si la acelerari puternice, si chiar in trepetele mici,jocul e de la capatul de planetare dinspre cutia de viteza...asa ma patit si eu...am schimbat capatul de planetara din partea dreapta si nu a mai jucat volanul la accelerare...in schimb am ramas cu joc la volan la franare...si acesta l-am rezolvat desi am schimbat discurile de frana de 3 ori si placutele de frana,problema a fost de la placutele de frana montate care au crapat la scurt timp dupa ce au fost montate (placute Jurid)....acuma iarasi mi-a aparut jocul la franare dar doar in treapta a 5(sau cand e la liber in mers) si doar la franari usoare,daca fanez mai puternic nu se simte...m-am gandit ca ar fi celalalt capat de planetara(stga) care nu l-am schimbat...astept pareri :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, eu am si eu o problema asemanatoare...cateodata cand o scot din viteza si pun frana tremura, apoi cand se opreste pe loc nu mai tremura, m am gandit ca poate o fi vreun suport de la motor aproape rupt si sa fie aceasta cauza...voi ce ziceti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi bucsele la bara stabilizatoare la fel am patit si eu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tocmai ce am schimbat tot pe fata...nu cred ca are cum sa fie de acolo ca sunt noi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Solved! Problema s-a rezolvat: am inlocuit toate amortizoarelesi acum merge cum trebuie. Nu mai trepideaza nu mai nimic :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!