Jump to content

Turbina pe gti?!


sinucigasu
 Share

Postare recomandată

bagati un uochi aici ptr un motor de G60

da, stiu personal om ce a luat cu 400 eur motor complet (@ab-33-wob) ... stiu si personal om ce a luat motor complet g60 cu 150 eur. poti sa-l iei si gratis... stiu persoana ce l-a aruncat ca sa puna diesel...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • iZOTOPE

    13

  • nadir@boosted.ro

    10

  • sinucigasu

    9

  • cristivw

    6

Cred ca daca e sa vorbim de turbo sau compresor pe orice motor, in primul rand apar doua probleme : fiabilitatea si psibilitatea de punere in practica in romania. Aici se spune de posibilitatea de a scoate puteri maricele din G60, dar problema este in primul rand starea compresorului. Banuiesc ca daca vrei sa scoti ceva din el starea lui de functionare trebuie sa fie mai mult decat perfecta. Din cate am mai citit pe net compresorul de G60 e destul de sensibil si la puterea stock dapai daca mai scoti din el si mai multa putere.

Eu nu spun ca nu se poate realiza ceva bun pe baza g60-ului, dar trebuie sa te gandesti si la fiabilitatea solutiei si bataile de cap pe care le ai dupa aia. Daca ai doar o masina de duminica pe care o scoti din cand in cand ca sa rupi gura targului fiabilitatea conteaza mai putin, dar din punctul meu de vedere o masina buna e aia la care ii dai forja cand vrei si cat vrei fara sa ai nici cea mai mica urma de indoiala, nu sa te intrebi de fiecare data cand apesi acceleratia mai tare "Ma simt norocos azi?".

Un alt factor important este cum pui in practica o asemenea operatie relativ majora. Ca nu iei un kit turbo si te duci la oricare mecanic sa-l montezi. Cred ca fiecare a simtit pe pielea lui ce priceputi sunt mecanicii de la noi si e foarte frustrant sa stii ca ai probleme din cauza unui mecanic zevzec(eu am patit-o). Eu zic ca daca vrei sa face o asemenea operatie trebuie sa stii in primul rand tu ce urmeaza sa faci pana la cel mai mic detaliu si dupa aia sa gasesti un mecanic bun in care sa ai incredere si care banuiesc ca nu va fi ieftin deloc.

Cred ca 90% din baetii care vin si zic "Am un motor si vreau sa pun turbo pe el" nici nu stiu bine ce compresie au.

E clar ca se poate realiza orice daca-ti pui in cap, dar trebuie sa stii exact ce faci si sa dispui de finante.

Din punct de vedere al rentabilitatii cel putin pana la 200 de cai turbo sau compresor nu merita, iar dupa aia trebuie sa ai bani si sa stii la ce te astepti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ Codres_ali Compresorul de pe G60 poate tine pana la 120 000 km cu conditia sa folosesti ulei de calitate , sa stii cum sa conduci o masina de acest fel ( dupa ce o alergi nu o opresti si pleci), sa ii faci intretinerea curenta ( schimbat bucse la timpul potrivit). Ca sa reconditionezi un compresor si sa urci puterea pe la 190 cp ai nevoie cam de max 500 Euro.

Din momentul in care ti-ai pus in cap sa montezi un chit de turbo si ai adunat bagajul de cunostinte necesare si piesele necesare ( pentru faza 1 ai nevoie cam de max 1000 Euro) ai rezolvat 95% din problema.

De ce spui ca pana la 200 de cai nu merita? In cazul G60 te costa cam 600 Euro sa obtii 200 cai iart in cazul transformarii aspirat/ comprimat prima faza este mai costisitoare dar pregateste terewnul pentru urmatoarele faze . Consideri ca este mai rentabil deja celebrul '' evacuare +chip+filtru'' care costa in medie 650-700 Euro si aduce un castig de maxim 15%?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu n-am zis ca nu se poate, am vrut doar sa evidentiez niste aspecte peste care se sare de obicei. Multi vad doar varful icebergului, adica puterea rezultata dintr-o modificare si poate se gandesc ca-si cumpara g60 si au 190 de cai fara prea multe batai de cap. Oricum daca te hotarasti sa investesti atatia bani intr-un motor ii poti investi si intr-unul aspirat si obtii destula putere si din ala(nu ma refer la chip+filtru+toba) cu satisfactii mai mari dupa aia poate.

Eu din ce am citit pe forumurile din strainatate majoritatea celor care-si alearga masinile pe la curse sau zi de zi nu au ales calea turbo au mers pe aspirat, nu stiu daca are asta vreo relevanta, dar eu am tras concluzia ca e mai simpla si mai fiabila solutia asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cea mai ieftina solutie, ar fi sa bagi una bucata agregat VR6 12 sau 24 valve !! daca vreti putere, cuplu si restu ... in plus acesta suporta foarte bine turbina :D, probleme o sa ai la consum, si la r.a.r. pana il omologhezi :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cea mai ieftina solutie, ar fi sa bagi una bucata agregat VR6 12 sau 24 valve !! daca vreti putere, cuplu si restu ... in plus acesta suporta foarte bine turbina :wacko:, probleme o sa ai la consum, si la r.a.r. pana il omologhezi :D

Solutia cu VR6 nu este nici ieftina nici simpla, si nici asa de performanta daca nu este facuta cum trebuie. Pentru ca daca doar iei un VR6 de la o masina din dezmembrari si incerci sa il transplantezi direct pe golful 2 rezultatul este dezastros. Documentatia unui astfel de transplant este foarte stufoasa, iar treaba este mai complexa decat pare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din experienta pot sa va spun ca o refacere de compresor nu este chiar atat de costisitoare in plus compresorul de g60 nu necesita nici pe departe ingrijirea atenta pe care o necesita o turbina , singura conditie importanta este schimbarea rulmentilor simeringurilor si a benzilor de izolare interna. Cat despre diferenta de putere intre 2 motoare de capacitate identica din care unul aspirat si unul supra-alimentat (compresor sau turbina) nu cred ca incape discutie, 1.8 8v raport compresie 1:10 putere finala 98cp ------1.8 8v +compresor G compresie 1:8 putere finala 160cp.

Logic ca e mai usor de intretinut un motor clasic aspirat dar nu cred ca e bine sa se vorbeasca din auzite despre ce nu se cunoaste.

Eu personal mi-am batut capul destul cu problema compresorului si sincer nu am mai auzit pe nimeni in Bucuresti care sa il preocupe problema desi mai sunt destui care au aceeasi motorizare in special pe Corrado.

Am avut ocazia sa vad si cateva masini cu turbo mai de aproape si sincer desi turbina avantajeaza performantele masinii in mod superior unui compresor in schimb este o piesa mult mai fragila si care necesita o ingrijire mai atenta si un regim de conducere diferit lucru pe care putin lume il stie si si mai putina lume il pune in aplicare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nadir@boosted.ro

eu unu sunt perfect cu artur dar nu pot sa renunt la ideea mea

ca daca m-am plictisit de cei 98 de cai cat are un motor de 1,8 8v sau 112 cai cat are el

pun mana si cu mult mai putini bani, decat daca as pune un compresor sau turbina, cumpar un motor de 1,8 16v si ma voi simti mult mai mult

motorul de 1,8 16 desi din fabrica vine, la KR ma refer, cu doar 139 de cai il mai poti ridica lejer pana la 150 de cai

vrei mai mult se poate si mai mult, vrei si mai mult te mai gandesti o data pun alt motor ....vr6 ? sau ma apuc de investit bani in asta adica o turbine sau poate 2 dc nu ..... sau mai ieftin un compresor .... sau poate 2 compresoare ;)

in primul rand trebuie sa te gandesti bine la ce vrei ce costuri vei avea si cat de tare iti va consuma/Fugi masina !

ca vrb aia din popor masina mea FUGE de rupe si consuma atat de putin e o baliverna !(Ma refer in special la Benzinari)

so inainte de a visa desi e frumos si inainte de a pune, fiecare ce il taie capu,l prin aceste porsturi ganditi-va de 2 ori ;)

p.s. imi cer scuze daca am spulverat visul cuiva dar hai sa fim si realisti ;)

spor ! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai perfecta dreptate, in primul rand suntem romani, cautam economie :rolleyes:, si in al doilea rand, eu zic ca un g60 sau chiar un kr de 139 de cai e deajuns ... turbina implica multe, si in primul rand bani !! apoi.. te ustura buzunaru si numa paianjeni in portofel ca sa te si cari cu masinutza :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut. am si eu o parere... din cate stiu eu un turbo papa benzina cu galeata, ori la cat e de ,,ieftina" nu stiu daca e rentabil sa ai asa ceva la noi in tara. in afara de asta si pe mine ma bate gandul sa mai adaug cativa caisori la motorul meu dar problema care mi-o pun e ca nu am nevoie permanent de ei. asa ca m-am gandit sa ai dau un plus de putere prin calitatea amestecului... eu merg cu gpl . incerc in momentul de fata sa injectez o anumita cantitate de benzina in cilindrii doar atunci cand am nevoie de putere maxima. momentan folosesc o pompa de spalat parbrizul dar se cam duc garniturile!. si din primele rezultate va pot spune ca se simte foarte distinct o diferenta de putere, e ceva ca si cum as mai porni un motor... chestia care ma deranjeaza e faptul ca nu tine mult. in cateva secunde da in nas. azi am inteles ca trebuie sa fac ceva sa obturez aerul... un amestec gaz +benzina e suficient ca sa imi dea ceea ce vreau.. in alte tari chestia asta se foloseste des , soar ca la ei se foloseste propan si e foarte bine dozat. ( NOS PA ai zice la sistemul asta de alimentare)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact asa ceva a mai incercat cineva la o dacie... :P bine, dacie... si era supra-alimentata cu gpl... si... zbura masina... 190... dacie 1310... si... i-a crapat efectiv motorul... la propriu :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exact asa ceva a mai incercat cineva la o dacie... :) bine, dacie... si era supra-alimentata cu gpl... si... zbura masina... 190... dacie 1310... si... i-a crapat efectiv motorul... la propriu :)

am reusit sa fac ceva, sa obturez aerul atunci cand trebuie! ... ce pot sa spun e ca am mers si eu cu 190 km/h. cred ca mai putea ceva motorasul dar ...s-a terminat asfaltul:))) (in zona unde locuiesc eu prea am drumuri pt viteza!) ...iar despre crapat motorul nici vorba, e drept ca s-a cam dus pe la vreo 6000 de ture dar ..atat. ( spun asta deoarece intr-a 5a merg de obicei cu 120 km/h cu 2500 de ture) ...deocamdata merge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!