Jump to content

Turbina pe gti?!


sinucigasu
 Share

Postare recomandată

nadir@boosted.ro

foarte adevarat ce spune izotope dar tre sa mai ia in calcul ca cu o axa "intepata" nu o sa ii mai stea la relanti adica o sa ii balbaie la relanti :clown:

iar ca sa pui o turbina pe un motor aspirat sunt ceva modificari de facut :

are trebui sa decomprimi putin motorul sa modifici admisia, evacuarea si inca cateva maruntisuri

ideea e ca daca chiar esti interesat te pot pune in legatura cu cineva care face asa ceva. intrrebarea e ai bani de investit in asa ceva? pt ca astea din pacate nu le gassti la moka

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • iZOTOPE

    13

  • nadir@boosted.ro

    10

  • sinucigasu

    9

  • cristivw

    6

wow, sunt intr-adevar cam multe de facut. pai mie imi fulgerase o idee prin cap din moment ce gasisem in curtea mecanicului meu si turbina si compresor. ma gandeam daca iese ceva constructiv. dar modificarile ce trebuie facute sunt multicele... mai bine astept inca un an, ma trec pe KR (16v), apoi ma apuc de mod.

credeam ca este o treaba mai simpla :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fara bani, sa nici nu te gandesti sa incepi un proiect pt motor, ce nu-ti ajung 115 cai ?? e mai mult decat necesar, cu ei batzi si un simplu bmw 318i (97 cai) sau alte masini...stai pe treaba ta si fa altceva util.

uite ca eu ma multumesc si cu ai mei 90 de ponei :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:( teoretic mi-ar ajunge cei 115 cai. dar la consumul de care au nevoie cei 115 cai, sincer, as vrea un pic mai mult. pur si simplu simt ca nu trage de 115 cai motorul. poate e doar o impresie de a mea. ori nu se simte asa din masina, ori... nu stiu ce sa zic. desi ma uitam la vitezometru si imi urca foarte repede viteza. turometrul ma enerveaza putin, pt. ca am digifiz si mi se pare ca are un pic de lag. (intarziere in afisare) - de aici impresia ca imi urca greu in turatie.

in al doilea rand, daca m-as fi pus pe modificat, adica sa imi pun turbina sau compresor, nu era foarte dificil, deoarece acele componente zaceau in curtea omului de pomana. deci de turbina sau de compresor as fi putut face rost. dar am auzit ca este mai mult de atat, modificat garnitura chiulasa, modificat compresie etc... de aceea va mai avea ceva de asteptat, dupa ce ma mai documentez si dupa ce mai invat si eu cate ceva, caci nu vreau sa ma arunc la ceva fara sa nu am habar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa pui turbo/compresor pe un motor aspirat daca ai componentele necesare nu este extraordinar de greu , mai ales in cazul motoarelor de 1,8l de vag.Iti trebuie urmatoarele:

-turbina/compresor+wastegate ~350-400eur

-intercooler ~ 100eur

-furtune siliconice+traseele de inox/aluminiu ~150-200 eur

-POV sau BOV ~50 eur

-traseele de tur retur pentru alimentarea cu ulei a turbinei

-garnitura de chiulasa mai groasa sau 2 garnituri standard

-ceas indicator ~50 eur

Astea sunt necesare pentru max 0.6 bari. Peste iti mai trebuie:

-BOV reglabil ~120 eur

-set motor de 1,8l turbo/G60 pana la 1 bar ~350-400 eur

-set motor forjat pentru 1,8l intre 1-2 bari 900 eur

-injectoare cu debit marit ~500 eur

-pompa de benzina sport ~150eur

-regulator presiune ~?

-galerie admisie/ evacuare marite

Astea sunt in mare componentele necesare si preturile de care imi aduc eu aminte( s-ar putea sa fi scapat ceva)+ manopera de rigoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

teoretic mi-ar ajunge cei 115 cai. dar la consumul de care au nevoie cei 115 cai, sincer, as vrea un pic mai mult. pur si simplu simt ca nu trage de 115 cai motorul. poate e doar o impresie de a mea. ori nu se simte asa din masina, ori... nu stiu ce sa zic. desi ma uitam la vitezometru si imi urca foarte repede viteza. turometrul ma enerveaza putin, pt. ca am digifiz si mi se pare ca are un pic de lag. (intarziere in afisare) - de aici impresia ca imi urca greu in turatie.

in al doilea rand, daca m-as fi pus pe modificat, adica sa imi pun turbina sau compresor, nu era foarte dificil, deoarece acele componente zaceau in curtea omului de pomana. deci de turbina sau de compresor as fi putut face rost. dar am auzit ca este mai mult de atat, modificat garnitura chiulasa, modificat compresie etc... de aceea va mai avea ceva de asteptat, dupa ce ma mai documentez si dupa ce mai invat si eu cate ceva, caci nu vreau sa ma arunc la ceva fara sa nu am habar.

inseamna ca nu te-ai carat cu o masina mai puternica ca a ta, sau mai slaba...asta in cazul in care nut-i dai seama ca trage a ta.

de exemplu m-am carat cu un m3 ursuletz, ceva modificari la el, 6 cilindri in linie, destul ca avea pe la 250 calutzi, cand a inceput agregatul sa traga nu am putut sa ma dezlipesc de pe scaun sa iau o bancnota de pe bord !!!

acum, intr-o sara am plecat de la un chef, si l-am luat pe un prieten cu mine, el tinea in mana o cutie cu bere, si ii zic sa o tina bine ca..... si golfuletzul meu trage cum trebuie chiar daca are 90 de cai ;) , na... destul ca atunci cand i-am dat cox, prietenul si-a umplut bluza cu bere, rotile inca mai scratzaiau sub mine ;)

deci trage si a ta nu-ti fa griji ;) e de ajuns 115 cai :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

XANu: doar din curiozitate, la ce putere ajung daca pun toate alea pe mashina? (ca sa pot face un raport pretz performantze)

de ex la masina mea (1.8i monojetronic, 90cp)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu potzi pune ca nu ai unde sa prinzi compresorul de bloc, iar pistoanele/bielele sunt diferite. compresie 10:1 la tine, 8:1 la supercharged...fa ca mine mai bine, ia-ti G60 complet :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@TedyBear - Sunt mai multe faze prin care poti trece in functie de ceea ce urmaresti . Sincer nu stiu cum e cu injectia monopunct dar teoretic poti pune turbo.In faza unu ( 0,6 bari ) obtii undeva pe la 150 cp , in faza 2 ( 1,0 bari ) ~ 190-200 , samd. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte sa va apucati sa va faceti praf masinile ar trebui sa va ganditi bine la buget pt ca nu obtineti performante cu 400 de euro dupa cum a subliniat si Xanu.

Daca vreti sa faceti modificari substantiale macar mergeti pe calea batuta de altii ca altfel o sa aveti surprize majore si nu tocmai placute, renuntati la chestii gen carburator de Lada sau exemple gen Dacia aia care saraca nici ea nu mai stie ce masina e la ce adunatura de piese e pe ea.

Daca va ginditi la turbo si va ganditi la o presiune draguta gen 1 bar sau mai mult ginditi-va la pistoane forjate (900 euro setul) si la alte componente "ieftine" ca performanta nu se face ieftin si nici din incropeala.

Variante usoare pt puteri mari luati un motor de g60 il transformati in g60 16 v si gata 210 caluti , luati 1.8 8v ii schimbati cam toate organele interne si ii mufati o turbina decenta si ajungeti iar peste 150 cp.

Evident nu uitati de intercoolere tubulatura siliconica evacuare specifica pt turbo , chip personalizat si alte mizilicuri.

Si ca tot e lumea dornica de puteri ridicate as veni si eu cu o intrebare indiscreta , de ce nu se gandeste nimeni la o cutie de viteze desteapta care poate face o mare diferenta chiar si in cazul unor diferente de putere sensibile intre 2 masini rivale ? Nu de alta dar degeaba aveti putere daca nu o puteti controla si doza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cutie de viteze calumea de golf 2 este 9A, care din cate am citit pe alte forumuri se comporta destul de bine :) ... sper sa nu ma inshel cu codul..dar era ceva cu 9A :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se comporta "bine" e un termen tare relativ . Se comporta bine in conditiile in care ai dublat puterea masinii adik mai e adaptata noilor valori de cuplu si putere ca sincer nu prea cred ca o cutie stock sa fie alegerea ideala cand ai modificat serios motorul.

Si era sa uit un amanunt numit "planetare" care risca sa capituleze mai ales daca masina de baza a avut vreo 90 de cp si acu a ajuns la 200.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma scuzatzi dar eu tot nu sunt lamurit. ;)

as vrea niste cifre. asta daca mi le putetzi oferi. sincer nu cred ca o sa fac asha ceva pe masina din semnatura pt ca asta e mashina mea de zi cu zi. dar vroiam sa-mi fac o idee pt ca cine stie. poate imi iau alta mashina de zi cu zi si ma apuc si eu de niste moficiari la asta (valoare sentimentala, nu pot s-o vand).

deci cu aproximatzie XANu bagase acolo o lista de modificari care faceau cam 2300 E. asta cred ca e fara manopera. la catzi cai putere ajung daca le fac?

bine problema e mult mai complexa. imi dau seama ca dupa ce o faci, va trebui sa si o intretzii ca doar n-o sa traiasca mashina 1000 de ani ca morcovu....

XANu la tine prin poza parca am vazut niste MK1 care par a fi facute in scopul asta, adica pt placeri personale. ia mult sa intrertzii o masina sa zicem MK1 de 220cp?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie cea mai simpla metoda pt a obtine putere la masinile mai slabe mi se pare schimbarea motorului.

Daca iei un motor 2.0 16v cod 6A(Audi) sau 9A(Passat) obtii ralativ usor 180 HP din el cu cheltuieli totale in jur de 1000 de euro. Si nu te mai complici nici cu compresor care e problematic si ca sa obtii peste 200 HP din el trebuie sa fie in stare perfecta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar de g60 nu spune nimeni nimic ? are 160 cp / 225 nm stock pe un golf 1 / 2 este super suficient.

plus ca poate fi dus pana in 190 cp doar cu chiptuning.

iar motorul costa lejer , 3-4-500 eur.

eu raman totusi la un motor normal aspirat, 1.8 16v are destula putere e fiabil si cu masina usoara cu suspensie sport e arhisuficient.

Modificat de scirocco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar de g60 nu spune nimeni nimic ? are 160 cp / 225 nm stock pe un golf 1 / 2 este super suficient.

plus ca poate fi dus pana in 190 cp doar cu chiptuning.

iar motorul costa lejer , 3-4-500 eur.

eu raman totusi la un motor normal aspirat, 1.8 16v are destula putere e fiabil si cu masina usoara cu suspensie sport e arhisuficient.

bagati un uochi aici ptr un motor de G60

Modificat de lexxus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer mi se pare ca discutia deviaza.Eu am incercat sa dau niste in ce priveste modificarea unui motor din aspirat in comprimat.STRICT la motor! Bineinteles ca este vorba si de transmisia dupa un numar de cai si de manopera plus multe alte amanunte carora nu le stiu exact pretul.

Sunt convins ca exista variante mai bune gen luat un G60 complet si facut transplant dar nu despre asta vorbeam.

@TedyBear da este un Mk1 cu care aveam planuri mari dar din pacate a aparut Porcul care la momentul respectiv parea o solutie buna+ ca in condittile in care traim intr-o tara de idioti in care simplul fapt de ati pune niste mai performante constituie o aventura un proiect de genul asta este nebunie curata! Parerea mea!

In momentul in care construiesti un Mk1 de 220 cp nu cred ca va mai renta sa o ai ca masina de zi cu zi! Nu in Romania!! :P :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o alta intrebare... este mai usor de montat turbina/supercharger pe un motor tip KR (16valve) decat pe un PB, sa zicem (8valve)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nadir@boosted.ro

procedeul este acelasi

ideea e ca daca e sa ne legam de spatiu la 8v ai mai mult spatiu , dar e irelevant o turbina sau un compresor nu ocupa atat de mult spatiu !

concluzia se poate monta pe orice tip de motor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am auzit aseara k un amic are de vanzare un motor de VR6. daca e cineva interesat, putem vorbi si poate il ajut eu sa il cumpere. Sau un golf 2 cu motor de 1,6 Td la vreo 2000 euro, sau echipat cu rollbar, amortizoare sport, motor 2.0 16V, totul preparat de raliu la 3000 euro. Dotat in versiunea de raliu a participat la Campionatul national de raliuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nadir@boosted.ro

eu unu am citit postul tau si sincer nu am inteles ... are de vanzare sau vrea la schimb... incearca te rog sa fi mai concret !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o alta intrebare... este mai usor de montat turbina/supercharger pe un motor tip KR (16valve) decat pe un PB, sa zicem (8valve)?

pai nu se prea face asha ceva. se transforma un G60 veritabil (PB) schimband chiulasa cu una de KR. mai necesita o flansha speciala care transpune alternatorul in zona de sus a distributziei ( altfel nu are loc galeria de admisie de 16v). de ce PB? simplu. e decomprimat ca sa suporte super/turbocharged - 8:1 compresia. plus ca e proiectat sa suporte sarcini mari. am filme cu G60 cu interne stock dus la 300 cai. fulie de compresor mai mica, cip pe masura, in unele cazuri pompa de benzina de presiune mai mare si injectoare mai "generoase"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit si eu ce s-a scris mai sus. In primul rand NU se poate monta o turbina de GTD pe un motor otto, pentru simplul fapt ca nu sunt compatibile. Temp. gazelor de evacuare sau EGT-ul la un otto este sensibil mai mare decat la un diesel. Si ar rezulta topirea turbinei.

De fapt la momentul la care a aparut G60-ul, nu exista o solutie de turbo pe evacuare pentru motoare otto suficient de ieftina pentru a fi montata pe un golf. Intre timp tehnologia s-a imbunatatit, iar solutia turbo a devenit mai la indemana. Din aceasta cauza VW a optat atunci, adica la sfarsitul anilor 80, pentru compresorul mecanic pentru supraalimentare. Intre timp lucrurile s-au mai schimbat.

Personal nu sunt un fan al compresorului G60, desi un compresor care este "in mintile lui" face o mare diferenta fata de un motor aspirat, fie el si 16V.

O solutie cool este montarea unei chiulase cu 16V de KR pe un motor PG, modificarile nu sunt foarte grele, si nici foarte costisitoare. Trebuie modificat compresorul, distributia, galeria de evacuare si galeria de admisie. Distributia si galeria de evacuare vor fi cele de la 16V, iar galeria de admisie e cam custom made... Se mai gasesc si de cumparat, dar costa ceva... Compresorul trebuie upgradat la RS. In rest ramane instalatia electrica, ECU, vacuumurile, practic nu se fac cine stie ce modificari. Rezultatul - 210 CP. Costuri: minim vreo 2000 de EUR, maxim.... the sky is the limit.

O alta solutie este montarea unui kit de turbo pe un motor PG si desfintarea compresorului G60. Cheltuielile sunt mai mari, satisfactia este pe masura. Din ce am vazut, s-au obtinut puteri de 230 - 250 CP, dar diferenta este ca ai un boost sanatos.

Acum revenind la subiectul in cauza: pe un PB teoretic s-ar putea monta un kit de turbo, insa trebuie in primul rand micsorat raportul de compresie (montarea unui distantier intre bloc si chiulasa, prin interpunerea sa intre doua garnituri de chiulasa) trebuie modificata instalatia electrica, trebuie un ECU de PG, iar turbina nu poate fi foarte puternica (max 0,8 - 1 bar) deoarece o turbina prea puternica va solicita prea tare pistoanele, bielele, cuzinetii, etc. Alta problema este ca sistemul de ungere de la PB nu este asa de performant, iar motorul nu va rezista foarte mult. Ca atare nu este o idee foarte buna. Costa cam cat costa si un kit de turbo pt PG, nu obtii ceva performant, se va strica repede si nu va fi o masina de zi cu zi.

pai nu se prea face asha ceva. se transforma un G60 veritabil (PB) schimband chiulasa cu una de KR. mai necesita o flansha speciala care transpune alternatorul in zona de sus a distributziei ( altfel nu are loc galeria de admisie de 16v). de ce PB? simplu. e decomprimat ca sa suporte super/turbocharged - 8:1 compresia. plus ca e proiectat sa suporte sarcini mari.

Exact asta am scris si eu in acelasi timp... :) he he

Numai ca motorul G60 se numeste PG, PB este GTI-ul aspirat 8valve de 82KW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

my bad, m-a luat flama si-am greshit :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alta problema este ca sistemul de ungere de la PB nu este asa de performant, iar motorul nu va rezista foarte mult. Ca atare nu este o idee foarte buna.

PB este motorul meu... da, intr-adevar... ungere proasta. dupa 214.000km, am desfacut motorul si cuzinetii erau topiti, arborele batea, bielele cam dubioase... le-am schimbat. nu stiu cum s-a mers cu masina, deoarece am luat-o de curand, si sunt al 5-lea proprietar in CI :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!