Jump to content

Transformare masina din autoutilitara (N1) in autoturism (M1)


is79rcc
 Share

Postare recomandată

Salutari tuturor!!! Deschid acest topic deoarece am o mare problema: am un Touran 2008, 1.9 TDI care este trecut autoutilitara(N1) in acte si vreau sa- l inmatriculez ca autoutilitara, dar apoi sa-l transfer in autoturism. Știe cineva vreo firma autorizată care poate sa facă transformarea???.... S-a mai confruntat cineva cu problema aceasta???...Știe cineva dacă pot reuși cu transformarea mașinii in autoturism după înmatricularea ei ca utilitara??? .... Doresc sa mentionez ca mașina nu are acel nr E, care mi-ar fi permis sa o inmatriculez din prima ca autoturism, insa are scaunele si centurile de siguranță din spate...într-un cuvant este un autoturism in realitate si doar in acte este autoutilitara ....Va multumesc anticipat pt eventualul ajutor oferit..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa o inmatriculezi ca si autoutilitara(pentru o taxa mult mai mica) apoi sa te duci sa o omologhezi ca si autoturism.Cel mai bine mergi la rar si vb cu un inginer acolo.

Multa bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

RAR-ul iti va cere in mod cert o hartie de la o firma autorizata care a facut transformarea fizica din autoutilitara in autoturism.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutari si multumesc pt raspunsuri.....

Eu stiu pasii ce trebuie facuti pt transformarea in autoturism, insa dupa ce o inmatriculez ca autoutilitara(ce-i drept pt o taxa mai mica), deoarece masina nu are acel nr E...pe langa seria de pe caroserie....trebuie sa gasesc o firma care sa-mi faca transformarea din autoutlitara in autoturism....si aici am nevoie de ajutor....stie cineva o astfel de firma?????.......si cam care ar fi costurile pt transformare.....tinandu-se cont de faptul ca masina este echipata cu scaune originale si centuri....deci mie mi-ar trebui doar actele prin care se confirma transformarea.......

Masina nu difera cu nimic fata de un Touran autoturism......

Astept noi sfaturi.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca cel mai bine e sa vorbesti cu o firma care transforma dube de marfa in microbuze,tie practic iti trebuie doar o hirtie de la o firma specializata si recunoscuta de catre RAR cum ca,sau montat centuri si banchete conform normelor de siguranta.

Uite ce am gasit eu sper sa-ti fie de folos

http://www.rarom.ro/cs-uploads/lista_societati_autorizate.pdf

Modificat de adrianf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

colega ..las-o asha...plateste taxa mica si vezi de treaba cu ea... in trafic politia iti face necazuri doar daca nu ai centuri de siguranta pentru pasageri. la rar iti scoti scaunele cand iti faci verificarea si toata lumea este fericita.

Modificat de elzorab
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred totusi ca nu va fi chiar fericit cu ea asa - cheltuielile sunt semnificativ mai mari la o autoutilitara: vigneta, impozit, si mai sunt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

pentr transformare din n1 in m1 dupa ce spune colegul is79rcc, trebuie mers la reprezentata vw sa verifice scaunele+centurile si prinderile acestora !
dupa asta la rar cu hartia si totul este posibil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salutare,

M-am pricopsit de curand cu un polo 1.2 TDI an 2011 care este autoutilitara adica are 2 locuri in trei usi

vreau sa o schimb in 5 locuri asa ca va intreb si pe voi:

1. banchetele spate sunt identice la variantele de 3/5 usi ?

2. centurile si prinderile sunt identice  la variantele de 3/5 usi ?

3. in afara de centuri, bancheta si placa de peste roata de rezerva mi-ar mai trebui altceva ?

 

Modificat de delfinut
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

A facut cineva asta? Si eu m-am trezit cu aceeasi problema! AM inteles de la rar ca teoretic e posibil, dar practic as fi primul din Romania daca reusesc (si sta pe bani grei 1000+euro)???

Astept raspuns ASAP daca se poate. Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Am si eu o problema similara, VW Golf 7 2015 in 2 usi adusa din Franta care apare ca N1. In momentul de fata ii lipsesc banchetele spate care le voi pune dar in rest totul este acolo (geamuri, century, suport pahare, prize aer spate). Am citit si de varianta cu service autorizat dar e greu sa obtii o hartie pe ceva ce ei nu si instaleaza (eventual sa cumperi din nou centurile si canapelele la pret de reprezentanta ceea ce e exclus)

Intertionez sa inmatriculez masina ca si autoturism. intrebarea e daca masina arata ca si autoturismul si anume are toate canapele, centurile, fara spatiu suplimentar depozitare, RAR imi va cataloga masina ca si autoutilitara N1 sau ca autoturism M1 (atasat sticker-ul de pe stalpul)

Multumesc anticipat.

e88a306a-c47b-4a04-b481-747c25655c25.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut @cheyenne

Cu bani si rabdare se poate rezolva; eu am rezolvat dupa o luna de umblat/asteptat. 

Iti zic asa, simplu. In mod legal si corect, trebuie sa te duci la RAR si sa le spui lor problema, iar ei sa te indrume exact ce pasi legal trebuie sa faci (se presupune ca un om de rand nu cunoaste toate legile/regulile mai ales ca e o problema de conversie )

Eu am dat si mail si telefon la Grivita si mi-au raspuns si la mail (mai greu ) si la telefon.. dar tot am obtinut informatia exacta. Asta iti trebuie INFORMATIA exacta sa stii ce ai de facut. Fiecare caz e unic asculta bine ce zic, ca pot sa scriu o carte. stiu bine prin cate am trecut,

In cazul meu (in speta) care  sigur nu e ca al tau, PORO nu mi-a putut elibera un document echivalent celui de omologare european pt ca, repet cazul meu doar, masele in combinatie nu corespundeau cu nicio eticheta echivalenta M1 fabricata de VW. De aceea am ajuns la RAR Incercari Voluntari (prin comanda interna, nu programare online) si m-a costat acea "eticheta" destul de mult 1050 ron! Dar eu aveam 5 locuri/scaune si in acte si fizic, doar N1 era trecut in acte...deci ma repet, fiecare caz e unic.

Per total m-a costat fix 500 euro doar taxele RAR (am facturi doveditiare dar nu e cazul) sa fac civ pe M1 direct. merita? Fiecare sa raspunda pt el!

PS: daca nu gasesti raspuns la RAR (au si un site f stufos) mai exista o sansa, exista un domn de mare calitate la PORO, domnul Teodorescu. Incearca sa iei legatura. Jos palaria, omul asta mi-a spus mie tot ce trebuiau sa faca inginerii de la RAR Trgoviste (care evident m-au incurcat rau initial). Da si un mail acolo, vei prim i raspuns - pune telefonul tau si poza cu eticheta si briful. Oricum ai nevoie, poate nu mai ajungi la Incercari Voluntari ca mine si scapi mai ieftin...

Oricum banuiesc ca iti trebuie scaunele si centurile montate in acte doveditoare la un service de categoria 1 acreditat de RAR al constructorului. (asa ca mai intreb, merita?)

PPS: te rog sa imi spui si mie ce ai rezolvat intr-un tarziu, te rog mult!

Bafta.

acum m-am uitat mai bine, la tine pe eticheta scrie E1...?? nu e clar. Daca da, asta e numar de omologare european pentru M1 direct din fabrica...cred ca este mai usor cazul tau??!! deci de aia zic, mergi la rar sau si mai bine ia legatura cu Dl Teodorescu de la PoRo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Buna ziua! 

Am o skoda octavia, inmatriculata ca si autotuilitara N1. Doresc sa obtin omologare ca si autoturism M1. A mai intalnit cineva situatia aceasta la skoda? cum a procedat? Pe alte forumuri opel, peugeto, renault am citit si s-a facut conversia.

A mai avut cineva aceasta situatie la skoda?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si procedura era diferita intre opel, peugeot, renault? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

erau cazuri si cazuri, cam fiecare diferea, unele RAR_uri accepatu si fara anumita adeverinta, la unele cereau nr. european de omologare, unele aveau nr. european de omologate pe tablta de la usa, altele nu, unele erau cu 4 locuri inmatriculate si desi aveau bancheta originala de fabrica si centurile aferenta trebuia sa aduca adeverinta de la service autorizat ca e montata bancheta ceea ce mi se pare ilogic, nu pot fi in automobil (masina mica ma refer nu microbus) 4 persoane pe 2 scaune din fata, automat daca sunt 4 locuri exista si bancheta cand a fost omologata prima data msina...

pe unii ii costau 500 eur, pe altii 100 eur...

la skoda nu stiu cum este, cert este ca dupa seria de sasiu masina a fost facuta ca si autoutilitara N1 si asa si scrie si pe tablita de pe stalpul usii: category of vehicle N1. 

in masina e montat bancheta, centuri totul OEM.

Unele reprezentante elibereaza adeverinta gratuit, altele taxeaza, altele refuza...eram curios daca cineva a mai fost in situatia mea 

Legat de procedura:

in majoritatea cazurilor proprietarul masinii trebuia sa faca rost de acte doveditoare cum ca masina a fost modificata in serivice autorizat.

Eu am fost la reprezentanta aici in Oradea si procedura e alta, mi se pare mai eleganta. Importatorul in romania Porsche elibereaza actele necesare pt RAR, le trimite la RAR bucuresti apoi RAR bucuresti trimite e-mail la Oradea...colaboreaza cu RAR-ul ceea ce in toate alte cazuri de pe alte forumuri citite nu am intalnit

Daca va rog pe cativa membrii sa posteze poza cu tablita unde scrie seria masinii, categoria si masele, sunt curios daca corespund masele de la masina mea cu alta inscrisa ca autoturism. tablita aceasta se afla la usa soferului, vizibil cand deschizi usa.

Ma intereseaza strict masele de la skoda OCTAVIA 2 FL combi-break,  de preferat 1.9 tdi ca poate la 1.6 si 2.0 difera masele

Va multumesc!

 

Modificat de amicull
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceasta e tablita mea, astept si de la alti colegi sa vad daca corespund masele

IMG-20191220-WA0009.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt curios daca masele la masina mea autotuilitara difera de masele de la o masina similara inmatriculata ca autoturism.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cei de la RAR te vor pune sa o aduci la dotarea din fabrica , adica daca lipsesc scaune in spate le pui, centuri..etc...singura chestie e ca trebuie facuta in reprezentanta ca sa iti dea foaie la mana cu modificarile adus. Un prieten a patit asa cu un Ford.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la skoda, a scanat actele, le trimitew la importatir-Porsche si acolo este un om care se ocupa de treaba asta. banchete am de fabrica, centuri, omul de aici din Oradea a zis ca nu ma costa nimic din ceea ce face el.

Va anunt daca reusesc sa o fac autoturism poate pe viitor ajuta pe altii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salut! transformare autoutilitara N1 2 locuri din danemarca(ford galaxy) in autoturism M1 7 locuri in Romania. Se poate face transformarea in autoturism M1 daca pe placuta masini lipita pe stalpul de la usa este prezent "RAPEX - European Commission - Safety Gate - Europe EU" Exemplu reprezentativ pt masina mea: e13*2001/116*0185*. Daca aveti aveti un numar asemanator de omologare pe placuta masini trebuie doar sa montati scaune si centurile ( nu este obligatoriu in service, nu trebuie factura, deviz ....) si platiti o taxa suplimentara de omologare la RAR din N1 in M1. In total am platit 1230ron la RAR Craiova. Sper sa va fie de folos.

e13*2001/116*0185* - acest numar este pentru vehicule de pasageri

Show less

REPLY

 

Modificat de ForceTurbo
Quote la postul anterior este sanctionat de regulament.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Ex member pinned this topic
  • 1 year later...
Catalin-Mihai

Acum 4 ani am cumparat un VW CADDY Maxi,diesel euro 6,am vrut cu 5 locuri nu cu 7,dar am vrut sa fie inmatriculat ca autoutilitara pentru a deduce TVA in proportie de 100%,daca era autoturism deduceam 50%.

Dupa 2 ani am facut programare la RAR Voluntari pentru transformare in autoturism,am achitat parca 800 ron,au facut poze la centuri,banchete etc,toate fiind originale,am stat 4 ore si totul a fost ok.

Autoturism.

Modificat de Catalin-Mihai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!