Jump to content

Standard de test pentru TDI


andREI
 Share

Postare recomandată

Pentru ca am vazut multe discutii cum trage masina muuuuuuuuult mai bine dupa ciptuning si altii care vin sa zica ba ca nu a testat bine ba ca nu trebuia sa faca intr-o singura treapta ba ca intervalul de test e prea jos ba ca una ba ca alta am zis ca trebuie sa ne organizam. Asta ca in bancul ala cu stinsul luminii daca stiti :Driver:

Ori facem noi un standard (idee in general proasta) ori adoptam noi unul existent si testat.

Eu am inclinat catre cel prezentat pe http://www.stealthtdi.com/ mai exact timpii 60-90 mph ( http://www.stealthtdi.com/60-90-Database.html ) adica aproximativ 95 - 145 km/h respectiv timpii 40-65 mph ( http://www.stealthtdi.com/40-65-Database.html ) adica aproximativ 65 - 105 km/h. Primul interval se calculeaz exclusiv in treapta a 4-a si al doilea in a 3-a.

Acum sigur se vor naste intrebari si controverse insa pentru a le domolii prezint cateva motive pentru sustinerea acestor doua testari:

1. Avem deja o lista de membrii a unui alt forum (TDICLUB) care au facut deja masuratori (mai toti avand ALH-uri dar si 1Z-uri) si au listat si ce modificari au la motor sau care macar indirect sa influenteze performantele dinamice

2. Intervalele sunt bine gandite pentru TDI-ul echipat cu cutie de viteze in 5 trepte astfel incat banda de turatie prinde zona de cuplu maxim si zona de putere maxima (aprox 4000 rpm).

3. Intervalele nu te forteaza la schimbarea treptei de viteza ceea ce ar introduce tot felul de diferente intre doi oameni cu masinile lor prin felul in care schimba viteza (inclusiv cat de rapizi sunt cu schimbatorul etc)

4. Pornirea accelerarii se poate face inaintea limitei inferioare astfel incat se elimina nepriciperea soferului si intarzierea raspunsului turbinei (turbo lag)

---

Mai este de spus ca desi timpul 80-120 km/h este mai larg raspandit la TDI-ul in 5 trepte te forteaza la schimbul din a 3-a in a 4-a cu pierderea unui anumit timp ceea ce viciaza un pic valoarea motorului ca sa zic asa.

Un dezavantaj ar fi ca nu sunt numere chiar rotunde aceste 65, 95, 105, 145 dar folosind VAG-COM se poate face o masuratoare foarte precisa si care elimina si erorile de citire pe vitezometru.

Va las sa studiati link-urile din acest post si sa scrieti pareri si poate masuratori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca tot cautati standarduri... in toata lumea este 400m.

si (nu strigati la mine) 4tuning organizeaza destule... aveti ocazia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

accelerometrul meu poate sa dea valori 0-100 kmh si timpul de parcurgere a 400m .

In general in revistele europene gasim testata repriza 80-120kmh .

Eu la masina mea (TDI AHF 5trepte ) fara chip am 8.9 secunde 80-120kmh . Dupa Chip am 7.2 sec aceasta repriza. Masuratorile nu sunt exacte - sunt facute cu ochii pe acul vitezometrului din mers venind de la 70kmh trecand prin punctul de 80kmh si accelerat pana la peste 120kmh in treapta 4 .

Poate mai fac ceva teste sa va aduc valori noi ale reprizelor :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca tot cautati standarduri... in toata lumea este 400m.

si (nu strigati la mine) 4tuning organizeaza destule... aveti ocazia.

Scirocco nu esti atent, era vorba de test de reprize, de ce poate masina de la o viteza (nenula) la una mai mare. Testul de accelerare pe 400 m se face pornind de pe loc nu din mers (rolling start). Si oricum ala nu reflecta mai deloc puterea masinii, sincer mi se pare cam aiurea. Ala reflecta mai degraba raportul CP/t si alte chestii cum ar fi etajarea cutiei, precizia soferului si multe alte chestii decat cuplul unui motor si eficacitatea de a creste de la o viteza mare la una si mai mare intr-un timp cat mai scurt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...
Scirocco nu esti atent, era vorba de test de reprize, de ce poate masina de la o viteza (nenula) la una mai mare. Testul de accelerare pe 400 m se face pornind de pe loc nu din mers (rolling start). Si oricum ala nu reflecta mai deloc puterea masinii, sincer mi se pare cam aiurea. Ala reflecta mai degraba raportul CP/t si alte chestii cum ar fi etajarea cutiei, precizia soferului si multe alte chestii decat cuplul unui motor si eficacitatea de a creste de la o viteza mare la una si mai mare intr-un timp cat mai scurt.

ce vrei sa spui ca nu-s atent ? ca 0-400m nu e o repriza ? :rolleyes:

fiecare cu parerea lui. o masina are mai mult decat o pedala de acceleratie (80-120)

400m implica mult mai multe. ce sa mai vorbim de circuit.

Modificat de scirocco
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

0-400m nu e o repriza ? :rolleyes:

Cel putin din punctul meu de vedere nu.

400m implica mult mai multe. ce sa mai vorbim de circuit.

Corect, doar ca nu ma interesa 0-400m.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o masina are mai mult decat o pedala de acceleratie (80-120)

400m implica mult mai multe. ce sa mai vorbim de circuit.

Exact, iar din aceste multe o variabila foarte importanta este soferul. Deci, in afara cazului in care testele sunt facute de acelasi sofer, rezultatele acestor "reprize" va fi imprecis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Cautand altceva, am dat peste topicul asta antic. Hai sa-l reinviem :icon_thumright: Incep eu:

Audi A4 quattro 1.9TDI 131CP + soft (~165CP), treapta a IV-a, 80-120km/h = 4.7-4.8s

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate ar fi indicat sa puneti si greutatea aproximativa a masini.. :))

punem si la benzinare? sau lasam doar TDIuri?

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi o idee si greutatea... a mea are 1580 kg. Cat despre benzinare, nush ce sa zic... daca se face tot in treapta a 4-a, e irelevant... daca se face in a 3-a (un tdi nu prea ajunge la 120 in a 3-a) nu mai e concludent... cred ca cel mai bine ar fi un topic separat pt benzinare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand o sa am prima data ocazia, o sa fac si eu testul.

O singura precizare vreau sa fac, ca testul sa fie concludent atentie ca soseaua sa nu fi-n vale sau la deal, sa nu bata rau vantul, sa fie motorul "la 90", etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Golf 5 2.0 TDI 140 CP + soft (~170-175 CP), greutate ~ 1400-1420 kg, treapta a IV-a, 80-120 km/h ~= 4,4-4,5 s.

Am facut masuratori in ambele sensuri ale unei portiuni de sosea, pentru a elimina orice influenta a inclinatiei drumului.

Am facut masuratoarea manual, cu ochii aproape ( :icon_thumright: ) numai pe viteza afisata pe climatronic.

Evident, nefacand masuratoarea cu VAG-COM valoarea este aproximativa, iar ca o problema as remarca faptul ca la 70 km / ora de unde am inceput lent sa accelerez pana la 80 km/ora cand am apasat acceleratia la fund, motorul era subturat (~1800-1950 rpm), deci accelerarea violenta (cum se sugera aici) de la 70 km/ora nu mi se pare tocmai indicata pentru cutia de viteze care echipeaza G5 2.0 TDI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Leon 2.0 tdi 140cp. Acceleratie in a IV-a , dinspre ploiesti inspre bucuresti ,3 masuratori succesive, pe vitezometru, am otinut valoarea de 5 sec. Eram doua persoane in masina(un surplus de 150 kg). Greutatea in jur de 1450 kg daca nu ma insel. Nu am acum la mine talonul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

dar cum sa fac plecarea de la 80 ?

Merg constant cu 80 si exact cand incep masuratoarea accelerez ? Sau vin lansat de pe la 65 -70 si incep masuratoarea in momentul cand ajung la 80 km/h ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar cum sa fac plecarea de la 80 ?

Merg constant cu 80 si exact cand incep masuratoarea accelerez ? Sau vin lansat de pe la 65 -70 si incep masuratoarea in momentul cand ajung la 80 km/h ??

:icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut asa..fugitiv mai demult o masuratoare in4a si a eisit tot ca la MHL, aproximativ, peste 4.5 sec. dar plec cam subturat. n mai stiu exact, dar parca pe la 2-3000 rpm. cand turbina intra teoretic la 3500.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce-mi amintesc, nu prea ai TDI... :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu..dar eu la 5000 rpm inca accelerez puternic :icon_thumright:

deci nu rced ca stau mai bine ca MHL..si tu parca asa ziceai ca are el timpu. nu am facut dupa cronometru exact. dupa ceas..

fusco stiu ca mai facuse masuratori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vlad are 4.8s pt 80-120 in a 4-a (fara soft parca). Dar oricum, hai sa lasam topicul pentru TDI, e cam irelevant sa le combinam.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai de aia am zis ca am putin mai mult decat el fara soft.

ok, sa ramana doar pt TDI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ar fi mai bine sa pleci de la 80 (setat pe tempomat) dupa care kickdown?

o sa incerc si eu la 105 Hp Stock!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ar fi mai bine sa pleci de la 80 (setat pe tempomat) dupa care kickdown?

Nu pentru ca o sa ai turbo-lag.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu is tare curios de o treaba. Revistele de profil cum fac aceste teste ? Lansat de la o viteza mai mica de 80 sau constant cu 80 si dupa linie talpa ?

Eu as fi pentru varianta a doua daca tot se vrea ceva . Indiferent ca trebuie/nevoit sa schimbi viteza sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai tocmai de asta se prefera testul cu a 4-a lansat ca sa se elimine "factorul dintre volan si scaun", precum si turbo-lagul.

Am vrut sa fac si eu testul dar nu prea gasesc un drum fara panta unde pot sa-i "dau in guse" si sa mai am un insotitor sa ma ajute cu cronometrarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

test de repriza la tdi cred ca e impropriu spus.testul de repriza e standard pentru toate automobilele. pentru testul de repriza 80-120 se merge constant pana se atinge viteza de 80 de km/h apoi se apasa pedala de acceleratie la podea (kickdown), se aplica acest procedeu pentru ca testul se face in sarcina maxima, sarcina cea mai usor de reprodus. La masinile cu transmisie automata pedala nu trebuie apasata total din cursa ei pentru a nu se face retrogradarea intr-o treapta inferioara. asa se fac testele si in reviste. daca am gresit cu ceva rog sa ma corectati mai ales ca am vazut ca avem un coleg de forum care face partea din redactia unei reviste auto:).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!