Jump to content

Top Motoare Fiabile de Golf IV


beetle`
 Share

Postare recomandată

Salutare,

Spuneți-mi câte ceva și de motorul 1.6 16 V AZD.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am spus eu, am vazut cu 600.000 km insa conteaza enorm la acest motor servisarea si modul de exploatare.

E gandit bine in general, cutia de viteze din pctul meu de vedere e mai problematica decat motorul in sine.

Daca i se dau lichide de calitate, se schimba la timp, se fac operatii preventive nicidecum nu se lasa pana crapa ceva, atunci eu zic ca duce mult si bine.

 

Daca se fac compromisuri, fiabilitatea va fi afectata direct proportional cu acele compromisuri.

 

Dar e important sa se constientizeze faptul ca nu e un motor de fuga, nu e gandit sa scoti untul din el, adica sa fiu mai expliit merge fara pbme si solicitat insa daca se trage mult de el garantat nu va trece de 2-300.000 fara interventii majore in motor.

 

Exemplarul ce l-am vazut eu era al unui neamt, era masina de dus si venit de la servici, chiar el mi-a spus ca nu l-a prea rulat prin oras, deci de aici tind sa trag concluzia ca a mers f mult in regim destul de constant, ceea ce conteaza.

Plus servisarea, desi putin atehnic proprietarul, la o scurta frunzarire a cartii de service am vazut multe stampile de la reprezentanta, acolo service-urile sunt mult mai serioase, oamenii sunt mai bine pregatiti, mai orientati spre calitate, garantat a avut parte de recomandari si implicit operatii de service ca la carte. Asta e, nemtii isi si permit dar nici nu comenteaza daca un service le cere o anumita operatie. E alta tara.

 

Dar de regula, motoarele ce trec de 2-300.000 fara pbme majore sunt mai rare, eu zic ca un maxim de 5% din totalul lor.

Este ca si la diesel, sunt motoare ce au trecut demult de milion insa asta nu inseamna ca toti pot trece de acel nr de km.

 

Insa, chiar si cei ce au avut pbme indeosebi legate de consumul de ulei, la desfacerea motorului nu au gasit cilindrii cu uzura mare, deci intern rezista destul de bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motor diesel: 1.9 SDI

Motor benzina: 2.0 8 valve

 

Considerente:

Ambele motoare merg mult si bine, nu au componente vitale care sa se strice, gen turbine sa pice pana in 200.000 km :).

Ambreiajul e corect dimensionat pentru ele, fara cuplu motor care sa le puna probleme de fiabilitate, la fel... mergi mult si bine fara stres ca-ti pica volant sau ambreiajul ca la cele puternice si cu multi NM la roata.

Ambele motoare au constructie simpla, ungere cu ulei corespunzatoare.

Mai putin performante (raport consum/putere) dar de departe cele mai fiabile. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul de 2.0 benzinar e fiabil fara doar si poate insa sunt si ceva mentiuni.Cel de pe platforma de Golf 4 (100% cele pana in anii 2001) au avut ceva pbme, mai exact au venit din fabrica cu segmenti prost alesi pt blocul din aluminiu fapt ce cauzeaza consum marit de ulei. Dar inlocuirea lor ar trebui sa remedieze pbma, modelele actuale de segmenti ce sunt de cumparat sunt revizuite.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

SAL

 

EU sunt cu 1.9TDI AXR, am 190000 si merge fenomenal :lol: , dupa mine 1.9TDI etc.. sunt cele mai bune motoare ever.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Am avut un AZD pe care l-am frecat  60 000 in doi ani, doar o bobina schimbata

 

.Acum mi pare rau ca am vandut-o, era de incredere.

 

Am nevoie de un combi.

 

Am urmatoarea intrebare: Ce diferenta este intre motoarele de 102 si cele de 105 CP?

 

Sunt de 1,6 ambele si am vazut ca au o deferenta sensibila la noxe.

 

Ce diferente de fiabilitate ar fi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cele de 102 sunt in 8 valve, cele de 105 sunt in 16. Sunt fiabile amandoua motorizarile atat timp cat au fost servisate corect, altfel poti avea pbme, pt ca la atatia ani de exploatare principalul vinovat de uzura, respectiv de starea si buna functionare a motorului nu e altcineva decat factorul uman (sofer, mecanic).

Insa, din experienta mea, lucrarile de mentenanta a motoarelor in 8v, sunt mai greu de facut pt ca motorul nu e asa de aerisit ca cel in 16v, unde e o placere sa lucrezi. Exp: curatarea clapetei, schimbul bujiilor unde la un 16v e floare la ureche.

 

In rest, are ceva senzori in plus cel de 8v, una doua linii de vacuum in plus, deci pbme nu ar trebui sa fie doar ca sunt mai multe elemente de monitorizat sa zic asa.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult!  Am observat  ca cele mai multe skode si pasat-uri au  motoarele de 102cp. Cele de 105 cp sunt relativ putine si au noxe  mai mici, deci taxa mai mica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intrebare pt dl. Dan Muraru: ce parere aveti despre 1,6 8v SR AKL, 240.000 km, segmentat la 225.000 km, schimbate garnituri admisie si evacuare, garnituri supape, chiulasa planeificata + tratament cu Ceratec. Compresie 13/13/12,5/11,5. La inspectia vizuala fara uzura importanta in cilindri. Schimbat ulei Castrol 5W-40 la interval de maxim 7000 km, dupa segmentare, adica din momentul in care am preluat-o eu. Ar mai merita si o remapare sau e mai bine sa stea in parametrii de fabrica? Motorul merge perfect dar e cam gurmand cu uleiul. Merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt ce sa faci remapare la benzinara ? :) daca n-ai ce face cu banii iti bag eu cheia in contact si imi dai mie banii :)) castigul va fi acelasi ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi-a zis cineva ca recent i-a crapat un AJM din 2000, s-a turat in mers

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca avea probleme cu turbina si "a luat-o pe ulei".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt ce sa faci remapare la benzinara ? :) daca n-ai ce face cu banii iti bag eu cheia in contact si imi dai mie banii :)) castigul va fi acelasi ;)

:) Pai, Bogdan, vroiam sa fac treaba asta la Voinea si de asta il intrebam pe dl. Muraru cu detalii daca merita efortul. Adica, daca cei 10 CP in plus promisi, se simt. Chiar si asa, daca optimizarea mapei scade doar consumul, eu as zice ca merita banii. Sau nu...:) P.S.; cred ca am dat-o in "off topic". Scuze catre moderatori.

Modificat de DJ44MKE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu merita ; eu am facut resoftare la benzinara ; castigul = 0 ; nu s-a simtit nimic ; oricum eram sigur de asta..dar n-am avut ce face cu banii si am zis sa ma conving pe pielea mea ca sa le pot da peste nas celor care zic ca se simte ceva...daca vei intreba un tuner, normal ca te va duce cu zaharelu sa-ti ia banii ;) apoi cand tu vei vrea banii inapoi...pai stai domne..ca ai si uzura la motor, masina numai e ca noua, conteaza si intretinerea, ce vroiai sa simti, ca e avion???...mi-e scarba de oameni dastia..care fac orice pt bani ; gandeste-te tu logic de unde iti mareste tie puterea daca nu ai turbo si ai 8v?? Nu ca la 16v s-ar simti ceva dar..asa ca idee..si consumul..? De ce ar scadea? Dar alegerea este a ta :) bafta

P.s : vreti putere, bagati kerosen s-au schimbati masinile.

Modificat de bgd_b92
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci Bogdan, e important sa auzi o parere de la cineva care chiar a incercat sa "tuneze" un aspirat. Cam slabe sanse, intradevar. Poate cu un compresor mecanic ar misca ceva. O sa folosesc cei 200 euro pentru un kit de caroserie aerodinamic. Atunci sa vezi CP cum curg garla! :)) Iar pentru topic: AKL e motor foarte robust, odata resegmentat si verificat la aprindere, injectoare si conducte, functioneaza ireprosabil.

Modificat de DJ44MKE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa fii nebun sa faci repamare la o benzinara aspirata de cilindreea asta. Mai bine pui ceva-n plus, ii pui gaz si atunci mai zici ca faci ceva economie de banuti cu carburantul.

In rest, e frectie la picior de lemn.

 

Legat de ce zicea albinaru, cu motoarele de 102 cp ce sunt mai utilizate, e si normal, cele in 16v sunt mai scump de produs si cum in oferta golfului 5, a golfului 6, a passatului, a skodei, acele versiuni cu 1.6 erau strict orientate catre pret scazut, e si normal sa se regaseasca ce-i mai ieftin din 1,6 nu ce-i mai complex (scump).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Ce sa zic si eu, decat... ALH.

Cu toate ca are numai 90 caluti, daca stii sa-i stapanesti cum trebuie, trag destul de mult (asta daca e totul in regula la motor si turbina)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Cand am cumparat golfuletul 4 adus de niste baieti din Zalau, pe bordul ALH-ului meu scria 170400 km. Cand am ajuns la Iasi si am pus testerul arata 324500 km, asta in mai 2008. De atunci am mai schimbat in august 2014 o distributie dupa un parcurs de cca 81000km. Acum totalul se ridica la 412000 si nu da semne de oboseala desi a pornit vreo 3 ierni cu bujii incescente arse. Compresia e f. buna si nu a facut deloc probleme cat am mers cu ea. De consum nici nu mai spun....in exterior mers regulamentar 95-100 chiar sub 4%. Am sa pastrez inca un timp masinuta asta pentru ca merita din f multe p.d.v.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

Ai masurat cumva compresia? sunt curios cat a iesit la km astia, sau spui doar ca e buna pt ca pornea cu bujiile incandescente arse?

 

Multi km fara probleme inainte!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am masurat compresia, dar in timp ce mecanicul imi schimba distributia Aug 2014 si invartea sa puna la punct sau mai stiu eu...a afirmat acest lucru, "ai compresie f. buna". Referitor la bujii, nu stiam ca acestea pot avea probleme atat timp cat spira galbena din bord se aprinde si sta aprinsa cateva secunde cand e frig. Dupa aproape 7 ani de zile mi-am dat si eu seama de ce se zguduia asa de tare masina mea  in primele 4-5 secunde cand pornea. Am pus bujii Beru acum la inceputul lui ianuarie si mare mi-a fost uimirea sa vad ca pornste "la sfert" fara sa mai trepideze deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie sa te mire. Un diesel din acea generatie servisat cum trebuie, duce milionul fara probleme. Gandestete ca sunt dube din acea perioada cu peste 1 milion si inca sunt exploatate la greu. Bine, veti spune ca au alte motoare, de 2,5 insa difera caroseria, respectiv sarcina ce o duc, insa sunt bazate pe aceeasi tehnologie.

Din pacate, acestor motoare ce le vor pune capac nu sunt nr de Km, ci guvernantii. Daca e asa cum se vesteste, in cativa ani, dieselurile mai vechi vor fi taxate in nesimtire si povara taxelor le va scoate pe multe din uz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.6FSI, cod BAD.

Am schimbat din prima saptamana consumabilele si de atunci periodic, chiar mai des decat spune "cartea". Asa am facut cu toate masinile mele de pana acum. Consum si putere decenta. Fara probleme la motor.

Am scris aici deoarece in general cand lumea se logheaza pe forum si citeste in topicul dedicat (la BAD sau altele), citeste doar de probleme. Nimeni nu scrie de bine, normal.

Totul tine de exploatare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totul tine de procentaj...daca din 100 de 1.6 fsi-uri, 20 au avut probleme, iar din 100 de 1.6 16v 105 cp, doar 3-4 au avut probleme, concluzia se trage destul de usor...personal nu mi-as lua FSI ; vine la pachet cu prea multe posibile probleme fata de clasicul 16v 105 cp..si o diferenta majora intre ele nu este ; 

Modificat de bgd_b92
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!