Jump to content

Top Motoare Fiabile de Golf IV


beetle`
 Share

Postare recomandată

Total de acord cu colegul Muraru Dan.Si eu am mare ciuda pe tendinta de downsizing actuala,care cauzeaza mari scaderi de fiabilitate(in favoarea puterii si consumului).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Offtopic:

Downsizing-ul nu e ceva nou, el inceput in anii 70-80. Pe atunci un motor de 3000 cmc diesel avea spre exp 75-80 cp. Si era consideraf f performant pe atunci.

Aceea a fost perioada de maxima fiabilitate a masinilor, dupa anii 80 fiabilitatea a scazut din ce in ce mai mult.

Craciun Fericit tuturor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca din 1.000.000 de motoare azd un cazan de motor ajunge la 600.000 de km si restu de 999.999 nu apuca nici 300.000 de km nu inseamna ca motorul azd e reusit.

Eu personal inainte sa am G4 am avut un E46 320d 136 CP, am avut probleme cu el pe partea de mecanica,suspensie cativa senzori am schimbat si ambreiajul.L-am vandut ca ma saturasem sa tot mesteresec la el, in schimb motorul, turbina , cutia de viteza erau perfecte,Ca sa nu zic ca ambreiajul era original la cei 600.000+ de km.

Personal cred ca cel mai fiabil motor e 1.9 SDI.Consum mic, intretinere ieftina, nu prea cu ce sa ai belele.

post-98721-0-49451900-1356693715_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.9 SDI il am eu. Prin urmare cu varianta asta de motor votez.

Referitor la anii 70-80 cu 75 cp si 3000cmc , colegu mai taie din ele, erau tractoare cu turbosuflante pe vremea aia, nu suntem chiar asa inapoiati. Facem progrese foarte mari in domeniul auto.

Dupa logica "downside nu e bun", U650 e mai bun ca Class si JohnDeere.

Succes si drum uscat !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu neaparat ca nu e bun downsising-ul, insa, referindu-ma strict la autoturisme, motoarele din anii 70-80 nu au rival in longevitate cu ce e acum. Nu mai pui faptul ca nici nu erau pretentioase in intretinere.

Dar oricum, legat strict de blocul motor, diesel-ul duce mult mai mult decat o benzinara, desi, daca tii cont si de costurile de exploatare poate tot benzinarul iese mai ieftin pe termen lung decat un motor turbo pe motorina. Cel SDI intradevar, e f simplu si nu ar trebui sa ai pbme veci cu el.

Pt ca, daca e sa te gandesti, repararea completa a unui motor pe benzina aici gandindu-ma la semeringuri, segmenti, nu costa mai mult decat costa 1-2 injectoare la diesel.

Insa, imi mentin opinia ca cei ce au probleme cu motoarele aspirate pe benzina fie au fost in cale afara de ghinionisti cand au cumparat masina, fie nu le-au intretinut cu sfintenie. Pt ca, orice trecere cu vederea si intarziere in revizie are consecinte.

Asta nu inseamna ca sut motoare proaste ci in cel mai rau caz pot fi considerate ceva mai sensibile.

Pt ca, eu cel putin cu exceptia catorva repere minuscule, nu pot generaliza simptomele citite in aria azd-ului pt toata lumea. Cel putin, eu unul nu le regasesc la al meu.

Iar amintindu-mi de problemele ce le-am avut eu cu al meu azd, in proportie de 99% au fost cauzate respectivele probleme de factorul uman, nicidecum de proasta executie sau proiectare a vw.

Insa, cred eu ca castigatorul strict in materie de fiabilitate ar fi simplu, clasicul si deloc performantul SDI.

Asta in contradictie cu cei ce au pus pe loc fruntas motorul TDI de 150 cp.

Cred insa ca ar fi bun, desi discutiile contradictorii ar fi numeroase, un topic nu cu cel mai performant, ci cu raportul optim pret/performanta.

Acolo ar fi mult mai greu de desemnat un castigator.

Asadar, cel mai fiabil SDI, cel mai incitant, performant si de adrenalina generator 3.2 VR6.

Parerea mea pe jumatate offtipica.

Sarbatori fericite tuturor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tot tziganu isi lauda odrasla :winter: . Votez cu patrick_28

Modificat de topaul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am detinut un golf4 axp sincer nu am avut nici cea mai mica problema legata de partea mecanica dar in schimb consuma foarte mult si este puturos, asa ca l'am vandut si mi'am luat un alh de care sunt foarte multumit... consum mic, fiabil, nepretentios ! la benzinare ma aptin, la diesel votez cu alh !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ca ii iau apararea, dar la partea cu consumatul e cam exagerat zis "foarte mult". Mie la drum intins, pe ~600 de km(Tg-Jiu - Timisoara si retur) dintre care jumatate cu AC-ul pornit mi-a luat 5.3 vara trecuta . Incarcatura 2 oameni la dus(mers noaptea, fara bagaj si AC) si 3 oameni la intors cu portbagajul plin(am plecat din TM pe canicula care incepea pe la ora 14 in iulie si am mers cu AC tot timpul).

Regim de viteza aproape legal. :rolleyes:(60-70 prin localitate si 90-110 in afara). Poate al tau nu era in mintile lui daca zici ca manca foarte mult. :unsure:

ALH-ul de 90 de cai e cu ~1s mai rapid la suta fata de 1.4(aici e un tabel tot de pe forum).

Nu neg faptul ca se simte in puterea motorului cand e pornit AC-ul sau masina e incarcata, insa pentru cine realizeaza ca sunt doar 75 de cai sub capota si nu se asteapta la acceleratii de 1.8T si consum de Matiz pe GPL, eu zic ca se descurca binisor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sincer sa fiu lua cam 9-10 in oras (la cons putin mai sportiv) si am facut un drum de germania cu ea pe autostrada la o medie de viteza 140-150 km/h a fost la 10-10 si umpic (m'i se pare mult fata de ceea ce poate masina)

scuzele mele daca ti'am jignit masina, eu pur si simplu mi'am dat cu parerea referitor la masina care am condus-o !

Cu respect !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:)) Nu m-am simtit deloc jignit, doar ca mi s-a parut un pic cam exagerat termenul "foarte mult" si de aceea am venit cu date din experienta personala. ;)

Modificat de Robotelu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de AUS (1,6 16v) nu zice nimeni nimic ?

am eu dar nu pot spune nimic deocamdata ... (il am decat de o saptamana)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E offtopic insa raspund eu:

ATN, AUS sunt asemanatoare cu AZD BCB. Ce le diferentiaza de noi este faptul ca AZD-ul si BCB-ul erau gandite pt interval extins de service ( longlife).

Ca fiabilitate sunt la fel, insa ideea e sa se foloseasca strict scopului pt care au fost proiectate.

Parerea mea este ca, un motor de 1.6 100 cai se simte bine si ofera consum decent pana in 4000 ture, adica 130 km/h. Orice peste, creste substantial consumul si uzura.

De aceea, pt cei ce adopta un stil sportiv sau fac multe drumuri cu viteze mari sunt motoarele mai mari din gama ce satisfac atat partea de adrenalina cat si un raspuns bun al motorului la viteze mari.

Spun asta desi pe al meu azd il simt plafonat abia dupa 170 km/h, insa aici am in gand strict factorul fiabilitate.

Oricum, in Germania pe unele portiuni de autostrada, astfel de viteze sunt legale insa, precum am spus in alte posturi ale mele, pt vitezele legale din Romania, consider motorul de 1,6 suficient. Daca as fi fost in Germania si as fi fost nevoit sa merg preponderent cu viteze de 130 km/h, sigur m-as fi orientat catre alt motor mai puternic.

Iar in cazul motorului 1,4, nu vreau sa fiu rau, insa nu ar trebui sa ai pretentii sportive la un motor de 75 de cai si nici sa nu ai de gand sa rulezi cu viteze ridicate. Acesta e un motor gandit mai ales pt oras. La viteze ridicate, orice motor va consuma mult mai mult decat consuma in intervalul 80-100.

Gata cu offtopic-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am un golf 4 limitat edition motor AVU 1.6 cutie automata puteti sa spuneti cate ceva despre motorul AVU ? rog o informatie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca luam strict dupa fiabilitate, la diesel, mai toate sunt de 1,9 si atunci cel mai putin puternic (cel mai putin solicitat) este sdi, deci ar trebui sa fie cel mai fiabil.

Insa cel mai important factor pentru fiabilitate este intretinerea, respectiv calitatea consumabilelor si frecventa reviziilor.

Eu personal, am ASZ, un motor destul de puternic si placut la condus, mai ales la drum lung. In momentul asta am 250.000 km si am schimbat un singur lucru sub capota, si anume debitmetrul. In rest NIMIC. Asadar consider ca e un motor fiabil, il votez.

Tin sa mentionez insa ca masina a primit numai ulei si filtre cumparate din germania din reprezentanta, iar frecventa reviziilor a fost la jumatate fata de cea din germania; adica ei au mers pe 30.000 eu am facut schimburile la 15.000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Diesel:

-1.9 SDI/TDI indiferent de cod e clar ca sunt motoare foarte bune...

ca mentiuni - 1.9 SDI ultra fiabil si ieftin de intretinut + consum mic

-1.9 TDI AXR echilibrul perfect putere / consum / intretinere

-1.9 TDI ASZ/ARL fabile / puternice / potential mare de modificare (o turbina , un intercooler si soft = 200+ cp) ; singurul - ar fi kit-ul ambreiaj pentru cutia 6 trepte , mai exact volant cu masa dubla.

Benzina:

1.8T

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am eu tipul asta de motor pe o Bora si tocmai ce ii fac o reparatie capitala.Deci nu stiu ce sa zic!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

de AUS (1,6 16v) nu zice nimeni nimic ?

am eu dar nu pot spune nimic deocamdata ... (il am decat de o saptamana)

Am eu tipul asta de motor si tocmai ce am bagat 3300 de lei in el!Il am de un an.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce s-a intamplat de ai bagat banii aia in el?

Incepuse sa consume ulei.Am fost la service pentru diagnoza si era diferenta de compresie intre cilindri.Asa ca a primit un set de segmenti noi, supape,distributie noua si tot ce implica o reparatie capitala.Dar dupa parerea mea a meritata de acum stiu ca nu mai am probleme cu el multi ani!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.6 16v AUS am si eu de aproape 2 ani si am cu el aproximativ 25.000 km facuti, la primul schimb de ulei a consumat maxim 200 ml ulei in 10.000 km cu ulei castrol 5w40, acum sunt la al 2-lea schimb cu acelasi tip de ulei am cam 8000 cu el si de asemenea nu mi-a consumat aproape de loc! am avut problema cu prima sonda lambda pe care am schimbat-o si acum face figuri din cand in cand si a 2-a, depinde de unde alimentez! Sunt foarte multumit de masina si motor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot spune si eu despre 1,9 ASZ  dupa 230000km, ca este silentios, consum ulei cam 200ml/10000km, puternic mai ales de vreo 4 ani de cand l-am resoftat,(imi pare rau ca nu i-am dat versiunea race) intretinerea la fel ca oricare altul, eventual uleiul care e putin mai scump, vreo 30 lei in plus, cunsum minim 5,2(iarna) si maxim(oras) 8,0.

Probleme:- am schimbat turbina pe la 200000km(greseala mea,incercam sa conduc cat mai econom si nu stiam ca trebuie s-o tin mai turat cateodata)

                - peste 1-2 ani va trebui sa schimb ambreiajul+volant.(cea ce nu neaparat tine de motor, de altfel cutia de viteze este ca noua)

                - inafara de turbina nu am avut absolut nici o problema ce tine de motor

Cand l-am resoftat s-au verificat si injectoarele si au fost ca noi.

Sunt foarte multumit de raport putere-consum-pret cheltuieli(asigurare, impozit).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!