Jump to content

Top Motoare Fiabile de Golf IV


beetle`
 Share

Postare recomandată

Fiecare vad ca isi alege motorizarea pe care o are, masina ceea mai buna si motorizarea ceea mai buna este aceea care ti-o permiti, parerea mea

Multi aleg ALH ca asa au auzit ei ca este cel mai fiabil, cert este ca e la fel de fiabil si de bun si ca cel de 110 cp, poate cel de 110 ar invinge, la ce sa fie mai bun ALH, la consum nu il bate , la putere nici o sansa, fiabile sunt amandoua datorita faptului ca nu sunt pretentioase, deci?

Eu am de 110, dar adevarul e ca oricand las da pe unul de 101 cp AXR

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna,

AGR = km cei mai multi cu turbo de origine, motor foarte fiabil, un fel de "SDI cu turbo" . Sursa proprie, vandut la 375 mi km cu pretul de achizitie dupa 4 ani de utilizare si aproape 180 mi km facuti cu el.

ALH= Ptr consum si fiabilitate.

AHF= Ptr raport consum/putere foarte corect + fiabil.

ARL= Ptr raportul de putere/consum si fiabilitate.Merge foarte rotund pe platforma de MK4.

Benzinarele nu stiu dar cred ca 1.8T merge super bine.Acuma cati km nu stiu.

Have a good time

Modificat de ninu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AHF, euro 2, cam nashpa...poate ASV de 110 e mai ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1,9 SDI AQM pt fiabilitate (430000 fara sa umblu la el )si consum 4 mers de voie

fara mofturi de ulei si motorina :icon_thumright:

imbatranesti asteptand sa accelereze

Modificat de Ionut_T
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Definitely cel mai bun este TDI 1.9 ARL 150CP, iar daca vine si cu 4motion e combinatia perfecta. Nu degeaba cei de la vw au facut aceasta editie limitata (avand in vedere costul mare si implicit marja de profit foarte mica). Toata lumea (majoritatea) considera ALH cel mai bun deoarece a fost cel mai vandut (datorita pretului scazut) si de aceea foarte multi posesori si reclama. Dar asta nu e un motiv sa se considere cel mai bun doar pentru ca foarte multi il au si il apreciaza. Pe ARL il lauda foarte putini si pentru ca foarte putini au acest motor. Eu vorbesc in cunostiinta de cauza (atat eu cat si alti prieteni de ai mei) ca de departe e cel mai bun (si am mai avut "ceva" motoare pe mana, chiar si ALH). Un minus al acestui motor (ARL) cred ca ar fi ca e putin mai zgomotos (dar datorita puterii), consumul de motorina e de bun simt iar cel de motorina max 200 ml la 10-12k .Consider ca in ceea ce priveste viata acestui motor cred ca se bate cu Nemuritorul :)

In ceea ce priveste benzina consider ca 1.8 T AUQ 180 CP e foarte bun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, ceea ce priveste benzinarele, cele turbo dau cel mai mult "bang for a buck" in restul benzinarelor doar buck....ca putere canci doar consum ridicat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu am plecat soila... astept sa vedem cat mai multe pareri si apoi sa inchidem topicu cu un top bine structurat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca majoritatea lauda motoarele ALH, adik cele care le aveti in semnatura, si eu am un alh in semnatura dar nu mai am masina respectiva datorita unui accident grav si neplacut din care am scapat cu bine. Cel care i-am dat masina facuta harcea-parcea a bagat peste 3000 E in ea si a facut-o doar pentru mototul respectiv. Lucreaza de cand se stie in industria auto, a lucrat si la nemti si la francezi si el a zis ca alh e mototul cel mai fiabil din toate motoarele diesel care s-au facut vreodata si m-a sfatuit, daca e sa imi iau alta masina .. sa caut tot una cu motor alh, bora pana in 2006 sau skode pana in 2009. Un loc secund in categoria diesel cred ca opcupa motorul axr care a fost pus pe golfuri dar in cele mai multe cazuri pe skode, pe un loc 3 ar fi ahf si apoi arl dar cand zicem arl zicem consum destul de mare si un ultim loc 5 ar fi asv care din statistici rezulta a fi un motor mai nereusit.

In ceea ce priveste benizina nu prea sunt in cunostinta de cauza .. poate mai vin alti forumisti cu pareri despre motoarele pe benzina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce nu pricep, de ce ar fi ASV mai nereusit decat ALH, singura diferenta, asa la ochi.ar fi injectoarele, si si la acelea, doar duza in sine, presiunile de deschidere sunt tot 220/300bar si softul diferit, poate si ambreiajul si planetarele, dar alea nu mai tin de motor. chair asa prost sa fie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AGR ALH AHF ASV sunt identice ca si motor au acelasi ambreiaj/planetare nu difera nimic, doar agr are turbina cu geometrie fixa in rest este identic cu celelalte, iar agr si ahf sunt euro 2 , iar alh si asv sunt euro 3 , diferenta intre cele euro 2 si euro 3 , este softul (probabil nu bag mana-n foc) si catalizatorul care la euro 2 este unul mic iar cel e3 este mai mare.

dupa cum spunea colegul de mai sus cele de 110 cp au doar injectoarele diferite. care au presiune mai mare (parca)

deci toate aceste motoare non-pd sunt identice deci si fiablitatea lor este la fel, aici intervine piesa care conduce aceste motoare daca stie cum sa mearga cu ele. sa nu le subtureze si sa nu o foloseasca ca o masina de curse..si mai ales consumabile schimbate la timp. in rest motorina buna si talpa

dupa parerea mea ahf/asv datorita celor 20 de cp in plus le-as recomanda.datorita puterii si consumului care este cam la fel ca cele de 90 cp aka agr alh

spun toate astea fiindca ma ocup cu dezmembrari si am avut pe mana 2 ahf-uri , 1 asv . 1 agr si 2 alh-uri de pe care s-au pus motoare asv pe masina care au avut alh si vice-versa si masinile merg perfect. nu e nici o diferenta

nici pd-urile 101/116 131 nu sunt de neglijat, ca si minus la aceste motoare, dat fiind ca au injectoare pompe duse/pompa tandem/pompa de motorina in rezervor , cu cat mai multe piese in plus cu atat mai multe probleme dar aici nu putem generaliza .

cele de 116/131 cp ajm asz au avantajul ca au 6 trepte , care ajuta la un consum frumos pe autostrada, dar in oras nu prea au consum ca un alh de ex...si fiind mai scurte rapoartele trebuie sa sa mesteci mai des in mamaliga :) .

toate cele bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presiunile de deschidere la AHF/ASV sunt de 190/300 bar,

Marius detaliaza ce ai scris, AHF e cam naspa , de ce? ai avut tu sau dai cu presupusul?

Frumos JustinTM , bravo

Modificat de pop cristian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca nu stiti nu mai vorbiti din auzite despre motoare, trebuie sa sti despre ce vorbesti nu sa barfesti? in plus mai cititi si alte topic-uri despre motoare fiabile ca sunt multe.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pop cristian, pt ca e euro 2 in pricipiu, la taxe ma refeream.

gresesti, la ASV/ALH presiunile sunt 220/300bar, AHF sunt 190/300.

prima presiune e presiunea de pre-injectie, a doua e cea a injectiei principale.

motoarele de 116cai cu cutie de 6 viteze sunt ATJ/AUY, cele cu 310Nm cuplu, fata de 285(AJM).

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bun e ala care-l ai... Eu am AXR pe masina si sunt foarte multumit de el. Motoarele VP sunt mai economice, dar putin mai zgomotoase si au cuplu mai mic, in schimb PD-urile sunt mai nervoase, dar si papa mai mult !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu daca stiam ca vw sunt asa proaste nu schimbam masina ramanea super nova eu nu am probleme si trag de ea ca altfel zbura cu tot confortul ei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai... daca zici ca n-ai probleme, cum de ai ajuns la concluzia ca VW sunt proaste? :icon_confused: Si daca si Golf 4 e masina proasta... poate ca intr-adevar Super Nova era o optiune mai buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt si mai proaste si mai bune, dar ca sa compari cu o supernova, cred ca tine de domeniul medical, if you know what I mean.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Traim vremuri grele ,miine -poimiine auzim ca vechea dacie era mult mai buna decit golful ........acum fiecare cu parerea lui . Eu am avut prima masina un trabant 600 si dupa ce l-am vindut mia parut rau ....scuze de oftopic Aceasta clasificare o poate face cineva care a avut mai multe tipuri de motoare , cine lucreaza la un servis si a intilnit problemele acestor motoare ,asa fiecare isi lauda calul.....La multi ani ! si la multi km fara probleme !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

era vorba despre motoare si aici vad multe porsoane care se vaita ca papa ulei si au probleme cu ele ,mai bine se facea un topic cu cele mai proaste motoare sau cu mai multe probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cati soferi, atatia mecanici...Nu cred ca se poate face un clasament asa simplist cum cere titlul. Unele motoare au + la o chestie si - la alta, depinde de ce vrea fiecare sofer de la acel motor. Meseriasii de la vw incearca sa satisfaca gustul diferitelor grupuri de clienti, asa ca fac mai multe tipuri de motorizari, nu cred ca se pune problema de bun sau rau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cati soferi, atatia mecanici...Nu cred ca se poate face un clasament asa simplist cum cere titlul. Unele motoare au + la o chestie si - la alta, depinde de ce vrea fiecare sofer de la acel motor. Meseriasii de la vw incearca sa satisfaca gustul diferitelor grupuri de clienti, asa ca fac mai multe tipuri de motorizari, nu cred ca se pune problema de bun sau rau.

Nu s-a pus problema de bun sau rau, ai dreptate s-a deviat de la subiect, era un top pur si simplu. Eu sunt de parere ca grupul VAG a facut si face in continuare motorizari bune, dar perioada aceea de productie 2000 - 2007 a fost apogeul. Motoarele despre care am vrut sa vorbim fac parte din BelleEpoc-ul motorizarilor. Rog un administrator sa inchida topicul ca nu s-a ajuns la nici o concluzie.

Va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma ceriteriul impus de initiatorul topicului este fiabilitatea.

Teoretic, cu cat un motor e suspus unui stres mai mic si are mai putine componente in miscare , respectiv mai putine componente in constructia sa e mai fiabil.

De accea, eu cred ca motorul ALH e mai fiabil decat cel de 110 cai (AHF) tocmai datorita puterii mai mici dezvoltate si implicit unui stres mai mic la care sunt supuse componentele interne. Ca practica arata altfel, anume ca si cel de 110 e fabricat suficient de bine sa reziste puterii si tine mult si bine e alta poveste. Aici conteaza cat de darnic a fost producatorul in faza de proiectare, mai exact daca respectivul motor a fost sau nu supra proiectat.

Totodata, motoarele pd desi nu sunt rele, ar pica pe un loc secund in fata celor clasice datorita predispunerii la uzura a axului cu came si nu numai. Intradevar, conteaza enorm de mult modul de servisare a masinii si in ultimul rad modul de exploatare.

Dar, daca e sa luam stric factorul calitate, eu as spune ca poate sdi-ul e cel mai fiabil si nu TDI-ul (alh-ul).

Astfel, eu cred ca as face urmatorul clasament:

SDI

ALH ( aici as-l pun si pe AHF)

si motoarele pd cu AXR-ul cred eu ca icon pt pd. Nu-mi sariti in cap, e o parere proprie a unui posesor de otto.

Asta la diesel.

La benzina, aici avem si plusuri si minusuri la multe motoare.

Gama 1.4, 1.6 strict ca motor eu personal nu am ce sa reprosez, desigur, chiar daca e plin forumul de probleme la aceste motoare, factorul principal este cum a fost intretinut si exploatat respectivul motor. Pentru ca, un ulei neschimbat la timp sau folosirea unui ulei prost are consecinte nefaste asupra longevitatii motorului.

Dar, calcaiul lui Ahile le aceste motorizari este cutia de viteze, care, la unele modele de cutie ( introduse la inceputul fabricatiei) le cedeaza prematur anumite componente interne ale cutiei.

Restul modelelor, pastreaza totusi o usoara sensibilitate, insa, trebuie avut in vedere ca aceste motoare nu au fost gandite pt liniute, raliuri, circuite, tractari smdp, au fost gandite pt un utilizator incepator/mediu, deci trebuie exploatate in consecinta.

Astfel si consumul se va incadra in niste limite decente.

Detin un astfel de motor si personal, pt drumurile noastre il consider optim.

Dar, as clasa aceste moroare pe un loc 3 in topul celor pe benzina.

Pentru vitezomani, sunt motoarele turbo, care prezinita dezavantajul complexitatii introducerii turbinei.

Nu stiu cat de fiabile sunt, insa senzatiile cred eu ca surclaseaza problemele aparute, insa, daca ar fi sa respect topicul nu le-as pune pe podium.

Ar mai fi aspirate, gama de mijloc, 1.8 si 2.0, care am auzit pareri pro si contra, insa in teorie le-as pune pe locul 2.

Eu, as pune pe loc fruntaj vr5 si vr6-le, care, desi multi le considera scumpe, mari, gurmande, putere prea mica pt cilindreea lor, sunt niste motoare rafinate si care datorita cilindreei mari si a neprezentei turbinei eu, repet respectand factorul fiabilitate le-as pune pe un prim loc in topul celor pe benzina.

Am mers cu un 2.8 vr6 200 cp si credeti-ma ca e un motor care sicner, mi-a facut mare placere.

Ca si general, personal cred ca multi nu conduc o masina cum trebuie, am multi prieteni care atunci cand pun mana pe o benzinara o omoara cu zile, spunand ca e prost motorul si ca nu trage ca un diesel, consuma mult si alte cele.

Personal, cred ca un motor trebuie ales in functie de necesitati si exploatat in consecinta, astfel cred eu ca vor fi si mai putine neplaceri.

Insa, nu trebuie ignorat factorul noroc, mai ales la modelele curente. Din pacate firmele in goana lor dupa bani nu mai pun asa de mare pret pe fiabilitate, incet incet ducand si acest domeniu auto in zina de consum. Adevarat ca si concurenta e alta comparativ cu anii 80, 90, insa si marketingul dicteaza din ce in ce mai mult in fata tehnicului.

Este greu sa faci un clasament general, pt ca pana la urma, multi isi exprima parerea proprie si afinitatea pt modelul ce l-au condus cel mai mult, insa, cer e ca ca si general, consider golf-ul 4 un model reusit, chiar daca concurenta si mai ales presa britanica a incercat sa-i stirbeasca din imagine in favoarea masinilor fabricate in uk ( vezi modelul Focus1 ).

Personal inchei cu cel mai longeviv golf pe benzina ce l-am vazut in realitate, un golf 4 1.6 16v AZD 105 cp, care, anul trecut avea in jur de 600.000 km la bord, fara a se fi umblat la motor.

Din ce am inteles, inca mai isi serveste stapanul, in Germania desigur, acum avand peste 600.000 Km.

In incheiere, dand Cezarului ce i se cuvine, as pune desigur diesel-urile peste motoarele pe benzina ca si longevitate in exploatare a unui motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frumos spus Dane!

Eu am avut de la VW un G3, 1.6-101CP (AFT), un 1.9TDI PD (ATD) pe Fabia 1 si actual 1.6FSI (BAD). De la Opel am avut un Z10XEP (1l benzina) pe Corsa C si un Z13DTH (1.3l diesel) pe Astra H. Cu exceptia motorului de 1l, toate m-au multumit.

Nu are nicio legatura cu topicul, insa nu pot uita vorbele unui cunoscut samsar de la mine din zona:

"Ba, daca vrei masina buna, ia diesel de la VW sau benzina de la Opel!"

Prin mana lui au trecut zeci de masini si a ramas cu impresia asta. Totusi, la mine a fost cam invers, dar nu regret.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ati citit bine 600.000 km.

Logic, nu ar avea de ce sa nu duca atat, luati spre exemplu motoarele diesel ce au mult peste 1 milion de km.

Toretic, singurul dezavantaj al unui benzinar luand in vizor strict uzura blocului motor, ar fi turatiile mai mari comparativ cu a unui motor diesel, ceea ce s-ar traduce intr-o uzura direct proportionala cu turatia.

De aceea hai sa zicem ca un benzinar ar duce jumatate decat unul diesel. Insa, daca nu se abuzeaza de turatii si se merge normal, deci teoretic ar trebui sa fie pentru romania plaja 2000-3000 ture, in Germania pe autostrada urcand spre 4000-4500 ture, ar trebui si ca un benzinar sa duca mult si bine.

Desigur, o mare importanta o are uleiul folosit si schimbul deoarece fenomenul oil sludge a facut mari victime de la mijlocul anilor 90 incoace.

Si asta pentru ca, motoarele moderne sa le spun asa, cer ulei sintetic de f buna calitate.

Desigur, conteaza enorm si modul de exploatare, drumurile dese si scurte scazand considerabil longevitatea unui motor.

Benzinarul de care vorbeam adevarul e ca nu a fost prea purtat prin orase, a fost masina de dus si intors la servici pt neamtul respectiv, deci conteaza enorm faptul ca motorul nu a fost exploatat subturat si nici uleiul nu a avut de suferit datorita drumurilor scurte.

Pentru ca, fiind putin offtopic, s-a demonstrat si un coleg de-al nostru Solar a descoperit si el insusi ca consumul marit de ulei al unui motor pe benzina nu se datoreaza neaparat uzurii sale ci, imbacsarii si solodificarii ueliului pe segmentii de ungere ceea ce duce la intepenirea lor si de aici la un consum marit de ulei. Doar simpla schimbare a lor a readus vlaga si a eliminat consumul de ulei.

Eu personal, mai ales iarna sincer, primul drum dupa prima cheie de dimineata nu il fac mai scurt de 6 km.

Prefer sa plec ceva mai repede de acasa si sa fac 2-3 ture prin centru orasului asta pentru a elimina condensul din motor si pt a reincarca acumulatorul. Teoretic, un motor si o transmisie se considera incalzite complet dupa un drum de 4-8 km in functie de temperatura ambientala.

Sunt multe de povestit despre modul de exploatare a unui motor, ceea ce nu face obiectul topicului, insa vreau sa evidentiez faptul ca, un motor daca ar fi exploatat optim, nu ar produce mari prbleme utilizatorilor. Parerea mea care practica mie cel putin mi-o demonstreaza.

Desigur, luand in considerare un motor corect proiectat si executat, lucru care nu pot sa-l transpun si in era curenta a motoarelor, unde executia lasa cateodata de dorit.

Fiind iarasi offtopic, insa daca colegul Gaby a luat in discutie, motoarele pe benzina Opel sunt foarte bine executate insa strict ca bloc motor. Pentru ca, ele au mari erori de executie ( poate si de proiectare), deoarece amplasarea deficitara si total neinspirata a unor componente cauzeaza grave progleme, ce duc la imobilizarea masinii.

Si sa va dau un exemplum la motorul 1.6 16v, ecu este amplasat pe blocul motor, ceea ce duce in timp la imbatranirea lipiturilor si in ultima instanta la lipituri reci, ducand la comportament deficitar al motorului in cel mai fericit caz. De regula, masina va deveni neutilizabila si doar rectificarea lipiturilor mai prelungeste durata de exploatare a masinii asta pana cand lipiturile respective cedeaza si ele.

E doar un exemplu, sunt si multe altele, insa, dat fiind faptul ca sunt si mai ieftine ( opel-ul comparativ cu VW) popularitatea lor in anumite segmente sh e ceva mai mare si de aici si conceptia ca sunt f bune.

Sunt, sa fim seriosi e o masina buna, insa parerea mea, data strict de experienta proprie e ca in nici un caz nu se ridica la nivelul vw. Dar nici departe nu sunt, dar e o vorba, micile detalii fac diferenta asa si in acest caz.

Drumuri bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!