Jump to content

Apa din vasul de expansiune


Serby
 Share

Postare recomandată

Am constat cu stupoare, dupa un drum Buc-CT si retur ca am ramas fara apa in vasul de expansiune. Am remarcat fiind ca mi s-a aprins becul de la apa ca altfel nici un indiciu ca nu as mai fi avut apa in instalatie: temperatura nu crestea, masina porneste/trage la fel ca inainte, nu se vede pe la nici un furtun ca as pierde apa.

Ce am remarcat azi dimineata, am ridicat capota dupa ce am mers vreo 15minute cu masina si am observat ca prin partea dreapta a vasului de expansiune, unde e masca aceea neagra care acopera supapa de aerisire sau cum se numeste, imi ies aburi de apa. De asemenea in zona respectiva era ud. Vreo idee? Trebuia sa fie o supapa care sa se inchida acolo sau care e smecheria, pur si simplu se evapora apa pe acolo...

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in principiu acolo este o supapa prin care se elimina suprapresiunea. nu se evapora, ci pur si simplu tasneste. Verifica toate componentele sistemului de racire, poate este ceva infundat.....si verifica si daca amestecul apa & antigel este corect...daca ai doar apa, e explicabil ( fierbe mai repede daca este sub presiune )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cumparat azi un buson nou.. era doar 125 000, sa vad acum daca mai am aceasta problema. Amestecul e jumate - jumate (antigel-apa). Cred ca de la buson era.. imi ramasese blocat pe deschis supapa pt ca in momentul in care il desurubam foarte putin (cat nu ar fi permis eliberarea aburilor din vas) imediat mi-a dat pe orificiul de eliberare vapori. Sa vedem daca doar asta e problema. Daca nu e busonul, posibil sa am fisurat vasul, dar in cazul asta ar fi trebuit sa imi curga chiar daca e masina oprita si apa rece (ma gandesc eu). Daca nu e de la buson sau vas.. urmeaza distributia si in cel mai rau caz garnitura de chiulasa.

Mersi pt idee. Mai astept si altele daca stie cineva.

Modificat de Serby
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca tot a venit vorba de vas, verifica, in primul rand, stutzul pe care se prinde furtunul. daca vasul e cel original, mare probabilitate sa se fisureze ( prin coacere repetata) exact in furtun. si nu te prinzi daca nu il scoti de acolo.asa am patit eu asta vara. un vas nou parca era 65 RON, la PoRo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am patit si eu la fel.

La mine era in schimb din cauza ca garnitura din busonul vasului de expansiune era iesita din locasul ei.

Daca atunci cand strangi busonul nu merge greu ultimele 2-3 spire nu sta garnitura bine.

Verifica si asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dap, am pus buson nou iar un vas nou l-am gasit pe la 500 000.. sper sa se fi rezolvat.. o sa vad in cateva zile daca iar pierd apa. Dar cred ca busonul era de vina..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate.. nu busonul e de vina.. Am mai remarcat in schimb ceva.. furtunele prin care circula apa sunt foarte tari, umflate... ca niste baloane..

Apa tot pe la supapa mi se duce afara...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate.. nu busonul e de vina.. Am mai remarcat in schimb ceva.. furtunele prin care circula apa sunt foarte tari, umflate... ca niste baloane..

Apa tot pe la supapa mi se duce afara...

Garnitura de chiulasa fisurata?Sper sa nu fie asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca era de la garnitura, cred ca se ducea invers, prin evacuare...radiatorul tau e cald? cel putin furtunul de sus? ma gandesc ca poate totul functioneaza prin circuitul mic, adica termostatul nu deschide circuitul si totul se intampla fara radiator... ai verificat asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se duce si prin evacuare decat Serby poate sa ne zica daca dimineata ii scoate abur alb.

La fel am patit si eu dimineata scoatea abur alb pe esapamen de ziceai ca este motor pe aburi.

Cand se incingea motorul imi dadea apa afara pe la supapa (adica fierbea), furtunele erau tari ca piatra si temocuplele nu imi porneau.

Pana la urma am desfacut motorul si era garnitura arsa.

Am schimbat si garnitura si termostatul pt ca el fusese de vin se blocase si am ars garnitura, dar probeaza si sonda de la radiator daca fuctioneaza ca poate fi si ea de vina, sonda care iti porneste temocuplele.

Spor la lucru!!

Da, edi are dreptate vezi daca radiatorul tau se incalzeste, nici la mine nu se incalzea.

Si ar mai putea fi chiulasa fisurata, dar nu te gandi asa de departe..................

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vreau sa ma gandesc la chiulasa fisurata.. Doamne fereste..

Termocupla porneste in regim normal iar termostatul imi deschide (l-am verificat in felul urmator: la temperatura de 88 de grade cand ar trebui sa deschida am pus mana pe furtunul de la circuitul secundar; initial e rece iar cand deschide termostatul incepe sa se incalzeasca cum trebuie in mod normal).

Urmatorul pas pe care vreau sa-l fac inainte de schimbarea chiulasei.. o curatare a circuitului de racire. Inainte de chestia asta, am fost sa schimb o teava care era fisurata si mi se pare ca cei din service mi-au pus substanta de acoperit fisurile in sistem.. prostie dintr-aia de se intareste.. mi-e sa nu imi fi infundat vreun furtun sau ceva pe la radiator.

Abur imi scoate cand e rece motorul.. dar.. la mine imi scotea condens cand venea frigul in prostie avand in vedere ca e si motorul mare de 2800cc.. asa ca nu prea pot sa fac legatura daca aburul se datoreaza apei in camera de ardere sau nu.

Furtunele intr-adevar sunt bocna de tari, o sa verific si radiatorul sa vad daca se incalzeste sau nu.. momentan masina e in garaj.. mi-e frica sa mai merg cu ea sa nu calez motorul, astept pana dupa 1 cand se deschide la service.

Modificat de Serby
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ahh.. inca ceva.. daca e fisurata garnitura, este posibil sa mi se scurga apa in cilindrii masina stand nepornita? Banuiesc ca da.. acum mi-e cam frica, dupa ce o tin mult pe loc, in momentul in care o sa vreau sa plec cu ea in service sa nu am prea multa apa in cilindru si sa-mi calez vreun piston.. exista posibilitatea asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sustin ideea garniturii de chiulasa ciupita (am patit pe vremuri cand aveam cielo se comporta la fel si acum tocmai a patit-o si WTF-u si i-am zis din start acelasi lucru) .... eu zic ca daca o lungesti mult asa (in cazul in care e garnitura) e nasol eu am sfarsit prin a-mi segmenta motorul in el intrau ~4l de ulei si am scos 10l de apa deci imagineaza-ti cat a scapat din vas...am mers pana a inceput sa-mi bata axa cu came si am oprit-o imediat ca nu mai facea presiune deloc uleiul fiind plin de apa tot motorul...bafta si rezolv-o cat mai rpd de preferat sa nu mergi deloc cu masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai clar nu mai merg cu ea... sper sa nu se intample ceva intre timp.. pana o pornesc s-o duc in service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oprita nu cred ca are cum, prin presiune intra apa la pistoane, sa nu crezi ca este ditamai gaura este o fisura foarte mica in garnitura si scapa pe acolo.

Si termostatul nu se probeaza asa fa rost de un termometru si un vas si il pui la flacara incalzesti apa pana la 88 de grade si vezi ce face se deschide nu se deschide, asa il probezi cel mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu ca asa se probeaza.. dar e chinul naibii sa-l dau jos... Sigur functioneaza.. anul trecut am schimbat si termostatul si termocupla.

Multumesc pt sfaturi, o sa va tin la curent cu ce-a avut... desi e cam clar ca garnitura de chiulasa e vinovata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare, mai nou am si eu aceeasi problema..

imi dispare apa din vas..

sper sa nu fie garnitura.. dar asta e.. cred ca o sa o schimb! :D

Apropo, tinene la curent te rog cu ce faci !! Merci si succes!

Modificat de gmtiby
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.. Azi am schimbat garnitura de chiulasa.. asta e.. am avut ghinion, oricum imi vand masina deoarece vreau una mai mare.. o Skoda Octavia.. daca cineva e interesat sa lase mesaj aici! Merci !! si mult succes in continuare!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da.. garnitura a fost si la mine. Pe langa garnitura am mai facut niste mici reparatii la distributie, spape etc. Cam pe marti am sa scot masina din service... Complicat rau sa schimbi o garnitura de chiulasa la VR6.. nu mi-a venit sa cred cat trebuie sa demontezi. Pe langa lucrurile normale a trebuit sa se dea jos si cutia de viteze, volant, baie de ulei.

Modificat de Serby
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!