Jump to content

4x4 iarna


horia2005
 Share

Postare recomandată

Intreb de Conti 830TS deoarece folosesc cu o deosebita satisfactie acest model de 4 ani si +35K km pe Superb si as fi curios cum se comporta noua generatie 850 TS. Mai ales ca am ajuns la o adancime a profilului de 4,6 - 4,8 mm ceea ce ma face sa iau in considerare montarea unui nou set de anvelope pentru iarna urmatoare.

Am pe Peugeot 207 HDi anvelope Conti TS 850, insa uneori am senzatia ca nu se ridica la performanta celor instalate pe Skoda. Cu siguranta nici masinile nu se compara, mai ales lipsa ESP pe 207, dar am o usoara indoiala ca au un comportament mai bun cel putin egal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 98
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • mariusx

    14

  • Bogdan_wrc

    7

  • iahym

    7

  • Quino

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

eu zic sa incercati sa urcati fara controlul tractiunii. incet, mai ales ma refer la drumurile mici, scurte, unde nu exista riscul de a patina airuea, dar de aia e decuplabil, pentru situatiile astea, cand controlul te poate incurca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

[...] as fi curios cum se comporta noua generatie 850 TS. [...]

offtopic: eu nu-s impresionat de modelul asta. le-am luat noi la inceputul iernii, dar desi pe hartie ies pe primele locuri in topuri, am senzatia ca-s mai slabe decat GoodYear UltraGrip.

Imi dau o senzatie de nesiguranta, dar pana acum n-am ramas inzapezit.

 

ontopic: Cu zapada asta incep sa regret ca n-am ales 4x4. Chiar si pe asfalt uscat la acceleratii bruste cei 170CP fac sa pierd usor aderenta pe rotile de tractiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am TS850 pe toyota gt 86 puse pe rotile din spate unde de fapt e si tractiunea.

Pe timp uscat mi s-au parut destul de slabe dar zapada si ghiata au fost destul de bune.

 

De exemplu cand a plouat acum o saptamana cu chiciura am reusit sa urc din prima un deal destul de consistent sa ajung acasa unde ceilalti cu tractiune pe fata nu a reusit sa urce.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect. Atat timp cat masina nu sta cu burta pe zapada 4x4 este foarte util.Eu nu am avut nici o problema. Am urcat pe zapada unde masinile FWD nu nu puteau urca fara un avant considerabil, eu chiar mi-am permis sa opresc la jumatea rampei si sa pornesc din nou fara nici o problema. In locuri unde cu vechea octavia tour(cauciucuri iarna continental ts830) aveam probleme aluneca fata, trebuia sa-mi iau avant ca sa urc acum merg fara probleme.

 

sa stii ca paradoxal, sunt momente in care e bine ca masina sa fie pe burta..uite, de exemplu week-end-ul trecut tocmai faptul ca masina statea pe burta (uniform) m-a ajutat sa ies din situatii diferite..sa fiu mai explicit: mergeam cu masina prin zapada, destul de mare si afanata, iar cand masina patina se simtea cum toata masina "coboara" uniform pana la asfalt (acoperit de un strat subtire de gheata) si din momentul respectiv masina incepea sa prinda aderenta..cu un fwd, doar "jumatate" de masina se "scufunda" ceea ce nu ajuta prea mult...sunt foarte multumit de masina, de 4x4, indiferent de anotimp si cred ca e unul din sistemele care isi merita toti banii si toate cheltuielile suplimentare: consum mai ridicat, intretinere, revizii,,,etc

un lucru foarte important, ESP-ul intra mult, dar mult mai rar in functiune la masinile awd decat la cele cu tractiune pe o singura punte, rezultand un avantaj clar..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

Uite un model de "burta" pe 4x4 . Aia albastra s-a crezut Jeep si a vrut sa treaca peste un damb de 30 cm . Noul model de Skoda 8x8 , la sufa ! 

post-86853-0-12284400-1391005543_thumb.j

post-86853-0-96994800-1391005556_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e concludent, pe principiul asta impotmolesti si Hummer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

Colegul WAF spunea ca e bine pe "burta" . Exemplul asta este de sambata , cand prietenul meu nu a vazut dambul din cauza vicolului . Zilele astea merg fara ESP si masina merge exemplar prin troiene "omenesti" , in limita posibilitatilor ! 4x4 este superb , acum depinde de garda la sol pe unde te bagi !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma refeream la la faptul ca 4x4 iti perminte sa pui toata masina pe burta (in momentul in care toate cele 4 roti "scormonesc" zapada ca sa dea de aderenta) in timp ce una cu tractiune pe o singura punte nu ti-ar permite asa ceva...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda aia scomoneste in zapada doar pe fata unde e motorul grei si prin forte proprii greu mai iese. cu 4x4 mai ai sanse daca ii faci partie....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la cele cu tractiune spate iar motorul pe fata cum mai e...?Imi mentin ideea, e mult mai bine ca se lasa toata masina in momentul in care patineazs,aici referandu-ma la 4x4 decat in celelalte cazuri..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite asa se dau mari cei cu 4x4, si trebuie sa recunoastem ca au dreptate... Dar ca sa compensez, eu am pus lanturile duminica pe roti si inca nu le-am dat jos. Si realitatea este ca intru pe unde 4x4 cam ramine blocat... Oricum, va invidiez pe cei cu 4x4 .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu inteleg cum tu cu 2x4 + lanturi mergi prin locuri pe unde 4x4 ramane blocat .. doar daca ai grada la sol mai mare si atunci e alta mancare de peste.

Nu prea vad ce conteaza daca e 2x4 sau 4x4 daca ramai suspendat pe zapada.  Doar sa zici ca ti-a ramas botul suspendat si atunci 4x4 te ajuta ca iti trage spatele, dar daca ai toate rotile sau 3 roti suspendate ... pa pa .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, si lanturile pe asfalt sunt un BIG NONO.

de acord cu mariusx. intri doar daca ai garda mai mare la sol, si eventual doar daca e gheata (sticla) pe jos. in rest...nu e asa mare diferenta. 

 

ceea ce uita lumea cand face comparatii, in general, e ca o importanta MAJORA o are piesa dintre scaun si volan! tot aud comentarii de drumuri, de cai de acces, de locatii unde s-a/nu s-a intrat.

cand comparam 2 masini, pe langa 4x4, luam in considerare multi alti factori, cauciucuri, putere motor, cuplu ( e f important la ce turati il ai),greutatea masinii (de fapt raport cal/greutate), garda la sol, greutatea pe axe...si mai ales sofer. 

doar pt ca vedeti mini SUVs ramase in zapada nu inseamna ca sistemul lor e varza.

am scos acu 3 ani cu A6 (nici macar allroad, ci 2.5 tdi quattro) un Nissan Xtrail din zapada, ca la volan era un conducator auto de duminica....care s-a gandit sa intoarca pe un drum de munte. 

 

lanturile ar ajuta major fata de 4x4, doar daca pe jos este gheata rau. in rest...orice 4x4 bun nu ramane acolo unde trec lanturile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

Bogdan mare dreptate ai , in legatura cu PIESA dintre scaun si volan . Va mai arat o "burta" , unde PIESA ( adica eu ) si-a facut treaba cu brio . Daca ramaneam acolo , nici tractorul nu venea . Ma duceam  la bunici intr-un satuc din Teleorman , cu medicamente si mancare .

post-86853-0-19482500-1391166123_thumb.j

post-86853-0-97908100-1391166133_thumb.j

post-86853-0-85570400-1391166163_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Cred ca putem cu totii sa conchidem ca:

- atat timp cat zapada ca si strat depaseste garda la sol a masinii, orice sistem tractiune (fie 2x4 sau 4x4, cu sau fara lanturi) e inutil caci bara fata devine plug iar masina se suspenda pe "burta", caz in care rotile sapa in zapada cu singurul efect de a destinde suspensia

- e greu de comparat situatii in zapada, atat timp cat exista soferi diferiti, anvelope diferite, multe variabile de acest gen.

- sistemele 4x4 aplicate pe caroserii uzuale (gen Octavia, Scout, Superb si chiar si Yeti) nu sunt facute pentru a taia muntii in 2, nici chiar vara, intrucat in lipsa unui reductor, diferentiale blocabile - macar electronic, elemente de suspensie special proiectate si mai ales o garda la sol consistenta, nu putem discuta de "off road" ci mai degrada de "driver's aid", un ajutor suplimentar, o siguranta crescuta pentru abordarea unor zone mai dificile, dar nu off road.

 

Personal, gasesc foarte interesant 4x4 in situatii de sosea virajata, mai ales uda sau cu mazga aferenta perioadei de toamna/primavara.

Un punct asupra caruia nu sunt elucidat momentan - astept sa prind un drive-test - este daca 4x4 ajuta la eliminarea subvirarii si cresterea neutralitatii in viraje prin aplicarea suplimentara a propulsiei, ca si vector pe axa longitudinala a masinii.

Evident, nu ma gandesc la un caracter gen Lancer EVO sau Impreza STI, ci evident ceva in limitele unei solutii gandita ca "add-on" si nu ca solutie "dedicata" gen quattro sau sistemul awd de la Subaru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din comentariile de mai sus, tind sa cred ca 4x4 cu haldex, nefiind permanent, nu influenteaza caracterul subvirator al masinii (Skoda, Vw, Seat). Ba mai rau, in momentul cand intervine schimba caracterul din subvirator in supravirator brusc, surprinzand soferul, riscul de accident fiind crescut.

Pentru o tinuta de drum neutra, Subaru aplica cu succes sistemul 4x4. Am condus un WRX si se simte cum trage uniform si iti da semnale clare cand isi atinge limitele, lasand timp sa reactionezi.

Audi Quattro nu am condus si nu ma pronunt.

 

Am vazut aseara ultimul episod Top Gear, in care au testat Golf GTI vs Bmw 135 si concluzia clara a fost ca diferentialul de pe Golf face minuni, masina fiind absolut neutra in viraje spre deosebire de BMW, care era cu fundul in lateral la fiecare curba si mai mult, s-a invartit si in linie dreapta la peste 130 km/h, derapand 400 metri pana la un full stop.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic sa ne pastram opiniile pt cand stim...sau avem informatii suficiente pentru a ne forma o opinie.. 

 

a nu se face confuzie. cu HALDEX este permanent. nu este 50-50, dar el este permanent. 

http://en.wikipedia.org/wiki/Haldex_Traction

cand intervine in 99% din cazuri, nu se simte. cazurile extreme cand se simte mutarea unui procent mai mare catre spate, sunt doar cand pedala de acceleratie este apasata, si cand pe jos este zapada sau ff ud (sau cauciucuri proaste pe spate)..asa incat rotile sa poata pierde aderenta. in rest tendinta subviroatare de la inceputul virajului se transforma usor in neutra sau..supraviroatoare in functie de factorii de mai sus. 

cu cat generatia de haldex este mai noua, cu atat aceasta tranzitie este mai insesizabila...si mai sigura.

Modificat de Bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ nsm: viteza era 120 mph, deci aproape 200 kmh, si a derapat din cauza acvaplanarii, deci nu cred ca e neaparat vina masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si nici rwd de la 135i, nici fwd cu diferentialul lui nu prea au treaba cu topicul intitulat 4x4 iarna :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

Colegu NSM cuplajul Haldex este permanent 95 fata - 5 spate , daca pleci usor cu 1 - a . La generatiile mai vechi se putea muta pana la 50 - 50 , in functie de diferenta de turatie dintre punti . De la generatia a 4 - a , Haldex e de vis , concureaza cu X-Drive !  Priveste !

post-86853-0-23342300-1393932768_thumb.j

post-86853-0-68189500-1393932778_thumb.j

post-86853-0-99105700-1393932786_thumb.j

post-86853-0-56590700-1393932794_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, Haldex e permanent dar are o distributie 95 -5% cu posibilitate de 50-50% sau 95-5?.

Intentia mea era sa-i raspund lui 75NOR la intrebarea cu subvirarea la haldex.

La 95% putere fata, imi e greu sa cred ca se elimina efectul subvirator pe asfalt curat, fara zapada, polei etc.

Sau nu inteleg eu bine?

 

Pe suprafete alunecoase si cazurile enumerate mai sus, cand in functie de variatia puterii fata-spate, se schimba caracterul din subvirator in supravirator, gasesc ca fiind periculos pentru un utilizator incepator/mediu/cu reflexe slabe (cum sunt multi). Daca masina se comporta constant, stii la ce sa te astepti si prin urmare sa reactionezi.

 

@loghy - nu mai stiam viteza exact, din acest motiv am spus >130km/h. Oricum interesant ca in aceleasi conditii doar una din 2 a acvaplanat.

Modificat de nsm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in conditii de rulaj normal e 95-5, cand roata fata aluneca 20 de grade, muta pana la (si aici procentul e tot timpul in discutie) 50% pe spate. stiam eu ca 50..unii zic 35..altii 25. pe net parerile sunt impartite. 

daca in curbe intrii turat ea gandeste diferit. pt ca intervine ESPul..care franeaza roata care patineaza...si turatia creste procentul pe spate. 

 

 

in general MERSUL tare nu este pentru utilizator incepator/mediu/cu reflexe slabe (cum sunt multi). daca mergi incet...reactioneaza la fel ca orice masina..fwd...subvireaza. 

daca stii sa intrii in curba..atunci e mai safe..daca nu.,.atunci e mai periculoasa ca fwd si uneori si ca rwd. 

plus ca exista posibilitatea sa-i pui haldex controller, si ajungi de la 95-5 la 5-95 % sau chiar 0-100%. 

http://www.hpamotorsports.com/product_haldex.html

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Încălțată Cu Michelin alpin5 se comporta exemplar pe zăpada și nu numai!skoda superb 4x4 este după părerea mea printre cele mai bune!singurul minus este garda de l sol!tin sa precizez ca inainte de superb am avut audi A4 QUATTRO !la Skoda cred ca e ajutata de electronica mai mult!audi ieșea de pe traiectorie mult mai ușor decât Skoda!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!