Jump to content

4x4 iarna


horia2005
 Share

Postare recomandată

De facut misto e foarte dificil si cu morsa si cu polul nord, eu cred ca n-as putea sa fiu asa de nostim.

 

Revenind la faptul ca am postat in luna august cum se comporta masina mea 4*4 pe zapada cred ca nu are nicio relevanta ca impartasesc aceasta experienta in august si nu in decembrie. Dupa cum bine sesiza cavalerul nostim de mai sus sunt la prima postare.

Acum daca la voi Superb II nu are nicio problema pe un drum acoperit cu zapada, eu zic sa mai incercati si alte masini 4*4 si nu fac trimiteri la nu stiu ce nave spatiale, ci la un amarat de Passat 4*4.

 

La ce ma astept cand accelerez la 40 la ora, e sa-mi continui deplasarea pe o traiectorie dreapta asa cum e volanul si nu la opturi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 98
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • mariusx

    14

  • Bogdan_wrc

    7

  • iahym

    7

  • Quino

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

vezi tu .. ca si passatul 4x4 care il lauzi tu are acelas sistem de 4x4 ca si superb-ul deci in aceleasi conditii cu aceleasi cauciucuri se va comporta in mare la fel.

Cel mai important ar fi sa ne spui cu ce cauciucuri era echipata masina (model dimensiune), cat de incarcata era, cum era starea drumului (zapada curata, zapada dune , santuri de zapada, zapada umeda ghiata etc ),

exact cum s-a intamplat problema , nu de altceva dar sa ne facem si noi o idee cum s-a intamplat evenimentul.

Ca asa pot sa zic si eu ca toyota land cruzer-ul e cel mai naspa 4x4 ca nu stiu ce nu a facut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ciudat este ca sistemul 4*4 de pe Superb II este luat de la Passat si cum mare parte din masina este cam acelasi lucru m-as astepta sa se comporte aproximativ la fel. Ai avut ESP dezactivat cand ai derapat?

Eu tind sa cred ca nu ai testat Superb-ul si Passat-ul in acelasi conditii (accelerare brusca la 40km/h pe aceleasi conditii de drum).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bucur sa vad ca se si poate discuta cu voi, ironiile nu-si au rostul.

 

Superb-ul era echipat cu anvelope de iarna 225/40/18 marca BF Goodrich g-force 92V, iar Passat-ul 235/45/17 Dunlop WS. Mi s-a intamplat si cu 2 persoane si singur in masina, si pe drum drept si in panta.

Au fost mai multe cazuri, eu am mentionat doar unul, dar de fiecare data masina are tendinte de derapaj/opturi. Eu am si un Passat din 2008 DSG 170CP cu tractiune pe fata si nu mi se intampla sa derapeze pe accelerare, doar ca atunci cand dai de mai multa zapada in parcare trebuie frecat inainte/inapoi pt a iesi de acolo.

Singura mea explicatie este ca la Superb se trasmite o forta prea mare pe puntea spate, o alta cauza ar  fi ampatamentul (care e mai mic la Passat) ori ca e prea usoara pe spate.

ESP- activat.

Modificat de iahym
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca inteleg ce ai patit.

Din cate vad passatul e 2x4 si superb-ul e 4x4.

Tu in momentul in care accelerezi de exemplu in treapta a doua pe zapada, si mai si accelerezi agresiv , atunci rotile din fata care au tractiune si datorita cuplului mare (accelerare accentuata + treapta a doua) vor pierde aderenta pe fata. Pur si simplu viteza rotilor va fi mai mare decat viteza masini si rotile se vor invartii in "gol".

 

La passat nu se intampla nimic deoarece nu are ce sa se intample (iti intra esp-ul si iti franeaza fiecare roata din fata individual ).

Aici intervine sistemul 4x4 care in momentul in care fata a pierdut aderenta transfera pana la 100% din cuplu pe spate.

 

E posibil sa simti niste senzatii destul de ciudate (de fapt sunt normale si sunt similare cu masinile cu tractiune spate) si fata sa iti fuga foarte putin pentru cateva fractiuni de secunda.

In orice caz nu sesizabil ci mai mult ca feeling datorita fortelor care se modifica destul de mult.

 

Ei bine de la a avea aceste senzatii pana ca masina sa faca opturi cum spui tu intervin niste chestii in plus:

1. accelerare maxima

2. conditii de alunecare la limita

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Comparațiile astea sunt prea puțin relevante.

 

Nu s-au testat mașinile în aceleași condiții și cu aceleași anvelope (fix aceleași, nu numai modelul).

 

Dacă cumva BF Goodrich oferă o aderență slabă mai ales când sunt lovite cu un cuplu mare, sistemul va trimite puterea roților din spate. Acum pentru cine nu a mers niciodată cu RWD, e șoc maxim. Comportamentul însă e normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mariusx,

 

Eu am facut comparatie intre Passat 4*4 si Superb 4*4, este adevarat ca azi am mentionat de Passat tractiune fata, dar cel cu care am comparat Superb-ul este un Passat 4*4.

Am avut Passat 4*4 si poate de asta e un soc maxim, ca la ala nu aveam parte de asemenea surprize.

Nu-mi permite sistemul sa postez poza la BF Goodrich sa vedeti ca au un profil mai mult decat OK si nu zic ca sunt la fel de bune ca Dunlop, dar e prea mult sa apara derapaje atat de mari din cauza lor.

Eu aici nu vorbesc de faptul c-am accelerat mai tare si a fugit putin spatele, iar eu m-am emotionat maxim sau socat maxim cum zicea c6t9. Vorbesc de derapaje care nu au ce cauta la un 4*4.

Revin si spun, poate una din cauze este ampatamentul impreuna cu reactia (mai bine spus lipsa de reactie)  ESp-ului, desi refuz sa cred ca asa ceva li se intampla si celor cu A8.

Astept ceva comentarii de la cei care au sau avut Superb 4*4. 

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai explica-ne mai in detaliu aceste derapaje in forma de 8 ca nu prea imi dau seama acuama la ce te referi exact.

Poate chiar ai o problema mecanica sa fie blocat LSD pe o roata din spate .. sau poate ai probleme cu un cauciuc pe spate.

 

Eu iti spun din experienta , am folosit foarte mult masina iarna, in conditii de iarna destul de dificile si nu 10 km ci cateva mii.

Uite si niste poze sa vezi :

http://vwforum.ro/topic/104041-poze-cu-superb-ele/?p=2164803

 

Am si incercat si accelerari bruste in care imi pornea esp-ul sa imi spun ca pierd aderenta dar nu am facut nici macar un sfert de 8.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauciucurile erau noi si nu au nimic.

 

Nu dau exemple de panta, curba sau mai stiu eu ce ciudatenie.

Pe drum drept acoperit cu zapada proaspata de 5-7cm ruland drept cu o viteza de 40-50 km, daca accelerez mai tare (nu la modul de a-mi iesi piciorul prin podea), masina intra in derapaj, ii pleaca spatele atat de tare incat spui ca se intoarce in loc. E ca si cand ai merge pe zapada cu o masina cu tractiune spate si accelerezi brusc.

Modificat de iahym
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut !

Cum spune si Mariusx , daca ai ESP ON nu faci nici un sfert de 8 , pt ca iti taie injectia si iti franeaza pe fiecare roata care pierde din aderenta . Iarna ca sa pot sa ma joc scot ESP-ul , la fel cand intru in vreun sleau sau sant , pt a putea sa traga toate 4 .

Tu mai mult ca singur aveai ESP OFF si la o accelerare brusca au plecat toate 4 rotile si ai intrat in derapaj .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca esp-ul sa fie off trebuie sa fie dezactivat manual si cred ca el ar fi stiut acest lucru,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Am pretentia sa cred ca stiu cat de cat butoanele de la masina, am reusit sa conduc cateva masini, unele dintre ele le-am avut de noi, cum e si cazul Superb-ului fabricatie 7/2012 si in prezent are 42000km.

Daca sunt intrebat de injectoare, turbine, etc imi cam prind urechile, dar la butoanele din habitaclu am reusit sa le invat.

Asa cum am scris si mai sus, ESP-ul era activat si stiu cum actioneaza in caz de derapaj (nu am avut aceasta experienta pe Superb ci cu alte marci), e posibil si asta sa fie o cauza. asa cum mentionam mai sus, aici este vorba si de o lipsa de reactie a ESP-ului. Dar e curios ca nu am/avut niciun martor aprins in bord, iar la cele 2 revizii de pana acum nu am avut nicio eroare pe scanarile facute.

Din aceasta cauza am inceput postarile scriind ca Superbul 4*4 este o gluma de masina, asa reactioneaza masina pe care o am si astept aici sa vina cei cu Superb 4*4 si sa-mi spuna, ca au aceleasi problem sau din contra, sa-mi zica ca nu li s-a intamplat asa ceva si ca e o problema la masina mea, eventual sa-mi sugereze cam de unde e problema.

Modificat de iahym
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anvelopele sau chiar ai un defect pe undeva. Banii mei ar fi pe anvelope. Deși pare destul de ciudat. Eu pe R cu Dunlop Sport Maxx GT puteam pleca bine pe zăpadă. Cam orice anvelopă de iarnă ar trebui să fie superioară în comportament. Însă nu este exclus ca în anumite condiții pur și simplu să nu facă față. Eu am renunțat la Dunlop Winter Sport 2D după 50km. Erau noi roțile, le-am vândut fără să mă gândesc de două ori și am pus Blizzak LM22. Din lumi diferite cele două.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Passatul ala 4x4 care l-ai avut era B5.5 sau B6 (ori B7)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atunci n-are rost sa intru in detalii, am crezut ca poate ai avut B5.5.

B6 si Superb au acelasi sistem 4motion, cu se spunea si mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am prins 2 ierni cu a mea si nu mi s-a intamplat niciodata ce-ai descris tu. La a mea ESP-ul isi face simtita prezenta cum scap piciorul prea tare pe acceleratie.

 

L.E. Sa specific, folosesc jante + cauciucuri pe 16 pentru iarna.

Modificat de Raul_X
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, foarte ciudat comportamentul descris de yahim, nu am patit niciodata asa ceva, mie chiar imi placea cand eram in spatele unei masini si depaseam pe zapada exact in situatia descrisa, intra esp-ul, acceleram in continuare fara probleme si reveneam, imi placea mai mult cand pe mijloc era adunata zapada pe linia ce despartea benzile de sens si trebuia sa "calc" peste ea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Am si eu o curiozitate pentru colegii cu 4x4: cum se simte in condus faptul ca tractiunea e integrala ?

 

Am 2 situatii:

1. uscat + drum virajat: la condus in forta se simte subvirarea clasica, tendinta masinii de a iesi de fata in exteriorul virajului, sau se simte ca impinge spatele ?

2. ud/mazga + viraje: la condus rapid, cu TractionControl Off, poti scoate masina ''de-a latul'' din viraj accelerand in mijlocul virajului, sau iese de fata in lateral?

 

Incerc sa imi dau seama cat de prompt e Haldexul, daca ajuta in condusul usor sportiv/agresiv, sau daca e util mai mult in plecari pe suprafete alunecoase + condus pe zapada pe drum.

 

Recent m-am dat cu un Tiguan 2.0tsi 4x4 si am constatat raspunsul slab al Haldexului, masina comportandu-se ca o tractiune fata in 99% din situatiile de pe sosea...

 

Sunt curios daca isi merita banii un 4x4 pe break DSG (vorbim de 2000e extra pentru 4x4), in conditiile in care te obliga la TDI-ul de 170cai (aprox 1000e extra fata de tdi 140) pentru cineva care doreste un break cu DSG care sa aiba un caracter sportiv

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm sincer ... nu, 4x4 nu este un sistem permanent de tractiune, din cate stiu eu se manifesta in felul urmator : la plecarea de pe loc mereu este 50-50 , nu stiu pana la ce viteza dar sa zicem ca pana la 20km/h e permanent 4x4 dupa care scade si se duce pana in conditii de 90 % fata - 10% spate.

Haldex-ul asta eu nu il vad deloc sportiv ci mai mult practic in conditii nefavorabile.

 

 

1. Problema pusa de tine acolo, in conditiile unui viraj, sincer la miljlocul virajului cand simt ca masina are tenta de iesire din viraj eu unui cresc mai mult in ture si asa simt ca se pastreaza trasa cea buna. Nu stiu cum ce intra cum intra dare se simte ca ceva ar impinge.

Pentru mine un lucru este clar, nu o sa imi mai cumpar masina fara 4x4 ever.

 

2. nu inteleg, clar este ca cu tcs off am patit-o pe strada pe gheata cand mergand in linie dreapta m-am trezit perpendicular pe sensul de mers.

 

uite poate te ajuta si asta : 

Modificat de Quino
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha, multumesc !

 

E clar, daca simti in viraj ca in momentul in care accelerezi te impinge, atunci te ajuta 4x4.

 

Tocmai m-am uitat la un Superb sedan 4x4 in showroom brasov.

Nu prea imi place faptul ca garda la sol e mai ridicata, comparativ cu a mea. La mine intra 3 degete - palma in lat- intre roata si aripa, la 4x4 mi-a intrat toata palma, deci 5 degete. Ochimetric, sunt cam 2 cm suplimentari la garda la sol, 4x4 cu roti17'' arata ciudat, parca sunt rotile prea mici pentru masina... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ilustrativ:

 

1. Poate fi si sport: adica break V6 3.6 4x4 - desi asta 99% cred ca e quattro, adica diferential Torsen, datorita motorului montat longitudinal. Arata demential cu garda la sol -2cm si roti 18, desi la noi... :(

 

 

2. E ok iarna la joaca: Cam asa se misca cu diferentail Haldex.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Confirm si eu ca in viraje cand accelerez puternic la iesire simt clar ca impinge din spate. Este chiar spectaculos din punctul meu de vedere. Viraje pe care cu vechea octavia tour nu le puteam lua cu asa viteza niciodata fara sa ies de pe banda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Crezi ca ai putea pune o poza din lateral cu masina? Vreau sa vad cum e garda la sol, de fapt spatiul intre roata si aripa, am eu un fix :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ilustrativ:

 

1. Poate fi si sport: adica break V6 3.6 4x4 - desi asta 99% cred ca e quattro, adica diferential Torsen, datorita motorului montat longitudinal. Arata demential cu garda la sol -2cm si roti 18, desi la noi... :(

 

 

 

tot haldex are si V6 de 3.6 litri.  SI este montat tot transversal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!