Jump to content

Pornirea la rece iarna la TD


Viorel C
 Share

Postare recomandată

Si mie la fel. Oricum stiam ca e pe moarte. dar nu ma asteptam la temperaturile astea, si speram sa trec iarna.

Rezolvarea: cumparat ieri o caranda noua de 80ah!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Numai sa fie (numai) ea de vina. Si eu am avut probleme de acelasi gen ieri seara cind am vrut sa plec de la serviciu spre casa. N-a mai vrut sa plece, chiar daca am dat fuga si i-am luat si eu o baterie. A plecat dupa multe, multe chei cu umplerea strazii de motorina nearsa.

Acum ca o fi motorina (am "simpla" de la MOL), ca o fi electromotorul intzepenit de frig nu imi mai explic. Cu atit mai mult cu cit dupa o noapte de stat pleaca la prima cheie, dar dupa o zi (cca. 10ore) nu mai vrea...

O simptoma ciudata pe care nu mi-o explic faptul ca dupa citeva chei ratate, s-a aprins martorul de nivel apa. Ma uit in vas, gol intr-adevar. Pornesc motorul intr-un final, ma duc dupa bidonul de antigel sa completez si cind ma uit, rezervorul plin !! Cum e posibil ? Stie cineva ? Mie mi se pare ca aici e vorba de dosarele (chi)X !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am luat baterie de 75, merge perfect, azi dimineata, la -18, sfert de cheie :)

Viorel nu stiu ce sa zic. Si mie iarna imi scade nivelul la antigel, cam la 1 luna jumatate trebuie sa completez. Inca n-am gasit sursa, vara n-am probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema care ma nedumereste este ca la mine antigelul dispare in timp ce incerc sa pornesc si reapare dupa pornire, la scurt timp.

In acelasi timp am presiune ff mare pe conducta dintre chiulasa si radiator. Odata cu reaparitia in vas, dispare si presiunea aceea. Vreun dop de ghiata , ceva de genul asta ? Mecul mi-a zis ca s-ar putea sa am probleme (si) cu garnitura de chiualoasa...dar nu mi-a explicat concret ce si cum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu in fiecare dimineata cand o pornesc..o ia absolut mereu la prima cheie..pun contactul..astept sa se stinga becul galben (bujiile) mai stau apoi 3-4 secunde si dau. O ia mereu din prima, dar masina urla intr-un hal ingrozitor, si tuseste rau, in timp ce scoate destul de mult fum..in 10 secunde fumul se opreste, si atunci se opreste si ea din tusit..Care este legatura intre fum si tusit? De ce se ineaca? (zgotomul ma gandesc ca oricum e foarte mare si din cauza socului tras la maxim, dar oricum, face ca un elicopter :( ) Mentionez ca bateria este buna, bujiile bune, si injectoarele curatate. Ca sa nu mai zic ca se incalzeste extrem extrem de greu..si se misca de zici ca trage un tir dupa ea..nu trage deloc, si la viteze foarte mici (40 cu a treia), suna foarte tyurat, cere treapta superioara.iarna nu-i ca vara :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ambro

Inecat - poate fi avansul. E verificat ?

O alta problema la ale noastre, problema care se amplifica in efect iarna: etanseitatea circuitului de alimentare - de la rezervor si pina in injector. Duce la aparitia in circuit de aer fals. Ocazional am mai vazut la mine bolboroseli pe linga injectoare (daca se scurge ceva lichid - apa sau motorina imediat sar in ochi daca exista).

Cea mai buna solutie pentru urmarire ar fi de intercalat de pilda intre filtru si pompa o bucata de conducta transparenta si una pe retur, intre pompa si teava care pleaca din motor pina la rezervor. Apoi pentru verificare turezi din pirghia acceleratiei de pe pompa si te uiti la conducta. Daca apar bule ai o problema...

In cazul cel mai rau, zic eu, o neetanseitate majora poate provoca dezamorsarea circuitului ceea ce ar fi o catastrofa la -20C.

La fel, motorina pe linga injectoare, pe la piulitele de prindere a tevilor de alimentare. Daca prinde un gunoi solid, ai probleme. Tendinta este sa mai stringi un pic, ceea ce este gresit. Vei vedea asta cind vei avea nevoie s-o desfaci. Am mai avut ocazia sa vad motorina supurind la furtunasele de retur - motivul a fost circuitul de retur infundat.

Toate aceste mici neajunsuri adunate pot provoca mai mult ca oricind pe frig porniri la rece anormale. Asta in cazul in care mai porneste...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine situatia e la fel ca la ambro, daca afara sunt mai putin de -15. Scoate fum vreo 10 sec, tremura, dupa care merge ok. De incalzit se incalzeste intr-adevar foarte greu, dar de tras mie mi se pare ca trage bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi dimineata aveam in masina niste aditiv de motorina PREVENT, care era budinca. Doar cu lingurita daca il puneam in rezervor. Au fost -14. Noroc cu Alpin Diesel ca nu mi-a facut probleme la pornire. Scoate un pic fum, tremura dar isi da drumul repede.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Viorel..nu cred sa am probleme asa majore, ca motoru meu cel de acum are doar 3000 de km, ar trebui sa fie impecabil..Si dupa cum am zis..vad in fiecare dimineata masini de masini cum nu pot sa porneasca nici dupa juma d ora..dar a mea, mereu o ia, mereu mereu din prima cheie, la 6 dimineata. Avansul, e impecabil de asemenea..si nu am urme de motorina pe nicunde. Sincer era cam culmea sa fie..la cat m-a costat motorul asta de facut..Oricum, incep sa pun toate astea pe seama iernii si a frigului, si pe seama motorinei, care orice s-ar zice, in Rom nu e cine stie ce. Fumul care iese ma gandesc ca este si mult abur, si condens.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru tine ambro am zis numai de avans ( vis a vis de inecare). Numai primul rind era catre tine. Scuze daca am creat confuzie.

In rest nu m-am gindit la cineva anume cind vorbeam de etanseitati. Am vrut doar sa le trec si pe ele aici, ca am vazut pe propria piele ce efect au. Eu le vad ca pe mici "problemutze" dar care pot provoca neajunsuri intr-adevar majore. Mai ales pe timp geros.

Acum si la mine porneste ok (nu trepideaza urit dar scoate totusi fum albastru in primele secunde dupa care treptat se transforma in abur). A pornit la fel si ieri si azi. Sper sa nu mai apara sincopele alea in care refuza categoric pornirea si mai face si "scamatoria" aia ciudata cu apa. E posibil sa mai aiba ea ceva pe suflet, dar nu cred ca mai tine de reglajele "la vedere".

De motorina ce sa mai zicem. E din ce in ce mai bine daca a inceput sa gelifice si aditivul antigelificare. Haos !

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nici nu stiu daca aici trebuie sa pun intrebarea, dar ma risc :) ..CE SE POATE INTAMPLA daca IN LOC DE FILTRU NORMAL DE BENZINA AI UNUL DE MOTORINA IN LOC?multumesc si nu va suparati pe mine..nu am vrut sa deschid alt topic

10x

Modificat de Bizonul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa se gelifice aditivu antigelificare.... :) Deci asta este de cartea recordurilor..Ar trebui dati in judecata ma..oricum, cica friguri ca acuma n-au mai fost pe la noi de 20 d ani..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

la mine porneste fara soc, fara sa apas pedala si asta chiar la -12C (sau cite au fost minima iarna asta)! Am folosit masina in fiecare zi (pornire dimineata nu la 12 cind era mai cald afara). Nu mai trebuie sa spun ca porneste tot asa bilbiit si cu fum albastru de parca este camion si isi revine dupa citeva secunde la normal.

In plus mai am si obiceiul (bun sau rau?) de a o lua din loc dupa maxim 10sec de la pornire.

Dupa ce am vazut topicul am unele banuieli legate de avans (aveam si inainte dar atita timp cit masina a pornit si a mers am zis ca este OK). Mai trebuie sa mentionez cred si faptul ca trage, mai ales cind deja motorul este cald, foarte greu. trebuie sa apas pedala mult ca sa simt ca am motor sub capota. Un lucru de care nu ma pling este consumul care la mine este undeva sub 7 litrii. Nu am urcat cu consumul mai sus de 7 chiar si cind mi-am iesit din pepeni si am calcat pedala.

In fine, caut un adaptor 2066 pentru reglaj avans si se pare ca singura solutie este sa il fac singur. Am atasat un desen cu ce m-am gindit eu ca as putea sa folosesc pe post de adaptor. Ce astept sint sugestii legate de ce mai trebuie sa adaug/modific la ceea ce vedeti atasat, mai ales din partea celor care au asa ceva si care au folosit jucaria asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Revin cu problema puterii reduse a motorului la cald. Acum ca vremea se incalzeste parca tot mai greu merge. Zilele trecute am prins o aglomeratie, am mers bara la bara aproape o ora. Rezultatul: motorul fiert, abia daca mai demaram! De ce nu vrea sa traga la cald??? pina cind uleiul este relativ rece totul este OK. Dupa ce se incalzeste uleiul este terminata. Treaba asta o facea si inainte sa pun AGIP10W40TD. Fostul proprietar punea 15W40 pentru TD. Deci zic eu ca problema nu este uleiul ci probabil ceva reglaje la avansul la injectie. Din cite am mai citit, atita timp cit motorul este rece avansul este mai mare la injectie. Intrebare: exista un element in pompa de injectie care mareste avansul atunci cind motorul este rece, in afara de mecanismul de soc care se actioneaza la rece? La asta nu am gasit un raspuns clar. Si nici documentatie pentru modelul de pompa de injectie de la masina mea (daca ae cineva ...)

Multumesc pentru hinturi la problema de mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai este un furtun mic care vine de undeva de la turbina si intra in pompa. Teoretic cand intra turbina ar trebui sa modifice avansul (sa mareasca cred ?!), dar nu cred ca la mersul in oras se pune problema sa fie de acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scade cumva turatia de ralanti pe masura ce mergi si motorul se incalzeste peste ? La mine de pilda pe masura ce merg turatia de ralanti scade treptat de la aprox.950 initial, pe undeva la 850. Si asta in 10-15km mers prin oras. Si prin asta se schimba si comportamentul masinii : devine mai puturoasa.

Porneste mai greu cu motorul cald ?

Chiar a fiert motorul sau e expresia ta ? La mine cind a fiert s-a lasat cu mult abur , cam 1/2 din apa aruncata pe afara.

PS Poate ar fi bine sa deschizi un topic separat ca discutia asta cu comportare motor cald in discutia despre pornirea la rece iarna nu se potriveste deloc si in plus ar fi tratat altfel, cu mai multa atentie, mai detaliat.

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuze pentru intirziere.

Este exact asa cum este descris de catre ViorelC, motorul devine puturos la cald si pornirea este de asemenea mai grea la cald: daca la rece porneste la perfect (cred ca o ratatie de arbore), la cald o ia tot la prima cheie dar mai greu, tin cheia citeva secunde bune! Cind zic motor puturos la cald vreau sa zic ca imi vine sa ma dau jos si sa iau autobuzul!

Am zis ca a fiert in sensul ca a urcat ~ 110 acul la temperatura apei. In momentele alea chiar si demarajul de pe loc (a I-a) era o problema, trebuia turat mult mai mult decit de obicei ca sa porneasca de pe loc.

Acest comportament al masinii este clar diferit de cel din primele 3-4 luni de cind am luat masina. Bineinteles ca fostul proprietar aduaga la fiecare plin aditivi de motorina, la fel si pentru ulei, lucru pe care eu nu l-am mai facut. Probabil asta este diferenta intre a merge si a "merge si asa", caz in care este vina mea.

Daca este necesara trecerea la un alt topic cred ca admin-ii o sa ne spuna, oricum doresc sa continu discutia pentru ca sint convins ca masinile astea "merg si asa", adica fara aditivi si intretinere "la fiecare minut". Vrea sa spun ca trecerea de la Dacia la masina de acum a dus la urmatoarea concluzie din partea mea: este ca un tank rusesc, bagi motorina si ulei si merge. Merge si la gropi, merge si la drumuri lungi (mai ales la drumuri lungi), merge si la carat (cind iesim cu copilul luam jumatate din casa in masina), si consuma si rezonabil: 5.8-6.7% in oras numai, ceea ce nu am vazut pe la altii cu masini mai noi ca a mea.

Modificat de larson
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am aceeasi problema ca a ta larson..dar mie mi se intampla doar cand este cald afara, nu cand se-ncalzeste masina. Zilele astea, fiind cald afara, si stand vreo ora numa bara in bara, si continuu magand si scotand a-ntaia..exact aceleasi simptome ca la tine, dar la mine cred ca e bnormal sa creasca temperatura tot stand pe loc si avansand doar cate 3 metri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauzele pot fi diverse si tin de avans, functionare circuit racire, aer fals pe undeva sau cel mai rau compresie slaba. Dar ce ziceti de una combinata ??

Eu m-am oprit la aer fals si racire ca am avut si mai am probleme cu ele. Cel putin racirea, de cind am masina asta, mereu mi-a facut belele. Acum banui si ceva "aere" pe la chiulasa. Poate avem probleme si cu ele...

La mine nu-i regula problema asta si nu tine nici de temperatura exterioara. Merg un drum e ok, la urmatorul, in aceeasi zi, o ia razna. :) De pe loc pleaca totusi normal. Mai greu dar pleaca. Nu trebuie s-o turez in plus. Totusi de citeva ori a trebuit sa turez si eu , tin minte fiind in panta si cu masina plina.

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!