Jump to content

Pornirea la rece iarna la TD


Viorel C
 Share

Postare recomandată

Salut

As vrea sa aflu si eu de la cei cu TD-uri : cum porniti masinile acum la -xC ?

Eu de cind am masina asta am trecut cu ea doua ierni. In ambele a refuzat sa porneasca la rece prin actionarea socului dimineata cind temperatura coboara sub minus citeva grade. In ambele ierni am pacalit-o majorind turatia de ralanti accelerat la 1300-1400rot. La reglajul asta a pornit fara probleme. Exceptie citeva dimineti cind temperatura era undeva in jur de -20C, cind n-a pornit decit din acceleratie. Zilele astea, coborind iarasi temperatura la -5 la -7C, am facut acelasi lucru - am marit acea turatie. Surpriza - da rateuri. Uneori porneste, alteori nu. Din acceleratie porneste fara probleme.

Ce zice manualul : pina la -15C se trage socul. Pentru sub -15C nu se trage socul ci se apasa acceleratia la 1/3 din cursa. Socul se trage imediat dupa pornire, pentru mentinere turatie.

Asta e valabil la TD-uri.

Ca idee : care din reglaje contribuie la buna pornire la rece pe timp de iarna ?

La mine reglajele la avans si controlul sistemului de injectie au fost facute asta vara la Vifor - Bosch deci greu de crezut ca ar fi ceva din zona asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma bag si eu cu toate ca motorul meu e aspirat:

la mine am observat ca porneste mai bine fara soclu, decat cu el tras. O pornesc, si imediat trag soclul, zdruncina putin, o accelerez putin si dupa aia e bine. Nu stiu cum sunt rateurile la tine, dar la mine se balbaie putin si banuiesc ca e din cauza vreunui injector, care daca o accelerez putin isi da drumul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si a mea era la fel. Iarna impingeam socul (care de fapt e modificare avand injectie), bujie si cu ajutorul acceleratiei - pe la 1/4 de cursa porneam. Dupa ce pornea, trageam socul imediat si ramanea un pic turata si mergea bine. Daca lasam socul, incepea sa se "balbaie".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A mea la temperaturile astea -5...+5 porneste parca mai bine cu juma de "soc" tras si un pic pedala apasata. Imediat ce porneste bag socul de tot.

La soc tras complet se mai balbaie, mai da un rateu si uneori nu porneste la prima, ci abia la a 2-a.

Am injectoare si bujii noi Bosch. Avansul reglat cum mi-o fi norocul. N-am gasit mester cu ceas comparator in TM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu la pornire trag socul maxim si dau cheie. A pornit pana acum din prima. Cea mai mica temperatura iarna asta la care am pornit, -12 grade. A dat niste "rateuri" mici primele 15 sec, dar dupa a mers rotund.

Ultimele 2 ierni n-am avut soc si nici n-am stiut ca trebuie sa am :( si porneam asa: apasam pedala 1/3, cheie, pornea instant, dar, la temperaturi joase (sub -5), vreo 5 min trebuia sa stau pe loc cu pedala apasata, timp in care dadea rateuri la greu si scotea un nor de fum. Dupa ce se incalzea un pic mergea ok. Ma bucur ca n-am stricat motorul (acum o luna, compresie 27 all-around ;) )si, iarna asta, de cand am montat socul, porneste si merge la rece perfect, fara fum sau trepidatii.

Precizari: avansul meu fara soc e de 18-19, iar cu socul tras maxim 22-23. Merge ok deocamdata asa. Turatia de relanti (la cald) e 860rpm, iar cu socul tras maxim 1100-1200rpm (nu mai stiu exact, si n-am turometru :D.

Modificat de jmf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@taz21

La diesel e alta poveste cu pornirea asta. Difera de td.

Ba chiar ma uit chiar acum pe aceeasi carte si zic tipii ca "la motoarele fara turbocompresor nu accelerati in timpul pornirii". :)

Rateuri la mine = nu porneste deloc ! Vroiam sa zic rateu de pornire ca operatie, nu ca ar porni dar trepideaza, bilbaie, etc.

@horgarban

In rest era OK ? Dupa incalzire motorul mergea bine ? Pornirea era singura problema ?

@litza

Daca impingi socul imediat nu se bilbaie ? Tot in scripturica aia zice ca socul s-ar impinge la loc numai dupa ce motorul a atins temperatura de functionare... Eu am tatonat chestia cu revenirea la loc a butonului de soc si am constatat ca din momentul in care acul de la temperatura apa ajunge pe zona mai lata, alba, daca revin cu butonul nu mai trepideaza, mentine turatia. Sub acest prag cam zgiltaie, coboara putin turatia de ralanti ! Probabil ca difera de la masina la masina acest prag.

@jmf

Era normal ce se intimpla daca nu foloseai deloc socul. Si eu am mers mult fara sa folosec socul pentru ca...pornea fara probleme. Eu ma bucuram ! Bucuria mi-a "stricat-o" Stefan Militaru cind mi-a reglat avansul care era mult mai mare decit normal : la comparator 1,3 fata de 0,9. Asta era motivul pentru care pornea si fara. Tot Stefan mi-a aratat si la ce-i bun socul. Normal, dupa reglaj nu mai pornea fara.

Ai compresie de invidiat. Valorile de avans sunt cele de reglat cu stroboscopul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In afara de o pornire mai usoara cand trag socul la jumate pt temperaturile astea, odata pornit motorul la mine nu face nici o diferenta sesizabila intre soc tras sau nu.

Vechiul proprietar mi-a spus, fara nici o explicatie (nici eu nu stiam atunci sa intreb) sa NU trag socul. Habar n-am de ce, o fi avut el pasaricile lui. Oricum porneste mai usor ajutata de soc.

Pana se incalzeste un pic, turatia sta cam pe la 900, si zdruncina un pic, posibil amortizoarele motor vechi, dar cum se incalzeste un pic, turatia revine la 1000 rpm cum imi sta de obicei. Poate e un pic cam mare, dar merge ok asa.

Alte componente in ecuatie: motorina OMV Alpin Diesel,filtru motorina schimbat in octombrie, compresie 30,30,29.5, 30 :)

Modificat de litza
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Turatia de ralanti la SB : fara soc 900+/-30rot

cu soc tras 1050rot

Cei de la Bosch mi-au recomandat sa pastrez valoarea de 950rot si asa o tin.

La JR difera turatia fara soc ( nu-s sigur dar cred ca e 850rot ) dar cea cu soc tras am impresia ca-i aceeasi.

Nu-i normal ca tragind socul sa nu creasca turatia - ori nu-i bine pus cablul, ori reglajul nu e bine facut. Reglarea se rezolva din surubul tija din spatele pompei : invirtindu-l in sensul acelor de ceasornic se mareste, invers se micsoreaza. Aici mai intra si surubul dreapta ( sunt doua ) din spatele pompei, care blocheaza pe cel tija dupa fixarea turatiei.

Odata si eu m-am contrat cu un "mester" care zicea ca nu trebuie sa creasca turatia cind tragi socul : cind a vazut mecul m-a trimis inapoi la mester zicindu-mi ca n-o sa pornesc la iarna... Pina la urma mi l-am reglat eu acasa.

La mine la tragerea socului creste turatia doar in prima parte a cursei butonului. Cam de la jumatate nu mai are nici un efect si asta cred ca tine de pozitionarea cablului.

Mai voi aveti motoare noi ??? :) 27 -> 30 compresie ioi

De fapt asa trebuie sa fie. Am inteles ca limita ar fi la 25 si sunt ok daca sunt intre 28 si 34. Asa-i ? Am incercat si eu o data sa masor compresia asta dar a crapat electromotorul, nu inainte de a ma pune pe jar cu valori de 22 si 21,X. La al treilea a cedat complet, dupa o ciraiala lesinata ( masuratorii mi-au zis ca la valorile date sa adun pi/2 ;) ). Testul a fost un chix total.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Valorile de avans sunt cele de masurat cu stroboscopul. Un pic cam mari, dar, citez, "cand nu merge ceva ok, il scadem" :)

Si eu imping socul la loc cand intra acul pe zona alba si mentine turatia ok.

Si trebuie sa creasca turatia la trasul socului, cum zice Viorel. Mie cand mi-au pus socul, la prima pornire nu facea absolut nimic asupra turatiei, dar baiatul de acolo a insistat si l-a butonat pana l-a reglat sa creasca si turatia cand e tras.

Intr-adevar, 30 compresie e cool ;), 33 e nou din cate stiu. Motorul meu avea 27 pe doua pistoane, iar doua au fost schimbate cu pistoane noi de catre cei care mi-au adus motorul, fiindca avea mult mai mica pe respectivele. Operatia a fost un succes ;)

Modificat de jmf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum porneste. Nitel mai greu, nu la sfert, dar din prima. Cred ca am dibuit o parte din probleme si le-am si "omorit". Sper. Ce-am gasit in neregula :

- Filtrul de motorina cu supapa avea probleme. Detaliez pe topicul legat de el ce avea.

- Reglajele la ralanti erau in neregula. Nu din suruburile de reglaj unde tot umblam eu, ci din cablu : levierul nu era in zero pe pozitia de relash a butonului. Din cauza asta tot imi fugea reglajul, dindu-mi impresia ca nu sunt in stare sa-l reglez. A trebuit sa scot cablul, sa-l indrept si sa-l fixez ca lumea.

- Am revenit cu turatia de ralanti accelerat de pe la 1300rot la 1100rot, maximum prevazut prin carti.

Ce mai banui : avansul. Asta pentru ca masina porneste numai cu socul tras la jumate - daca-l trag la maxim nu porneste ( se bilbaie si se opreste ). Seamana oarecum cu inecarea de la benzina. Din pacate nu am ce-mi trebuie sa verific avansul si pina voi ajunge la un service...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Pina la verificare avans am mai gasit ceva : bujiile.

Pentru ca in ultima saptamina pornea dimineata in medie cam la a 10a (a zecea) cheie, am purces la verificarea bujiilor. Ce-am gasit : una era intrerupta, una la circa 50ohmi, a treia era nehotarita facind pe aparat 50, 10, 30, 0.5, 40, etc. si doar a patra a a fost cert OK.

Le-am inlocuit pe toate, si azi de dimineata a pornit la prima cheie doar cu shocul, afara fiind undeva la -6 -8C.

Toata operatia mi-a luat ceva timp - neavind toate sculele necesare, am fost nevoit sa improvizez.

Pentru cine se apuca sa faca aceasta operatie sa aiba grija la stringerea piulitelor de la tevi, mai ales cele de pe pompa ca si stringerea bujiilor. Altfel riscati sa ajungeti la pierderi colaterale ca mine :

1. Una din tevi a refuzat sa se desfaca singura, vroia sa iasa numai cu shtutzul din pompa. Am taiat-o pentru ca reusisem sa o si torsionez si am inlocuit-o. Abia am reusit sa "despart" sthtutul de teava, dupa ce le-am dat jos !

2. La fel, am patit-o cu bujia 2 (care este in spatele pompei) - fiind prea strinsa am fost pe punctul de a rotunji zona unde pui cheia - nu-mi vine-n minte acum cum se numeste. Sau poate sa rup bujia...

Acum stau si ma gindesc la cei care zic ca se pot inlocui aceste bujii fara sa se dea jos nimic altceva ...Poate cu scule special modificate si indeminare infinita. Plus sa fi fost strinse corect de anteriorul...

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul le-am dat de vreo doua ori jos, fara sa desfac alteceva. Bineinteles cu multi sfinti dar eu zic ca se poate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fiind diesel aspirat

cu relantiul si cu turatia maxima batute in cuie la 850/ 5400rpm

nu stiu ce avans am

dar cand trag socul nu sesizez sa creasca relantiul ci mai mutl o tacaneala mai puternica

iar dupa ce i-am schimbat toate bujiile (3 arse ) porneste extraordinar

in momentul in care am rasucit cheia am tras socul si mai mult de 2 secunde nu dureaza

mai tremura usor 10 secunde si apoi pot sa ii bag socul la loc iar diferentele sunt numai in acest interval

oricum trebuie sa ma duc la un mester sa desfaca pompa ca la o anumita turatie se blocheaza (nu mai vrea sa coboare la relanti, decat prin frana de motor)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oricum trebuie sa ma duc la un mester sa desfaca pompa ca la o anumita turatie se blocheaza (nu mai vrea sa coboare la relanti, decat prin frana de motor)

Inainte de a merge la mester, verifica arcul de la pompa-cel care "trage" cablu de acceleratie. S-ar putea sa "agate"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@buum

Din ce spui tind sa cred ca ai putea avea avansul mai mare si care care compenseaza ralantiul reglat gresit. Asta s-ar potrivi cu faptul ca porneste usor desi shocul tras nu provoaca cresterea turatiei (avansul creste dar nu suficient). Eu la inceputurile mele, am mai zis asta, am mers o buna bucata de timp din iarna fara sa stiu ca la pornire trebuie tras acel shoc. Dupa cum s-a dovedit dupa, avansul brut era cu mult mai mare decit trebuia sa fie...

@taz21

Cred si eu ca se poate, de exemplu m-am gindit eu cu chei fixe de 8 (pentru piulitele barei de curent) si de 12 ( pentru bujiile propriu zise), chei modificate - cu prelungitoare si facute astfel incit sa nu scapi piulitele prin spatele pompei.

Eventual ar mai trebui ceva pentru extragerea acelor bujii la scoatere si apoi la introducerea celor noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de a merge la mester, verifica arcul de la pompa-cel care "trage" cablu de acceleratie. S-ar putea sa "agate"

:salut: , asta facusem de mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@viorel c: :D ia fi atent

daca am debitul la motorina mai mare si e compensat cu scaderea relantiului, se poate si din cauza asta sa nu cresca relantiul

fum negru nu da decat in ture foarte mari

oricum un avans am de reglat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@buum

Problema de debit - daca a umblat cineva la el si / sau avans le poti rezolva de pilda la Vifor - reprezentanta Bosch. Debitul este intr-adevar esenta si prea multi "meseriasi" isi baga labutzele. Asta-i cel mai la indemina rezolvare a oricarei probleme : marirea debitului le rezolva (de fapt le mascheaza) pe toate ! Si ce daca creste si fum si consum si-n anumite regimuri da rateuri.

Eu am fost la Vifor unde am facut recalibrarea pompei si am fost multumit. M-a costat dar a meritat. E pe aici pe undeva un topic unde-am detaliat putin problema asta.

Bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un pret informativ ai pt reclaibrarea pompei la vifor?

multumesc pentru sfat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi la http://vwforum.ro/index.php?showtopic=2151&st=60

Pretul de 6M lei a inclus operatia in sine, inlocuire duze si niste bucse plus verificarea compresiei, operatie failed din pacate din cauza electromotorului care a crapat subit. Daca tin bine minte, fara duzele defecte si fara compresie ar fi fost 4M lei.

Pretul poate varia functie de eventualele piese defecte / uzate. Tipii verifica in primul rind uzura capului pompei fiind cea mai "grea" - la pret.

Bafta

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@taz21

Cred si eu ca se poate, de exemplu m-am gindit eu cu chei fixe de 8 (pentru piulitele barei de curent) si de 12 ( pentru bujiile propriu zise), chei modificate - cu prelungitoare si facute astfel incit sa nu scapi piulitele prin spatele pompei.

Eventual ar mai trebui ceva pentru extragerea acelor bujii la scoatere si apoi la introducerea celor noi.

Eu asa le-am scos, cu cheie fixa si rozeta de 8, si unele de 12 la fel. De data asta am scos si eu la injectoarele din spatele pompei conductele ca sa mearga mai usor. Tu nu le-ai scos cu aceleasi tip de chei?

Ca sa pun piulitele mici, le-am "lipit" cu vasilina de o surubelnita si am reusit sa le pun la pozitie.

Apropo, in service cum le scot? Sau ce unelte da VW pt, aceasta operatie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am idee ce folosesc tipii in service. Singura data cind am umblat la aceste bujii a fost acum, cind am facut-o eu.

Ce zice VW - poate ne spune cineva vreun tool daca exista.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat bujiile la service. Mi-a destrans pompa de motorina, a roti-o spre fata sa aibe access, dupa ce in prealabil a marcat pozitia ei initiala. Si apoi mi-a scos injectoarele si bujiile.

Injectoarele le-a scos pentru ca le-am verificat si schimbat duzele, altfel cred ca se putea si fara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa citeva zile de pornit la prima cheie, a inceput sa faca iar figuri, pornind la a 2a sau a 3a. In acelasi timp s-a dereglat si ralantiul, micsorindu-se. Ca sa mentin turatia de ralanti a trebuit sa maresc avansul din surubul de reglaj fin, cu aproape cu 180grd.

Care a fost problema - am observat motorina pe la piulita de stringere a tevii pe injectorul de la pistonul 1 (primul din stinga). L-am desfacut, am mai strimbat un pic teava sa vina fix si am restrins-o. In plus am inlocuit si furtunasele de cauciuc (nu-mi era clar cine-i faptasul).

Acum porneste iarasi ok si ralantiul a revenit aproximativ la pozitia de dinainte.

Deci ce vreau sa zic : grija la etansarile circuitelor de motorina - aer fals poate duce la dezamorsarea pompei si dereglarea ralantiului. Astea se vad bine (poate cel mai bine) la o pornire la rece, dimineata la -15C...

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie nu mi-a pornit astazi dimineata. Mi-a murit bateria :) RIP

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!